סטיבן דורף מנסה "להישאר בחיים"

קולנוע
הבמאי הישראלי ערן ריקליס אשר היה אחראי על בימוי הסרט "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" עטור השבחים, מגיע לבתי הקולנוע בעוד כשבוע עם סרטו החדש "להישאר בחיים" בו מככב השחקן האמריקאי סטיבן דורף.

סטיבן דורף מנסה "להישאר בחיים"
סטיבן דורף מנסה "להישאר בחיים"

ערן ריקליס, אחד הבמאים הוותיקים בקולנוע הישראלי אשר ביים לא מעט סרטים מצליחים שאף הגיעו לבתי קולנוע שונים ברחבי העולם, מגיע עם סרטו החדש "להישאר בחיים" המתרחש בשנת 1982, ומתמקד ביוני, טייס ישראלי (סטיבן דורף) אשר נשלח למשימה בשמי לבנון, בזמן הטיסה יוני נתקל בבעיה מכאנית אשר מאלצת אותו לנטוש את מטוסו מעל שטחה של לבנון. לרוע מזלו, יוני נלכד תחת כוחות אש"ף (ארגון השחרור הפלסטיני) אשר מוכנים לשחררו בתנאי שממשלת ישראל תשחרר אלפי פלסטינים הנמצאים תחת אבטחה כבדה בכלא הישראלי. בזמן שהותו בשבי, יוני מפתח קשר מיוחד עם ילד לבנוני יתום מאב אשר מוכן לעזור לו לברוח חזרה לישראל בתנאי שיגשים את חלומו ויקח אותו אל סבו הנמצא מעבר לגדר בכפר ערבי בשטחה של ישראל.

שתי הדמויות הראשיות מוצאות את עצמן באותה הסירה כאשר המכנה המשותף הוא לברוח משטחה המופצץ של לבנון. הילד הערבי אשר נותר יתום מאב רוצה להגיע אל משפחתו היחידה, סבו אשר נמצא בשטח ישראל, ואילו יוני, הטייס הישראלי, רוצה לחזור אל מולדתו. לילד הערבי יש הרבה שנאה כלפי הטייס הישראלי ולמרות זאת הוא עוזר לו, דבר שאינו נתפס במוחנו, אך בהחלט ניתן להזדהות עם הדמויות שבסה"כ רוצות להגיע אל יעדם. זהו סיפור מרגש המתאר כיצד אדם ישראלי וילד ערבי נפתחים זה אל זה ומגלים צדדים טובים איש אצל רעהו.



מקור ההשראה לסרט "להישאר בחיים" מגיע מסיפורו העצוב של רון ארד אשר היה נווט קרב בחיל האוויר הישראלי שנפל בשבי לבנון תחת הארגון "אמל" (גדודי ההתנגדות הלבנונית) ב-16 באוקטובר 1986. "להישאר בחיים" מתאר מה היה קורה אילו רון ארד היה מצליח לברוח מהשבי הלבנוני, דבר שבהחלט היינו מקווים לו.

הסרט "להישאר בחיים" הופק ובוים על-ידי ערן ריקליס ("פלייאוף") מתסריטו של נדר ריזק. בסרט מככבים סטיבן דורף, עבדאלה אל אקל, לואי נופי, אליס טאגליוני ואשרף ברהום. הסרט יופץ לבתי הקולנוע השונים בארצנו על-ידי "סרטי יוניטד קינג" בתאריך יום חמישי, 25 באפריל 2013.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סטיבן דורף מנסה "להישאר בחיים"
סרטים בקולנוע