"קוברה קאי 3": קוברה בינג'

טלוויזיה
עונת הבינג' המלאה והראשונה של "קוברה קאי" כבר כאן והגיע הזמן לצפות בה, להתאכזב ולהתאהב מחדש במי שהציתו בנו את האש מחדש כל כך הרבה שנים אחרי שילד הקראטה פרש מהן. דניאל לרוסו וג'וני לורנס יוצאים לטייק שלישי. ואנחנו איתם.

"קוברה קאי 3": קוברה בינג'
"קוברה קאי 3": קוברה בינג'

עבור מי שליווה את "קוברה קאי" מימי הבתולים הטהורים והיוטיוביים שלה, זו הייתה בשורה מרגשת ומשמחת כאחת, לראות שהסדרה שנכנסה ללב ולוורידים חוזרת לעונה נוספת ואף לעוד אחת אחריה. ועם זאת, כאשר מפלצת כמו נטפליקס משתלטת על סדרה מסדר הגודל הזעיר הזה וכזו אשר מתבססת על קהל מעריצים קטן וטונות של נוסטלגיה, יש לפקפק ולבדוק בציציותיה של העונה החדשה, בעיקר כאשר גם בעונה השנייה הירידה החלה, מלווה ביותר מדי קלישאות ובנאליות סדרת טינאייג'רס.

אז העונה השלישית כבר כאן, זמינה ומשוחררת במכת קראטה ניצחת על ראש הצופים והיא...בינונית (ועדיין כיפית) למדי. ועם כל האמור ובדיוק כמו בכל אחד מהקרבות, בתום סרטי "קראטה קיד", המכה האחרונה והסיקוונס האחרון בהחלט מותירים טעם של עוד ויש בהם שיפור גדול אל מול שלבי ביניים במהלכו של הסרט. עונה מספר שלוש החלה בקול ענות חלושה, אבל בהחלט מסיימת בקול פצפוץ עצמות נפלא ומשכיחה רגעים שאת חלקם היה עדיף לגרוס מרצפת העריכה.


תשאירי את כל הזבל שם, על הרצפה | צילום: IMDB

העונה השלישית מתחילה בדיוק מהיכן שקודמתה סיימה – מיגל צנח אל עבר המעקה, בתום רויאל ראמבל בית ספרי יוצא דופן, אשר פילג חברויות ובין בני זוג וכמובן העמיק את השבר והיריבות הגדולה בין שני הדוג'ואים ובין שני היריבים הוותיקים. כמעט כולם (חוץ מג'ון קריס כמובן) נמצאים בתהליך ההתאוששות ומעל כולם - סמנת'ה מצויה בהלם קרב עמוק ובעוד צלקותיה מגלידות, מיגל עדיין שרוי בתרדמת עמוקה של מעל חודש. ג'וני מתהלך שיכור ברחבי העיר ודניאל לרוסו איבד את היוקרה, בכל הנוגע למכירת מכוניות, כאשר שמו נקשר בקרבות הקראטה המתרחשים ברחבי העיר.

היחיד שנמצא בעמדת יתרון הוא גם היחיד שלא השתנה, משתנה או ישתנה מאז "קראטה קיד" הראשון במספר – ג'ון קריס. לורנס ותלמידיו חוו שינויים התנהגותיים על קשת רחבה מאוד, לרוסו, בתו ובן טיפוחיו גילו על עצמם לא מעט וצדדים כמובן גם הם עברו מספר שינויים, שאם נודה על האמת, קרו והתרחשו בקצב מאוד מהיר בעיקר אצל בני הדור הצעיר. היחיד שנותר כסלע יצוק ולא זז מפינת הרשע הגמור הוא קריס. המשתנה היחיד שנכנס למשוואה שלו אל מול שאר בני האנוש הוא סיפור המקור שלו, אשר מובא בפלאשבקים מדודים, בכדי לנסות ולהעניק רקע לדרך פעולתו.


אתם תשתנו לכם, אני נשאר כמו שהייתי | צילום: IMDB

זו הייתה עונה שהחלה בכי רע, בבינוניות משמימה וביותר מדי צירופי מקרים, בנאליות וערימות על גבי ערימות של קלישאות. האם זה הלך והשתפר? בהחלט. האם הקלישאות וצירופי המקרים נותרו בעינם? בהחלט! זה נוחת אי שם באמצע העונה השלישית, בנסיעה של לרוסו אל מחוץ לארץ, בכדי למחזר עוד שביבי ורסיסי קשרים, שיתקשרו בענף נוסטלגיה עבה אל אחד מהסרטים הקודמים ואז מתגלגל לו האסימון למטה ושוב נזכרים ומבינים שמה ששימש בתור חלק מהקונספט של הסרטים, ממשיך להיות גם חלק מהקונספט והקו המנחה של הסדרה.

נכון שהסדרה החלה מג'וני לורנס, אשר עובר תהליכים אינסופיים ונכון, גם דניאל לרוסו הולך ומשתנה, בעיקר נוכח המפגש עם ג'וני, שממשיך לזרום, אבל הסדרה כבר מזמן עזבה את גבול צמד גיבורי הסרט הראשון של "קראטה קיד". ילדי "קוברה קאי" ו"מיאגי דו" הם חלק בלתי נפרד מהעלילה ועל אף שההתעגלות שלהם צפויה למדי, על גבול המשעממת, הקלילות שבה הסדרה לוקחת את עצמה נותנת תחושה שמותר לטעות ולהתרשל בתסריט, כי הפאן עדיין כאן להישאר.


באנו לכאן כדי להנות | צילום: IMDB

אין כמעט התפתחות עלילתית שלא רואים מגיעה מקילומטר ועם זאת, אי אפשר להיפטר מכל הקסם אשר נלווה לכך. ערימות של אבק פיות נוסטלגי מתפזרים להם על ראשי הצופים, שלא יכולים שלא להישאב בעודם מקטרים על כל בדל עלילתי שכבר הגיע לכדי מיצוי ויצא מכל חור אפשרי. פלאשבקים לסרטי העבר, סיטואציות שעושות הומאז' לכאלו מסרטים ישנים וסתם רגעים מביכים, מקסימים, מצחיקים שכאילו בולעים את אלו שגורמים לכם לנסות ולהבין למה העונה השלישית יורדת ברמתה מקודמתה.

וכך מסתיימת לה העונה, שהחלה עם פוטנציאל להירקב ולגרום להתחנן בפני יוצריה שתיגמר ורצוי מהר ככל האפשר ושולחת אותנו, המעריצים מסומאי העיניים, אל עבר ציפייה לעונה חדשה. קריס עדיין בקריז, אצל הילדים הצדדים הוחלפו, כפי שהיה צפוי למדי ונרמז בכל מיני שלבים של העונה. כל מי שצריך היה להגיע ברגע הלא נכון, הגיע וכל מי שהיה צריך להישאר לכמה דקות על מנת לסגור את הסיטואציה דווקא ברח בטרם עת. האם הולכים לקראת עונת פרידה? רק הזמן יגיד, מה שבטוח; כולם יחכו לה בכיליון עיניים.


באמת שכל מילה מיותרת | צילום: IMDB


מצטייני ומאכזבי העונה (כולל ספויילרים):

הטוב
דימיטרי. הוא אמנם לא הצליח עדיין לעגל את עצמו באופן משכנע אל מחוץ לדמות החננה הרהוט, שהופך ללוחם ה(כמעט)עשוי ללא חת, אבל הוא נותר בעל אמינות גבוהה וסתם דמות קלילה שעזרה לברוח מהדמויות המאוד בנאליות הקבועות.

הרע
לשים את קריס כאן זה צפוי מדי, אז נבחר בטורי ניקולס; התלמידה שלו שמתבכיינת כמה קשה לה בחיים, על שלושים העבודות שלה ועל בעל הדירה שמתאכזר אליה ואל אמה, אבל היא עדיין מוצאת את הזמן לבצע פשעים בריוניים נגד אחרים, בתואנות שווא וכמובן להיות שחקנית נוראית, מוגזמת ואיומה עד מאוד.


אתם ראויים זה לזו - הדוש באגז של העונה | צילום: IMDB

המכוער
נערי "קוברה קאי" שהפכו, בלי או עם תשומת לב הצופים, לקצת יותר מבריונים – לעבריינים פרופר. מסר קצת יותר מדי בוטה מזה שהוצג לפחות בסרט הראשון, אולי שווה לנסות ולהנמיך את הלהבות.

רק קפצתי לבקר
קומיקו, צ'וזן ויונה מהסרט השני. אלי, לה כל מעריצי הסדרה חיכו והיא זו שמתירה את הקשרים, בשביל לבנות לנו עונה רביעית טובה יותר.

אפשר דבק חם לחורים העלילתיים?
רובי מגיע בדיוק בזמן למיאגי דו. יונה מנכ"לית בחברה היפנית שמוכרת מכוניות ללרוסואים. הוק ברגע גאולה בדיוק בדקה המאה ותשע. רובי עובר תחת כנפו של קריס. מיגל חוזר ללכת בדיוק ליד ובזכות ג'וני. אלי מגיעה העירה בדיוק כאשר ג'וני מתחיל משהו עם אמו של מיגל והרשימה הולכת ונמשכת עד אין קץ. קסם, קסם, אבל מה עם קצת כתיבה שלא מסתמכת על קוסמוס חובב צירופי מקרים מופרכים?


אז.......ניפגש בעונה הרביעית? | צילום: IMDB
סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "קוברה קאי 3": קוברה בינג'
סרטים בקולנוע