"בייבי בוס 2: עסק משפחתי": ביג בוס

ביקורות
אחרי ארבע שנים מעלייתו של הסרט הראשון ועוד עשרות פרקי סדרת ספין אוף בחסות נטפליקס, אשר צצו להם בתווך, מגיע הפרק הקולנועי השני לסרט שלוקח כיוון שונה למדי, בעל עלילה קצת מוזרה ומאולצת, אבל בעל תוצאה מספקת לכל חברי המשפחה.
"בייבי בוס 2: עסק משפחתי": ביג בוס
"בייבי בוס 2: עסק משפחתי": ביג בוס

עם איזה וכמה ילדים תפס אתכם הסרט הראשון של "בייבי בוס" הראשון? בתור הורים וחברי משפחה כנראה שעברתם לא מעט שינויים והתפתחתם במהלך ארבע השנים שעברו בין הסרט הראשון לבין השני. נראה כי לא משנות ולא חשובות ההתפתחויות שעברתם ביחד עם ילדיכם או עם בני / בנות הזוג, אתם הולכים ליהנות גם מהפרק הזה, המספר על המשך העלילות בין צמד האחים שנצמדו והופרדו להם יחדיו. אם הסאבטקסט בסרט הראשון היה בנוגע לקפיטליזם, בכל הנוגע למפעל יצירת הילדים והתחרות שלהם עם גורי הכלבלבים ומשם הצורך בחיסול המתחרים, או לפחות הנמכתם, הרי שהסרט הנוכחי מדבר על נושאים קצת שונים והדמות של התינוקות קפיטליסטים המעונבים נותרים להלך אימים מעל הדמויות הראשיות.

ערימת המסרים הרגילים, עבור הילדים, הולכת ומתרחבת וגם מרחיבה את הלב בלא מעט שלבים של הסרט ואפילו מצליחה להעלים, במידה מסוימת את קו העלילה הראשי והטיפה מאולץ מדי. הסרט הנוכחי מדבר לא רק על הגעתו של אח חדש למשפחה וכיצד הגדול מתמודד עם אח קטן ועוד כזה שתלטן אמיתי, בתור הסיפור הברור והעלילה הראשית, כי אם גם הפעם ישנם כמה נושאים, אשר יוצרי הסרט רוצים להעמיד אל מול פני הצופים הקטנים כמו גם הגדולים ובעיקר מתרכזים בטיבם של קשרים בין משפחתיים, אשר הולכים ונפרמים עם השנים ולמה זה קורה בעצם. ההתבגרות היא הנושא המרכזי והמוביל בסרט, כאשר לא רק מדובר על המחסור בזו של טים האב, כי אם גם באלו המואצות של בתו: טאבית'ה ושל טד, אחיו.


השיעור של היום יהיה: "התבגרות והתגברות" | באדיבות Tulip Entertainment

טים הלך וגדל עם השנים, התחתן וטיפח לעצמו משפחה קטנה, המורכבת מבנות בלבד וכוללת את אשתו ושתי בנותיו: טאבית'ה הבוגרת יותר, שנמצאת בערך בגיל בו טים גילה לראשונה את אחיו: טד וטינה, הקטנטונת, המקבילה לאחיו הבוס שהגיע בערך באותו הזמן. טים נותר פנטזיונר וגם נותר מאחור בכל הנוגע לעבודה נורמלית והוא בעיקר משמש בתור סוג של עקרת בית גברית ומודרנית. אשתו, קארול, היא זו האחראית לפרנסה של המשפחה ואילו טים לוקח את בנותיו למסעות קסומים ומופלאים ברחבי עולם הדימיון, כשם שעשה כל חייו בעצמו. ברגעים שבהם הוא חש כי בתו הגדולה מתרחקת ממנו, בבגרותה ההולכת ונבנית, הבת הקטנה מתגלה בתור בייבי בוסית, אשר חושפת משימה חדשה ואיום חדש, שאיתו צריך להתמודד מפעל התינוקות הידוע והזכור מהסרט הקודם.

גם הפעם יש נבל, אבל עם מוטיבציה שונה לחלוטין והפעם המלחמה המרכזית של הדמויות המובילות בסרט מול מוסד ואתגר חדשים לגמרי. בסרט הנוכחי הילדים הצעירים מתמודדים מול בית ספר, הדוחף אותם למצוינות יתרה, אם אפשר לומר ומאלץ אותם בעצם לוותר על התום והילדות שלהם. ברגע שנוצרת החשיפה של טים לעובדה שבתו הקטנה היא בייבי בוסית גדולה, העלילה עולה לקצב גבוה מאוד ואתם והילדים שלכם חייבים להספיק ולעקוב בין ערימות האנרגיה שהסרט הזה פולט החוצה. על אף קצב האש שבמסגרתו הסרט מתנהל, אי אפשר שלא להנות ממנו ומהטרלול הכללי שהוא מכניס את צופיו אליו והוא לחלוטין שומר על הציפיות והצביון שנוצרו אצל לא מעט מהצופים, בעקבות הסרט הראשון והנהדר.


רואים לי את הפרח | באדיבות Tulip Entertainment

הסרט בוחן, כאמור, את מערכות היחסים בין ההורים לבין ילדיהם ובכל הנוגע להתבגרות של הילדים וכיצד הם רואים את הוריהם, על אף ההערצה וההערכה אליהם. כמו כן הסרט בוחן את מערכות היחסים שנוצרות ונסדקות בין אחים, כאשר אחד מהצדדים או שניהם מתבגרים ולעיתים הולכים בדרכים נפרדות ואת החשיבות של המשפחה, בכל אחד מהמקרים, על אף שלעיתים רבות חבר שאינו מהמשפחה, עשוי להיות זה שיותר נוח להיפתח אליו. הסרט מגיע גם לבחון כיצד ילדים עשויים להידחף לקצה בידי המוסד הלימודי, במסגרתו הם מתחנכים וכמובן אי אפשר ללא ביקורת לא מרומזת ולא מעודנת בכלל על שלטונם של מבוגרים בעולם.

מי שאהב את הסרט הראשון, בוודאות גם יחבב את הסרט הנוכחי, לא פחות מכמה שהוא אהב את קודמו. מי שלא התחבר למסרים הפשוטים וגם העמוקים יותר של הסרט הראשון, ככל הנראה גם לא יחוש שום סימפטיה לסרט החדש. מה שבטוח, במאת האחוזים, הוא שקהל היעד, אליו משווק הסרט בעיקר, יאהב את הסרט הנוכחי ויצחק ממנו כמעט בדיוק כפי שצחק מהסרט הקודם, כיוון שהוא פשוט מפוצץ באנרגיות, צבעים ואינספור בדיחות וקטעים מבדרים, גם לבוגרים, המתלווים לאותם זאטוטים.


זה נשמע שאתה רעב....או שבע | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
סרט מקסים, מצחיק ומבדר, שבהחלט משתווה לקודמו ברמה, בעלילה וכמעט בערימת הבדיחות והרפרנסים הפנימיים. בידור נפלא לכל המשפחה.

משפט על הבמאי:
טום מקגרו, אשר אחראי בין היתר על בימוי שלושת סרטי "מדגסקר", על "מגה מוח" ועל הסרט הקודם בסדרה הנוכחית, ממשיך לבדר אתכם ואת ילדיכם בכיף ועם ערימות של צבע.

משפט על השחקנים:
אלק בולדווין נפלא בתפקיד הבייבי בוס הקודם והנוכחי, ג'יימס מרסדן הוא טים הנוכחי והחליף את מי שהיה הנרייטור וטים הבוגר בסרט הקודם - טובי מגוויר. אליהם מצטרפים ג'ף גולדבלום, שלא תוכלו לפספס היכן הוא מדבב, אווה לונגוריה, ליסה קודרו וג'ימי קימל בתפקידים קטנטנים.

משפט על אורך הסרט:
קצת יותר ארוך מהקודם וכמעט ונושק לשעה וארבעים, אבל הזמן חולף בכיף.

סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בייבי בוס 2: עסק משפחתי": ביג בוס
סרטים בקולנוע