"המסור: המעגל נסגר": למען השם, שייסגר כבר

ביקורות
הסרט התשיעי במספר הוא הסרט שבו כבר הרמנו ידיים וזעקנו "די!", מבלי שהיינו קשורים לסוג של מכשיר עינוי, שיכרות איברים מרובים בגופנו. הגיע הזמן שמישהו ינסר את ההמשכונים הבלתי רצויים הללו וישים קץ לביזוי סדרת סרטי האימה המצליחה לשעבר

"המסור: המעגל נסגר": למען השם, שייסגר כבר
"המסור: המעגל נסגר": למען השם, שייסגר כבר

איך אתם יודעים שאתם מזדקנים? עברו 17 שנים מצאת הסרט הראשון בסדרת "המסור" - ככה אתם יודעים שאתם מתבגרים ומזדקנים. איך עוד אפשר לדעת שהזדקנתם? אתם לא מסוגלים כבר להנות מעינויים בסרט, אשר מתיימר להיות מותחן אימה מזן די נחות. כפי שבמהלך הסרט תגלו שיש רוצח מעתיק, אשר נשען על מעשי הרצח המתוחכמים של ג'ון קריימר; הג'יגסו המקורי מסרטי "המסור", ככה זה נראה, כאילו הבמאי של הסרט הנוכחי הוא חקיין של סדרת סרטי האימה המצליחה. עם זאת, אם תנברו מעט בפרטי הסרט, תגלו שבמאי הסרט הוא לא חקיין של אף אחד אחר מאשר הוא עצמו, כיוון שמדובר בדארן לין בוסמן - במאי הסרטים: השני, השלישי והחמישי במספר. זה שעדיין נשען על הרף הגבוה שהציב לו ג'יימס וואן - במאי הסרט הראשון.


המעתיק מהמועתק - פטור | באדיבות סרטי יונייטד קינג

השם המקומי טוען שהמעגל נסגר, אבל כמו שזה נראה; 17 שנים אחרי הסרט הראשון, המעגל פתוח וממשיך להתגלגל, גם לא מעט אחרי שהדמות הראשית המרכזית נפחה את נשמתה בחרחורי גסיסה מבעיתים. סדרת הסרטים לא תמיד הייתה מיועדת רק למעריציה, כי אם גם לחובבי מותחני אימה פסיכולוגיים, שזורמים עם קצת (לא, לא קצת..) Gore. בשלב מסוים, כאשר הביקורות דרכו על כל המשכון שהגיע אחרי הסרט השלישי או הרביעי, המעריצים לא התעניינו כבר במה שיש למבקרים לומר והם נותרו נאמנים לסדרת הסרטים שמאוקטובר, שנת 2004, הקפידה לשחרר עוד ועוד סרטים חדשים, מדי שנה - עד 2010.

לאחר סיום הסדרה, לקחו שבע שנים בשביל לחדש ולתת למעריצים סיבה להתעורר וזה לא היה רע, לפחות בכל הנוגע לתגובות מצד מעריצי הסדרה. אבל הפעם, אחרי צפייה בסרט הנוכחי, זה נגמר ואם אתם צריכים לקבל חותמת סופית לכך, שימו לב לקאסט, אשר כולל בראשו את כריס רוק וסמואל ג'קסון, אשר יש לו נטייה דרמטית להמית סרטים, ביחד עם הקריירה שלו, אלא אם מדובר בסרט של קוונטין טרנטינו. כריס רוק הוא קומיקאי מחונן וסטנד אפיסט אפילו מחונן יותר, אבל בקולנוע הוא בדרך כלל מפשל, על אף שביצע קאמבק לא רע בעונה האחרונה של "פארגו" (שהתקבלה בביקורות מעורבות) הוא מדגים כיצד ניתן לבצע צלילה מפוארת אף יותר, כאשר הוא מבצע תפקיד, אשר בעיקר מעורר רחמים עליו ועל קריירת המשחק שלו.


כולם מתבאסים על כריס | באדיבות סרטי יונייטד קינג

הסרט הנוכחי מנסה ללכת כאילו בקו של סדרת סרטי "המסור", אבל מה שמתקבל בפועל הוא תוצר מביך, דהוי, צפוי וסתמי לכל אורכו ורוחבו. רמת המשחק מצד כל אחד ואחת מהשחקנים היא נמוכה מבינונית, הכתיבה עצלה וגנרית כל כך, שהטוויסט המסורי, שהיה האלמנט המזוהה ביותר עם סדרת הסרטים המצליחה, גם כאשר החלה לרדת קרנו, הוא אחד הטוויסטים השקופים וגם הפחות מעניינים שהיו מנת חלקם של התסריטים. יש כמה מלכודות נחמדות, שלכותבים היו ארבע שנים לחשוב עליהן, אבל אין הן מפצות על הרמה הנמוכה הכללית של הסרט וזה מרגיש שכל מה שהיה ליוצרי הסרט להישען עליו היו המלכודות ומעבר לכך הוא נעדר כל תחכום וחדשנות, בטח ובטח בתקופה שצריך להמציא את עצמך מחדש או פשוט להניח לעבר לחיות בעבר.

כריס רוק מגלם את תפקידו של זיק, מעין סרפיקו משטרתי מקומי, אשר מקבל אליו שותף חדש, בדיוק כאשר חקיין של הג'יגסו מתחיל לשחוט שוטרים בזה אחר זה וכמובן שאף אחד לא יודע מי הוא. הרמזים למי הוא הרוצח הפעם באמת היו עבים מדי וגם אם אתם כאלו שמפספסים רמזים בטונות, בסרטי "המסור" או בכלל בסרטי מתח ואימה, הלא שהפעם מדובר באגוז מאוד קליל לפיצוח ואתם תובכו בעיקר עבור יוצרי הסרט, מעצם העובדה שהם אפילו מנסים לשווק את זה בתור סוג של אתגר או טוויסט גדול.


ממש ממש מעניין מי כאן הרוצח | באדיבות סרטי יונייטד קינג

הן שם הסרט באנגלית והן בעברית מרפררים לשם של סדרת הסרטים, בכדי שלא תפספסו אותם כחלק מהסדרה, למרות שמעבר לכך שמדובר בחקיין לג'יגסו (ורואים כמה תמונות שלו במהלך הסרט); עובדה הכוללת את המלכודות המתוחכמות, אין שום קשר בין מה שקורה בסרט הנוכחי לאף אחד מסרטי העבר הגדולים (וגם אלו הפחות גדולים). שם הסרט, הכולל בתוכו את המילה "המסור" רק מוכיח כי אין לסרט הזה שום ואף זכות קיום באופן עצמאי ומבלי שיישען באופן טוטאלי, לפחות בתחילתו, על סדרת הסרטים שהצליחה, עד השלב שבה כבר לא נותר חלב טרי בעטינים, שנחלבו עד אובדן תחושה ויובש.

בפעם הראשונה שסדרת הסרטים יצאה להפסקה והכריזה על סיומה, זה קרה בשנת 2010 וכמו כל ספורטאי טוב שפורש במשהו שנראה לו כמו שיא (למרות שסדרת הסרטים כבר הייתה בדעיכה), גם סדרת הסרטים הכריזה על פרישה רק בשביל להתנהג בדיוק כמו אותו הספורטאי וחזרה כשבע שנים לאחר מכן. כעת שוב, לאחר ארבע שנים מהפעם הקודמת, מוכיח ההמשכון האחרון באופן סופי ונחרץ שהגיע זמנה של סדרת הסרטים להיגדע ובדיוק כשם שגיבורה הראשי והמיתולוגי סגר את הבאסטה, הגיע זמנה של סדרת הסרטים למות אחרי נשמתה התשיעית ולא לקום פעם נוספת.


אם הוא כאן, סימן שמישהו פה צריך לעשות חושבים | באדיבות סרטי יונייטד קינג

אני רוצה לשחק משחק:
בצער רב וביגון קודר, אפשר להודיע באופן סופי ומוחלט על פטירתה של סדרת סרטי "המסור", אשר אפילו בחרחורי גסיסתה הייתה מהנה לצפייה. לא הפעם.

זה שהקים וזה שהחריב:
מר בוסמן הנהדר, שביים את הסרטים השני והשלישי המשובחים וגם את זה החמישי הנהדר, בבימוי שהוא צל חיוור של עבודותיו הקודמות. בלי עתיד, בלי דימיון, בלי חלום.

שים לי סמואל און דה רוק:
כריס רוק דווקא עשה חשק לראות אם הוא ממשיך את היכולות של "פארגו", אבל הוא מסריח את המסך עם תצוגת נפל. סמואל ל. ג'קסון עם השטיקים הרגילים והקללות שפורצות ממנו דרך קבע ועם משחק שחוק ודהוי. כל השאר באמת לא שווים אפילו שורה לציון.

מזל שנגמר מהר:
כמה טוב שלאחר שעה ו-27 דקות הטראש הבינוני והסתמי הזה פסק.

סיכום המבקר
10/
4.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המסור: המעגל נסגר": למען השם, שייסגר כבר
סרטים בקולנוע