"האלווין 2: הנקמה": יום יבוא וזה יגיע לסיום

ביקורות
המותג בן 43 השנים ו-12 הסרטים מסרב לרדת מהמדפים ומתקדם לאיטו, דרך עוד סרט המשך בינוני ומיותר, בכדי לסמן וי בדרך לטרילוגיה עכשווית ובשאיפה כזו שתביא לסיום את קיומו של נבל העל הבלתי ניתן להשמדה

"האלווין 2: הנקמה": יום יבוא וזה יגיע לסיום
"האלווין 2: הנקמה": יום יבוא וזה יגיע לסיום

כבר לפעמים די נמאס לספור על המון אצבעות בגוף כמה פעמים חשבו הצופים כי מייקל מאיירס, השוחט במסיכה, נשחט בעצמו אבל לבסוף חזר מהמתים. צרור הפעמים שמייקל מאיירס התקשה להיפרד מעולם החיים כבר מזמן מוגדר בתור על אנושי והוא בקלות יכול להשתלב בתור חלק מיקומי גיבורי העל. הרוצח במסיכה בהחלט יכול להתהדר בתואר "נבל העל" בשמחה, ששון והליכה קריפית ומדודה. כולם חשבו שזהו זה, סבתא לורי סוף סוף סגרה מעגל בסרט, בעל השם הזהה לזה הראשון, אשר בנה את היקום הבלתי נגמר של סרטי האימה הללו. אבל חלומות (או סיוטים, במקרה הזה) לחוד ומציאות לחוד - יוצריו של אותו הסרט מלפני שלוש שנים החליטו שההצלחה, בה זכה מצריכה את המשך שחיקת הפרנצ'ייז, השחוק עד דק ממילא, עוד טיפה'לה ווהחליטו לחלץ מכוכביו עוד סרט או שניים, כי...כסף, אתם יודעים.


עוד פעם לחזור להיות סבתא סטרוד?! | באדיבות Tulip Entertainment

אם חשבתם שאתם עומדים לקבל קונספט חדש או שונה בסרט הנוכחי, אז כל התקוות שלכם יתפוגגו מהר למדי, מעבר לעובדה שהבמה ניתנת לנמסיס חדש למייקל מאיירס - טומי דויל, שהיה לאחד השורדים למתקפותיו האכזריות של מאיירס במאה הקודמת. דויל ייקח קו חדש של ניסיון טיפול במאיירס ובכך ישנה במקצת את מרדפי התנין והעכבר על אסיד, אשר ניהלו לורי סטרוד ומייקל מאיירס עם השנים. לא עוד יסתובב מר מאיירס בסכין שלופה וישחט מכל הבא ליד.....נראה לכם? סכין שלופה תהיה רק מנת הפתיחה, כאשר בין יתר כלי הרצח תוכלו למצוא מנורת פלורסנט, גרזן ואפילו שימוש יצירתי בגרם מדרגות. צרור כלים שרק ממחישים את היצירתיות בכל הנוגע לסוגי כלי הרצח, שכנראה באו על חשבון יצירתיות תסריטאית, שכבר ממחישה את עייפות החומר של כל מי שמעורב ביצירת סרטים נוספים תחת כנפי הפרנצ'ייז.

הגרסה ה"מודרנית" שעלתה לפני שלוש שנים לקחה את הפאוזה הנדרשת בשביל להסביר למה כמעט שכחנו ממייקל מאיירס ולמה הוא חזר. היא התעכבה קצת להציג את סבתא סטרוד, שנראית כמו לינדה המילטון על אקסטזי, ההולכת ומתכוננת ליום הדין, בימים שאחרי שוורצנגר ושלטונו בקליפורניה. הכרנו את בנות המשפחה, שיהיו לדור הבא שסובל (ויסבול) ממאיירס וקיבלנו את מנת האימה הגדושה הצפויה בעבור סרט ליל כל הקדושים. עם סוף הסרט גם חזינו במייקל מאיירס עומד למות בשריפה ענקית, רק כדי לגלות בסרט הנוכחי, שבערך רבע שעה אחרי שהוא התחיל לבעור, מכבי האש נזכרו סוף סוף להגיע בזמן בשביל לחלץ את זה שעדיף היה לא לחלץ. לא שיש לנו אשליות שמאיירס לא היה מסתדר ומצליח לשרוד בדרך אחרת.


אש, בליבי בוערת אש! | באדיבות Tulip Entertainment

כאות תודה על הצלתו מאיירס שולח פרחים לכל הכבאים. לא באמת 2. הוא שוחט אותם אחד אחרי השני ומצדיק את שמו בתור סלאשר קלאסי, קרי; יצור אפל, בעל משהו רקוב מאוד במקום לב וחסר נקיפות מצפון. זהו אחד הסרטים האלימים והמדממים שיצאו מבית היוצר של "האלווין" וזה סרט שלוקח על עצמו להראות את האימפקט של מאיירס על אוכלוסייה שלמה. הפרק הנוכחי מציג בדיוק את צד נוסף לאפקט הפחד וכיצד הוא מיתרגם לעדריות, איבוד שליטה והיגיון מינמלי וכפועל יוצא יוצר ניסיון להרחיק את אלו העוסקים בחוק באופן רשמי. התרגום הישיר יהיה הדחתם של השוטרים המקומיים וזאת על מנת להחליפם בשלטון "משמר השכונה" השרירותי, שאכפת לו כל כך לראות את הבעיה נפתרת, עד שהוא מוכן להפוך בן רגע לשופט ותליין, בו זמנית.

בעזרתם האדיבה של אנשי "משמר השכונה", לורי סטרוד יכולה לנוח בבית החולים מפצע הדקירה בבטנה, שאמור לגמור אישה בגילה, בגדול. לא עוד פרק של ההתנצחות הבלתי סופית של השניים, כי אם "הדור הבא". אולי יום יבוא ומאיירס יוכל להתגאות באיזה יורש; יוצא חלציו, אשר התהווה בחסות אונס ביזארי, אבל עד שזה יגיע יש לו את המשימה העיקרית והיא הכחדתן של בנות משפחת סטרוד, בהן הוא צריך "לטפל". כל אלו יוצרים בלאגן תסריטאי חסר היגיון מינימאלי, אבל אם נכנסתם לסרט הזה בשביל היגיון כלשהו, כנראה שנכנסתם בטעות מרה לאולם שונה מזה אליו הייתם צריכים להיכנס ואתם צריכים לחפש את זה הנכון, אשר מציג את "סוס מנצח" ושם תוכלו אולי למצוא את מנת ההיגיון הבסיסית, אותה חיפשתם.


היי...אתה לא בת משפחת סטרוד | באדיבות Tulip Entertainment

זה היה הסרט שבו היצירתיות נפגמה עוד טיפה. כן, יוצרי הסרט חזרו אחורה בזמן והסבירו כל מיני עובדות מפתיעות ולא כל כך מעניינות לצופים, אשר אינם מעריצים שרופים וכן, הבכורה מסטרוד נלקחה הפעם בעבור ניצולים אחרים או עבור בנות משפחתה, הכל נכון. גם נכונה העובדה שהייתה כאן ביקורת חברתית נוקבת למדי על האופן שבו מתנהלים אנשים אשר מונעים מנקמה ופחד וכיצד הכל משפיע ומתגלגל הלאה, על שאר חלקי החברה. כל אלו הן עובדות מעניינות למדי, אבל כאלו שפחות מצליחות לייצר סרט מעניין או יוצא דופן, בזמנים שבהם מיחזור סרטי אימה (וממש לפני כמה ימים עלה הטריילר ל"צעקה" החדש, מאתיים שנה אחרי שהמותג הזה נפטר בקול ענות חלושה) וסרטים בכלל הוא קטע, שמעיד בעיקר על חוסר יצירתיות, מקוריות ומעוף.

הסרט הזה הוא במקרה הטוב גשר רעוע עבור זה שיבוא אחריו, בתקווה שהוא יהיה זה שיסיים במפץ גדול ומרהיב את כל מה שידעו על השוחט במסיכה. במקרה הגרוע הוא פשוט עוד סרט בסדרת סרטים בלתי נגמרת, שכבר מזמן הפסיק להפחיד ועבר, במיוחד הפעם, להגעיל וכמה שיותר. נראה כאילו הכוח שמפעיל את מייקל מאיירס שלח אותו לסיבוב בשכונה, על מנת שירצח מספיק אנשים, שיהוו ניקוד מספיק עבור מאיירס בכדי להגיע לשלב הבא, או במקרה של הצופים; לסרט הבא. מאיירס לחלוטין עומד במשימה, עם סרט שבעיקר עונה על הציפיות המינימאליות של סרטי אימה ונועד להוות נקודת אמצע, לפני שעוברים למנה העיקרית והקינוח גם יחד.


אז ניפגש בשלישי, כן? | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
נפילה משמעותית אל מול הסרט הקודם. לא היה כאן יותר מדי חוץ ממה שצריך בשביל לתת לגלגל הזה להסתובב ולעולם לא נסלח לצוות שלם של תסריטאים שהשתמש במשפט החוזר, נשנה והמביך בעיקר: Evil Dies Tonight.

משפט על הבמאי:
דיוויד גורדון גרין, אשר גם ביים את הפרק הקודם ועוד לא מעט הצלחות בעברו ("ג'ו", "פיינאפל אקספרס" ו"חזק יותר"), נופל למלכודות המינימליסטיות שהוא עצמו מציב וממתין בציפייה דרוכה לפרק האחרון (אמן).

משפט על השחקנים:
ג'יימי לי קרטיס מורגשת בכעשרים אחוז מהסרט. ג'ודי גריר מתחילה לשאת בנטל ההובלה וגם ויל פאטון שב לסיבוב נוסף. גונב (או בעיקר מנסה לגנוב) את ההצגה לכולם: אנטוני מייקל הול.

משפט על אורך הסרט:
שעה וארבעים דקות לערך. אם לא מייקל מאיירס, אז האפקט של אורך סרט מוגזם יעשה זאת ויהרוג אתכם סופית. קיצוץ דחוף דרוש.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "האלווין 2: הנקמה": יום יבוא וזה יגיע לסיום
סרטים בקולנוע