"משחקי ציד": תפרוק את הנשק, עשיר שלי...

ביקורות
אחד מהסרטים שהקורונה פירקה לו את הצורה וזה עוד לפני שהוא קצת פירק לעצמו את הבכורה, אינו שנוי במחלוקת אבל הוא בהחלט סרט נהדר, מדמם ופשוט בלתי פוסק. רוצים שנוי במחלוקת? חפשו משהו אחר. רוצים אקשן, ביקורת מפולפלת והופעות נפלאות? יאללה, תתחילו.

"משחקי ציד": תפרוק את הנשק, עשיר שלי...
"משחקי ציד": תפרוק את הנשק, עשיר שלי...

אמצע אוגוסט, יריות בטקסס ואוהיו ואולפני יוניברסל מבצעים את הדחייה הראשונה לאחד מהסרטים הכי חסרי מזל בתקופה הנוכחית. טראמפ משתלח בהוליווד ועל הדרך עוקץ את הסרט הנוכחי, שמסמל בעיניו ועל פי פרשנותו האגבית את כל מה שלא טוב בהוליווד: "במובנים רבים, הוליווד היא תעשייה נוראה ממש. הוליווד גזענית. מה שהם עושים, סוג הסרטים שמפיקים שם, מסוכן מאוד למדינה שלנו. הוליווד גורמת נזק עצום למדינה שלנו". הקוראת מירי רגב לא יכולה להיות גאה יותר בנשיא של ראש הממשלה שלה.

ברגע שטראמפ הרגיש שהמפלגה והצד שהוא מייצג במפה מותקפים, הוא יצא למתקפת חסרת תקדים ובמיוחד לנוכח אותה תקופה וסוגיית הנשק, שלא תסתיים בארצות הברית...כנראה לעולם. עם או בלי לראות את הסרט, דעתו הנחרצת של טראמפ עשתה שירות מסוים לסרט, שפשוט תלה את חלק מהאמירות השנויות במחלוקת על כרזתו וסימן את תאריך המקורי והדחוי, כחלק מהפוסטר וכל זאת בכדי שאם במקרה לא שמעתם או לא הסתכלתם לכיוון שלו. יש לכם הזדמנות לעשות זאת גם טיפה לפני שתיכנסו לעובי הקורה וזאת בכדי שתבינו ידם של מי עסקה בסרט עצמו.


הוליווד האלה והשטויות שלהם | באדיבות Tulip Entertainment

והנה, עברתם את חומת התיל עמוסת הביקורות החצויות (והמפורזות מאוד, בינינו...) והגעתם אל יוצריו של הסרט ואתם מגלים שעל התסריט אחראים לא אחרים מדיימון לינדלוף וניק קיוז (שבעצם היו אחראים על "השומרים" בעלת העונה היחידה והמופלאה שראתה הטלוויזיה בשנים האחרונות) והצוות שמרכיב את הקאסט כולל לא מעט טובים וטובים יותר, ששווה להישאר עבורם קצת יותר וגם אחרי שטחנתם את כל העובדות הללו, מדובר בסופו של דבר במותחן סאטירי, לא מורכב מדי, עוקצני מאוד, שפשוט עשוי נפלא בכל מחלקה אליה תפנו.

בימי קורונה עתיקים ומאוד ראשוניים; בדיוק באותו היום בו שודר אחד הפרקים המותחים והמשמעותיים של "גזירות ביבי את סימנטוב", במסגרתו הגבילו התקהלויות למאה איש, התקיימה הקרנת טרום הבכורה ומה לעשות? הסביבה הלוחצת והלחוצה תבעה הישארות בבית וקיבלה. וכך נתקל לו אחד הסרטים המצופים לצפייה בקולנוע, אשר חיכה בסבלנות לעבור את מהמורת טראמפ, במהמורה נוספת ובסופו של דבר הגיע לצפייה ביתית ברחבי ארצות הברית של אמריקה והועבר ישירות לסטרימינג וה-VOD וזאת בזכות הרצון של אולפני "יונברסל" לנסות ולהניב רווחים ממה שעבדו עליו ואפילו הצליחו להרים ציפיות בזכות המצב וכמובן שבעיקר בזכות הנשיא, שהוא מקדם המכירות הטוב ביותר בארצות הברית של אמריקה, של השנים האחרונות.


טוב, אנחנו הולכים להתחיל את הסיפור הזה מתי שהוא או שיש דחייה נוספת? | באדיבות Tulip Entertainment

ועוד בקשה אחת קטנטה וזאת לפני שאתם מתחילים לצפות בסרט, באשר יהיה או באשר אתם תהיו ותהיה זו הבקשה להנמכת ציפיות ולא בגלל העוסקים ביצירה, כיוון שהם ראויים להוות הרמת הרף עבור כל צופה נורמאלי. הנמיכו ציפיות בגלל הבאז שייצרו לעצמם המפיקים והאולפנים, כאילו מדובר בסרט "שנוי במחלוקת". זה השירות הרגבי ששרת ה"תרבות והספורט" נותנת בכל פעם מחדש, לסרט ששמעה עליו שאינו תואם את דעותיה והשקפת עולמה.

לא מדובר בסרט מהפכני או כזה שלא ראיתם קונספט דומה לו לאחרונה. הוא מתחיל כמעט "מסורי" למדי וממשיך קצת במסלול "משחקי הרעב" שפוגשים את "מי שעומד מאחורי". אבל גבירותיי ורבותיי, כאשר הוא מתחיל....הוא מתחיל. כבר בסצנה הראשונה והפרלימינרית אתם מקבלים רמזים להתפתחות ובזו השנייה ובלי הרבה הכנה מראש, מקבלים לא מעט אלמנטים אחרים בראש וקדימה ליער - למשחקי הציד.


יאללה, מי ראשון בתור? | באדיבות Tulip Entertainment

כולכם כבר הבנתם שמדובר בחבורת פריווילגים שצדים אנשים המגיעים משלל מקומות, שהמכנה המשותף של אותם ניצודים הוא שכולם חלשים יותר, בכל הנוגע לחתך הסוציו-אקונומי וכמובן מנוגדים לדעות הפוליטיות שלהם ובכלל...רדנקים יתקבלו בברכה. מעט מאוד דמויות יזכו להישאר ולתת את הטון, בכל הנוגע למוצאם ואישיותם וזו גם אחת הנקודות החזקות של הסרט, שאם הגעתם בלי לדעת עליו שום דבר, תוכלו להתאהב במחסור בגיבורים ראשיים בשליש הראשון של הסרט.

הגיבורים הראשיים, משני הקטבים, הולכים ונוצרים עם הימשכו של הסרט ועם אקשן בלתי פוסק, מדמם וסופר גראפי. ההומור השחור, הסטאירי, המעקצץ והנוקב הוא חלק בלתי נפרד מהעלילה והוא ממזרי, חצוף ובולט, אפילו בולט מדי לעיתים, כזו בליטה שבעצם מדגישה את המודעות העצמית של הסרט לעצמו ואת הרצון לא להיות נוקב או ביקורתי מדי, אלא מאוזן באסקפיזם שלו, אל מול האונס הביקורתי שלו עבור צופיו, שמן הסתם מגיעים משני צידי המתרס.


טוב, תביאו סחבה ודלי מלא, אבל מלא במים | באדיבות Tulip Entertainment

שנון ועשוי נפלא, פוגע היטב בכל אחת מהמחלקות שבמסגרתן הוא לוקח את הצופים לבילוי וכל ז'אנר שעולה ממנו נעשה באופן מופלא. אין צורך להרחיב ביותר ממילה אחת על הגיבורים הראשיים שלו מכל צד, כיוון שזה יהיה חטא לבצע כל סוג של ספויילר להנאה הצרופה הזו ובהחלט מדובר בקלאש מודרני בין אנטגוניסט ופרוטוגוניסט שמדברים בעבור קהלים רחבים ויש מצב שאם אתם לא מקוטבים בצד אחד יותר מהאחר, תצליחו להזדהות עם שני הצדדים ובו בזמן גם להנות מהקצב הבלתי פוסק שהסרט מעניק עבורכם, בכל אחת מדקותיו.

הדמויות בסרט הן על גבול הקלישאתיות וזו בעצם הנקודה המרכזית שרוצים יוצריו להדגיש. סצנות האקשן וה-Gore הן בבחינת תענוג לחובבי הז'אנר ובעצם אין כמעט תחום שאליו מכוון הסרט שהוא לא מוציא את הצופים הנייטראלים, שלקחו אותו בדיוק כפי שצריך לקחת אותו, בסיפוק והנאה מרובה. פסילה ראשונה בחסות טראמפ, פסילה שנייה בחסות הקורונה ופסילה שלישית...אל תתנו לה להגיע ופשוט תצפו בו.


אתם עושים גם משלוחים? | באדיבות Tulip Entertainment

[i]משפט על הסרט:[/i]
ניצחון ענק נוסף ללינדלוף הנפלא, שתקתק על כפתורי המקלדת שלו והגה עוד רעיון מופלא, שאותו תרגם ליצירה מהנה, עם קצב מענג והוא בהחלט הופך להיות אחד היוצרים החביבים על צוות האתר.

משפט על הבמאי:
קרייג זובל, שלא הצליח להותיר חותם מיוחד עד כה ("האיש האחרון" ו"עולם נפלא"), חובר סוף סוף לתסריאטי ראוי, כדי לממש את יכולותיו בתור במאי ויוצר ממתק חווייתי, כאשר הוא מצליח לגרום לתצרף הסוגתי הזה להתחבר באופן נפלא.

משפט או שניים על השחקנים:
אולי כאן כדי להזהיר מספויילרים, קצת לקראת הסוף: בטי גילפין ("גלואו") כנראה בהופעת חייה, מפספסת את ההזדמנות לפריצה ענקית, בחסות הקורונה. מולה הילארי סוונק עם עוד תפקיד חד ומושלם כתער. צוות מסייע שתוכלו לספור את הדקות המצטברות שלהם על שתי ידיים: אמה רוברטס (אחיינית של...), וויין דובאל (בן דוד של...), אייק ברינהולץ ואית'ן סופלי (לנצח ומעל הכל - אחיו של ארל מ"קוראים לי ארל") וכולם נהדרים בדקות שהם מקבלים.


אז מה את מכינה לאכול? | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על אורך הסרט:
שעה וחצי ברוטו ובנטו תמיד קצת פחות. מושלם. מושלם. כמעט כל בחירה של יוצרי הסרט – מדויקת עד אימה (שלא הייתה פה אפילו לשנייה אחת).



הסרט ישודר היום, ה-21/1 ב-22:00 בערוץ yes MOVIES ACTION וגם ב-yesVOD ו-STINGTV
סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי ציד": תפרוק את הנשק, עשיר שלי...
סרטים בקולנוע