"קדימה": רק קדימה

ביקורות
פיקסאר ממשיכים להתקדם קדימה ועל אף שמיעטו לחשוף יותר מדי בנוגע לסרט הנפלא הזה, אי אפשר להתעלם ממנו, מהמסר ומהקסם שלו. עוד אחד לאוסף המשובח.

"קדימה": רק קדימה
"קדימה": רק קדימה

המותג שקרוי פיקסאר ממשיך לייצר להיטים ועל אף שניכר כי הסרט הזה היה אפוף מסתורין באופן יחסי, בכל הנוגע לשיווק שלו, התוצאה הסופית לגמרי לא מצדיקה את העובדה כי הוא היה חבוי מתחת לסלע גדול במשך תקופה ארוכה. טריילר פה, טיזר שם וזה בגדול מה שיכולתם לקבל בשביל להבין מי נגד מי ומה הסיפור של הסרט הזה. סיפור על שני אחים, שיוצאים למסע הכולל קסם ניסיונות התחקות אחרי עקבות אביהם וניסיון למפגש מחודש וראשון איתו וזהו זה בעצם? למה החבאתם את הפנינה היפיפיה הזו? למה?!

בניגוד לשיווק סופר אגרסיבי של סרטי פיקסאר, "קדימה" די נחבא אל הכלים והאמת שלא כל כך בצדק. בדיוק באותו היום שבו יוצא ארצה "דוליטל" הכושל למדי, יש לכוח המשולב של דיסני ופיקסאר את האופציה לזרוח ולפרוח עם יצירת אנימציה נפלאה, שקצב הלב שלה הולך ועולה עם כל שלב במסגרתו הסרט מתקדם קדימה. לא בכדי שם הסרט והתמה המרכזית שלו היא הצעידה קדימה, כיוון שהוא גם בנוי בצורה הזו – הולך, מתקדם ומשתפר משלב לשלב ועד לסופו הנפלא, המרגש וסוחט הרגשות.


איך אמרנו? לך רק קדימה! | באדיבות סרטי פורום פילם[/img]

סיפורו של הסרט מתחיל בעדות שפעם העולם האלטרנטיבי, עליו מסופר בעלילת הסרט, היה עולם מלא בקסם. עם הזמן, הקסם הלך, פחת והתפוגג והעולם עבר לאלטרנטיבות מודרניות ופשוטות יותר. פה אפשר לעצור לרגע ולחשוב על כמה כיוונים שהסרט הזה רוצה לקחת את צופיו הצעירים ובעיקר המבוגרים – הגעגוע והכמיהה של המבוגרים יותר לתקופת הילדות והנערות שלהם, שהכל היה פשוט יותר ומלא בקסם ותמימות אל מול התקופה הנוכחית, שהיא ללא ספק מודרנית ומתוחכמת הרבה יותר, אבל נעדרת המון המון קסם וכל מילה או תיאור אחרים פשוט מיותרים.

אביהם של שני גיבורי הסרט - צמד אלפים בשם איאן ובארלי, מתאר במכתב מרגש לבניו את מה שחווה עד שהם הגיעו לאוויר העולם. מאז הגעתם של צמד האחים לעולם, האב הלך לעולמו והותיר אותם עם אמם ולאחר כמה שנים גם עם החבר הקנטאור שלה. משפחת אלפים בעלת חוליה חסרה שקשה מאוד להשלים. ביום ההולדת ה-16 של איאן, אמו מגלה כי אביו הותיר מתנה מיוחדת לו ולאחיו בארלי והיא מטה קסמים, בעל אבן מכושפת שנועדו ביחד ובפעולת קסם מצד שני האחים להשיב את האב ליממה שלמה, על מנת שיראה כיצד גדלו והתפתחו בניו.


תיכף...אבא...חוזר! | באדיבות סרטי פורום פילם

איאן הוא אלף צעיר וחסר ביטחון מינימאלי בעצמו ובסיטואציות מרכזיות בחייו, נתון לבריונות מקומית וחושש ליצור קשרים עם חבריו לספסל הלימודים. בארלי, לעומתו, עמוס ביטחון עצמי, אבל בעל מעט מאוד מודעות עצמית. הוא כבר מזמן לא תלמיד צעיר והוא בעיקר מחפש את עצמו, כאשר בין חיפושיו לכיוון חיים הוא ממלא את מרבית זמנו בנסיעה על הוואן המשופץ שלו – "גוויניביר" ובמשחקי קוסמים ומכשפים, כאשר הוא משוכנע שהם מבוססים על המציאות שהתרחשה בעבר הלא רחוק מדי. בארלי מאוד אוהב את אחיו, אבל זה נראה כי השניים לא משדרים על אותו הגל וההרפתקאה החדשה היא מגיעה בבחינת הזדמנות שמייצרת בין שני האחים בונדינג.

תחילתו של הכישוף להחזרת האב מצליח להשיב אותו עד המותניים וכמה שהעניין נראה נתון לפרשנויות גסות מצד כל המבוגרים באולם, הרי שהקסם המהמם של הסרט מצליח להשכיח את העובדה כי לאורך עלילה שלמה מסתובבים צמד האחים ביחד עם זוג מכנסיים מרקד ומרצד. כך יוצאים להם האחים להרפתקאה מופלאה במלוא מובן המילה, לאורכו ורוחבו של עולמם המיוחד במטרה למצוא גביש נוסף, אשר יוכל להשלים את הכישוף שיעזור להם להשיב את החצי השני של אביהם, במלוא הדרו ולו לכמה שעות טובות, על מנת שיוכלו לעדכן אותו בנוגע לחייהם.


[/b]איך אני זוכר את הסירחון מהגרביים של אבא | באדיבות סרטי פורום פילם[/b]

הייחודיות הראשונה של הסרט, מעבר לעובדה שהוא תוצר של הקופרודוקציה בין דיסני לבין פיקסאר, היא עצם העובדה שהוא מקורי, בהמשך לקו הישיר של סרטי פיקסאר, שבכל פעם מצליחים לגרד החוצה רעיונות נפלאים לילדים והוריהם. דיסני ופיקסאר שוב עושים בדיוק את כל מה שצריך על מנת להושיב את ההורים והילדים באולם במשך שעה וחצי ועל מנת שיתרגשו בצורה האמיתית ביותר מתוכנו של הסרט ולא משנה מה גילם בתור צופים ואם ראו את הסרט לראשונה או בפעם העשירית.

מעבר למקוריותו של הסרט והעולם הנרחב, הנפרש בפני הצופים ובחסות במאי הסרט - דן סקנלון ("בית ספר למפלצות"), מדובר במסע נפלא הכולל איחוי משפחתי בכל שלב משלבי הסרט. שני אחים שרוצים לפגוש את אביהם, שרק אחד מהם חווה אותו ויוצאים עמו למסע משותף, שהמקסימום במסגרתו הם מתקשרים עם אביהם הוא דרך מגע ברגליו. המסע עצמו הוא גם מסע של שני אחים, שלכאורה מכירים זה את זה, אבל צריכים ללמוד עדיין המון בשביל לגשר על לא מעט פערים, שקיימים בין השניים.


כל החצאים קופצים רוקדים, מרימים את המותניים גבוה לשמיים... | באדיבות סרטי פורום פילם

הסרט הזה הוא פשוט כיף אדיר. לכל המשפחה. גם אם בתחילתו הוא מרגיש ככזה שאינו אפוי היטב, בכל שלב ושלב שהוא מתקדם הוא גורם לקסם להמשיך להתגבר ולהתפזר על כל אחד מחלקיו. החיבור לדמויות הולך ונרקם במהלך המסע ועם סופו, אי אפשר להישאר אדישים לתוצאה הסופית, שבאמת ובתמים מרגשת לא רק את הקהל הצעיר אלא גם את זה שהגיע עם ילדיו ללמד אותם מספר תובנות בסיסיות על החיים.

"קדימה" הוא בדיוק הסרט שפיקסאר היו צריכים לתת לצופים, כאשר לעיתים נראה כי השטנאץ מתחיל לחזור שוב ושוב והמחזור לסרטים שכבר יצאו הולך וממצה את עצמו עד תום, זה בדיוק הזמן במסגרתו אולפני פיקסאר יכולים להרשות לעצמם לקחת הפסקה קלילה, להמתין ולייצר את הלהיט המקורי הבא שלהם. בלי ציפיות גבוהות מדי, עם רעיון מקורי וביצוע פשוט נפלא, אי אפשר להישאר אדישים לסרט הזה.


מי ביקש נר כבוי בתור מתנה ליום ההולדת | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
איזה כיף של סרט, לכל המשפחה. הקטנים, הגדולים, האחים והאחיות וכמובן גם ההורים לא יכולים שלא להישבות בקסם של הסרט הזה.


כל אחד ואחת נהנו מכל שלב בסרט | צילום עצמי

משפט על הבמאי:
דן סקנלון ("בית ספר למפלצות") בסרטו השלישי בסך הכל רושם הצלחה מסחררת ונפלאה, בורא עולם קסום, פורט על הרגשות וקופץ דרגה נוספת קדימה.

משפט על השחקנים:
על אף הדיבוב המקומי, הסרט הגיע ליעדו בשלום, בכל הנוגע לישיבה בתודעה. טום הולנד מדבב את איאן, לצידו כריס פראט בתור בארלי, אוקטביה ספנסר היא המנטיקור וג'וליה לואי-דרייפוס בדמותה של האם.

משפט על אורך הסרט:
בסך הכל עומד בגבולות המותר ואין צורך להוציא יותר מדי קיצוצים לפועל.

סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "קדימה": רק קדימה
סרטים בקולנוע