"רחוב ג'אמפ 22" ממשיך את הצלחת הראשון

קולנוע
למרות שכיום סרטים הפכו לתעשייה מסחרית עצומה וחסרת רסן, עדיין הסרטים המובילים הם הקומדיות הפשוטות לעומת הסרטים הגרנדיוזיים כיוון שקומדיה טובה לא חייבת להיות עמוסה באפקטים מיוחדים.

"רחוב ג'אמפ 22" ממשיך את הצלחת הראשון
"רחוב ג'אמפ 22" ממשיך את הצלחת הראשון

אנו חיים בעידן שבו אין דבר שלא ניתן לעשות בסרטים, נדמה שרמת האפקטים עלתה מעבר לכל דמיון בשנים האחרונות וכל מה שנותר זה לחכות למצב שבו האפקטים יהיו רק הקינוח לסרטים בעלי משמעות תכליתית כמו שהיו בעבר. אך עם זאת, כל האפקטים המרובים וההשקעה העמוסה והמוגזמת, הסרטים שמצליחים לכבוש את הצופים ואף מצליחים לגרוף מליוני דולרים, הם דווקא סרטי הקומדיה שלא כוללים אפילו אפקט אחד. כן, בשבוע שעבר זו הייתה הדרמה המרגשת שכבר בטח נמאס לשמוע עליה "אשמת הכוכבים", אך הפעם זאת לא עוד הפתעה - סרטי קומדיה הם דבר מוכר, והשאלה היא למה?

כן, אין ספק שיש קומדיות מוצלחות, פעם בשנה אפשר למצוא איזה מוצר הוליוודי ראוי שכן יכול להעביר צחוק ואף מעבר, אבל אני מעולם לא הייתי מעריץ גדול של סרטי קומדיה, וגם הפעמים בהם אני מתפקע מצחוק בסרטים מאוד נדירים וניתן לספור אותם על כף יד אחת. ובכן, זו כבר בעיה שלי. הסרט המוביל שלנו השבוע הוא, תופים.... "רחוב ג'אמפ 22", סרט ההמשך של "רחוב גאמפ 21". הדבר הראשון שאני רוצה לומר הוא כל הכבוד. הסרט הקודם סיים את הסופ''ש עם 36 מיליון דולר (שזו הצלחה לא קטנה) וגם הפעם הסרט המשך מצליח ואף עוקף ב-20 מיליון דולר עם סכום מכובד של 57 מיליון דולר. מפתיע? לא ממש, אבל בהחלט מתחילים לראות לאחרונה את תרבות ההליכה לקולנוע באופן שגובר וגובר מידי יום. מישהו זוכר שסכומים כ"כ גבוהים היו כ"כ לגיטימיים ב2008? לא נראה לי. זה מצחיק שעם התפתחות המסכים השטוחים והאיכויות החדות עדיין הדרך האולטימטיבית לראות סרט בעיני העולם היא הליכה פרמטיבית לבית קולנוע ואני לגמרי בעד.



"רחוב ג'אמפ 21" היה סרט מוצלח בין סרטי הקומדיה המטופשים של השנים האחרונות, הוא היה מודע לעצמו, לא מנסה להצחיק מידי, פרוע, אנרגטי ולמרות שכל הסרט הינו קלישאה, הוא כמעט ולא מתעסק בעלילה שלו אלא בדרך בה הוא מספר אותה, והדרך ההיא מצחיקה מאוד. היא וולגרית, היא דוחה והיא פשוט חסרת תרבות, אבל אלו הדברים שהכי מצחיקים את הצופים, אין מה לעשות. השניים שביימו אותו, פיל לורד וכריסטופר מילר הם שניים מהיוצרים היותר מבטיחים של השנים הקרובות, הם נחלו הצלחה ענקית השנה עם הלהיט "סרט לגו" (שאגב הוא סרט מקסים בעיני) וכעת עם הסרט הנוכחי, הם בהחלט ראויים להצלחה.

הסרט הבא אחריהם בטבלה הוא "הדרקון הראשון שלי 2", סרט המשך לאנימציה החביבה. בסוף אני אחשוב שהסרט יצא דווקא עכשיו כדי למנוע מ"הדרקון הראשון שלי" להתעלות מעל סרט לגו וחלילה להיות הסרט האנימציה המצליח של השנה, ובינתיים זה נכון, "הדרקון" גרף 50 מיליון דולר (סכום יפה) וסרט לגו גרף 69 מיליון דולר, מה שמציב אותו בינתיים בראש טבלת סרטי האנימציה המוצלחים של השנה, מסחרית כמובן. כן, קומדיה, אפקטים, אנימציה זה עדיין הז'אנר שמשיג הכי הרבה צופים. "הדרקון" הוא גם הפתיחה הכי טובה של דרימוורקס בשנים האחרונות שבמילים עדינות קצת איבדו את כישרונם.



במקום הבא נמצאת חביבתינו - "מליפיסנט", סרט הילדים עם הפרסום המטעה שלמרות כל הבעיות שבו נותר סרט מוצלח (גם מבחינה ביקורתית וגם מסחרית) וזוכה לסכום מרשים של 18 מיליון דולר, שמצטבר לסכום מרשים של 460 מיליון דולר, הסרט השני המוצלח ביותר של אנג'לינה אי פעם.

ועכשיו לקרב שמגיע לסיומו, "קצה המחר" של טום קרוז מנצח את אשמת הכוכבים! אך עדיין נותר כישלון. הסכום שהוא הרוויח בסופ''ש הוא 16 מיליון דולר ובסכום הכולל ל-237 מליון דולרים, אך לעומת 180 מליון הדולרים שעלו רק להפקתו, מדובר בסוג של כישלון. הנחמה היחידה שהוא יכול למצוא זה שרומן הנעורים הצנוע לא עקף אותו הפעם, והשאלה שלי הפעם היא למה אנשים לא הולכים לראות את הסרט הזה. לעומת כל הסרטים האחרים והבנאלים שהיו לקרוז בעבר, הסרט הזה באמת אחד הסרטים היחידים שהצליחו לבדר אותי מבלי להיות מגוכחים או מטופשים. לכל מי שתוהה או מהסס, אל תחשבו פעמיים ולכו לראות אותו, מזלו הוא שהסרט סופג הצלחה ביקורתית בכל מקום אפשרי.



"אשמת הכוכבים" שמגיע לארצינו השבוע נותר במקום החמישי והמעליב עם סכום של 15 מיליון דולר, צניחה קיצונית ולא שגרתית. אין ספק שהפתיחה והציפיה לסרט גרמו לו לתפוס תנופה, אך כנראה שלמרות הכל הוא לא יגיע כ"כ רחוק. אבל נו, לא ציפינו שהסרט ישמור על המקום הראשון לאורך כ"כ הרבה זמן, בשורה התחתונה הקהל יותר מתחבר לקומדיות קלילות מאשר לדרמות כבדות, אין ספק.

הסרט "רחוב גאמפ 22'' הוא גם סרט הקומדיה המוצלח ביותר מבחינה ביקורתית של השנה, וגם בארץ הוא הסרט במקום הראשון ואחריו באופן היררכי קצה המחר, אשמת הכוכבים, "אקס-מן: העתיד שהיה" ו-"מיליון דרכים להתפגר". דווקא עכשיו כשהחופש קרב והקיץ באמת מתחיל, אני חושב שהגיע הזמן לקחת חופש מהלימודים הקשים שרדפו אחרינו וללכת לקולנוע להעביר את הזמן עם סרט טוב ומבדר, ואני חושב שהמלצת השבוע במקרה הזה הוא "רחוב גאמפ 22", את אשמת הכוכבים תשמרו לימים היותר צוננים.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "רחוב ג'אמפ 22" ממשיך את הצלחת הראשון
סרטים בקולנוע