סרט במתנה!צפייה ישירהסרטים בקולנועבקרוב בקולנועבתי קולנועטריילרים חדשיםחדשותמצא לי סרטביקורות
סרטים
בתי קולנוע
צפייה ישירה
חדשות
טריילרים
סדרות
קהילות
התוכן שלי
נוספים
התחבר
חדש בקולנוע
חדשות » ביקורות
קולנוע
טלוויזיה
מוזיקה
רכילות
טכנולוגיה
קטע וידאו
ביקורות

"הבלתי נראה": תראו אותי...או שלא

יום ראשון, 01 במרץ 2020, 00:57Sunday, 01 March 2020
שתף בפייסבוק


הגרסה העדכנית של לי וואנל, המבוססת ברוח ספרו של ה.ג'. ולס, מניבה מותחן אימה מצוין ואפקטיבי, שמבליט פעם נוספת את יכולותיה של אליזבת' מוס לגלם קורבן באופן משובח.

"הבלתי נראה": תראו אותי...או שלא
"הבלתי נראה": תראו אותי...או שלא

הרברט ג'ורג' וֵלס כתב את אחד מספריו המפורסמים – "הרואה ואינו נראה", לפני 123 שנים. מאז ועד היום יצאו אינספור גרסאות קולנועיות וטלוויזיוניות על בסיס אותו הסיפור ועל בסיס אותו הקונספט. מה שנחשב לאחד מהסיפורים הקלאסיים, המשויכים לסוגת האימה והמדע הבדיוני, מקבל במה לאחר שזמן רב הוא נעדר בצורה די בולטת מהשיח הקולנועי - כמעט בלתי נראה כמו הכוכב הראשי שלו.

השילוב הנפלא בין העלילה, הממקמת במרכזה פחד מאויב בלתי נראה, בין במאי הסרט, שגם ידוע בתור זה שכתב את התסריטים לסרטים היותר טובים בסדרות: "המסור" ו"הרוע שבפנים" ולבסוף תחברו לפאזל הזה את אליזבת' מוס המופלאה, שגם שינתה בעצמה לא מעט בתפיסה של קהל הצופים חלק מסדרות הטלוויזיה המצליחות ביותר בעשורים הנוכחיים ותקבלו את הנוסחא המנצחת למותחן אימה מלהיב.


חושב שהיא יודעת שאנחנו מדברים עליה? | באדיבות Tulip Entertainment

לי וואנל, שכבר מזמן קנה לעצמו שם בתור אחד הדברים הטובים ביותר שקרו במאה הנוכחית לז'אנר האימה והמתח, התחיל דווקא בקטן בכל הנוגע לתפקודו בתור במאי. אחד מכוכבי "המסור" הראשון והתסריטאי של חלק נכבד מסאגת הסרטים הבלתי נגמרת דווקא החל את דרכו בתור במאי עם "הרוע שבפנים 3", שלא נחל הצלחה גדולה מדי. המשך דרכו בתור אחראי ראשי על הסט היה הניסיון המתוחכם בסרט "משודרג", אשר הוכיח בעיקר את הידוע - יש למה לצפות. בניסיונו הנוכחי והשלישי בסך הכל בתור במאי הוא מוכיח פעם נוספת שברזי הז'אנר הוא שולט באופן אבסולוטי, גם אם הסרט הנוכחי רחוק משלמות.

מבחינה קונספטואלית, כבר עשרות שנים שיוצרי קולנוע נהנים להשתעשע ברעיון שהגה ולס עצמו לפני מאה ורבע. איך מתמודדים עם כוח שמעניק לאדם את היכולת לחמוק מכל מעשה ללא ענישה? בלא מעט מקרים הכוח משך אחריו את המאווים הנסתרים, הכוחניים והחולניים של הגיבור, שהצליח להעלים את עצמו וגם המקרה הנוכחי לא שונה בהרבה, בכל הנוגע לשחרור ההפרעות הפנימיות הקשות ביותר של האדם הבלתי נראה.


אתה, אתה, מאחוריי? לאן לנעוץ את הסכין? | באדיבות Tulip Entertainment

וואנל בוחר להביט באופן שונה לחלוטין על הגדרת גיבור הסרט שלו וכמובן מתאים אותו לרוח התקופה. הגיבור הוא הפעם גיבורה ונקודת המבט שלה היא זו הקובעת את קצבו של הסרט. התאמות טכנולוגיות נעשו בכדי לייצר חיבור מלא לשנה הנוכחית ויוצאים לדרך באופן כמעט מיידי, ללא עכבות ומבלי להמתין אפילו לסיפורי רקע או הכנות מראש.

מוס מגלמת את ססיליה קאס, אישה שמחליטה ביום אחד חשוך שהיא עוזבת את כלוב הזהב המעוצב היטב של בן זוגה ונמלטת על נפשה. הסיקוונס, שבמסגרתו בורחת ססיליה מביתו של אדריאן, הוא אחד הדברים הטובים ביותר בסרט ולגמרי מעיד על הבאות, כאשר וואנל טורח מאוד להכניס את הצופים לאווירת החרדה, המצוקה והאימה עוד בשלבים הכי מוקדמים של הסרט.


אני רק קמה לשנייה ורבע להביא לי לשתות. כן? | באדיבות Tulip Entertainment

מצלמות אבטחה משתתפות בלא מעט שלבים בסרט, הסמארטפון הוא חלק בלתי נפרד ממסע הבריחה וכפי שתגלו בהמשך הסרט, הטכנולוגיה מדברת חזק מאוד בכל שלב מהעלילה. לאחר הבריחה עוברת ססיליה לבית של חבר שוטר, שמתגורר בו עם בתו המתבגרת ועוד טיפה אחר כך, תקבל ססיליה את הבשורה המשמחת עד מאוד – אדריאן, האקס, החליט לשסף את עצמו למוות.

ברגע שנטל חייו של אדריאן יורד מכתפיה של ססיליה והיא מרגישה קצת יותר ביטחון, זה הזמן המושלם שבו היא מתחילה להיות מוטרדת על ידי ישות בלתי נראית, שמטרילה אותה ללא הרף, משחקת איתה משחקים חולניים וגורמת לה לאבד את השפיות ואת האמינות אצל כל היקרים לה. מצוקתה של ססיליה בתור אישה שעברה טראומה ובתור אישה, באופן כללי, היא מצוקה שהסרט מגיע בכדי להעלותה על המוקד.


רק תן לסיים את הקפה ואני באה!!! | באדיבות Tulip Entertainment

הנערה הנרדפת של סרטי האימה הקלאסיים והקאלטיים היא גיבורת הסרט והיא חייבת להתמודד עם שדים פנימיים, חיצוניים וכמובן עם סביבה שגם אם נראית מחבקת לעיתים, מוכיחה פעם נוספת שאינה מספקת גיבוי מלא. דרך ססיליה בתור גיבורה נשית מוטרדת, מחבר וואנל את עלילת הסרט לרוח התקופה ומנסה להעמיק אותה.

בקשה לא גדולה מדי מהצופים שמגיעים לחזות בסרט, היא דווקא לפתח ציפיות מדודות דרך העובדה שלא תצפו בטריילר, שבאמת הולך לגזול מכם כמעט כל רגע הזנקה טוב בסרט. אם החלטתם שלא להקשיב להמלצה שלא לבדוק את הסרט דרך הטריילר שלו, הרי שתוכלו להסתפק בו (בטריילר) בתור גורם האימה המרכזי מהסרט, כאשר הוא עומד בעצם לעשוק מכם את הטובים שברגעים הללו כחלק משתי הדקות וחצי שלו. כן, הטריילר נפלא ומושך ביותר, אבל ברגע הצפייה בסרט הוא מהווה ספויילר ענק לכמה מרגעי האימה הטובים והמזוקקים ביותר.


פליז אל תראו את הטריילר לפני | באדיבות Tulip Entertainment

וואנל, בהיותו תסריטאי של שלושה מסרטי "המסור" דווקא מפתיע לרעה בלא מעט חורים עלילתיים ומקומות של חוסר תשומת לב לפרטים בסיסיים בסרט. הגנת הספויילרים לא תאפשר לדבר על כך, אבל יש לא מעט פרטים שממש פוגמים באמינותה של העלילה והיכולת הטהורה להנות ממותחן עשוי היטב, כאשר רסיסים כמעט מזעריים פוגמים ביכולת הצופה לבנות לוגיקה עלילתית כמעט מינימאלית בחלק מהסצנות.

ועם זאת אי אפשר לומר שהסרט הזה לא אפקטיבי. הוא מותח בצורה יוצאת מן הכלל, מבוים היטב ומצולם בצורה מרשימה, שמעניקה במה סמויה וגלויה בו זמנית לדמות בלתי נראית וכמובן אוחז בשחקנית, שהולכת והופכת לאחת הטובות שעלו בעשור האחרון. בתור מותחן אימה הוא מבוצע היטב, מדוקדק כמעט עד הפרטים הקטנים ביותר ובהחלט עשוי להיות זה שיציל את יקום המפלצות המתוכנן מכיליון מוקדם.


כבר אי אפשר להתקלח בבית, עברתי החוצה | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
אחד מסרטי האימה המצוינים שיצאו לאחרונה. גם אם הוא רחוק משלמות ואף די צפוי בלא מעט מחלקיו, הוא פשוט עשוי היטב ואפקטיבי במרבית שלביו.

משפט על הבמאי:
וואנל, בסרטו השלישי בסך הכל בתור במאי, מוכיח פעם נוספת, בסרט שיודע לייצר מתח ואימה דרך צלילים, עבודת מצלמה ועריכה משובחת, שדרכו מובטחת ובסימן עלייה מתמיד. בז'אנר אימה ומתח הוא מצטיין.

משפט על השחקנים:
אליזבת' מוס, אשר ידועה בעיקר בזכות תפקידה בסדרה "סיפורה של שפחה", מחזיקה את הסרט ביד חזקה ובזרוע נטויה ומוכיחה שיכולות המשחק שלה יזכו אותם ביום מן הימים בפרס הגדול מכולם. לצידה אלדיס הודג' (מן גרסה אמריקאית תפלה וצעירה של אידריס אלבה), אוליבר ג'קסון-כהן, סטורם ריד והארייט דייר.

משפט על אורך הסרט:
מגרד את השעתיים מבפנים. לחלוטין היה יכול לקחת לעצמו עשרים דקות של חיתוכים עריכתיים.

קישורים רלוונטים
חדשות בנושאים דומים
"משחק הדיונון": סדרה עם קלאס יום רביעי, 29 בספטמבר 2021, 00:39
"מורעל": ואז מגיע הטוויסט יום שני, 27 בספטמבר 2021, 01:21
"המסור: המעגל נסגר": למען השם, שייסגר כבר יום חמישי, 08 ביולי 2021, 00:57
"משחקי ציד": תפרוק את הנשק, עשיר שלי... יום חמישי, 21 בינואר 2021, 18:58
"שלוש שניות": בדיוק הזמן שייקח לסרט להישכח יום חמישי, 27 בפברואר 2020, 13:35


תגובות

שתף:
תגובה



שלח

לא נמצאו תגובות
"החיים המחשמלים של לואי וויין": החתול שתה שוב מהשמנת
"החיים המחשמלים של לואי וויין": החתול שתה שוב מהשמנת
בנדיקט קאמברבץ' כבר באמת לא גילם כמעט חמ...
"הורסת בלי חשבון": חיקוי זול, שעובד לא רע, בסופו של דבר
"הורסת בלי חשבון": חיקוי זול, שעובד לא רע, בסופו של דבר
החיקוי הזול של ג'סי אייזנברג מוביל מותחן...
"אפריקה": אני מברך על הגשמים באפריקה
"אפריקה": אני מברך על הגשמים באפריקה
הסרט הכמעט תיעודי של אורן גרנר הוא מסע נ...
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף": רק לחובבי מארוול
"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף": רק לחובבי מארוול
הסרט המצופה של מארוול הסרט התורן בסד...
"האיש שלא היה": הפיהוקים שהיו
"האיש שלא היה": הפיהוקים שהיו
הסרט הבריטי, אשר מתאר את אחד ממבצעי ההונ...
"גלגל המזלות": הוליווד מצאה אהבה יפנית חדשה
"גלגל המזלות": הוליווד מצאה אהבה יפנית חדשה
ריוסוקה המאגוצ'י הוא המאמי או האוממי החד...
"קיארה": פוטנציאל מבוזבז
"קיארה": פוטנציאל מבוזבז
החלק השלישי בטרילוגיית השוליים האיטלקיים...
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי
המהדורה ה-19 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי, א...
נומי ראפאס בממלכת הביזאר או איך למדתי לדבר שפות נוספות?
נומי ראפאס בממלכת הביזאר או איך למדתי לדבר שפות נוספות?
נומי ראפאס מעניקה שתי הופעות נהדרות, במס...
"X": איקס מסמן את המקום
"X": איקס מסמן את המקום
אחד מסרטי האימה המרשימים, שנראו בשנים הא...
אמזון פינת הולו את נטפליקס
אמזון פינת הולו את נטפליקס
פינת המומלצים של אלו שהוזרמו חוזרת ולוקח...
"'משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק": הוא חזר או שהוא חזר?
"'משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק": הוא חזר או שהוא חזר?
ניקולס קייג' חוזר בסרט מבדר, מצוין, פגיע...
"שלוש קומות": כאן גרים...לא בכיף
"שלוש קומות": כאן גרים...לא בכיף
סרטו החדש של נני מורטי מבוים היטב וגם מע...
פוטין פולש, באטמן אאוט: הקולנוע הרוסי בימים של מלחמה
פוטין פולש, באטמן אאוט: הקולנוע הרוסי בימים של מלחמה
הקולנוע הרוסי, כמו כל מגזר תרבות ותעשייה...
סרטים בקולנוע
אמה, הזאב והאריה הגדול, אפריקה, הורסת בלי חשבון, החיים המחשמלים של לואי וויין, משחקת באש, שדה פרג, איפה אנה פרנק, דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף, האיש שלא היה, קולות רקע, קיארה, גלגל המזלות, השורד, משחק המלכים, נקמה ללא מעצורים, סאמרלנד, שרלוט, הכול בכל מקום בבת אחת, מלך הצפון, משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק, איינבו ושומרי הג'ונגל, האמיצות, חיות הפלא: הסודות של דמבלדור, שלוש קומות, אבו עומאר, אבן המים הקסומה, אימהות מקבילות, איקס, אמבולנס, הבריחה מפרטוריה, הסיפור שלנו, לב של אש, סוניק 2 הסרט, שאיפה לחיים, הטוב עוד לפנינו, מורביוס, סיראנו, אל תחכי לי, בחורה נחמדה שכמוך, הועידה, הנהגת של מר יוסוקה, העיר האבודה, נשים מתות מהלכות, עם חברים כאלה..., מים עמוקים, 100% זאב, אלה בלה בינגו, ארבעה ימים טובים, ויהי בוקר, חוזה מסוכן
בקרוב בקולנוע
ראמבל, כלב מי שמנגן 2, שעת נקמה, מערבולת, רדופה, אייפל, בת המלך, גברת האריס נוסעת לפריז, אחוזת דאונטון: עידן חדש, אהבה בשחקים: מאווריק, קדימה, קדימה, יום האם, התחרות הרשמית, הבורגרים של בוב - הסרט, ליגת סופר-פטס, עולם היורה: עולם חדש, סופרנובה, טווח אפס, האדם הגרוע בעולם, משני צידי החוק, שיעורים בפרסית, שנות-אור, פינגווין בלום, בוטיק פריז, בלאק-פון, אלביס, הכל עבר בשלום, הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח, תור: אהבה ורעם, שירת סרטני הנהר, רכבת הקליע, Nope, אדם השחור, חיה, Salem's Lot, כרטיס לגן עדן, אל תדאגי יקירתי, החתול של שרק: משאלה אחת ודי, ספיידרמן: ממד העכביש 2, האלווין סוף, הפלאש, משחק הניצודים, אווטאר: דרכם של המים, אקוומן 2 הממלכה האבודה, מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם, ג'ון וויק: פרק 4, שומרי הגלקסיה: חלק 3, רובוטריקים: עליית החיות, משימה בלתי אפשרית 7

TOP 500
סטטיסטיקות
28,912 סרטים, 3,035 סדרות, 7,171 עונות, 121,449 פרקים, 400,833 אישים, 593,311 משתמשים, 267,332 הודעות, 29,039 ביקורות, 99,912 תמונות, 7,218 וידאו
מידע כללי ועמודים נוספים
שפה
סרטים © 2022