ליאונרדו דיקפריו קרא לתאילנד לאסור הסחר בשנהב

רכילות
השחקן פותח בפרויקט לאיכות הסביבה, וזאת לאחר שבריאיון שהעניק עם יציאת הסרט "ג'אנגו חסר מעצורים" לקולנוע, חשף דיקפריו את תכניותיו ולפיהן הוא מתכנן לקחת תקופת מנוחה מצילומי סרטים כדי להתמקד בעניינים הנוגעים לאיכות הסביבה.

ליאונרדו דיקפריו קרא לתאילנד לאסור הסחר בשנהב
ליאונרדו דיקפריו קרא לתאילנד לאסור הסחר בשנהב

השחקן הביע לא פעם את מורת רוחו ממצב הסחר הלא חוקי בשנהב אשר פוגע קשות באוכלוסיית הפילים הנמצאים בדרום מזרח אסיה בפרט, שם סחר בשנהב הוא נפוץ למדי. אחת המדינות שבהן נפוץ סחר שנהב היא תאילנד, לכן ליאונרדו דיקפריו קרא לראש ממשלת תאילנד לאסור במיידי את הסחר בשנהב.

כיוון שהחוקים בתאילנד אוסרים על ייבוא שנהב, הסחר בשטח המדינה הפך לנפוץ מאוד, מאחר וקיימת פירצה בחוק שאינה מציינת איסור על סחר בשנהב, פרצה המנוצלת היטב על ידי מבריחי סחורות הנוהגים להבריח באופן לא חוקי לתאילנד כמויות גדולות של שנהב מאפריקה.

התכנית האקולוגית החדשה של דיקפריו היא חלק מהתוכנית של הקרן העולמית לחיי פרא World Wildlife Fund, תוכנית הנושאת את השם "הסר ידייך מגופי", ונועדה להגן על אוכלוסיית חיות הבר הנמצאים בסכנת הכחדה עקב סחר לא חוקי בעורות ושנהבים.

ליאונרדו דיקפריו הציע תחילה לממשלת תאילנד לאסור בצורה גורפת את שוק הסחר בשנהב, זאת לפני קיומו של הכנס הבינלאומי לענייני סחר במשאבי טבע וחיות, שיתקיים במרץ 2013.

ב-2013 די קפריו יופיע בשני סרטים שצולמו בשנה שעברה - אלה "גטסבי הגדול", בבימויו של באז לורמן והסרט "זאב מוול סטריט" מאת מרטין סקורסזה. ב-2014 לא צפוי לצאת אף סרט בכיכובו וכפי שהכריז לאונרדו די קפריו עצמו הוא נוטל הפסקה מתעשיית הקולנוע לטובת התמקדות בפעילות הומניטרית ופעילות אקולוגית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ליאונרדו דיקפריו קרא לתאילנד לאסור הסחר בשנהב
סרטים בקולנוע