קירק דאגלס הלך לעולמו

קולנוע
השחקן המוערך קירק דאגלס שכיכב ב"ספרטקוס" ו"שבילי התהילה", הלך לעולמו אתמול בגיל 103

קירק דאגלס הלך לעולמו
קירק דאגלס הלך לעולמו

דאגלס, הותיר אחריו ארבעה ילדים (אריק, ג'ואל, פיטר וכמובן הכי מפורסם הוא השחקן מייקל דגלאס) ורעייה; אן בוידנס דאגלס.

דאגלס שיחק ב95 סרטים כשהראשון שלו הוא "The Strange Love of Martha Ivers" שיצא בשנת 1946 והאחרון הוא "Empire State Building Murders" ב-2008. הוא התפרסם בעיקר בזכות הסרטים: "ספרטקוס", "שבילי התהילה" ו"תאווה לחיים". הוא הפיק עוד 32 סרטים וסדרות, בין היתר את "ספרטקוס" וביים עוד שני סרטים "Posse" ו"Scalawag " שלא נחלו הצלחה גדולה מידי, הוא היה מועמד לאוסקר על תפקידיו ב"אלוף", "תשוקה לחיים" ו"הרע והיפה", הוא אמנם לא זכה עקב מועמדויות אלו אך ב-1996 הוא קיבל אוסקר על מפעל חיים.


צילום: Imdb

הוא נולד ב-09/12/1916 באמסטרדם, ניו יורק בשם עישור דניאלוביץ', הוריו היגרו מברית המועצות, הוא אף חגג פעמיים בר מצווה, פעם אחת בגיל 13 ופעם נוספת בגיל 83, בעברו הוא היה נשוי גם לשחקנית המנוחה דיאנה דגלאס אשר נפטרה בשנת 2015, אך השניים התגרשו הרבה לפני כן, עוד ב1951. דאגלס היה יהודי ותמך בישראל לא מעט, לותיקי המעריצים הוא זכור בעיקר בתפקיד ניצול שואה בסרט "עושה להיטים" שהיה הסרט ההוליוודי הראשון שצולם אי פעם בארץ.

השחקן המפורסם ובנו של קירק, מייקל דאגלס אמר על אביו: "קירק היה אדום הומאניטרי שמחויבותו לצדק ולמה שהאמין בו קובעים סטנדרט שעל כולנו לשאוף אליו, אך עבורי ועבור אחיי ג'ואל ופיטר הוא פשוט אבא ובעל נפלא לאשתו אן". קטרין זיטה-ג'ונס, אישתו של מייקל דאגלס פרסמה תמונה שלה ושל קירק וכתבה "לקירק היקר שלי, אני אוהבת אותך עד סוף חיי, כבר מתגעגעת אלייך, תישן בשקט".

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על קירק דאגלס הלך לעולמו
סרטים בקולנוע