"אין ברירה אחרת": ברוס הבינוני מכולם

ביקורות
ברוס וויליס מגיע לפדות עוד המחאה באקשן בינוני, אבל יעיל, להפתעתו ולהפתעת רוב הצופים המועטים שידרכו בקולנוע בשביל לחזות בו. מיותר, לעוס וטחון עד דק, אבל לא מביך כפי שחשבנו שיהיה.

"אין ברירה אחרת": ברוס הבינוני מכולם
"אין ברירה אחרת": ברוס הבינוני מכולם

ניק קייג' עומד להופיע בסרט עלילתי ובדיוני על חייו...בערך. בטריילר של "משקלו הבלתי נסבל של כשרון ענק" הוא מגלם את עצמו, התפרן, אשר מוכן לעשות מה שצריך בשביל להרוויח עוד המחאה, בכדי לסגור חובות. אם לומר את האמת, זה מרגיש שזה מה שקורה כמעט בכל סרט בהשתתפותו וגם בהשתתפות כוכבים כמו מל גיבסון, ג'ון מלקוביץ', אל פאצ'ינו, רוברט דה נירו וברוס וויליס (ועוד רבים וטובים לשעבר. רבים מכדי למנות או שיהיה אכפת בכלל מהם). הסרט הנוכחי הוא עוד דוגמא מובהקת לכיצד קריירה של שחקני על, משנות התשעים, יורדת לה באסלה ואפילו חברי הקאסט שעובדים איתם, לעיתים צריכים לשפשף את עיניהם בשביל להאמין שהם חולקים סט עם אותם כוכבי קולנוע ענקיים (לשעבר).


משחרר אותך ומיד תרוצי למטבח לעשות לי קפה | באדיבות סרטי חמישה כוכבים

כל הכוכבים המצוינים למעלה ועוד רבים ודומים להם נוטים להשתתף, בערוב קריירתם, בסרטי אקשן, מתח או אימה מסוג ז' או נמוך מזה. לא תמיד ברורה הסיבה, מעבר לעניין המשכורת, כי לשחק טוב כנראה קשה לשכוח, אבל רובם מעולם לא היו כאלו טובים בתחום הספציפי של המשחק וכך הם נותרים בתנועה, כאילו נוצרת מכוח האינרציה ופשוט ממשיכים לגלם עוד ועוד תפקידים מטופשים, במקרה הגרוע או סתמיים במקרה הטוב. הפעם זה המקרה היחסית טוב וסביר של מיסטר וויליס. הוא מגלם שריף לשעבר, אשר גר בעיירה נידחת ושני פושעים מתגנבים אל ביתו באישון ליל ולוקחים אותו ואת משפחתו בתור בני ערובה. נשמע מוכר מהקריירה של וויליס? בהחלט. אתם יכולים למנות כמה פעמים הוא היה בתפקיד הזה? זוכרים או יודעים בכלל? כנראה שלא, אבל בוודאי הוא עבר את המספר שאפשר לספור על כף יד אחת או אפילו שתיים.

שנת 2019 הייתה שנה פורה עבור וויליס, עם לא פחות משבעה סרטים בכיכובו. בשנת 2020 המקורננת הוא הנמיך פעילות עם ארבעה סרטים "בלבד" ובמסגרתם יצא הסרט הנוכחי. למה הוא מגיע לארץ עכשיו? שנתיים אחרי תאריך יציאתו ברחבי העולם וכאשר מדובר בסרט סתמי בבירור? לחברות היח"צ הפתרונות. הציונים באתרי הציונים מביכים, הביקורות ברחבי הרשת ארסיות וקוטלות כמו בכל פיצ'ר, בהשתתפותו של וויליס, אבל ברוס שלנו...הוא רץ על אוטומט בשנתיים האחרונות, עם עוד שמינייה בשנה החולפת ועוד שמינייה בשנה הנוכחית, אם ירצה השם (וויליס) ואם הקורונה תאפשר את שחרור כולם. הוא כאן, בכדי להישאר ולא משנה כמה מקריח הוא או כמה שערות לבנות החליפו את השחורות שנותרו על ראשו.


מה? ברוס?! מה אתה עושה כאן על הרצפה? | באדיבות סרטי חמישה כוכבים

הסיפור בסרט אינו מסובך, כפי שאתם עשויים להמר או לנחש. שני אחים שודדים מקום כלשהו, צריכים לברוח ולהתרחק ומגיעים לעיירה קטנה, רק לתדלוק קטן ואז...האח הצעיר והבלתי ניתן לריסון, לא מצליח להתאפק ויורה בכל מה ומי שזז, אבל דווקא אחיו המרוסן, המאופק והשקול נורה ברגלו והם צריכים רופא. איפה יש? בבית של ברוס וויליס - השריף הפורש של עיירה מנומנמת כלשהי (כי למי באמת אכפת איזו?). הרופא הוא בנו של שריף וויליס (כי למי באמת אכפת איך קוראים לו בסרט?) והוא עובר לבית אביו, אחרי שפישל באיזה ניתוח ואיבד הרבה כבוד, יוקרה ואמון בעצמו, בתור רופא. הוא כעת עובד במרפאה המקומית של העיירה Whatever וגר עם אביו ואמו, אשתו ובתו.

ישנה כאילו סיטואציה מורכבת, אשר במסגרתה פאפא ברוס לא היה אב תומך במהלך השנים והמתח בין האב לבנו מורגש, באופן מאוד מלאכותי, באוויר, אבל למרבה ההפתעה, בסופו של דבר הוא יהיה גאה בבנו ויאמר לו את זה ברגעים שהם עשויים להתברר כאחרונים של אחד מהם או של שניהם...או שלא. הסרט הזה, מבחינה תסריטאית, לא היה אמור להתרחש כמעט בכלל. בכל סיטואציה שהאחים הפוחזים מכניסים את עצמם, במסגרת ביתו של הרופא הטוב והשריף הממורמר, הם מצליחים לחבל בניסיון...ובכן, להצליח. אם האח הצעיר לא היה יורה בשוד הראשון באף אחד, הם לא היו צריכים לברוח לגבול, כנ"ל לגבי תחנת הדלק ובסופו של דבר גם יש את העניין הכמעט גובל בעלבון לאינטליגנציית הצופים, כאשר בשלב מסוים כולם פשוט יכולים לברוח ולהשאיר את האחים בבית, אבל כולם בוחרים להישאר...ובכן, בכדי שתהיה עלילה וכדי שהסרט יתקיים.


אני אעמוד כאן ואראה חתיך. אוקיי? | באדיבות סרטי חמישה כוכבים

בצד הטוב של הסיפור ואיך שלא תהפכו את הכל, הסרט מצליח איכשהו לתפוס, על אף שאין בו שום דבר מיוחד או יוצא דופן מכל סרט אקשן מדרגה זו. הדמויות פלקטיות, הביצוע של כל אחת ואחת מהן בינוני פלוס-מינוס והפתעות או טוויסטים עלילתיים לא תמצאו כאן. מתח, במידה מסוימת, קיים ועניין, גם כן באותה המידה, מתקיים גם כן. וזהו. אין יותר מדי מה לראות שם או מה לכתוב על הסיפור הזה. וויליס בדרך לקבל צ'ק נוסף, שאר השחקנים מהדרג הנמוך, אליו וויליס דחף את עצמו, גם מקבלים משכורת והתעשייה ממשיכה לגלגל עוד ועוד סרטים חסרי דימיון, מעוף או ייחוד. הדבר היחיד שרץ הוא הסרט, אל סופו והז'אנר, שממשיך לעבות את הפילמוגרפיה של מותחני הפשע בעוד סרט סתמי למדי.

לא ברור מי בארץ צריך את הסרטים בכיכובם של כוכבי סרטי האקשן של שנות השמונים והתשעים. בטח ובטח בתקופת קורונה ובטח ובטח ובטח כאשר הסרטים הללו תמיד מגיעים באיחור ניכר, של בין שנה לשנתיים וללכת לראות אותם בקולנוע הוא בבחינת צעד המהווה בעיקר פינוק יקר ומיותר. המבוגרים שגדלו על ברכיהם של כוכבי האקשן הללו יעדיפו להישאר בבית, מטעמי קורונה וגם מטעמי פגיעה במנת המשכל שלהם. הצעירים, חובבי האקשן, אליהם אולי מכוון סוג הסרטים הללו, בוודאי לא יתעניינו בשם של חטייאר, אשר מצוי על הפוסטר של הסרט ואם לשפוט על פי המידע שהם יכולים לקבל ברשת בנוגע לטיב ואיכות הסרט, כנראה שגם יוותרו. אולי וויליס שולח נציגי משפחה שלו, בכל מיני מדינות, בשביל לדווח על רכישת כרטיסים, מעבר לכך...לא ברורה המוטיבציה של סוג הסרטים הללו לעשות עלייה ארצה. אבל נו...שוין.


אני רק עושה לאישה הזו מסאז', אין צורך להילחץ | צילום: IMDB

משפט על הסרט:
מה שהכנה טובה עושה לסרט, עם ציון שהוא בדיחה ועם כוכב ראשי, שהוא בעצם משני וזניח. חשבתם שאתם עומדים לקרוא ביקורת אפילו ארסית יותר, אבל בסך הכל הוא היה נחמד מינוס. עם הכוכבית הזו של חוסר ההבנה למה צריך את המוצר הזה בכלל.

משפט על הבמאי:
מאט אסקנדרי, עבורו זהו הסרט החמישי בתור במאי, מביים עוד סרט זניח, שיישכח מהר. הבמאי, יוצא איראן וכזה שהקשר בינו לבין וויליס הולך ומתהדק עם השניים, כיוון ששלושת סרטיו האחרונים הם בכיכובו של האיש שמת לחיות ולייצר תכנים, ללא הרף והצדקה לעצמו. גם הסרט הבא שמביים הבמאי הכושל עד כה, יהיה בכיכובו של מר וויליס וניכר כי השניים נהנים ביחד. מה רע?

משפט על השחקנים:
מעבר לברוס וויליס, אשר פוגש רייצ'ל אחרת לגמרי, בתור בת זוגו בסרט ועליו הרחבנו כבר די והותר, אפשר למצוא כאן ערימה של שחקנים מדרג נמוך, שלא מותירים או מטביעים חותם. חלקם סבירים וחלקן בינוניות עד מביכות מעט. כמעט כולם איכשהו מוצאים את עצמם, בשלב כזה או אחר בקריירה הדלוחה שלהם, על הסט עם כל כוכבי העבר המזדקנים, שלא מתייאשים.

משפט על אורך הסרט:
שעה ועשרים ושלוש דקות בזמן נטו. באמת שעל המחלקה הזו אין תלונות.

סיכום המבקר
10/
5.0
תגובות
 — לפני שנתיים
ביקורת מצחיקה וקולעת בול  —  שכחתם את סטיבן סיגלית הגרוע ב15 שנה האחרונות שהפך לפילוסוף ללא לחימה
כתוב תגובה משלך על "אין ברירה אחרת": ברוס הבינוני מכולם
1
סרטים בקולנוע