"בלתי מנוצח": התשובה של אמאזון ל...עצמה?

טלוויזיה
"הבנים" הייתה כל כך טובה, שבאמזון פריים החליטו ללכת על כיוון דומה ומצויר. בהתבסס על הקומיקס של רוברט קירקמן (יוצר "המתים המהלכים") ועם קאסט פשוט פסיכי של מדבבים, אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה הורידה שאלטר על עונתה הראשונה.

"בלתי מנוצח": התשובה של אמאזון ל...עצמה?
"בלתי מנוצח": התשובה של אמאזון ל...עצמה?

יש משהו שובה בתמימות הזו איתה מתחילה הסדרה, דרך הפרק הראשון שלה, אשר לוקח את כל אסופת הקלישאות של סרטי הגיבורים ומנעים את זמנם של הצופים, לכאורה, כמובן. העלילה של הפרק הראשון מספרת על נער מתבגר, שאביו הוא ה"סופרמן" בעולם הבידיוני בו מתקיימת הסדרה, אשר מחכה לכוחותיו, שיגיעו ויהפכו אותו לטוב יותר מ(כמעט) כולם. ואז...קורות עשר הדקות האחרונות ומוציאות את הסדרה מכל איזון אפשרי אשר חשבתם שיכול היה להיות לה. אמאזון פריים כל כך נהנו מההצלחה של "הבנים" הנפלאה, עד כי הם החליטו לנסות ולחקות את ההצלחה של עצמם, רק הפעם בגרסה המצוירת, המצוינת, האלימה והגראפית לא פחות.

זה כאמור מתחיל כמו גרסה נוספת לליגת הצדק עם גרסה משופמת לסופרמן, בשם אומני-מן ועם שלל כוכבים שמזכירים בדיוק את שאר כוכבי ליגת הצדק, אבל להמשך אף אחד לא יכול להכין את הצופים ומאותו הרגע הסדרה עוברת למסלול שונה לחלוטין מזה של ליגת הצדק ודומה הרבה יותר לזה של "הבנים". הסדרה קודם כל רוצה לספר את סיפור נעוריו של מארק גרייסון, בנו של אומני-מן וגיבור על בהתהוות, אשר מגלה את כוחותיו ביום בהיר אחד ולאחר ציפייה של שנים. מארק דלוק על נערה מבריקה ועצמאית (וגם אפרו-אמריקאית, אם אפשר להוסיף למגוון האתני של הסדרה), יש לו חבר טוב, איתו הוא חולק את סודותיו (והחבר הוא גיי והוא לא חולק איתו את סוד כוחותיו) והוא נמצא בשלב כזה של החיים, שהכל מרגש אותו, בעוצמות גבוהות. תוסיפו את היותו גיבור על ותקבלו את הטוויסט לסדרת נעורים רגילה.


בקרוב תהיה חזק כמוני, אבל עד אז...באצבע אני מפרק אותך | צילום: IMDB

הכוחות החדשים של מארק מאלצים אותו לקחת תפנית אחראית בדרך, שבה הוא חי והוא מצוות את עצמו באופן די מהיר אל חבורת גיבורי על צעירים, על מנת ללמוד את אומנות גיבורי העל, מעבר לשיעורים פרטיים; אחד על אחד עם אביו. בין שלל דמויות גיבורי העל שיש לסדרה להציע, תוכלו למצוא מכל הסוגים ומכל המינים והמסר המתבקש כמובן מגיע לכיוונים של מגוון ורלוונטיות. הסדרה בוחנת את הקשר של מארק עם הוריו, חבריו ועם כוחותיו ומעבר לזה את הלבטים שיש לגיבור על צעיר עם השילוב בין כל אלו, כשעל הפרק נמצאים סדרי העדיפות של בחור צעיר, שנאלץ לבחור בין בילוי עם חברתו החדשה ובין הצלת העולם.

הסדרה מגיעה בתקופה של רווייה מתכנים של גיבורי על ואיכשהו מצליחה למצב את עצמה באופן כמעט מיידי בטופ של תכני גיבורי העל העכשוויים. לא רק האנימציה הניינטיזית הפשוטה, שצובעת את הסדרה בשלל צבעים, אלא גם האלימות הגראפית הכמעט מוגזמת מדי, שיש לסדרה להציע, בדיוק ליד זאת שלא מזמן סגרה את עונתה השנייה. דרמת ההתבגרות הזו לוקחת לעצמה גיבור ראשי אחד ועוד שלל דמויות, שאליהן יצללו הצופים וילמדו להכיר - מי באופן מעמיק ויסודי יותר ומי באופן קצת פחות כבד.


זאת האפלטונית | צילום: IMDB

הטון של הסדרה מרגיש קצת דומה לזה של אחותה הגדולה מאמאזון, כאשר לצד רגעים עמוקים וכבדים, יוצרי הסדרה מנסים להקליל ולשכך עם דמויות שכל תכליתן היא הפוגה קומית ויציאה לכמה רגעים מהקו העלילתי המאוד ריאליסטי, אם ניתן לומר דבר שכזה על סדרה מצוירת, שגיבוריה הם גברים ונשים מעופפים בשלל סוגי הטייץ הצמודים. וכן, יש בסדרה לא מעט רגעים מרגשים, עמוקים וכאלו אשר חוקרים את נפש גיבוריה ומלבישים על גיבורי העל צרות של אנשים אמיתיים ובנוסף גם חוקרים בהרחבה או לעיתים גם באופן קצת פחות מקיף, את השפעת עולם גיבורי העל, המשתלב בזה האמיתי ובעצם יוצרים סוג של פיצול לא פשוט של אישיותו של הגיבור.

ככל שהעונה הולכת ומתקדמת, העניין גובר והצורך לפענח שתי תעלומות הולך וסוגר על הצופים המסוקרנים. בשביל לתת ערך מוסף לצפייה בסדרה ומבלי לספיילר, לאחר קריאת הביקורת, אפשר לומר, בגדול, שהסדרה מטפלת בתעלומה מרכזית הסובבת את גיבורי העל המרכזיים באותו עולם בדיוני וכמו כן אפילו מטפחת תעלומת צד, אשר סובבת סביבו של חבר צוות בהרכב הגיבורים הצעירים, שמנסים לקדם את עצמם. כל אלו מצטרפים לדרמה המשפחתית ולליווי הצמוד של מארק גרייסון בשנת התיכון המוזרה, אשר הוא חווה לצד עליית כוחותיו, תחילתו של קשר רומנטי וכמובן ציוות לאביו, שהולך ללמד אותו את כל מה שהוא יודע על כיצד להיות גיבור על יעיל.


זה במקום לעזור לה לחצות את הכביש | צילום: IMDB

הסדרה כמובן לא יכולה להימנע משאלות על מוסר, על חדירה לפרטיות ועל סוכנויות חרש, המקיפות את הציבור מבלי שהוא יודע דבר על פועלן, כאשר גם גיבורי העל מעולמו של קירקמן עובדים תחת מטרייה ממשלתית, פורמאלית ולא יוצאים על דעת עצמם לאף משימה. על אף שהקומיקס המקורי נכתב כמעט לפני עשרים שנים, הרבה מהתהיות והשאלות האקטואליות שמעלה הסדרה, עדיין ניכרו כרלוונטיות גם לתקופה הנוכחית, על אף ה-shift החד, אשר עבר השלטון האמריקאי משלטונו של טראמפ אל עבר שלטון ביידן.

צוות הליהוק עבד שעות נוספות בשביל לקשט את את הקאסט ולעטר אותו עם עוד ועוד שמות מוכרים, גם אם קולם נשמע לעיתים לזמן שהוא פחות מעשר דקות בטוטאל של כל הסדרה (סת' רוגן למשל, שהפיק את הסדרה) ועם שמות מרכזיים כמו ג'יי. קיי. סימונס (שהתפקיד תפור עליו בצורה מדויקת), סטיבן יואן ("המתים המהלכים" ו"מינארי") זכארי קווינטו בתפקיד רובוטי, אשר כה מוכר לו, זאזי ביטס ("דדפול 2", "ג'וקר") בתפקיד אהבת הנעורים ו-וולטון גוגינס בתפקיד סיסיל, היד המכוונת והמניעה את חבורות גיבורי העל. עוד גדולים וטובים נכנסו לתפקידים מיניאטוריים, בכדי לקחת חלק בסדרה, כמו: מארק האמיל, מהרשלה עלי וג'ון האם וכל הגודש העלילתי, הליהוקי והצבעוני הזה נוחת היטב למשבצת גיבורי העל שהתפנתה לא מכבר ברשת אמאזון וממלא היטב את החסר.


הלהיט החדש שכבש את רשת הסטרימינג | צילום: IMDB

"בלתי מנוצח" זמין לצפייה ברשת Amazon Prime

סיכום המבקר
10/
9.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בלתי מנוצח": התשובה של אמאזון ל...עצמה?
סרטים בקולנוע