"ארנגול ושודדי האוצר האבוד": מעבר לשילוב והשם, די משעמם

ביקורות
הפקה בלגית, שבשאר העולם עפה די מהר לשירות הסטרימינג של נטפליקס ואילו כאן משתחררת לה אל המסך הגדול. חוץ מזה שמדובר כאן בארנב בעל רגלי תרנגול וקצת נוצות על הראש, אין הרבה על מה לספר.

"ארנגול ושודדי האוצר האבוד": מעבר לשילוב והשם, די משעמם
"ארנגול ושודדי האוצר האבוד": מעבר לשילוב והשם, די משעמם

לא שאנחנו לא רוצים לקחת סרטי ילדים ברצינות יתרה, פשוט הורגלנו כבר שאפשר קצת אחרת. הסרט הזה, אשר מגיע מארץ השוקולדים הטעימים ביותר בעולם, דווקא לא מצליח לספק חוויה מיוחדת מעבר למתקתקות וקצת רגעים חביבים. אם חשבתם שמראש וגוף של ארנב ורגלי תרנגול יוצא ארנגול וגם משהו ייחודי נוסף, הרי שמצפה לכם אכזבה גדולה. אם הבנתם שהכיוון הולך להיות סרט על שונות ועל בחירה בהשלמה עם השונות, בעבור ילדים, כבר מגיל צעיר. ניחשתם נכון ואפילו לא הייתם צריכים להתאמץ יותר מדי.

אין כאן שום אלמנט של ספויילר או החרבת ההפתעה, אבל הסרט הבלגי הזה לא מתכוון לקחת אתכם או את ילדיכם ברצינות יתרה והוא ינסה לפנות אל כל אחד בדרך שלו. אל ההורים דרך מחזור בפעם המי יודע כמה של סרטי "אינדיאנה ג'ונס" לדורותיהם ואל הילדים יפנה הסרט במסר קצת מוכר, על שונות, זרות ואיך להתמודד איתם, מבלי לוותר על עצמך. באמת שמעבר לכל אלו, קשה לומר שמשהו מעניין מתרחש בסרט הזה בשום שלב. יש רגעים מסוימים של יצירתיות, כאשר הוא מתיך בין משהו שנראה כמו שילוב מ"אנגרי בירדס" ו"מואנה" ואם תאמצו טיפה את הזכרון והדימיון, אולי תצליחו לחשוב קצת על "שר הטבעות", במקום אחר בסרט, אבל מעבר להומאז'ים ומחזורים מסרטים גדולים וקלאסיים, קשה להצביע על משהו מיוחד.


ערימת חזירים | באדיבות סרטי רד קייפ ויונייטד קינג

מדובר בסרט חמוד, שלא תטעו. פשוט כבר ראינו עוד מאות מסוגו ואין בו הרבה ערך מוסף, בשום פרמטר ובשום רגע. הכל צפוי וידוע מראש, הגיבורים והנבלים לא מצליחים לחדש שום דבר לסרטי ילדים ובכלל ואפילו הילדים השיפוטיים יותר, בחוויה האישית, לא מצאו את עצמם מתרשמים יותר מדי מהתוכן שבו הם צפו במשך כמעט שעה וחצי. מדובר בסרט קיץ טיפוסי, אשר מגיע כחלק מנחיל סרטים מצוירים של הפקות זניחות ופחות מוכרות, כי פשוט צריך. צריך גיוון ועושר, כדי לא לתקוע את הילדים רק מול רשימה מצומצמת, עליה אחראיות חברות סרטי האנימציה הגדולות, אשר מייצרות מוצרי צריכה לנו ולילדינו.

בתחילת העלילה של הסרט מציג לנו הגיבור הראשי את אביו ואת דודו, אשר ניסו למצוא את אוצר אוגר האופל האבוד. ברגע שהם כושלים, הם מוצאים חבילה קטנה ועטופה בסדין ובה מסתתר לו ארנגול - חצי תרנגול וחצי ארנב. אחד משני האחים מאמץ את הייצור הקטן ואילו האח הרגזן והרוטן לא יאכזב אתכם ויהפוך לנבל של הסרט, כאשר הוא הולך על פי כל הדפוסים המוכרים של נבל מצויר קלאסי. גם אתם וגם ילדיכם תוכלו לגלות ולשער במהרה את ההתפתחויות העלילתיות, צעד אחר צעד ועדיין לשאוב הנאה מסוימת מהן, על אף שהן צפויות מאוד.


ערימת חברים | באדיבות סרטי רד קייפ ויונייטד קינג

ארנגול הופך להיות בן של מלך ועל אף הייחוס המלכותי, הוא עדיין ירגיש לא שייך בגלל איך שהוא נראה וכמובן שייצא למסע, על מנת להוכיח לעצמו ובעיקר לכולם, שהוא יכול לעשות הכל, על אף השונות שלו. הרצון להוכיח שהוא נורמלי, יתפוצץ בפנים וכמובן שהוא ימצא את הגאולה אך ורק בעזרת השונות והייחודיות שלו וזה גם מה שחבריו ילמדו אותו והוא ילמד על עצמו לבדו, מבלי להקשיב לאף אחד (כי איך, ילדים יקרים, תדעו הכי טוב אם לא תטעו בעצמכם?). זו הנוסחה והיא עובדת גם אם איננה יותר מדי מיוחדת.

בכך תם ונשלם סרט מצויר נוסף שהביא אתכם להפוגה קצרצרה באולם הקולנוע הקרוב לביתכם, במסגרתו תוכלו להישען אחורה, להנות מהמיזוג של האולם, להירדם לכמה דקות ואפילו לא להפסיד שום דבר חשוב, כי כל מה שתפספסו, תוכלו פשוט לנחש ולגלות כי אכן התרחש. הילדים שלכם יהנו וככל הנראה ישכחו מהחוויה, כבר עם היציאה מאולם הקולנוע, בדרכם לחפש את הסרט הבא שאולי ינסה לאתגר אותם ואתכם קצת יותר. אפשר לסמן וי קטן ברשימה של חודש יולי ולהתכונן לרשימה האחרונה בהחלט של הקיץ, אשר תלווה מיד ברשימה חדשה של חגי תשרי. שום דבר עדיין לא תם ולא נשלם, אז לפחות תנסו להנות מהדרך.


דפקתי היום תסרוקת לאוזניים, שחבל | באדיבות סרטי רד קייפ ויונייטד קינג

משפט על הסרט:
נראה שהסרטים המיועדים לילדים לא מנסים אפילו לחדש או לייצר משהו מיוחד, אלא אם הם מגיעים מפיקסאר וגם אלו מתחילים לזייף בשנים האחרונות. נחמד מינוס ותו לא.

משפט על הבמאי:
בנג'מין מוסקט ובן סטאסן הם שני במאים בלגיים של סרטי אנימציה בעיקר. סטאסן מוכר יותר ויש מאחוריו עבר עשיר, אבל קשה לספר עליהם יותר מדי, מעבר לזה שאף אחד מהסרטים, בזכותם הם ידועים, הצליח להתעלות מעבר לבינוני פלוס.

משפט על השחקנים:
אין אף אחד מהמתרגמים או המדבבים הזרים שיאמר לכם משהו, אם תקראו את שמו, אז נאמר פשוט את גולת הכותרת המקומית, עם יובל שמלא, אשר מדובב את הגיבור שצריך לעיתים לעבור מסלול מכשולים, בכדי להוכיח את עצמו ולעצמו.

משפט על אורך הסרט:
שעה, עשרים וחמש דקות. נהדר שלפחות לא התארך כאן יותר מהצפוי.


סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ארנגול ושודדי האוצר האבוד": מעבר לשילוב והשם, די משעמם
סרטים בקולנוע