סופרמן עושה שרירים

קולנוע
לחוג מעריצי סופרמן למיניהם יש סיבה טובה ליהנות מהקיץ הקרוב, עם בימאי בדמותו של זאק סניידר בשילוב עם תסריט מפי כריסטופר נולאן ושחקן מדהים כמו הנרי קאוויל, הקיץ של השנה ללא צל של ספק, הולך להיות מעניין.

סופרמן עושה שרירים
סופרמן עושה שרירים

כאשר אומרים סופרמן ובכלל מזכירים את סרטיו של אותו גיבור-על (וילדות של רבים מאתנו) מי שמוזכר הוא לא אחר מאשר כריסטופר ריב שהיה לסופרמן הראשון עוד אז בשנת 1978 וכיכב בלא פחות מאשר ארבעה סרטים שהאחרון מסוגו שוחרר בשנת 1987. לצערנו כריסטופר ריב כבר לא עמנו, וכי הוא עבר פגיעה בחוט השדרה לאחר תאונה שעבר בעת מרוץ רכיבה על סוסים, מה שגרם לריב להיחשף אל תוך אותו עולם של נפגעי חוט השדרה ומאז אותו מקרה ועד שהלך לעולמו (אוקטובר 2004) פעל למען אותם הנפגעים. ריב היה ונשאר איש חשוב בתרבות הקולנועית במשך שנים רבות גם לאחר אותה תאונה. כל כך אירוני שאותו הסופרמן שהיה להמון מאתנו לגיבור-העל ולגדול מבינם, יושב על אותו כיסא הגלגלים מבלי שיהיו לו הכוחות לעמוד על רגליו. האומנם כריסטופר ריב כבר לא אתנו, אך הוא תמיד הזכר כסופרמן הבלתי נשכח של אותם הילדים של שנות השמונים.

ולמעבר חד, סופרמן כבר אמרנו, והנה מגיע הנרי קאוויל אשר כיכב בסרט בני אלמוות אשר מזכיר במקצת את כוחותיו של האיש עם הגלימה האדומה. כעת להנרי יש הזדמנות פז, הזדמנות שלא ניתנת כל יום, להיכנס לנעליו הדי גדולות של ריב, וכדי להוכיח שהוא ראוי לכך הנרי הצטרך לעבוד קשה מאוד.

בתאריך יום שישי, 20 ביולי 2012, הוקרן לראשונה סרט הקולנוע מפי הבימאי המוערך כריסטופר נולאן "עלייתו של האביר האפל" (אותו גילם כריסטיאן בייל, אבל זה כבר סיפור אחר), ממש דקות ספורות לפני אותה הקרנה חשובה אשר סגרה את אותה הטרילוגיה הכל כך מוערכת, בתי הקולנוע השונים ברחבי העולם הקרינו טריילר חדש (אז) מסוגו אשר הציג את אותו הסופרמן אשר כולנו זכינו לאהוב בעטיפה חדשה לחלוטין אשר שילבה בתוכה אפקטים ממוחשבים בשילוב דרמה של מלחמת מוחות של קלארק קנט עם עצמו וההתעסקות בעצם קיימו.

כריסטופר ריב בדמותו של סופרמן בשנות ה-80 המאוחרות:



כעת, ולאחר יותר מחצי שנה מאז אותו טריילר מתוקשר וכאשר נותרו לנו פחות משלושה חודשים לעליית הסרט "סופרמן: איש הפלדה", הגיע רגע הסיכומים בו אנו מנתחים, האם הנרי קאוויל הוא האדם הנכון, ולמה יש לצפות. אז נכון, תדמיתו של סופרמן הייתה ונשארה עוד אז בשנות ה-80, ונכון שאפילו ברנדון רות' ויתר מהר מאוד לאחר שלא יכל לספק את קהל המעריצים הדי גדול בהופעה די פושרת וסרט רדוד למדי, אז למה כדאי לצפות בעצם?, לעוד סרט שמביא אנשים לקולנוע בגלל שמדובר ב"סופרמן" או שמה לסרט שיביא עמו בדיוק את אותו הסופרמן אותו כולנו אהבנו עוד מתקופת ריב.

המון שאלות נשאלות לגבי ליהוקו של האיש והשרירים הנרי קאוויל, אך אם מנתחים את עברו ואת משחקו בסרטים השונים בהם שיחק, עושה הרושם כי להנרי אין באמת את המוניטין הדרוש לשחקן ההולך לגלם את סופרמן, אך ניתן להסתכל על הדבר גם מהצד השני, הצד החיובי, הרי גם לברנדון רות' לא באמת הייתה את אותה הקריירה או המוניטין הנדרש וכי לא הייתה לו קריירה כל כך מפוארת לפני אותו סרט בשנת 2006 בו גילם את סופרמן. מתוך הנתונים הללו עולה כי כמו שניסו בהוליווד לעשות עם רות' מנסים כעת לעשות עם הנרי, האם זה יצליח? והאם הנרי לוקח סיכון מסוים לאחר שראה את חברו למקצוע זוחל לאחר סרט כל כך רדוד מסוגו, אם אנחנו היינו להנרי, האמתי? היינו קצת חוששים. סופרמן הוא לא עוד גיבור-על, אלא גיבור-העל, אותו גיבור על שכל אחד מאתנו התחפש בפורים או בכלל מצא עצמו בוהה בטלוויזיה בעוד סופרמן עובר את הרקיע ומשם ישר אל תוך ליבם של מעריצים רבים בכל רחבי העולם. ולכן להנרי קאוויל הולך להיות לא קל, אם ברמת המבקרים ואם ברמת המשחק, לעצב דמות שהייתה קיימת וחיה במשך שנים כה רבות ולהחיות אותה לאחר סרט גרוע בדמותו של רות' זו משימה אף קשה כפליים.

האופן שבו מוצגים ומשווקים סרטים רבים בשנים האחרונות הוא כזה שמושך קהל רב של מעריצים לסרטים שבדרך כלל בהמשכים, טרילוגיות היא דוגמא טובה לכך, ראינו זאת עם באטמן בשנים האחרונות, וממש בימים אלה זה קורה גם עם ספיידרמן. אז מה בעצם זאק שניידר מכין לנו? והאם התסריט של נולאן יהיה כזה שישאיר לנו טעם של עוד? והאם הנרי ישחק אותה ויצליח לעשות מה שרות' לא הצליח לעשות לפניו, ולהחיות את אותה אגדה מטורפת אשר שחפה את כולנו אל תוך עולמו המופלא של סופרמן הנצחי הלא הוא כריסטופר ריב. כל שנותר לומר הוא שכדאי לחכות ולראות, טריילר הוא דבר טוב, אך עושה הרושם שזאק למד כמה דברים על הקולנוע ובכלל ועשה חכם כאשר הבין שלא כדאי לו לחשוף יותר מידי מאותה דמות מסתורית והציג אותה עם המון מסכים שחורים וכתובים סתמיים אשר מושכים אותך פנימה בכדי לגלות עוד משהו על דמותו החדשה של סופרמן. התקווה שלנו היא אחת, לקבל את סופרמן מחדש, ואם יהיה טוב באחד, אז למה לא לקוות אף לטרילוגיה.

הטריילר המתוקשר משנה שעברה:



את הסרט "סופרמן: איש הפלדה" ביים לא אחר מאשר זאק שניידר בשילוב עם תסריטאים רבים מן השורה, והם כריסטופר נולאן, דיויד ס. גויר, ג'רי סיאג'ל וג'ו שוסטר. בסרט יככב בדמותו של סופרמן/קלארק קנט הנרי קאוויל ולצידו שולבו סוללה של שחקנים מן השורה גם כן, והם קווין קוסטנר, ראסל קרואו, ריצ'רד שיף, דיאן ליין, לורנס פישבורן, דייויד פיטקו, איימי אדמס ועוד, בתקציב כולל של כ-225 מיליון דולרים לא מבוטלים אשר יביאו אלינו סופרמן מחוזק עם כוחות מחודשים. כמו כן הסרט יעלה לאקרנים בתאריך יום חמישי, 13 ביוני 2013 ויוקרן בכל בתי הקולנוע השונים ברחבי הארץ כולה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סופרמן עושה שרירים
סרטים בקולנוע