בא ב-VOD: ואמרו שהרומנטיקה מתה. תכלס צדקו

ביקורות
אם חשקה נפשכם בסרט מהסוגה המשולבת של הדרמה והרומנטיקה, נוכל בהחלט להמליץ על מה לא לצפות בשירותי ה-VOD שלכם, כאשר יש לכם שעה וחצי או שעתיים פנויות

בא ב-VOD: ואמרו שהרומנטיקה מתה. תכלס צדקו
בא ב-VOD: ואמרו שהרומנטיקה מתה. תכלס צדקו

קשה מאוד להמציא מחדש סרטי רומנטיקה טובים, שלא מרגישים שנלעסו מכל כיוון, אבל קהל יעד תמיד קיים וכל עוד יש למי לשווק אז למה לא בעצם? הפעם שוטטנו בין סרטי ה-VOD אשר נכנסים תחת מטריית הדרמה הרומנטית ובעוד אחד מהם מתיימר להיות עתידני ועוד מנסה לספר סיפור חדש, השני מנסה להסתמך על צמד שחקנים גדולים, שמצליחים למסמס את הכישרון אל תוך אפס כימיה ועניין. קחו כמה דקות לקרוא, על מנת להימנע מבזבוז זמן ארוך יותר.

זואיזוהי בהחלט צפייה מיותרת

יואן מקרגור כל כך מתעתע. או שהוא נכנס לסרטי וסדרות קאלט או שתמצאו אותו בכל מיני סרטים מיותרים וצפויים כל כך. לא היה שלב אחד של הסרט שקשה היה להצביע על התפתחות עלילתית מרשימה. על מנת להימנע מספויילרים, עבור מי שיחליט לצפות בסרט בכל מקרה, לא תתואר העלילה באופן מדויק, אבל אחרי חמש דקות של צפייה בסרט, גם התמימים והקלולסים שבצופים, יבינו את כיוונה הכללי של העלילה, כמו גם את תוצאתה הסופית.


נראה את הסרט ונעשה תחרות מי נרדם אחרון | באדיבות yes

מעבר לקונספט המבולבל שמציג הסרט, נראה כי במאי הסרט – דרייק דורמוס, דווקא ניסה למצוא איזה שהוא חידוש מבין שלל הסרטים שהוא העתיק וקיבל השראה מהם. אבל את הצמח הזה, שחבוי מאחורי שלל עשבי פרא, ממש קשה למצוא במהלך הצפייה בסרט. התסריט, הבימוי וגם בסופו של דבר, חוויית הצפייה; כולם עייפים ומעייפים וכל כך קשה להעביר את השעה וחצי, שסרטו של דורמוס מבקש מאיתנו להיות מרוכזים במהלכה.

הופעות חיוורות מאוד של מקרגור, ת'יאו ג'יימס וליאה סיידו, לצידם מפציעות גם ראשידה ג'ונס ומירנדה אוטו ואפילו הטובים שביניכם יצליחו לזהות את כריסטינה אגילרה בניסיון הרומנטי עתידני, שחושב שעדיין לא המציאו אותו. בשביל לשמור על נאמנות וביקורת נטולת ספויילר, אפשר לומר שיש כאן סיפור אהבה, על רקע עולם שמעודד המצאת רובוטים נותני אהבה, שלא יאכזבו את בעליהם, אבל שום דבר לא מכין אותם לכך שהם עשויים לפתח רגשות ולחוות אכזבות בעצמם.


בא לי לבכות מהסרט ולא כי הוא מרגש | באדיבות yes

אין כאן שום דבר שלא שמעתם או ראיתם, באופן וסרט כזה או אחר, לפני כן ויתרה מכך, הביצוע הנוכחי כאילו מנסה לקחת כיוון משלו ולזקק את כל הרגעים המשעממים והמתישים שחשבתם שנפטרתם מהם בסרטים אחרים מסוג זה. אם היה ניתן להרים במהירות רובוט שימנע מאיתנו אכזבה, קצת לפני שאנחנו חוזים בה, הוא בהחלט היה מכבה את הטלוויזיה ומרים אותנו למיטה, על מנת להשלים שעות שינה.



אהבה עמוקהרצו עומק. אז רצו...

לכאורה סרט שתנאי הפתיחה שלו הרבה יותר טובים משל לא מעט אחרים. הבמאי הגרמני והמוערך – וים ונדרס ולצידו אליסיה ויקנדר וג'יימס מקאבוי, כל אלו שמות שאמורים להניח את הקבלות בתור כרטיס הכניסה שלכם לסרט ועם זאת...ונדרס לא ייצר שום תוכן ראוי בעשור וחצי האחרונים, ויקנדר רחוקה משיאה ומקאבוי והקריירה שלו יודעים עליות מקבילות. הפעם הוא בירידה, כפי שניחשתם. קחו גם את הסיפור עצמו, שלא נשמע כמו משהו שכדאי היה לעשות ממנו סרט ותבינו שהחשדות המובנים כלפי הסרט הזה מוצדקים.


קטע סטוקינג מטריד מגיע בעוד חמש..ארבע..שלוש... | באדיבות yes

מקאבוי הוא סוג של מרגל, שמסווה את זהותו בתור עובד חברת מים, אשר נשלח לסומליה בכדי להתערב במלחמת האזרחים ונלקח בשבי על ידי קיצוניים מוסלמיים כלשהם, שרוצים להמיר אותו. לעומתו ויקנדר מגלמת מדענית ימית, אשר שולחת את עצמה לסבב צלילות מרובות בכדי להניב תגלית חשובה אשר עשויה להיטיב עם המין האנושי וחותרת להביאה אל מעל פני המים. השניים נמצאים במצוקות פרטיות בשני קצוות תבל ונזכרים כיצד נפגשו לראשונה, התאהבו ואולצו לקטוע את כל הטוב הזה, בכדי להמשיך עם המשימות שלהם.

הסרט הוא עיבוד של ארין דיגנאם לספרו של ג׳יי. אם. לדגאר, שמראש לא נשמע כמו חוויה חוץ גופית, שנועדה לגרום לצופים להסתקרן יותר מדי אודות דרכם של צמד הגיבורים של הסרט. העלילה והסיפור רוצים לומר לא מעט על הרבה נושאים וכמובן לשים במרכז את סיפור אהבתם של השניים ומה שמתקבל בפועל הוא סיפור עייף ומעייף, שמורח לא מעט דקות עלילה על כלום. השיחות של הצמד מאולצות, הנושאים והדיונים המתישים שלהם גורמים לרצות ללכת ולראות איך שפכטל מתייבש ובכלל התחושה שהסרט מותיר היא מתישה ומעייפת.


שימו אותי בכלא עוד קצת, רק כבו את הטלוויזיה | באדיבות yes

התרגום של הסרט מדבר על עומקים ועל אהבה, בעוד היה צריך להתפרש בתור שקיעה, הלכה למעשה. העומקים הם אכן נושא מרכזי בסרט וגם הרצון של המספר והמבצעים לשייך עומק ונפח לעלילתו, אבל התוצאה דלוחה, משעממת ובעיקר מתישה ומעייפת. ויקנדר ומקאבוי בחוסר כימיה ובלא מעט אובר אקטינג וסתם ניסיון להעניק מעל ומעבר ליצירה סתמית ונשכחת למדי, שכבר שלוש שנים מסתובבת ורק לאחרונה הגיחה ל-VOD משום מה ודי חבל שכך.



"אהבה עמוקה" ו-"זואי" זמינים לצפייה בשירות yesVOD (אם עדיין החלטתם לצפות בהם)
סיכום המבקר
10/
5.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בא ב-VOD: ואמרו שהרומנטיקה מתה. תכלס צדקו
סרטים בקולנוע