יש מכות באמזון פריים - בואו לראות

ביקורות
אם נפשכם חשקה בדרמת ספורט, מעולם האגרוף וה-MMA ולא מצאתם משהו חדש להתמסר אליו, נעזור לכם להתמקד, להתפקס ולדעת איפה לחפש. אמזון פריים. סיבוב ראשון (ושני). GO

יש מכות באמזון פריים - בואו לראות
יש מכות באמזון פריים - בואו לראות

אמזון פריים צריכה וממשיכה להעמיס את ספריית הסרטים שלה עם עוד מגוון איכותי, בכל הנוגע לקולנוע טוב, שלא תראו בבתי הקולנוע. הפעם בחרנו להתמקד בסרטים מעולם המגע הפיזי וקרבות האגרוף, אשר מסתירים בערמומיות מסוימת גם את הדרמה האנושית והמשפחתית הגדולה. דרמות ספורט, כך הן נקראות כאשר ממתגים אותן לפי ז'אנר ואם כבר דרמות ספורט, אז שיהיה בהחלט בצד הדרמטי של המפה וכמובן שיהיו עשויות היטב. אז בלי להכביר ביותר מדי מילים, נתחיל עם הסיבוב הראשון והשני. הרווח כולו שלכם.

"קרב חייו": עוד דרמה משפחתית באריזת היאבקות

ייתכן ולא רבים יסכימו אחרי הצפייה בסרט הזה ואולי זה עניין של טעם אישי, אבל יש בו כל כך הרבה והוא לגמרי מתגנב בשקט, בשקט אל הרשימות העילאיות בהן התיישבו בנינוחות צמד דרמות הספורט היותר זכורות מהשנים האחרונות: "פייטר" ו"לוחם". לא מדובר רק בסרט, אשר מכניס את צופיו אל עולם ההיאבקות, כי אם כזה אשר מעניק נפח ועומק למילה דרמה, המצטרפת כחלק מהז'אנר: "דרמת ספורט". את הפיצ'ר הנוכחי אי אפשר למתג תחת סרט המבוסס על מקרה אמיתי, אבל הוא בהחלט מבוסס ברמה מסוימת על קונור מקגרגור, או לפחות על בסיס דמותו עיצב סטיבן דורף את דמות האנטגוניסט הכל כך ייחודי שלו בסרט הנוכחי.


צריכים מניאק לתפקיד? אני בא | צילום: The Hollywood Reporter

צריך לשים כמה דברים על השולחן לפני שמתחילים להפליא בשבחיו של הסרט - הוא מרגיש לעיתים כמו עיסה גדולה של המון נושאים, עליהם הוא רוצה ומעוניין לדבר. הוא קצת מנסה יותר מדי ולא תמיד מחליט במה להתמקד הרבה ומה לזנוח ולהניח בצד, הוא יורה לכל כך הרבה כיוונים דרמטיים, כך שהוא קצת מאבד מהזהות שלו, בתור סרט שהלב והבסיס שלו נעוצים בתוך הזירה המתומנת. עם כל האמור, אין סיכוי שצרור העובדות הללו יפגמו בהנאה שלכם מהסרט, כיוון שהוא יודע בדיוק כיצד לפרוט היטב על מיתרי הרגשות של צופיו, הוא עושה כל כך הרבה דברים נכון ומהווה פנינה אמיתית, כזו שצריך לחפור היטב בין צדפותיו של שירות הסטרימינג של אמזון פריים, על מנת שתפרוץ החוצה.

הבסיס העלילתי של הסרט מספר את הסיפור של שני גיבוריו: האחד הוא קאש (המגולם היטב על ידי סטיבן דורף הנפלא תמיד); לוחים MMA ואלוף עולם במשקלו ואחד מהיסודות הבלתי ניתנים לשבירה של איחוד ההיאבקות: WFA. הוא מוחצן ומוקצן בדיוק כמו הלוחם האירי המוטרף שרבים מכירים, באופן יחסי בתור "קהל רחב" או באופן מעמיק יותר, אם מדובר בקהל חובבי הז'אנר והספורט. איתו וכתמונת מראה הפוכה לחלוטין, מסתובב בנו הבכור: ג'ט (דארן מן) המופנם, שהוא הרבה יותר עדין נפש מאביו ולאחרונה השניים חוזרים זה לחיי זה, אחרי פרידה מכוערת בין קאש לאמו של ג'ט.


בוא חמוד שלי. אני אלמד אותך "אהבה קשוחה" | צילום: New York Times

על אף השוני העמוק בין השניים, האב מרגיש צורך לאמן את בנו להיות הדור הבא במשפחת הלוחמים. לקאש יש בן נוסף, אחיו של ג'ט מאותה האמא, שהוא ילד עם תסמונת וויליאמס, אליו האב די מתכחש ובכלל הוא לא מאמין בנתינה של כלכלה או עזרה לאף אחד מבניו. אהבה קשוחה וקשה ועוד תגלו הרבה יותר ממנה בהמשך הסרט. החיבור הבלתי אפשרי בין האב לבן יוצר כמה רגעים יפים וגם לא מעט רגעים פחות טובים, בהם מתחיל הבן להיזכר בטראומות ילדות מודחקות, מעברו בחסות אביו.

מן מגלם היטב את ג'ט, בתפקיד דרמטי, עדין ומפתיע לטובה. דורף נפלא בתפקידו של קאש, אשר על אף שהוא מוגדר בתור סוג של נבל בסרט, הוא פועל לא פעם ולא פעמיים על מנת לשפר את איכות חייהם של האנשים סביבו, פשוט עושה זאת בדרך איומה ונוראית. הסרט מדבר על מערכות יחסים סבוכות, מכל כך הרבה עולמות שלעיתים קשה לעקוב, אבל מצליח לדוג בכל פעם מחדש את העניין של הצופה, בין אם מדובר במערכת היחסים הבריאה-רעילה בין האב לבן או בין שני האחים, אשר בחסות הקשיים של הפרנסה מצד האמא, האח הבכור נדרש להפוך לחצי הורה עבור אחיו, הסובל מסוג של פיגור ודורש השגחה תמידית כמו בעבור ילד קטן.


That's My Boy | צילום: IMDB

דרמת ההיאבקות המשפחתית, המאוד ענפה ומאוד עמוסה, הזו אולי לא תמצא את עצמה מוזכרת בעונת הפרסים, אבל היא בהחלט ראויה לאזכור בתור אחת מאלו שאי אפשר להינתק מהם. שנת 2020 הייתה שנה עמוסה בקולנוע ביתי, שהחדיר את מגוון שירותי הסטרימינג ללא מעט בתי אב בעולם ואפילו בארץ. אמזון פריים גוזרת קופונים ללא הרף ובהחלט מדובר באחד הסרטים היותר טובים שהיא משחררת מהשנה ההיא, כאשר הוא פשוט מתגלה כסרט מצוין, מרגש ועשוי נפלא על ידי הבמאי הגאורגי, ניק סרקיסוב, לו זהו הסרט השני בלבד ובהחלט לא האחרון. שווה לחכות ולראות מה עוד ייצא מהשרוול שלו בעתיד.





"אדמת ג'ונגל / ג'ונגלנד" - כמעט אותה אדרת

צ'ארלי האנם וג'ק אוקונל מככבים בדרמת מסע של זוג אחים, אשר בחלקה הראשון נראית קצת מוכרת בתבניתה מכמה סרטים שכבר נראו בעבר. זה גירד קצת בראש והמחשבות נדדו ל"פייטר" בכיכובם של כריסטיאן בייל ומארק וולברג, אבל עם הימשכו של הסרט, הלך והחל תהליך התנתקות כמעט טוטאלי מסרטי אגרוף ומסלול הסרט זולג לו לסרט מסע, דרמת פשע ולבסוף גם דרמה גדולה ומרגשת ושוב קצת אגרוף, כדי לסגור קצוות.


ליון שאינו מציון | צילום: IMDB

הצופים פוגשים את צמד האחים בשיחה לילית לפני הקרב שיגיע ביום למחרת. סטנלי (האנם) הוא האח אשר מתפקד בתור המוטיבטור, המאמן וזה שמכין את הקרקע והאווירה לאח השני - ליון (אוקונל). ליון מתאגרף בקרבות רחוב מאולתרים ושאר סוגי קרבות נלוזים, ללא חוקים וללא הגנה על ידיו או שאר גופו. השניים תפרנים ומסתננים בין דירות ובשביל להשלים את קלישאת העוני הקיצוני, כמובן שסטנלי הוא גם מהמר כפייתי שמפסיד כל גרוש שאחיו מרוויח, כי איך אפשר בלי טוויסט קשוח לשני אחים שהחיים ממילא הקשיחו איתם עמדות.

חוב אחד יותר מדי והשתלשלות אירועים, בגינה אחד מהאחים עלול לאבד איבר גוף מאלצים את צמד האחים לצאת לנסיעה ביחד עם בחורה בשם סקיי (ג'סיקה בארדן), אשר מוצמדת להם מטעם סוחר הסמים ובעל החוב שסטנלי צבר. מטרת הנסיעה היא להגיע לטורניר "יוקרתי" בכל הנוגע לקרבות מאולתרים יחסית ועל הדרך סקיי אמורה להגיע ליעד משלה. הצלע השלישית והנשית, אשר חוברת לצמד האחים הגברים מכניסה את מערכת היחסים שלהם לסחרור ומשנה את כל אופי הנסיעה.


מה את קשורה למסע האגרוף שלנו? | צילום: IMDB

מדובר בסרט, שכאמור, משלב קצת מז'אנר האגרוף והוא סרט אחים וסרט מסע לא רע בכלל. זהו סרטו השני של מקס ווינקלר, במאי הסרט, שבדרך כלל מתעסק עם סדרות וסרטים קצרים. אמנם זמן המסך של הסרט קצר יחסית, אבל ווינקלר יודע למלא אותו היטב, כאשר כל אחד מהאחים מקבל את הפוקוס שלו, על מנת לתת את ההזדמנות להתחבר היטב לדמויות. גם הנוסעת השלישית מקבלת נתח עלילתי לא קטן, אשר בעיקר תורם לתיבולה של מערכת היחסים בין שני האחים ואת מטרות הנסיעה שלהם.

לא מדובר בסרט יוצא דופן וגם לא סוחף יותר מדי, אבל הוא עשוי היטב ובעיקר מגולם היטב על ידי שני שחקנים בריטיים, שיודעים לבצע את המלאכה בכל הנוגע ליכולותיהם במחלקת הדרמה. כבר חזינו בסרטי אגרוף ובסרטי דרמת אחים וגם בשילוב בין השניים, אשר מתעלים בדרגה או שתיים מעל זו של הסרט ועם זאת, כאשר מדובר בצמד השחקנים הללו, אין את הלוקסוס להחמיץ את הסרט, שכולל רגעים נפלאים בכיכובם.


אתה נראה קצת כועס. רוצה לדבר על זה? | צילום: IMDB

סיכום המבקר
10/
7.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על יש מכות באמזון פריים - בואו לראות
סרטים בקולנוע