מזרימדיה - Amazon Prime Vs. HBO Max

ביקורות
גיחה קצרה לשירותי הסטרימינג, הקיימים או ההולכים ומתקרבים לארץ בצעדי ענק, מוכיחה שאין בינתיים יותר מדי מה לחפש במסך הקטן ועדיף להתמקד בשוברי הקופות המרכזיים, שבאולמות הקולנוע

מזרימדיה - Amazon Prime Vs. HBO Max
מזרימדיה - Amazon Prime Vs. HBO Max

התחלואה בירידה, המלחמה בעלייה והחיפוש המתמיד אחרי תוכן איכותי נמשך. אולמות הקולנוע החלו בהתעוררות מחודשת ממש לאחרונה עם להיטי אביב ושוברי קופות מסחריים. נטפליקס בירידה חדה, בכל הנוגע באיכות, בתקופה האחרונה ונותר להתחיל ולפזול לכיוונים חדשים ומרעננים ולגלות שגם שם אין יותר מדי וכדאי לחכות עוד טיפ-טיפה, שיתעוררו להם תכנים איכותיים חדשים מעולם הסרטים. הפעם הפגשנו, ראש בראש, צמד משירותי הסטרימינג הגדולים והמובילים שאחרי ההוא עם ה-N האדומה וגילינו שאין להיטים שייזכרו בתקופה הקרובה.


פלישה - כשקייל ריס הופך להיות סתם ריז (אחמד)

אתרי הדירוגים, הציונים והמבקרים המקצועיים לא אהבו את הסרט החדש של ריז אחמד ב-Amazon Prime. יעידו על כך הציונים, שבגדול מאוד מרחיקים ממנו צופים פוטנציאליים, על אף צמד הכוכבים הראשיים המרשימים שלו. אבל אם תתנו צ'אנס קטן לסרט הקטן הזה, ייתכן ותגלו בסופו של דבר סרט עם לב גדול, שכל הבנייה מסביבו, השם והתיאורים שלו, לא מתקרבים להפוך בכלל להיות מה שתיארתם לעצמכם. השם של הסרט בשתי השפות מתעתע ומבלבל ואולי בכוונה, גם הסינופסיס יוצר שגיאה מכוונת, אבל בסופו של דבר התוצאה הסופית מייצרת חוויה ותגובות שונות לחלוטין מכל מה שציפיתם.


אין.אתם הולכים להיות צלפים מטורפים | צילום: IMDB

ריז אחמד מגלם את תפקידו של מאליק קאן ואתם עומדים לפגוש אותו, עם תחילת הסרט, כאשר הוא רואה חרקים יוצאים מהקירות וסיפור על פלישה והשתלטות חייזרים ג'וקיים מוחיים רץ לו ברקע. בסיקוונס שונה לחלוטין אנחנו עומדים לפגוש את שני הבנים של מאליק - ג'יי ובובי, אשר גרים עם אמם ועם בן הזוג שלה, במפגש גנרי למדי, בין משפחה שהאב הוא לא הביולוגי, הבן הגדול מתוסכל והבן הקטן מוקסם מתחליף האב שלו. אחרי התמזמזות קצרצרה בין הצופים לבין הדמויות הראשיות, הגיע הזמן להגיע לתכלס.

מאליק מגיע לקחת את הילדים שלו למסע אל עבר בסיס הבית, על מנת להימנע ממפגש עם החייזרים, הילדים יקבלו את מלוא היחס החסר להם מאביהם, בתיבול רגעים מלחיצים ועם קינוח של אלמנטים בנוגע לאיבוד ילדותם לכמה ימים. מייקל פירס מביים בחוכמה ובערמומיות את הדמויות המרכזיות שלו ולא רק מציג את סיפור הפלישה משני הצדדים, כי אם גם את החוויה הפרטית, אשר חווים כל הגיבורים בסרט. מצד אחד האב החסר לילדים, אשר מוצאים את עצמם יוצאים להרפתקאות של פעם בחיים ומהצד השני, האב בעצמו מנסה להשלים חוסרים בזמן, שמבחינתו גם אבד וגם הפך להיות קצוב למדי.


שום נטפליקס לא יהיה כאן. אתם תראו מה שאני אגיד לכם. רק אמאזון! | צילום: IMDB

ישנן הטעיות עלילתיות מרובות והצופה כבר מבין את הכיוון של עלילת הסרט, בשלב מסוים וגם השחקנים המרכזיים מגלמים את תפקידיהם באופן נהדר ועם זאת זה לא מספיק בשביל להתבלט, אבל בהחלט מספיק בשביל לרגש, לעניין ולסקרן ויסלחו לנו הצופים והמבקרים שחשבו אחרת, באופן שזעזע את אתרי הדירוגים המגוונים (ו-IMDB בראשם). אוקטביה ספנסר בתפקיד משלים נהדר וריז אחמד מצוין בסרט שרצוי לדעת עליו כמה שפחות ולהנמיך ציפיות ובכך בהחלט תצליחו להגדיל את רף ההנאה, באופן כמעט מקביל לחלוטין.





הסרט "פלישה" זמין לצפייה בשירות הסטרימינג של Amazon Prime




קימי - קומי ותתכונני להפוך לחתולית

שנייה ורבע לפני שהיא עוטפת את עצמה בחליפת עור, עקבים שחורים ותנועות חתוליות והולכת להתגרות באיש העטלף, של שנות ה-2020, זואי קרביץ עולה על מדי ב' ונכנסת לנעליים שונות לחלוטין, במותחן אגרופובי ועם מצלמות מחורפנות לחלוטין. סטיבן סודורברג עובד קשה מאוד בארבע השנים האחרונות, כאשר כל שנה הוא מביים ומשחרר סרט חדש ושומר על קו של בינוניות לצד תפוקה קונסיסטנטית והתמדה גדולה. הוא מגייס שמות גדולים יותר ופחות בשביל שייכנסו לנעליים שהניח להם בכניסה לסט הצילומים, אבל מסתבר שלא תמיד זה עוזר. הפרויקטים שלו לא שאפתניים, אבל תמיד יש עניין ותמיד הוא מושך את הצופים אחרי עלילות מרתקות, אבל עם ביצוע בינוני פלוס.


זה המבט החתולי הראשון | צילום: IMDB

הסיפור די דומה לתיאור שמעל גם הפעם. אמנם הפעם אין הרבה שמות גדולים, אפילו אם לומר את האמת; רק שם אחד גדול יחסית וזו היא זואי. זואי קרביץ היא השחקנית ההולכת ומתפתחת והולכת וגדלה, אשר הסכימה להיכנס לפרויקט של הבמאי הפורה. קרביץ מגלמת את התפקיד של אנג'לה, שהיא עובדת בחברה שפיתחה מעין מזכירה חכמה בשם "קימי" (שזה גם שם הסרט...קטעים) וקימי היא מעין סירי או אלכסה או כל מזכירה מודרנית שנמצאת אצלכם בנייד ועושה כל מה שאתם פוקדים עליה. אנג'לה סורקת פגמים של האפליקציה הגדולה והמפורסמת ומתקנת שגיאות בדיבור של המזכירה הקשקשנית. לפיכך היא שומעת תכנים של שיחות בין בני אותו בית, בינם לבין עצמם ובינם לבין קימי והכל עובד ועובר היטב, עד ש...עד שהיא מוצאת את עצמה בפרשייה מסוכנת.

זה הזמן גם להוסיף שאנג'לה היא אגרופובית ואיננה מסוגלת לצאת מהבית, על אף שיש פיתויים בחוץ ובכלליות חיים, מוגבלים ככל שיהיו בגלל הקורונה, שמתרחשים מעבר לעדן חלונה. כן, קראתם נכון...סוף סוף סרט ששם את הקורונה כחלק מהמציאות, העלילה והעולם שבו חיות הדמויות של הסרט. נכון, זה לא תמיד צער פופולארי; למסך את החלק המשמעותי מפני השחקנים הראשיים של הסרט, אבל זו המציאות של הסרט ועמה הולך סודורברג. הסרט הזה משתמש בעקרונות הצופה מהצד, אשר נקלע לסיטואציה שאולי היה מעדיף להימנע ממנה. אפשר להביא דוגמאות רבות לאורך השנים, אבל נעדיף להיתלות על אילנות גבוהים ופשוט לומר את השם: "חלון אחורי" העל זמני והקלאסי, בכדי לתת הקבלה כלשהי.


זו הזווית היותר מחמיאה שלי לקאטוומן עם שיער כחול | צילום: IMDB

מדובר בסרט, אשר משתייך לתת ז'אנר בסרטי המותחנים. הוא מתכתב עם גדולים ומפורסמים ממנו ולא סתם הוזכר סרטו של המאסטר - היצ'קוק, כיוון שישנן לא מעט סצנות מציצנות, אל חלון השכנים, אשר לשניהם תפקיד מסוים בסרט. סודרברג מביים סצנות נהדרות, אשר במסגרתן מובאת לידי ביטוי החרדה הגדולה של הגיבורה הראשית של סרטו. הוא מלמד דרך סצנות וזמן ריצה קצר על חייה, דרך מסע קצרצר ובין התוכן שנמצא במסכים שלה ובסופו של דבר יוצא לו סרט לא רע, אבל כזה שגם מרגיש מוכר, זניח ואפילו תפל למדי. הוא מותח במידת מה, אבל אין בו יותר מדי חידוש, מעבר לעובדה שהוא מכניס את עידן הקורונה ואת הטכנולוגיה המתקדמת לסרטים מסוגת המותחנים בסגנון אופס-שמעתי-את זה-בטעות. אל תדאגו לו, הוא כבר בפרויקט הבא וזואי? היא כבר החליפה את השיער הכחול בשפיצים המחודדים של סלינה קייל.


הסרט "קימי" זמין לצפייה בשירות הסטרימינג של HBO Max


סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
 — לפני שנתיים
e  —  e
 — לפני שנתיים
e  —  e
כתוב תגובה משלך על מזרימדיה - Amazon Prime Vs. HBO Max
2
סרטים בקולנוע