צפו: טום הנקס כמייסד וולט דיסני

קולנוע
לפני יממה אולפני וולט דיסני חשפו את הטריילר הראשון לסרטם "להציל את מר בנקס" אשר מתאר את הסיפור העומד מאחורי ההפקה הכה ארוכה ושנויה במחלוקת של הסרט המוזיקלי "מרי פופינס".

צפו: טום הנקס כמייסד וולט דיסני
צפו: טום הנקס כמייסד וולט דיסני

סרטם של וולט דיסני "מרי פופינס" הוא ללא ספק מהמוצלחים של שנות ה-60, אבל מאחורי ההצלחה של היצירה הקלאסית המבוססת על ספרה של הסופרת הבריטית פמלה לינדון טרברס, מסתתר סיפורם השנוי במחלוקת של וולט דיסני עם הסופרת פמלה לינדון טרברס אשר מכרה את זכויות הספר לתאגידי הבידור וולט דיסני. במשך כל חייה לינדון טראוורס התחרטה על שמכרה את הזכויות לדיסני, שלדבריה, הם יצרו סרט פנטזיה נטול הקסם. וכעת אולפני דיסני החליטו לשחרר את הטריילר הראשון של "להציל את מר בנקס" המתאר את הסיפור שהוסתר מעיני הציבור.

הסרט, העונה לשם "להציל את מר בנקס", יסופר דרך עיניה של פמלה לינדון טרברס אשר יצרה את דמותה של מרי פופינס בסדרת ספרי הילדים שיצאה לאור בשנות ה-30. את לינדון טרברס מגלמת השחקנית אמה תומפסון ("נני מקפי", "יצורים יפהפיים"), בעוד שאת דמותו של וולט דיסני, אנימיטור, יוצר פארק השעשועים דיסנילנד ומייסד החברה וולט דיסני, מגלם השחקן טום הנקס ("ענן אטלס") שגם בגיל 57 הוא לא מראה סימני האטה בקריירתו הנפלאה.

הנקס ותומפסון כוולט דיסני ופ. ל. טרברס



"להציל את מר בנקס" הינו דרמה ביוגרפית העוקבה אחר ההפקה של "מרי פופינס" בניצוחם של אולפני וולט דיסני בשלהי שנת 1964, הסרט, שמתאר את חייה של פ. ל. טרברס שבשנת 1934 מההוצאה לאור של הספר הראשון בסדרת ספרי "מרי פופינס", ועד למכירת זכויות דמותה של "מרי פופינס", יתאר את המשא ומתן עם וולט דיסני שלקח לו כ-14 שנים לשכנע את פ. ל. טרברס למכור לו את הזכויות של פופינס. בין היתר, יתואר גם התייחסות של תסריטאי וולט דיסני שהוציאו את דמותה של מרי פופינס מהסיפור הקסום כשנסחפו מהעלילה המקורית של טרברס, או כך לפחות טענה סופרת.

בזמן צילומי הסרט "מרי פופינס", טרברס לא התלהבה ממה שראתה, בעיקר מהתסריט הרעוע וזאת על-פי טענתה שלפיה התסריטאים הרסו את הפוטנציאל שהיה טמון בסרט שהיה נטול הקסם שהיה בספרים. מצד שני, וולט דיסני טען כי בזמן הצילומים טרברס הייתה שתלטנית וחסרת כל הומור, שזה מה שהפך את העבודה איתה למאוד קשה. אך עם זאת, למרות טענותיה המכפישות של טרברס, הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר ואף להערכה רבה בקרב אנשי הקולנוע באותם הזמנים.

אמש, אולפני וולט דיסני חשפו את הטריילר הרשמי לסרטם "להציל את מר בנקס" אשר נותן הצצה ראשונה על הדמויות הראשיות בגילומם של טום הנקס ואמה תומפסון כוולט דיסני ולינדון טרברס. אגב, לצידם של השניים יככבו פול ג'יאמטי ("קוסמופוליס&quo t;), ג'ייסון שוורצמן ("ממלכת אור הירח") ורות' ווילסון ("הפרש הבודד"). הסרט בבימויו של ג'ון לי הנקוק ("הזדמנות שנייה") מתסריטו של קלי מרסל, אשר בחודשים האחרונים עוסק בכתיבת התסריט לסרט הפרובוקטיבי "חמישים גוונים של אפור".

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על צפו: טום הנקס כמייסד וולט דיסני
סרטים בקולנוע