"בא ב-VOD": מה שלא תמצאו בשירותי הסטרימינג, עדיין ב-VOD

ביקורות
ה-VOD ממשיך להיות האופציה (כמעט) הכי טובה, אחרי נטפליקס ושות', לקבל את הסרטים שהיו אמורים להיות החמים ביותר, עד שמישהו במדינה יתעורר ויכניס אל פתחי הבתים את הערוצים של HBO ושל העכבר של וולט.

"בא ב-VOD": מה שלא תמצאו בשירותי הסטרימינג, עדיין ב-VOD
"בא ב-VOD": מה שלא תמצאו בשירותי הסטרימינג, עדיין ב-VOD

-HBO Max כבר מזמן שוברת את השוק של סרטי הענק בשירותי הסטרימינג ולא מעט הפקות ענק, שמקומן היה תמיד בקולנוע, ממשיכות להשתחרר ישירות אל בתי הקולנוע הפתוחים (לא עובדה שניתן לקחת כמובנת מאליה) וגם אל המסך הקטן יחסית, בתיווכה של ענקית הסטרימינג, ההולכת ומתהווה.

על אף שברחבי הארץ בתי הקולנוע הולכים ומתחילים לגלות סימני פתיחה, האלטרנטיבה לקולנוע, אשר במסגרתה אין צורך לצאת מהבית או להזמין / להתעלק על משתמשי נטפליקס נותרת ספריית ה-VOD והיא תעניק לצופים את החוויה האולטימטיבית על המסך הביתי שלהם, במקום להסתכן לנסות לחפש מסך גדול שישדר את הבלוקבסטר בו יחפצו.

אז עד שהקולנוע יחזור באופן מלא ועד שישכילו לקחת את המושכות ולייבא ארצה שירותי סטרימינג זולת נטפליקס, מרבית הצופים בבית עדיין יכולים להיעזר בשירותי ה-VOD, דרך ספקית התקשורת המקומית. המלצות, אזהרות ומה אפשר לראות. מתחילים.


לא יוצאת מהבית | באדיבות yes

"אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד": קחו את הריאליזם הזה ואל תשחררו

מנת הריאליזם הגדושה הזו עוד תלך ותיתקע לכם בגרון. אלייזה היטמן, כשמה כן סרטה; מורידה מכה ניצחת על עולם הגברים ועושה זאת באופן מופלא וגם אם לעיתים קרובות זה מרגיש כמו מכה חזקה מדי, המסר המרכזי עדיין ברור ומהדהד למרחק של קילומטרים. אותו מרחק שמפריד בין מרפאה שתוכל לקבל את גיבורת הסרט ואחת כזו שתנסה להניא אותה מלבצע את מה שהיא מתכננת במרפאה ההיא.

כמה פעמים מצאתם את עצמכם שופטים נערה שנכנסה להיריון לא רצוי והחליטה לעשות הפלה? בין אם לטוב ובין אם לרע. ישר מתחילות לצוף כל השאלות בנוגע לגילה ולחוסר האחריות שלה. למה להרוג רך שעוד לא נולד? למה היא צריכה את זה בכלל? ערימה של שאלות יציפו את מוחכם בזמן הצפייה בסרט וכן, יש גם תשובות. באופן די אירוני התשובות לשאלות הכי פולשניות מתנוססות כאותיות קידוש לבנה בתור שם הסרט, במסגרתו תוכלו לראות ולשפוט במו עיניכם את החוויה הלא פשוטה, כאשר היטמן מציגה את הקושיות, הדילמות, הקשיים והסבל דרך מבטן של שתי נערות, המגולמות באופן נפלא על ידי סידני פלאנגן וטליה ריידר.


תביאי חמישים דולר, אני מראה לך קסם | באדיבות yes

אוטום היא נערה, שניכר שאיננה מהפופולאריות או מהדברניות הגדולות. העולם המקיף אותה מבליט גברים או נערים מבחילים מצד אחד ומהצד השני, מרבית הדמויות הנשיות רכות, עדינות ומגוננות. לאחר שהיא מגלה על היריון לא רצוי, שלעולם לא נדע ממי הוא נוצר, היא יוצאת למסע אל עבר גאולה פרטית, בסוד והסתר, ביחד עם בת דודתה הצעירה. הסרט הוא סרט מסע וכזה המציג חברות חזקה בין שתי בנות צעירות, אשר חוות מציאות לא פשוטה לאורך כל הדרך ועושות מה שצריך בשביל להתמודד ולשרוד בעולם גברי ומנוכר.

היטמן מציגה בעדינות ורגישות אין קץ את מסען של השתיים, היא לא שופטת כמו שהיא לא מבקשת שהצופים ישפטו, אלא מגישה להם את המנה קרה ובתוך הפרצוף, בעזרתו של סרט שהמסרים בו מישירים מבט אל תוך עיני הצופים ומסובבים את התמונה כפי שהיא, אל פני הצופה, כשם שהבמאית דוגלת בבימוי ריאליסטי וכשם שהשחקניות נראות כאילו נבעטו אל מחוץ לעולם האמיתי. אל טקס האוסקר הביזארי, במהדורת הקורונה, ההולך ומתקרב (ובתקווה החד פעמי במתכונתו המסתמנת) הסרט הנוכחי לא הגיע, אבל הוא היה בין סרטי האינדי הנפלאים של השנה החולפת והשפעותיו לא ישכחו גם בשנה הנוכחית.


יא...איך רציתי להגיע לאוסקר | באדיבות yes



"אף פעם, לעיתים רחוקות, לפעמים, תמיד" זמין לצפייה ב-yesVOD


"התנגדות": השתיקה בהחלט הייתה יפה לו

מרסל מרסו, שהיה אחד האייקונים הגדולים בעולם הפנטומימה, מקבל סרט משלו ודווקא עולם הפנטומימה אינו מקבל נתח גדול בסרט, כי אם סיפור הגבורה והאומץ הענקיים, שבמסגרתם היה מרסו שחקן מרכזי. את מרסו, היהודי מהמוצא הצרפתי, מגלם דווקא ג'סי אייזנברג; שחקן שהשתיקה לא יכולה לעולם להיות יפה לו ועל אף הניגודים הראשוניים הללו, ניכר כי אייזנברג לא נופל וממשיך להציג יכולת נפלאה, בתור אחד השחקנים ההוליוודיים המובילים כיום.

למזלו של אייזנברג, התפקיד שאותו הוא ממלא דווקא לא דורש הרבה פנטומימה, כי אלא יותר דיבור חד וחלק ובכך השחקן מהמוצא היהודי – מצטיין. אומנם המבטא הצרפתי ניכר כזר למדי עבור אייזנברג ואומנם הסרט לא מצליח לסחוף או לרגש יתר על המידה, על אף שמדובר בסרט שואה פר אקסלנס, אבל התוצאה הסופית מגלה לצופים סרט מרתק, שמצליח לשמור על העניין ולייצר רגעים לא נעימים ומתסכלים לצפייה, כיאה למעמדו בתור סרט, המספר סיפור אמיתי מימי מלחמת העולם השנייה.


say what? | באדיבות yes

הסרט בכיכובו של אייזנברג בהחלט מצליח להשפיע במידת מה, כאשר יש לו נבל חזק, סיפור מרתק, יוצא דופן ומבוסס מציאות ועל אף שהסוף כבר די ידוע מראש, העניין לא פוחת לדקה אחת, במהלך כמעט שעתיים של סרט. מלווים את אייזנברג גם עוד מספר שחקנים לא רעים כמו קלמנס פאוסי ואפילו אד האריס מפציע לדקה ורבע, אבל מעל הכל מדובר בסרט פשוט וטוב.

הסרט התחיל את דרכו בפסטיבל הקולנוע היהודי בסביבות נובמבר, במהדורת און ליין וכמובן שקצת אחרי כן התחיל את סבב ההופעות הקבוע בספריות ה-VOD בתשלום והלאה למסלול החינמי הרגיל. כנראה שהוא ייעלם ויעלה שוב מחדש בערב יום השואה, ביתר שאת, אבל עד אז אין צורך לחכות ודווקא מומלץ למדי לזכור ולא לשכוח סיפורים יוצאים מגדר הרגיל, שקרו ומבוצעים היטב, במהדורה הקולנועית שלהם.


לא, לא...אני לא אהרוג אותך, רק מסדר לך את הצווארון | באדיבות yes



"התנגדות" עולה ביום רביעי ה-7/4, ב-yesVOD ו-STINGTV | בערוץ yes MOVIES ACTION


"ארץ החלומות": עדיף באמת ללכת לישון ולחלום על משהו טוב יותר

מרגו רובי מככבת בסרט שפשוט מרגיש, בסופו של דבר, כמו בזבוז זמן טוב בקולנוע, כי פשוט זו משימה כמעט בלתי אפשרי לשרוד אותו, בעירנות מלאה, בכמה ניסיונות של צפייה. בסופו של דבר אפשר איכשהו לצלוח את החוויה, אבל סרטים שגורמים לאפקט ההירדמות יותר מ-עניין אמיתי בהם - סימן לבאות. פין קול המצוין מ"כנופיית ברמינגהם" ומרגו רובי בסיפור מערבון, אהבה ובעיקר שיעמומון לא קטן. על אף הרצון הגדול לאהוב ולהתחבר לסרט הזה, יש בו משהו בלתי אפשרי להפעלת הרגשות הללו. הקווים הכלליים שלו טובים למדי וגם הביצוע, אבל הכימיה בין שני השחקנים הראשיים לא כל כך קיימת ואין יותר מדי התרחשויות בסרט.

הבמאי הצעיר של הסרט - מיילס ג׳וריס-פייראפיט בן ה-23, מנסה להעניק לו נופך מערבוני, בגלל הסביבה וכמובן שז'אנר סרטי הפשע מוזכר ומקבל נפח מסוים בסרט ועם זאת, הוא טובע בין רפרנסים ושלל מטאפורות של מזג האוויר והסופות החוליות, בנוגע להלך רוחם של גיבוריו וכמובן הלך הרוח של התקופה.


אתה לוחץ על הבטן | באדיבות yes

רובי מגלמת שודדת בנקים נודעת לשמצה ואילו קול מגלם בחור צעיר ואבוד, שבעיקר חולם על סרטי וסיפורי מאפיות. החיבור בין השניים - אישה בוגרת שיודעת מה היא רוצה מעצמה ובין נפשו הצעירה של קול יוצר אפקט זהה לזריקת מנטוס אל תוך בקבוק קולה, אבל עם כל האמור, הלוחות הטקטוניים של עלילת הסרט עדיין מתקשים לנוע וזזים לאיטם, אל עבר סוף ידוע מראש.

התזוזה של הלוחות הטקטוניים הללו היא איטית ומייגעת לפרקים ובעצם מקשה את החיבור לדמויות והעלילה, שלא מרגשת ולא סוחפת ובסופו של דבר מדובר בסרט בינוני שדווקא עשוי היטב, מלא מעט מרכיבים טובים, אבל די נופל במבחן התוצאה והריתוק למסך. תפקידים לא רעים בכלל וחיבור שכמעט לא קיים, בתוספת לעלילה מקרטעת הופכים את הסרט הזה למה שהוא, בסופו של דבר - מייגע.




"ארץ החלומות" זמין לצפייה ב-yesVOD
סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בא ב-VOD": מה שלא תמצאו בשירותי הסטרימינג, עדיין ב-VOD
סרטים בקולנוע