"טה-דאם!" הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים יצא לדרך

קולנוע
מהדורתו ה-1 של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי ילדים בסינמטק הילדים יצאv לדרך עם תחילת חופשת הפסח. פסטיבל הקולנוע הבינלאומי הראשון לסרטי ילדים יתקיים בסימן "מוזיקה וקולנוע" בין ה-9 באפריל ועד ה11 באפריל, חופשת פסח 2022 בסינמטק הילדים במדיטק חולון.

"טה-דאם!" הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים יצא לדרך
"טה-דאם!" הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים יצא לדרך

הפסטיבל יכלול אירוע פתיחה חגיגי, עשרות סרטים, הקרנות טרום בכורה ובכורות בישראל של סרטים מרחבי העולם, סרטי פנורמה, סרטים קלאסיים, מפגשים עם שחקנים ויוצרים, אירוע מחווה לילדי אוקראינה, סדנאות חווייתיות, פעילויות לילדים ועוד. במהדורתו הראשונה יתקיים הפסטיבל סביב החיבור והקשר המרגש וההדוק בין "מוזיקה וקולנוע". הפסטיבל ינוע בין סוגי המוזיקה השונים, ממוזיקה קלאסית ועד היפ הופ, ממוזיקה ברזילאית ועד קונצרט לבלט בחיבור עם סרטים מגוונים מסביב לעולם.

דני וייס, מנכ"ל מדיטק חולון:
"אנו גאים ומתרגשים להשיק את הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים במהדורתו הראשונה בסינמטק הילדים בחולון. עם פתיחתו של סינמטק הילדים לפני מספר חודשים היה ברור לכולנו כי "כל סינמטק צריך פסטיבל" (כפי ש"כל בית צריך מרפסת"...), ולכן מיד לאחר הפתיחה החל צוות הסינמטק יחד עם היועצת האמנותית מיכל מטוס, לעבוד במרץ על הפסטיבל. התוצאה מרהיבה, מלהיבה ומהנה ואני משוכנע כי ילדים והוריהם ייהנו עד מאד לבלות במתחם המדיטק בחולון בחופשת הפסח במשך שלושת ימי הפסטיבל".

אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק הילדים:
"השילוב שבין תמונה למוסיקה הוא מהשילובים המרגשים ביותר שיש. שירים מסרטי דיסני לדורותיהם, נעימות מסרטים כמו מלחמת הכוכבים, ולחנים מסרטים מוזיקליים כמו הקוסם מארץ עוץ, הפכו עם השנים לנכס צאן ברזל אומנותי כלל עולמי ובאופן אישי, הם חלק בלתי נפרד מהפסקול האישי של כל אחד מאיתנו בדורות האחרונים.
עם ההחלטה לערוך את הפסטיבל, לא היה לנו ספק כי נקדיש אותו לשילוב המקסים, המרגש והאלמותי שבין המוסיקה והקולנוע. ואין כמו מוסיקה וקולנוע כדי לגשר בין הדורות השונים של סבא וסבתא, ההורים והילדים."

מיכל מטוס, היועצת האומנותית של הפסטיבל:
"יצרנו מקבץ מסקרן של סרטים חדשים בצד סרטים נוסטלגיים, שמזמינים את הצופים להזדהות, לחלום, לשמוח ולדמיין. חוויה תרבותית שהורים יכולים להעשיר בה את ילדיהם ולזכות בעצמם בהנאה צרופה. ייחודה של התוכנית שהיא מגוונת, עכשווית, ומצליחה להעמיד את המוזיקה כ"שחקן הראשי" במרכז החגיגה, ובעלילה של כל אחד ואחד מהסרטים."

הפסטיבל הוא האירוע הראשון והמכונן של סינמטק הילדים, לאחר השקת הסינמטק בחודש נובמבר האחרון במדיטק חולון. הוא מתקיים תחת החזון של הסינמטק לעורר השראה ולפתח את הדמיון של ילדים ובני נוער, להרחיב אופקים ולחשוף אותם לתרבויות חדשות ומגוונות במטרה להעביר חוויה קולנועית וחברתית מיוחדת דרך עולם האמנות והקסם המופלא של הקולנוע. מעבר להקרנות הסרטים, המפגשים הייחודים והסדנאות – מבואת המדיטק תלבש את בגדי הפסטיבל ותיצור חוויה צבעונית ומרהיבה לילדים - יוקרנו קטעים מוזיקליים לצד פינות ישיבה צבעוניות ואפילו פסנתרנים אשר ילוו בנגינה חיה סרטים אילמים כמחווה לאולמות הראינוע של שנות ה-20 של המאה הקודמת.



אירוע פתיחה היווה, בתחילתו ובסופו של דבר משהו מאוד שנוי במחלוקת, כיוון שהוא כלל בתוכו את השמחה והחיוך החיצוני, עמו היה כל כך מזוהה צ'רלי צ'פלין. עם זאת, הוא גם נשא עמו את הכאב והעצב שהיו מנת חלקו של הגאון, אל מתחת לפני השטח. מצד אחד - שבת בבוקר, יום יפה. צפייה בסרטו של צ'פלין, ביחד עם תזמורת ועם הילדים. מהצד השני, יומיים לאחר שהמדינה כולה שכלה שלושה מבניה ואת הניגודיות הזו הבהיר, באופן בלתי משתמע לשני פנים, ראש עיריית חולון הוותיק, שניסה לדבר אל ליבם של המבוגרים בקהל והחל לדבר במונחים של שכול, כאב ורצח, במה שהיה הצגת שבת בבוקר עם ילדים. אחת מהאימהות, שישבו בקהל, צרחה בבהלה שיתאים את הטקסט שלו לאוכלוסייה, אליה הוא פונה וששון, רווק ניצחי ונשוי לעירו במשך שלושה עשורים, ניסה במבוכה לעדן את נאומו, עד דעיכה ומעבר לנואם הבא.


מוטי, מוטי....פנה את הבמה למקצוענים, אנחנו מדברים רק במוזיקה! | צילום עצמי

במעבר חד לחוויה הקולנועית, הוויזואלית והחושית, במסגרתה הוקרנה הקלאסיקה של צ'רלי צ'פלין, "הבהלה לזהב", בליווי חי של תזמורת המהפכה בניצוחו של רועי אופנהיים, אשר כללה 19 נגנים על הבמה. אי אפשר היה להתעלם מהפלא הקולנועי המשולב ביחד עם הפלא הווקאלי, שעשה שיעור קצר וכפול עבור הדור הנוכחי, בקלאסה וקלאסיקה. איפה ומתי ילדים יושבים ומתלהבים מקונצרט בימינו ובאילו בתי אב ישראלים (חוץ מביתו של כותב שורות אלו) יושבים הילדים וצופים ביוטיוב במיטב הקטעים של הגאון הקומי הזה, שלמרביתם ממש בשנים הקרובות ימלאו מאה שנות קיום.


השחור והלבן ברקע, התזמורת בפנים והלב מתמוגג ולא משנה באיזה גיל | צילום עצמי

הסרט "הבהלה לזהב" הוא הסרט האהוב ביותר על צ'פלין עצמו וכולל כמה מהסצנות האייקוניות והקלאסיות ביותר. סיפורו המצחיק והמרגש של הנווד המפורסם בגילומו של צ'פלין, שיוצא למצוא זהב ומוצא אהבה, נחגג על ידי דורות של צופים וכעת יש לדור החדש, העמוס במסכים מכל הגדלים, הסוגים והמינים, להכניס משהו אל תוך אחד מהמסכים שלהם, שאין לו צבעים או מילים - רק מנגינה, שגם אותה הלחין איש קטן, עם שפמפם קטנטן וחזון מדהים, שממשיך להחזיק כבר יותר ממאה שנים ולא נס ליחו.




טרום בכורות וסרטים בהקרנת בכורה:
סרטים בינלאומיים שיוקרנו בפסטיבל בהקרנות טרום בכורה (סרטים שיוקרנו לראשונה בישראל לפני הקרנתם בבתי הקולנוע המסחריים ברחבי הארץ) ובהקרנות בכורה (סרטים שיוקרנו באופן חד פעמי ולראשונה על מסך הקולנוע בישראל במיוחד לרגל הפסטיבל).

"כלב מי שמנגן 2" (2022) – טרום בכורה!
בכורה לסרט ההמשך ללהיט משנת 2016, הסרט מדובב במיוחד בשביל הפסטיבל והקרנתו הראשונה בארץ תהיה במסגרת הפסטיבל.
בודי הוא כלב שמירה עם שאיפות גדולות ורצון להיות מישהו חשוב. כאשר רדיו לפתע נופל מהשמיים, ומתוכו בוקע שיר רוק קצבי, בודי מגלה את ייעודו המוזיקלי ומחליט לעזוב את ביתו כדי לרדוף אחרי חלומו בעיר הגדולה. בדרך יעשה חברים חדשים ויגלה סכנות שאותן יצטרך לנצח בדרכו אל החלום.
סין-ארה"ב 2016, דיבוב לעברית, 90 דקות
(בדיבוב לעברית, גילי 5+)
יום שבת, בשעה 11:30, אולם ביצה

"בית ספר לחיות קסומות" (2021) - טרום בכורה!
סרט מוסיקלי שיוקרן לראשונה בארץ בדיבוב לעברית ומבוסס על סדרת הספרים המצליחה.
אידה מגיעה לבית ספר חדש, ומגלה שקשה לה ליצור חברויות חדשות. היחיד שאתו הצליחה להתחבר הוא בני, ילד בן כיתתה גם הוא סובל מהצקות של הילדים האחרים. הדברים משתנים כאשר לבית הספר מגיע איש מסתורי שמציע לכל ילד בכיתה חיה קסומה משלו, שתהפוך לחברת הנפש שלו. למרבה ההפתעה, אידה ובני הראשונים לזכות בחיה כזו, שועל לאידה וצב לבני. עכשיו הם צריכים להכיר זה את זה, ולפענח תעלומה מסתורית בבית ספר.
גרמניה 2021, 93 דקות, דיבוב לעברית
(בדיבוב לעברית, גילי 5+)
יום א', 10.4, בשעה 17:30 – אולם 1
יום ב', 11.4, בשעה 13:30 – אולם הביצה

"קופליה"– (2022) – בכורה!
אהבתם של סוואן ופרנץ עומדת בפני סכנה בגלל דוקטור קופליוס המסתורי והנכלולי, שהפיל בקסמו את עיירתם של הזוג. סוואן תנסה לחשוף את טבעו האמיתי של הדוקטור, להציל את עיירתה, להתאחד עם אהובה וכמובן תלמד לקח חשוב על עצמה.
בימוי: סטיבן דה ביול, בן טסאור, ג'ף טודור
משחק: אריקה הורווד, מיכאלה דה-פרינס, דניאל קמרגו
הולנד-בלגיה- גרמניה 2022, ללא דיאלוגים, 82 דקות
(מתאים לגילי 7+)
יום שבת, 9.4, בשעה 13:30 – אולם 1
יום א', 10.4, בשעה 12:30 – אולם הביצה

"בקצב הלב" (2020) – בכורה!
קטיה היא רקדנית בלט צעירה ומוכשרת שעומדת בפני קריירה מבטיחה. רגע לפני האודישנים ללהקת הבלט החשובה בעולם, היא מגלה את סצנת ריקודי ההיפ-הופ ונסחפת פנימה אל התנועות, הקצב והאנרגיה הבלתי נגמרת של עולם הריקוד המודרני והמשוחרר. עם העולם החדש שנגלה לפניה, קטיה עומדת בפני דילמה לגבי עתידה.
גרמניה 2020, 102 דקות, גרמנית-אנגלית, כתוביות בעברית
בימוי: סטפן ווסטרוול
משחק: אלכסנדרה פייפר, הלן שניידר, אנטון וויצ'רס
יום שבת, 9.4, בשעה 17:30 – אולם 1
יום ב', 11.4, בשעה 17:30 – אולם 1


סרטי פנורמה:
סרטי ילדים ונוער העוסקים במוסיקה או שהמוסיקה היא המרכיב המרכזי בסרט.

"אנקאנטו" Encanto – הקרנה מיוחדת ומפגש עם היוצרים!
אירוע מיוחד. הקרנה ומפגש מרגש עם השחקנים שמאחורי הקולות: בתום ההקרנה ייערך מפגש מרגש עם בימאית הדיבוב ענת ניב והשחקנים המדבבים, מיה מיטלפונקט (מירבל) ועידו מוסרי (ברונו). המועמד לאוסקר של אולפני וולט דיסני, ואחד הלהיטים הגדולים ביותר של השנה האחרונה. במקום קסום בקולומביה, הנקרא "אנקאנטו", מתגוררת משפחת מדריגל, בה לכל אחד יש כוח קסום ומיוחד משלו - מלבד מיראבל, האחות הצעירה. כאשר נראה שהקסם של המשפחה עומד להתפוגג, מיראבל יוצאת לנסות להבין איך מצילים נס, ומגלה דברים מדהימים על משפחתה ובעיקר על עצמה. העיקר שלא תדבר על ברונו.
ארה"ב 2021, 102 דקות, מדובב לעברית
יום א', 10.4, בשעה 10:30 – אולם 1


"פניני שופן" ו"פסנתר הקסם" The Chopin Shorts -
(2013, ללא מילים, לגילי 5+)
מפגש מרהיב ויוצא דופן בין המוזיקה הקלאסית והקולנוע. המוזיקה המופלאה של המלחין הקלאסי פרדריך שופין, המנוגנת על ידי הפסנתרן הסיני לאנג לאנג, מתעוררת לחיים דרך מקבץ סרטים פורצי דרך עליהם חתומים במאים זוכי פרסים.
הסרטונים, המכניסים אותנו לעולם קסום ויצירתי של אנימציה בסגנונות שונים, נותנים אינטרפטציה למוזיקה של שופן, פורטים על הדמיון והקסם של הצלילים, ובוראים הרפתקאות פוערות עיניים, ומראות שמעלים חיוך ונוגעים בלב.מקבץ "ילדים" והקרנת הסרט "פסנתר הקסמים".
פולין 2013, 50 דקות, מוסיקה ללא דיאלוגים
יום א', 10.4, בשעה 11:00 – אולם הביצה

"לנגן עם בטהובן"
סטודנט למוזיקה קלאסית המתכונן לתחרות שתשנה את חייו, פוגש בנגנית ג'אז מקסימה שמסיטה אותו מהמסלול. מהקונסרבטוריום היישר אל מעדוני הג'אז הפרועים, השניים מגלים שיעור על החיים המוזיקה ועל הסיכונים שצריך לקחת בדרך.
בימוי: ג'ן פייג'
משחק: אריק פלויד, שאנון אליזבת, קלינט הווארד
ארה"ב 2020, 101 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית (לגילי 9+)
יום ב', 11.4, בשעה 15:30 – אולם 1

סרטים קלאסיים:

"פנטסיה"
יצירת המופת של אולפני וולט דיסני שבאמת אין צורך להציג. אחד האירועים הקולנועיים הבלתי נשכחים אי פעם מגיע לפסטיבל סינמטק הילדים בחולון, להתגלות על ידי דור חדש של ילדות וילדים. את החוויה הזו הם לא ישכחו. "פנטזיה" מורכב מכעשרה סרטי אנימציה מרהיבים, כולם נכתבו, בוימו וצוירו בהשראת היצירות המוזיקליות הגדולות, אותן מבצעת תזמורת ענקית בניצוחו של לאופולד סטוקובסקי. בין היצירות שהפכו לסרטונים מצחיקים ומפעימים יהיו "מפצח האגוזים" מאת צ'איקובסקי, "פולחן האביב" מאת סטראווינסקי, "מחול השעות" של פונצ'יילי וכמובן "שוליית הקוסם" עם הופעת אורח של מיקי מאוס.
ארה"ב 1940, 126 דקות, קטעי המעבר הקצרים באנגלית, תרגום לעברית
יום ב', 11.4, בשעה 11:00 – אולם הביצה

"גושו הצ'לן"
סרט אנימציה ידנית מרהיב מהיוצרים של המועמד לאוסקר "הסיפור על הנסיכה קאגויה". גושו הוא תלמיד צעיר לצ'לו שמשתדל להיות הטוב ביותר, אבל מתחיל לפקפק בעצמו מול נזיפותיו של המנצח של התזמורת הכפרית. לעזרתו של גושו מגיעות ארבע חיות שמצטרפות אליו לאימונים, נותנות לו עצות ותמיכה עד שיוכל להפוך לנגן צ'לו מדהים ולבטוח בעצמו שוב.
בימוי: איסאו טקהאטה
קולות: הידקי סאסאקי, מסאשי אמנומורי, פויומי שיראיישי
יפן 1982, 60 דקות, יפנית, תרגום לעברית (מתאים לגילי 6+)
יום שבת, 9.4, בשעה 14:00 – אולם הביצה


סדנת דיבוב:
סדנת דיבוב בה תפתח דלת את מאחורי הקלעים של עולם הדיבוב, איך עושים את הקול של סימבה, איך נשמעת צפרדע שמדברת, ואיך מחברים את הדמות המצוירת שעל המסך לשחקן או לשחקנית שמדבבים אותם. והכי חשוב, גם הילדים יוכלו בזמן הסדנה להתנסות בדיבוב קטעים מסרטים ולקבל הכוונה מאנשי מקצוע.
אורך הסדנה כ-75 דקות
יום א', 10.4, בשעה 16:00 – אודיטוריום
יום ב', 11.4, בשעה 16:00 - אודיטוריום
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "טה-דאם!" הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים יצא לדרך
סרטים בקולנוע