"לוקי": אל השעשועים פתאום הרצין לנו

טלוויזיה
החלק השלישי ביקום הסדרות ההולך ותופח של מארוול את דיסני פלוס סיים את חלקו ודחף עוד חתיכה לא קטנה לתצרף ההולך ונרקם בשלב המארוולי הבא. לו רק היו יודעים כיצד לסיים סדרות במארוול, כפי שידעו לעשות בסרטים שלהם.

"לוקי": אל השעשועים פתאום הרצין לנו
"לוקי": אל השעשועים פתאום הרצין לנו

אי שם, קצת לקראת סוף העונה הראשונה של "לוקי" נכנסה נטשה רומנוף לתמונה והכריזה את ההכרזה שלה על השלב הבא בעולם של ה-MCU. הכרזה זו נשמעה בקול ענות חלושה ואפילו הבכורה של כתוביות הסיום וההפתעה מהן נגנבה על ידי סדרה אחת: "פלקון וחייל החורף" שמה. "האלמנה השחורה" הפכה בקלות להיות אחד הסרטים היותר בינוניים בעולם של מארוול והרוח שנשבה ממנו הייתה כל כך חזקה, עד שהיא כמעט הצליחה לכבות את הנר השובב והבוער ביותר של אחת הדמויות המרתקות ביותר ב-MCU. מאז שביקרה אותנו נטשה רומנוף בקולנוע בפעם הראשונה (וגם בדיסני פלוס, כמובן), לוקי ופרקיו לא חזרו להיות כשם שהיו עד כה.


הכל בגלל הנטשה הזו! | צילום: IMDB

במשך עונה שלמה חזינו בסדרה שהז'אנרים שלה החלו מסתעפים כמו המספר הבלתי נגמר של תכתיבי מציאות חדשה ביקומים המקבילים. במשך עונה קצרצרה למדי חזינו בפאואר קאפל שנוצר, נסדק ונשבר באותה המהירות ולא, אנחנו לא מדברים על צמד הלוקים...יאק! מדובר כמובן על לוקי ומוביוס, ששיתוף הפעולה בין השניים ראוי לקבל סדרת ספין אוף משלו ויכול להיות מוביל בז'אנר סדרות הבלשים-שוטרים בקלות. הכימיה ושיתוף הפעולה הקומי, בעל קורטוב הרצינות, שהיו בין טום הידלסטון ובין אוון וילסון, הם בקלות היתרון הבולט של הסדרה. סדרה שצעדה בעדינות על קו דרמטי בשילוב אלמנטים קומיים ובשלב מסוים החלה להשתמש בקלפי היקומים המרובים והמקבילים ופיזרה כל קווי עלילה סוגתיים הצידה, בעודה מפנה מקום לפנטזיה בלבד.

במשך מספר פרקים הסדרה הזו הייתה אחד הדברים המבריקים שמארוול הנחיתו בטלוויזיה של דיסני פלוס ואז הגיע הפרק הרביעי, אשר טרף את כל הקלפים והצטיין בענק, בעודו מגיע לפסגות מתח, בימוי ומשחק. מסיום אותו הפרק הכל החל להתדרדר במורד הגבעה, במה שאולי נתן למעריצים האדוקים וקוראי הקומיקס המושבעים קצת יותר תשובות, אבל לא נתן מענה מלא לצופים נייטרליים וגם לא הצליח להגיע לפיקים של מלודרמה ועניין, כפי שהיה בפרק הרביעי. הפרק החמישי והשישי היו מעין שחרור לחצים, שאחרי הפרק הרביעי והשיא שהיה אמור להגיע בסופם נותר דהוי ומשמים, באופן יחסי.


מה את רוצה? לראות אותי בוכה שהפרק הרביעי עבר?! | צילום: IMDB

המסקנה החותכת מפרק הסיום של "לוקי" היא אחת ויחידה: מארוול לא יודעים איך לסגור סדרות, או נכון יותר ובגלל שלא כל הסדרות באמת נסתיימו באופן סופי ובסוף הפרק של זאת מובטחת עונה נוספת: המסקנה היא שמארוול לא יודעים לסגור עונות של סדרות. אין דרמה גדולה, כי אם בעיקר הכנה לשלב הבא או לעונה הבאה וגם הפרק עצמו מתנהל אולי בחשיבות יתרה, אבל בפועל קשה לומר שהייתה התרגשות גדולה מהתגליות, הן ב"לוקי" והן גם בשתי אחיותיו - הסדרות האחרות שעלו בחודשים האחרונים בחסות מארוול ודיסני פלוס.

בנוסף ולאחר גילוי הנבל הנוכחי והנסתר, בעיקר, מהעונה הנוכחית, אפשר לומר שגם הנבלים של מארוול, שעד היום הצמיחה לא רעים ואפילו מצוינים, משובחים ומדהימים, גם הם לא חזקים במיוחד בעולם הסדרות ההולך וגדל לו. האחרון בסדרה (בכלל ובסדרה הנוכחית בפרט) הוא קאנג הכובש, דמות שבעיקר מעריצי הקומיקס כנראה יכירו, אבל כנראה רק הם ואפילו אותם הוא לא כל כך ריגש בהופעתו. ג'ונתן מאיירס העניק הופעה מטורללת בתור קאנג, שנתן תחושה שהוא הגיע על ספידים, מוטרף על כל המוח וזה גם היה בלא מעט שלבים קצת יותר מדי...מוגזם, מאולץ ולעיתים נתן תחושה שהוא שאב המון שובבות מהאל המקורי של השובבות וניפח את אותם האלמנטים פי עשרים, כדי לייצר קצת עניין, איפה שלוקי המקורי מעט איבד אותו.


אני אזמין את כל מה שבתפריט...של הטרלול | צילום: IMDB

במשך עונה לא ארוכה, שכללה שישיית פרקים, נהנו הצופים מהלוקי הרגיל שלהם, עד שהיא הגיעה; הלוקית הנשית - סילבי, אשר בסופו של דבר הצליחה לעשות מה שחלק מהנשים מצליחות לעשות לגברים הדומיננטיים ביותר וקצת העלימה את האלמנטים המרכזיים שלו, מבלי שהוא או היא התכוונו לכך. לוקי מסתובב לו מאושר ברחבי כדור הארץ, נחטף על ידי רשות לשליטה בזמן וביקומים, על מנת לייצר סדר, לוקי מכיר בחורה, שאמורה להיות תמונת מראה שלו, לוקי לא מחבב אותה בתחילה ואז קורה מה שקורה לכל הגברים הטובים, לוקי מתחיל להיות רגשי, יצרי ואכפתי...מדי. אנחנו לא אוהבים את הלוקי שלנו ככה! הוא לוקי מבאס, מוריד, מזיל דמעות ומודה בטעויות. העומק באל השטויות והשובבות אולי היה נחוץ להתעגלות דמותו, אבל הקסם שלו לגמרי התפוגג, אפילו שלא מעט צופים שפחות מכירים את טום הידלסטון בתור שחקן דרמטי מהשורה הראשונה גילו אותו מחדש ועל אף התגלית הגדולה, הדמות אותה הוא מגלם ספגה סדקים רציניים.

קשת ההתפתחות של דמותו של לוקי הייתה בפול ספיד, הוא הפך בהינף שישה פרקים מיצור שובב ונטול כל דאגות לאדם טרוד ומהורהר, שכל משקל העולם על כתפיו ואכן הוא הונח שם באופן מחושב ומדוקדק, על הכתפיים הדקיקות הללו ושינה את הבחור. אולי רצוי היה שיהיו יותר פרקים, או שהיו הפרקים היו צריכים להיות מנווטים באופן שונה ואפילו אולי היה שווה לשקול לשנות לאיזה סרט לוקי, שהיה לוקח תפניות עלילתיות קצת שונות. מחשבות לחוד ועובדות לחוד - משהו בסיום העונה הזו לא עבד כל כך טוב, כפי שעבדה ההתחלה שלו. אל השעשועים והשובבות הרצין למעריציו בן רגע, הניצוץ שבעיניו כמעט וכבה לחלוטין וגם סיום העונה לא היה מתגמל מספיק, בשביל לפצות על כל הדברים שאבדו במהלך העונה.


שמעי, לא יודע מה נהיה עם לוקי מאז שהוא עם סילבי...נהיה בחור מבאס | צילום: IMDB

לוקי החדש מבאס. בעיקר מאז שהוא מנשק את הגרסה הנשית שלו ושום דבר ביקום לא קרס. קאנג, לעומת זאת, עשוי להיות זה שיהיה הדמות הכיפית בעונה הבאה, אם קצת יאזן את עצמו מהפרק שבו הוא בעיקר משליך טירוף טיפה מאולץ על הסובבים אותו. אולי זה מה שקורה כאשר מאות על גבי מאות של שנים עושות למה שמסתובב לך בין האוזניים, כאשר אתה צריך למצוא מקום לאיזון עבור אינספור יקומים. קאנג, כאמור, שואב את כל שמחת החיים שהייתה ללוקי לפני שנהיה מעורב רגשית עם בנות המין השני והופך להיות נבל על (טריפים וספידים) ואילו לוקי...משקיף מהצד כמעט כמו נטשה רומנוף, בסרט שיועד לה ובפועל הכשיר את הקרקע עבור אחותה.

סדרה שהחלה נפלא, התקדמה בצורה מרתקת למדי ומסיימת בקול ענות חלושה - כל אלו מסתמנים בתור אלמנטים מדאיגים, אשר הולכים ונצמדים לסדרות מארוול בדיסני פלוס. אפילו כאשר התקבלו מספר לוקים בסדרה, היה קשה להתרשם שזה הולך לכיוון טוב. כל עוד מוביוס ולוקי היו בלתי ניתנים להפרדה, הסדרה המריאה, ריגשה והייתה מעניינת, מותחת וגם מצחיקה, כאשר היה צריך. מהרגע ששיתוף הפעולה המוביל היה בין לוקי וסילבי, כל העסק הלך והתדרדר למקומות בנאליים, עד שהפסיקו להיות בנאליים וניסו להיות או לייצר טירוף - עובדה אשר בעיקר יצרה תחושה של שיגעון מדומה שאיננו אותנטי.


חוזרים רגע לגרסה המכובדת שלי, לפני זו הדהויה שסילבי ריככה החוצה | צילום: IMDB

"האלמנה השחורה" סימלה נקודת מפנה בעולם של מארוול, בכל הנוגע לכך שהיא מתחילה את השלב הרביעי, בעולם ההולך ומתפתח לו בקולנוע ובמסכים הביתיים של מעריצי הז'אנר, אבל בד בבד גם מסמנת איזו שהיא ירידה ברמה. ברגע שהאלמנה החלה לחרוך אולמות ומסכים ביתיים במקביל, "לוקי" החלה בתהליך צלילה החופשית שנעצר אך ורק עם תום העונה ועם ההכרזה הכתובה בסוף הפרק השישי והאחרון לעונה אודות העונה הבאה בתור והמאוד מתבקשת, נוכח סופה של העונה ולנו נותר רק לראות באיזה אופן תצא הסדרה הזו לחלק השני שלה. משעמם בטוח לא יהיה.

סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "לוקי": אל השעשועים פתאום הרצין לנו
סרטים בקולנוע