"כנס העתידנים" כובש את פסטיבל קאן

קולנוע
לפני כמספר שבועות הרשת התלהבה והתרשמה מן הטריילר החדש של הסרט של הבמאי הישראלי, אורי פולמן, בשם "כנס העתידנים" שמהר מאוד הפך להצלחה בחו"ל ובימים אלו כובש את פסטיבל קאן.

"כנס העתידנים" כובש את פסטיבל קאן
"כנס העתידנים" כובש את פסטיבל קאן

הטריילר נראה מאוד סוריאליסטי, לא מציאותי אך מרשים ויפהפה. בתפקיד הראשי מככבת רייט, גרושתו ואם לילדיו של שון פן אשר מגלמת כוכבת הוליוודית שנענית להצעה שהיא מקבלת ממנהל האולפן שלה; היא תמכור את דמותה הקולנועית לאולפן וזה ימשיך לשכפל אותה ולעשות סרטים עם הדמות שלה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. היא, בתמורה, תקבל סכום יפה ותעזוב את הקריירה.

"לעבוד עם ארי היה חוויה מרתקת ומהנה, הוא פאפי עם לב ענק" סיפרה ברעיון לעיתונות. "בקיץ האחרון ארי אף הזמין אותי לבקר אותו בתל אביב, בעודו משלים את עשיית הסרט. הוא לקח אותי לבלות, וגליתי עיר מאוד מעניינת. טיילתי איתו בישראלי בלי שאף אחד שם לב, אפילו צפתי בים המלח" שיתפה רייט.

הסרט השאפתי של אורי פולמן הוא סרטו השני אשר מגיע לפסטיבל הכבוד פסטיבל קאן, שהראשון היה סרט האנימציה הקיצוני שעורר תגובות קיצוניות ברחבי העולם בשם "וואלס עם באשיר". ארי פולמן לא מוותר וממשיך להרשים עם סרטים חדשים ומפתיעים. "אני מאושר לחזור לכאן, אבל הפעם החוויה היא אחרת. בפעם הקודמת, ב2008, באתי משום מקום ולא ידעתי למה לצפות או למה לדמיין. ואז הכל התפוצץ ברעש גדול. והנה, עכשיו אני שוב בקאן, והפעם אני מציג סרט הנוצר עם מפיקים משש ארצות, ועם ציפיות. הפעם אין את אותה התמימות הנדירה שהייתה בפעם הראשונה, וזה לחץ מסוג אחר, אבל זאת אותה ההתרגשות. חיכיתי לליל הבכורה הזה כבר הרבה שנים, ואני כבר מת להראות את הסרט לעולם ולהגיד: 'זה נולד' ".



בניגוד לסרטו הקודם שהיה אנימציה שלמה אורי פולמן יוצר סרט שהוא מחצית אנימציה, מחצית מציאות במעבר מבריק, הסרט אומנם הוא מצוייר אך הוא יהיה בוגר לחלוטין ויכלול בתוכו ביטויים גסים ואפילו סצינות מין - מצוירות. על-פי הטריילר נראה שמדובר בסרט שאפתני ומוצלח שיהיה מעניין לראות כיצד במאי ישראלי הצליח להגיע לרמה כזאת, דבר שיעורר את המוטיבציה של הרבה במאים ישראלים שבטוחים שאי אפשר להצליח בחו"ל.

הסרט התקבל בקאן במחיאות כפיים סוערות וספג המון שבחים מן המבקרים שסבבו בפסטיבל. הסרט פתח את מסגרת "שבועיים של במאים" שהיא אחת המסגרות הנחשבות והמוערכות של פסטיבל קאן. יהיה מאוד מעניין לדעת לאן הסרט יגיע ויותר מעניין כיצד יראה כל הסיפור על המסך הגדול. אני לא מתכוון לפספס את זה למרות שהטריילר לא הותיר עלי עוד רושם.

קונספט הסרט נראה מבטיח מאוד - שימוש באלמנט מד"ב על מנת להעביר מסר וביקורת על החברה בהווה. הסרט מבוסס כנראה על ספרו של הסופר הפולני סטניסלב לם אשר כתב את הספר הידוע שהשפיע וצבר הצלחה בעולם. לראות כיצד הספר יתפרש במסך הגדול על ידי אורי פלמן יהיה מסקרן ומושך.

הטריילר ירד מן היוטיוב עקב זכויות יוצרים, אך ישנו קישור נוסף לצפייה בטריילר, לחצו כאן; http://flix.tapuz.co.il/v/watch -4264663-.html



ועכשיו, לנושא אחר בקשר לבמאים הישראלים שיגרום לחלקיכם להאמין שגם ישראלים מסוגלים להצליח, בשבוע הבא יצא "אייסמן", סרט מתח ופעולה על הרוצח הסדרתי ריצ'ארד קוקלינסקי אשר הצליח לרצוח אנשים בערב ולקיים קשרי משפחה ואהבה בבוקר. הקונספט נשמע מבטיח והסרט עוד יותר, שמבויים על ידי הבמאי הישראלי אריאל ורמן. מי אמר שישראלים לא יכולים להצליח?

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "כנס העתידנים" כובש את פסטיבל קאן
סרטים בקולנוע