צ'דוויק בוזמן הלך לעולמו בגיל 43

קולנוע
השחקן בן ה-43 שהיה מוכר בעיקר מהופעותיו כ"הפנתר השחור" נפטר לאחר מאבק של 4 שנים במחלת הסרטן.

צ'דוויק בוזמן הלך לעולמו בגיל 43
צ'דוויק בוזמן הלך לעולמו בגיל 43

שנת 2020 ממשיכה להכות בתעשיית הקולנוע עם פטירתו של צ'דוויק בוזמן. בוזמן שהיה מוכר בעיקר כשחקן שגילם את "הפנתר השחור" בסרטי "הנוקמים" של מארוול, אך התגלה בעיקר בתור גיבור, אשר גילם תפקידים של גיבורים תרבות אפרו-אמריקאים וביניהם כמי שגילם את ג'קי רובינסון בסרט "42" ואת ג'יימס בראון ב"קומו על הרגליים". בוזמן נפטר בביתו שבלוס אנג'לס לצד משפחתו.

בטוויטר של השחקן המוערך פורסמה ההודעה הבאה: "זהו צער ללא גבולות, כאשר אנו מאשרים את פטירתו של צ'דוויק בוזמן, זה היה כבוד חייו להביא לחיים את המלך צ'טאלה "הפנתר השחור".


הנוקמים נפרדים | באדיבות: היוטיובר Gaurav thakar

בוזמן הסתיר את מחלתו בארבע השנים האחרונות, אך למרות המחלה הקשה, השחקן המוערך הופיע במספר סרטים, ביניהם "מרשל", "הנוקמים: סוף המשחק", "21 גשרים" ועוד. בוזמן נולד וגדל באנדרסון, דרום קרוליינה, הוא היה האח הצעיר מתוך שלושה אחים והיה בן לאם שעבדה בתור אחות ואב שעבד במפעל טקסטיל, כאשר הוא היה בתיכון הוא כתב מחזה המספר על תקרית ירי שהובילה למוות של חבר מנבחרת הכדורסל בתיכון, חוויה ששינתה את חייו, הוא למד בימוי באוניברסיטת הווארד והמנטורית שלו הייתה פילישיה ראשאד ("משפחת קוסבי").


נתגעגע | באדיבות: Imdb

לאחר שעבר לניו יורק, הוא החל להופיע בתאטרון מקומי עד שהחל לתפוס את מקומו בתפקידים קטנים בסדרות כמו "חוק וסדר", "CSI: ניו יורק" ו-"ER". התפקיד הגדול הראשון של בוזמן היה בסרט "42" בו גילם את ג'קי רובינסון; השחקן האפרו-אמריקאי הראשון בליגת הבייסבול של ארה"ב. בצירוף מקרים מדהים, יום ה-"ג'קי רובינסון", שהוא היום שבו מציינים בליגת הבייסבול את זכרו של ג'קי רובינסון, נפל השנה (בעקבות הקורונה) דווקא ביום פטירתו של בוזמן ולא ב-15 באפריל כבכל שנה.


צירוף מקרים? | באדיבות Imdb

הפנתר השחור היה גיבור הסרט הראשון שכלל רוב של שחקנים ראשיים אפרו-אמריקאים, הוא גם נכתב ובוים ע"י ראיין קוגלר,שיחד עם בוזמן היוו גאווה ונתנו תקווה להרבה אפרו-אמריקאים.


רבים ספדו לו ביניהם סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן:


המשפטנית והפוליטיקאית קמלה האריס:


מועדון הכדורגל של ארסנל:


גם פייר אמריק אובמיאנג הקדיש לבוזמן את שער היתרון, בחגיגת Wakanda Forever מסורתית, במגן הצדקה באנגליה:


וכמובן השחקן מארק רפאלו ששיחק לצידו בסרטי "הנוקמים" בדמות "הענק הירוק":
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על צ'דוויק בוזמן הלך לעולמו בגיל 43
סרטים בקולנוע