"משחק הדיונון": סדרה עם קלאס

קולנוע
הלהיט האסיאתי החדש הגיע אלינו. אחרי "בורדנלנד" היפנית והמצוינת, הקוריאנים החליטו להרים כפפה מגואלת בדם ולהביא סדרה משוגעת שלוקחת את משחקי הילדים בקוריאה ומכניסה להם קצת את "המסור" וביחד אנחנו יוצאים לבינג' כייפי ומהיר שכבר הרס לכמה אנשים סופי שבוע שבהם הם נתקעו בבית מול הטלויזיה.

"משחק הדיונון": סדרה עם קלאס
"משחק הדיונון": סדרה עם קלאס

המילה בינג' מתארת בולמוס צפייה, זאת אומרת צפייה רצופה בסדרות טלוויזיה במשכי זמן ארוכים, ברצף, משהו שגדל ככל שענקיות שירותי הסטרימינג התעצמו. בקוריאנית, אגב המילה היא פאטי והקוריאנים החליטו לתת לנו פאטי לא רע בכלל בדמות "משחק התמנון" שהפכה ללהיט ענק מרגע עלייתה לנטפליקס ב-17.09. אנשים סגרו את עצמם בבית מול הטלויזיה ובלעו בשקיקה כל פרק בסדרה המיוחדת הזאת שמזכירה לנו שוב שלא צריך תקציב מטורף או אפקטים מלהיבים בשביל לזכות באהדת הקהל, רק צריך תסריט טוב.


רעיון ללקהת בנים חדשה בקוריאה? | באדיבות IMDB

אז על מה הסדרה?
ג'י הון (גרג צ'ון) הוא בחור נחמד אבל עם חיים לא פשוטים, הוא בחובות גדולים שהוא לא יכול להחזיר, הוא מכור להימורים (ולכן כנראה החובות), הוא גרוש שגר עם אמו ומתקיים בעיקר בזכות זה שהיא עובדת, למרות שהיא כבר לא צעירה וגם כשדברים קצת הולכים לו, הם נוטים להתדרדר מהר מאוד. ג'י הון פוגש בחור מעונב וחברותי בתחנת רכבת, הבחור מציע לו להרוויח כסף קל תמורת סדרה של משחקים, למרות שזה נשמע חשוד מאוד, ג'י הון מגיע למשחקים וכמובן מגלה שזה מאוד חשוד כמו שהוא חשב (אבל אם זה לא היה ככה אז לא הייתה לנו סדרה) ובקצרה ומבלי לתת יותר מידי ספויילרים, ג'י הון ועוד קרוב ל-500 אנשים, אשר כולם נמצאים בחובות קטנים כגדולים (בעיקר גדולים) עוברים סדרה של משחקים הקשורים למשחקי ילדות בקוריאה ויש להם פרט קטן אחד ומאוד לא שולי, מי שמפסיד מת, Game Over וזאת בלי האפשרות להכניס עוד שקל למכונה בכדי לקבל הזדמנות שנייה. ואם עולה לכם השאלה "אז למה משחקי התמנון?" אז זה בגלל שבקוריאה יש משחק שנקרא תמנון, המשחק די מזכיר קלאס אבל עם טוויסט קטן ואלים כיאה לסדרה.

הטוב
בהחלט יש הרבה, הרעיון מצוין ואולי כבר נעשה פה ושם ב-וריאציות שונות, אבל הוא בהחלט רלוונטי ומעניין. ההוספה של משחקי הילדות מוסיפה קצת ציניות טובה לסדרה, המנווטת בין אימה מתח ואקשן בצורה נפלאה. השחקנים אמינים והדמויות עוברות תהליך במהלך הסדרה, התהליך אמנם מהיר ואין הרבה זמן לבנות את השינויים של הדמויות, אבל עדיין זה מצליח להיעשות בצורה טובה ומבלי לפגוע באמינות הדמויות. העלילה מעוררת את הצופה לשאול את עצמו שאלות קשות (כמה רחוק אפשר ללכת בעקבות הכסף? לדוגמא) ולקבל קצת חשיפה לעולם של אנשים בחובות (גם כאלו שלא משחקים משחקי ילדים, שאפשר למות מהם) ,בנוסף גם המוזיקה מצליחה להשתלב בצורה הומוגנית עם העלילה ובאמת שכמעט הכל טוב בסדרה חוץ מ...


נראה כמו שעת שינה בגן | באדיבות IMDB

הרע
הסוף. שמונה פרקים ברמה גבוהה ביותר, המתח והזרימה המצוינת של הפרקים הרגילו אותנו לטוב ואפילו טוב מאוד ואז בפרק האחרון נראה שיוצרי הסדרה החליטו להוריד הילוך, שזה הגיוני, אבל הורידו קצת יותר מידי הילוך ככה שנראה שאנחנו אוטוטו על Nutral וגם התחילו להכניס עוד קצת קלישאות והורידו את המקוריות, זה לא פגע הרבה בסדרה וכנראה שזה גם עניין של טעם, אבל בתוך כולנו יש פולני (או פולניה) קטן שחייב להתלונן קצת.


דארת' ויידר הקוריאני | באדיבות IMDB

הבמאי
השם וואנג דונג-היוק בוודאי לא מוכר לכל אחד אבל הבמאי יודע את עבודתו, הוא ביים את הסרט "מושתקים" המצוין וגם את "My Father" וכנראה שעכשיו הוא יקבל עוד תפקידים רבים לאחר "משחקי התמנון", מלבד הפרק האחרון הוא עושה עבודתו נאמנה ומצליח להביא את הברקת השנה בסדרות.

השחקנים
גם פה לא מדובר בשמות מפוצצים ומוכרים, רוב השחקנים ובעיקר השחקנים הראשיים הם קוריאנים שכנראה לא יצא לצופה הרגיל להיתקל בהם (לחובבי הסרטים הקוריאנים אפשר למצוא כמה שחקנים מוכרים יחסית). גרג צ'ון שמגלם את ג'י הון ועושה את זה בצורה פנטסטית בעל רקורד של 181 סרטים וסדרות כשחקן (מורגן פרימן לדוגמא עם 139) ביחד עם קים ג'ו-רינג, אשר מגלמת את האן מי-מניאו. השניים מובילים את הקאסט המוכשר אבל גם כל השאר תורמים לציון הגבוה שמגיע לסדרה.


העומד מצדדיי או מאחוריי הוא...מת! | באדיבות IMDB

יש לך מילים אחרונות
מלבד ההשוואה הברורה מאילו ל"בורדרלנד", אפשר להשוות את הסדרה הזאת גם ל"בית הנייר" החצי מוצלחת, סדרה שהופיעה משום מקום בנטפליקס, סדרה לא אמריקאית ש"פוצצה" את הפייסבוק בפוסטים והצליחה ליצור באז גדול. נשאר רק לקוות ש"משחק התמנון" לא תימרח לאורכן של חמש עונות מייגעות וגם אם תהיה עוד עונה (מה שנראה שכן) היא תהיה טובה וממצה כמו העונה הראשונה, אבל אם במקרה אין לכם מה לעשות ביום הקרוב, זה בדיוק הזמן לעשות בינג' או פאטי לסדרה המצוינת הזאת.

סיכום המבקר
10/
8.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחק הדיונון": סדרה עם קלאס
סרטים בקולנוע