"ליגת סופר-פטס": כשהפכנו למאובנים מול מצוירים

ביקורות
ליגת הצדק של בעלי החיים, תוצרת DC היא גרסה ממוחזרת לאלפי סרטי ילדים, שיצאו לנו - המבוגרים, כבר מכל חור אפשרי. אותה גברת בשינוי אדרת ובתוספת גלימה וקרני לייזר מהעיניים. שום דבר לא יהפוך את זה לסרט מיוחד.

"ליגת סופר-פטס": כשהפכנו למאובנים מול מצוירים
"ליגת סופר-פטס": כשהפכנו למאובנים מול מצוירים

חובה לסייג את הביקורת עבור הסרט הזה וכמובן לחלק מראש את קהל הצופים. הילדים אהבו ויאהבו ואילו המבוגרים...בפלאפו נים, בתקרה, נוחרים ולא מביעים עניין אמיתי וזה אף פעם לא סימן חיובי עבור סרט ילדים, עם יומרות מינימליות כלשהן. אם אתם מבוגרים אינפנטיליים, במידה מסוימת ונהנים מתכני קומיקס בכל גיל שהוא ובכל צורה שהם מונחתים עליכם בשנים האחרונות, ייתכן שהסרט הזה סיקרן במידת מה. אמנם הטריילר לא הבטיח יותר מדי, אבל הכוכבים השותפים לסרט הזה דווקא כן. מעבר להם, אי אפשר להישאר אדיש לליגת הצדק, מצוירים ככל שיהיו ואפילו שזאק סניידר לא מביים אותם ולמרות שהם מגיעים כאן להופעה שולית ומצוירים לחלוטין.

אם יצא לכם לדגום רגעים נבחרים מהסרט, שהוצגו בטריילרים שלו, ייתכן וכבר הבנתם את הקטע והשטאנץ וגם הגעתם למסקנה, שאם וכאשר אתם מגיעים לסרט, ככל הנראה הוא ייפול - רובו ככולו, על כתפיהם של המדבבים המפורסמים מאוד. בין אותם המדבבים, ישנם כבר זוג בעל כימיה מוכרת ומוכחת, בדמותם של דווין דה רוק ג'ונסון וקווין הארט, שאשכרה הופכים לפאואר קאפל של ממש, בכל הנוגע לשיתופי הפעולה בסרטים. מעבר להם לא חסרים שמות מוכרים ומוצלחים בז'אנר הקומי ואי אפשר להתעלם גם מהאיכויות שלהם בתור מדבבים מוצלחים. כל זאת ועוד לא מעניין אחוז גבוה באוכלוסיית הצופים הצעירים, שבהכרח יגרמו גם להוריהם לקבל את ההחלטה הגרועה, מראש; לצפות בסרט המדובב ולפספס את האיכויות המקוריות שלו.


נחשו מי?! | באדיבות Tulip Entertainment

בניגוד לכאלו, אשר קורצים לקהל המבוגרים, ליגת הצדק - גרסת חיות המחמד, לא מתאמצת יותר מדי בשביל לעניין את המבוגרים יותר. נכון, יש פה ושם מחוות ובדיחות שעוברות מעל ראשיהם של הקטנטנים (דולורס מ"ווסטוורלד" מוזכרת שם באיזה רגע מזוקק; למבוגרים בלבד), אבל השאר תחום באיזור הבדיחות לילדים בלבד ונשאר שם. המסרים, מוסר ההשכל וכמובן ההתפתחות העלילתית השחוקה עד בלי די; כולם כבר נצפו במקומות וסרטים אחרים ופשוט נותר לגלגל את הגלגל הזה קדימה ועם הדמויות המוכרות מחוברות וספרי הקומיקס של חברת DC ולהתקדם הלאה. אין חדש תחת השמש ואין צורך לפתח ציפיות מיותרות, כי הסרט הזה הוא פאן גדול לילדים, אבל אכזבה מסוימת עבור ההורים שלהם.

קריפטו הכלב שייך לבעלים החזק ביותר בעולם. הוא כלבו הסופר גיבור של סופרמן והוא מסור לו באופן בלתי מסויג. הוא מקנא בלואיס ליין קנאה עזה ולא ידוע בחברויות עם בעלי חיים אחרים בסביבה. הוא של קלארק וקלארק שלו, יהיה מה שיהיה. ביום שבו הוא נבחן לסבלנות ואיפוק, מגיעה שרקנית קטנה בשם לולו ומאיימת לכבוש את העולם, בשם לקס לות'ור ובשם שאר השרקנים, הנחשבים בעיניי רבים לאוגרים. כאשר לולו מקבלת את כוחות העל שלה, היא מארגנת קריפטונייט לסופרמן ולכלבו, אבל שותפיה למתקן הכליאה, בו היא שוהה ומתכננת את נקמתה, הופכים להיות בעלי כוחות על גם הם וכמובן שבהמשך הסרט הם יצטרכו להוות יריב לרשע של השרקנית המקריחה של לות'ור.


האהבה הטהורה מכולן, גם אצל גיבורי על | באדיבות Tulip Entertainment

איבוד הכוחות של קריפטו יחייב אותו לאחד ולשתף פעולה ביחד עם מי שהחשיב כנחותים, עד לאותו הרגע והוא מתחייב למצוא את הדרך לעבוד בצוות - כדי להצליח ולמצוא את בעליו. המסר ברור למדי, הגיבורים האנושיים, כביכול, נעלמים ומתמוססים להם אל עבר שולי הסרט וכך הצופים נשארים עם חזירה, כלבים, שרקנים, סנאי וצבה, אשר נלחמים על העיר ועל גיבורי העל המושבתים, אשר גובהם עולה על חצי מטר. קשה לחשוב על דרך הגשה אחרת, אשר יוצרת מהסרט הזה משהו, שיילקח ביתר רצינות על ידי קהל המבוגרים, אבל כבר היו וקרו מקרים מעולם. הדוגמה הנוכחית היא פשוט דוגמה לכתיבה עצלה למדי, אשר ממוסכת מאחוריהם של מדבבי הסרט והכוכבים אותם הם מדבבים.

אמנם ליגת הצדק של החיות המקורית מכילה חתול, סוס וקוף, אבל לא על זה קם ונופל הסרט, בטח לא שהקהל אליו הוא מיועד לא מכיר את הקומיקס המקורי מלפני מאתיים שנים. הסרט הנוכחי הוא בידור קליל ומרווה, בזמן שבחוץ חם מאוד וכל מה שאתם רוצים זה רק מזגן על חשבונה של ישות אחרת וכל מה שילדיכם רוצים הם צבעים עזים, מהולים ומעורבבים בגיבורי על. אין כאן שום אלמנט גיבורי על מיוחד או סאב טקסט יוצא דופן, איתו תצאו בתום הצפייה וזו אפילו לא ההמלצה המובילה בין סרטי הילדים. רענון קטן לקיץ ופשוט להמתין עוד קצת ובסבלנות עד שיגיעו תכני קיץ טובים יותר ומותאמים יותר גם לקהל הצופים, אשר עבר את גיל 10.


כן, לא יצא לנו משהו... | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
סתם סרט קיץ מצויר, שרוכב על גל גיבורי העל וסוחט עוד קצת את הז'אנר ואת העובדה שילדים עדיין הולכים עם תיקים של באטמן וסופרמן, לצד אלו של רונאלדו ומסי. עוד כמה שנים אולי יהיה אפשר לאפסן את כולם במחסן ולפנות את המקום התורן לכוכבי הדור הבא...רק שלא כל כך בטוח שאנחנו רוצים לדעת מי אלו יהיו.

משפט על במאי הסרט:
זהו שיתוף פעולה של תסריטאי מצוירים בשם ג'ארד סטרן (נשמע משלנו) ביחד עם אנימטור ועורך אנימציה בשם סאם לווין (גם נשמע משלנו), שפשוט לקחו את הבטוח מכל, בשילוב שחקני על ויצא להם כמו עוד עשרה סרטי הארט את דה רוק - בינוני.

משפט על השחקנים:
דווין ג'ונסון בתפקיד קריפטו, קווין הארט בתפקיד אייס וקיאנו ריבס בתפקיד באטמן ואנחנו הולכים לראות את המדובב בסו,. בגלל הילדים. תומכי לחימה מהצד בדמותם של דייגו לונה, קייט מקינון, ג'ון קרסינסקי, בן שוורצמן ודויד דיגס.

משפט על אורך הסרט:
שעה וארבעים, אשר הרגישה מתארכת מעט, על אף העובדה שהסרט עצמו מרגיש קצר ודלוח, בכל הנוגע לעלילתו.

סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ליגת סופר-פטס": כשהפכנו למאובנים מול מצוירים
סרטים בקולנוע