"משלוח מסוכן": עוד משלוח לא מוצלח הגיע לארץ

ביקורות
והפעם בפינת גיבורת האקשן החודשית: היא הייתה פעם נערת ג'יימס בונד וכמו שקרה לרבות וטובות ממנה, היא מסיימת בכיכוב בסרטי אקשן סוג ג', ביחד עם גארי אולדמן ורטיית פיראט. יותר מזה?

"משלוח מסוכן": עוד משלוח לא מוצלח הגיע לארץ
"משלוח מסוכן": עוד משלוח לא מוצלח הגיע לארץ

זה כבר מתחיל להיות תעלול עם זקן (ורטייה על העין), אבל לא ברור למה הוא מנסה להידחף לכיס של ציבור משלמי הכספים לכרטיסים בקולנוע הישראלי? עוד סרט שבמקרה הטוב שווה צפיית VOD ביתית (גם לא כל כך), במחלקת החינמים, מכתת את רגליו אל עבר אולמות הקולנוע הישראליים, כאילו שלא קיבלנו כאלו בטונות, בערימות ובוודאות טובים יותר. שחקנים מדרג נמוך, שלא הצליחו לתעל הצלחה רגעית לכדי קריירה מספקת וכאלו שההצלחה והתפקידים שלהם נמצאים במצב מתמיד של גרף סינוסי, חוגגים עם הצ'ק בדרך הביתה ואנחנו, ציבור הצופים, פשוט צריכים לדעת להישמר על נפשותינו.

לא מדובר בהתנשאות מעל סרטי אקשן, על אף שבגיל מסוים זה מתחיל לעבור לנו, בין אם נרצה או לא. מדובר בסרט פשוט רע, שכל חלק בו זועק על הרמה הנמוכה שלו ואף אחד מהשותפים לו אפילו לא מנסה לעשות מאמץ מינימלי למזער נזקים. זה מרגיש בלא מעט רגעים כאילו במאי הסרט, זכארי אדלר, עשה מאמצים מיוחדים להביא את הצוות הבינוני ביותר שמצא ועמם הוא רץ קדימה, אל קרב אבוד מראש, בחסות תסריט נוראי ואיום ובעזרתם של שחקנים בעלי חרדת ביצוע, שכל מה שיוצא להם בסופו של דבר הוא משחק מתאמץ מדי או לא קרוב לזה מראש.


רק תחשבי על הצ'ק שמגיע בסוף הצילומים | באדיבות סרטי יונייטד קינג

גיבורות נשיות בתפקידי אקשן אינה המצאה חדשה. בערך בכל חודש, אי שם ברחבי הוליווד, יוצא לו סרט עם גיבורה נשית כסחנית. באלו שאנחנו לא נחשפים אליהם, יש פעלולניות, אשר מבצעותאת המעבר להפוך לגיבורות ראשיות, למשל, כי הן רוצות ששמן יופיע בקרדיטים במיקום גבוה יותר ובכלל. באלו שאנחנו כן נחשפים אליהם, בעיקר בזכות השמות והיחצנות, אין פעלולנים, על פי הניכר מהסרט הנוכחי לפחות. הצופים האמיצים שהרהיבו עוז והחליטו לתת צ'אנס, על אף הציונים ועל אף המשוואה של הכישלון הידועה מראש ועוד נכנסים אל אולמות הקולנוע בשביל לצפות בסרט הנחות הזה, לא יופתעו מדי בשביל לגלות את גודל האכזבה מתפרצת להם בפנים.

אולגה קורילנקו הייתה פעם נערת בונד. זה קרה לפני 13 שנים, במהלכן היא הצליחה להשתרבב לכל מיני סוגים תפקידים, רובם איומים, נוראיים וכאלו שמסתמכים על היופי שלה ופחות על כישורי המשחק. אותם כישורים קיימים איפה שהוא, אבל ממה שניכר עד עכשיו, בכל שנות הקריירה שלה, הם הצליחו להישחק תחת הנטל של בחירת סרטים ותסריטים גרועים וכאלו שלא באמת מחפשים כישרון משחק מינימאלי. וכך נותרה האישה, שיופייה עדיין משרת אותה, אבל כישורי המשחק שלה כעת נמצאים תחת שכבה עבה מאוד של עובש, שיהיה קשה מאוד לאתר את הספריי שיצליח להסיר אותה, בשביל להחזיר עטרה כלשהי ליושנה.


בונד, תיקח אותי שוב, עבור? | באדיבות סרטי יונייטד קינג

הסיפור לא מסובך, כפי שהבנתם. גארי אולדמן מגלם מאפיונר מזדקן בשם איזיקיאל מנינגס (יחזקאל, נו...), אשר נלכד על ידי ה-FBI וממתין ב"חרדה" לרגעים בהם אדם שראה אותו מבצע מעשה רצח ואשר חמק ממנו, יבצע הצהרת עדות בשיחת וידאו אל בית המשפט, על מנת להכניס את ישבנו הזקן לתא קטן ולא נוח בכלא. בזמן שאותו העד מועבר למקום מסתור ומחסה, יוצאת הנחייה מטעמו של מנינגס לשלוח שליחה לחסל את העד. מכאן מתחיל משחק של חתולים ועכברים, בתוך איזור חניון תת קרקעי קטן. לאחר שניסיון ההתנקשות בעד נכשל, מנסה לצוד אותו סוכן שסרח וצוותו, אשר איש לא חשד בהם לפני כן, לפחות בכל הנוגע לכוונותיהם האמיתיות במסגרת שירותם בסוכנות החשאית.

אולי עצם העובדה שקורילנקו בת ה-42 גילמה את אחת מנערות בונד, נותן לה את הזכות לקבל ולהשתמש באחד ממשפטי בונד באופן היתולי וקורץ, אבל מעבר לכך ניכר כי היא לא מסוגלת להחזיק את הקריירה המון מעל המים. בסרט שהתסריט שלו נראה כאילו העכבר התייאש מחיפוש גבינה ומצא משהו אחר לחורר, אין פשוט יותר מדי הפתעות לרעה, כי כאשר ציפינו לגרוע מכל, זה בדיוק מה שקיבלנו. ניכר, בסופו של דבר, כי ההפתעה היחידה והטובה מהסרט, אשר שווה התרוממות מהכסא ומחיאת כפיים, נוגעת ליכולות של הצוות, שהולך לקבל משכורות על הדבר הזה ושהצליח לעבוד על סוללת ההפקה, אשר ממילא לא כיוונה גבוה. תם פרק נוסף של "האישה המכסחת" והגיע הזמן לשוב למציאות ורצוי שהיא תהיה נטולת או מדוללת נכסים שכאלה.


אשמח לבצע את התפקיד שישאיר אותי בתודעה איכשהו | באדיבות סרטי יונייטד קינג

משפט על הסרט:
מה אפשר להגיד חודש אחרי חודש על סרט אקשן בכיכובה של גיבורת פעולה גנרית שלא נותנת כלום לצופים? מיותר. הלאה.

משפט על הבמאי:
זכארי אדלר עם סרט סתמי, ביצוע סתמי ובלי שום ערך מוסף לז'אנר בשום תחום שקשור לעבודתו.

משפט על השחקנים:
גארי אולדמן במשחק צעקני, עלוב ומתסכל. מעבר להגעיל עם עין אחת ריקה, הוא בעיקר מרגיז. פיטר מוסלי הוא אחד הנבלים המביכים בעשור האחרון בקולנוע ומחוות הטירוף שלו שוברות שיאים שליליים, בכל הנוגע לרמת תחום המשחק. אולגה קורילנקו עם משחק לא אמין - אקשן, ריצה ברווזית ובכלליות משחק נוראי. היחידה שעוד נראית שנהנית וגורמת לנו להנות, היא קאלי טיילור היפיפיה.

משפט על אורך הסרט:
כמה טוב שאחרי שעה וחצי אפשר לברוח, אם לא עשיתם זאת מוקדם יותר.

סיכום המבקר
10/
4.5
תגובות
 — לפני שנתיים
שליחות מסוכנת  —  הסכנה היחידה של מי שצפה בסרט היא שהוא סיכן את כספו על סרט מלא אלימות ללא משחק והכי גרוע שכולו נעשה בתוך חניון תת קרקעי ולא בחוצות לונדון כמובטח סרט גרוע
כתוב תגובה משלך על "משלוח מסוכן": עוד משלוח לא מוצלח הגיע לארץ
1
סרטים בקולנוע