"פרזיטים" חוזר לאקרנים ברחבי הארץ מסוף השבוע הקרוב

קולנוע
פרזיטים סרטו עטור הפרסים והשבחים של בונג ג'ון הו חוזר לאקרנים בעקבות ההצלחה הענקית והביקוש הרב החל מסוף השבוע הקרוב. בנוסף החל מ 10/2 תוקרן גם גרסת הבמאי בשחור לבן

"פרזיטים" חוזר לאקרנים ברחבי הארץ מסוף השבוע הקרוב
"פרזיטים" חוזר לאקרנים ברחבי הארץ מסוף השבוע הקרוב

"פרזיטים" סרטו של הבמאי הקוראני בונג ג'ון הו, הוא ללא ספק אחד מסרטי השנה והעשור. ועתה בעקבות ההצלחה הרבה בעונת הפרסים הבינלאומיים הוא חוזר החל מסוף השבוע להקרנות סדירות בבתי הקולנוע בישראל: סינמטק תל אביב, רשת סינמה סיטי רשת יס פלנט ורשת מובילנד. הסרט זכה בלמעלה ממאה ושמונים פרסים בינלאומיים, ולפניו עוד מספר תחרויות בהן יזכה בוודאי בפרסים נוספים, הוא ללא ספק הסרט המעוטר ביותר מזה שנים רבות וזוכה לחיבוק חסר תקדים הן מצד הקהל והן מצד המבקרים.


את לא תאמיני...חזרנו להיות מוקרנים בישראל | באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

למעלה מ- 150 מליון דולר הכנסות ברחבי העולם (ועוד היד נטויה), ציון ביקורות ממוצע הגבוה ביותר לסרט השנה וטיפוס מטאורי עד למקום ה- 26 בדירוג הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB (ע"י מאות אלפי מדרגים) הם העדות החזקה ביותר לתמימות הדעים ביחס לסרט שהפך לשיחת היום עם בכורתו בקאן וזכייתו בהמשך. הסרט שנרכש להפצה בכל העולם זכה גם להצלחה גדולה בישראל.


אתם חושבים שזה ייגמר בפסלון שונה | באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

"פרזיטים" נבחר להיות סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע בירושלים, התקבל בחום ע"י הקהל וביקורות נלהבות וצפו בו למעלה מ- 140 אלף צופים, הישג יוצא דופן לסרט זר. הסרט שהוביל את טבלאות מבקרי הקולנוע בארץ עם ממוצע חסר תקדים נבחר בהמשך לסרט השנה של תא מבקרי הקולנוע בישראל. בטקס גלובוס הזהב האחרון זכה "פרזיטים" בפרס "הסרט הבינלאומי הטוב ביותר" ומשם המשיך וקטף בתשואות את פרס איגוד השחקנים לצוות השחקנים (המקבילה שלהם לסרט הטוב ביותר). לפניו עוד טקס פרסי האוסקר, הסרט מועמד ב- 6 קטגוריות שונות: הסרט הטוב ביותר, הבמאי, התסריט המקורי, העריכה, עיצוב ההפקה וכמובן הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. בנוסף הוא מועמד לפרסי הבאפטא האקדמיה הבריטית, פרס הסזאר הצרפתי, ועוד מועמדויות רבות נוספות לפרסים החשובים ביותר.


קולנוע בשחור לבן, הוא חלום ישן של בונג ג'ון הו

עוד לפני הקרנת הבכורה של הסרט בקאן הכין במאי הסרט בונג ג'ון הו הפתעה לחובבי הקולנוע – גרסה מיוחדת של "פרזיטים" בשחור לבן. גרסה זו תוצג בבכורה עולמית בפסטיבל רוטרדם בהולנד ותוצג בבתי קולנוע נבחרים בעולם כולל בישראל החל מ- 10 לפברואר, יום לאחר טקס האוסקר. כך מוסר הבמאי: "הקולנוע החל את דרכו בשחור לבן, ולאורך שנים הקולנוע היה בשחור לבן בלבד. אפילו בשנות הארבעים, כשהצבע נכנס לעולם הקולנוע עדיין נעשו סרטים רבים בשחור לבן. אמנם הפכתי לקולנוען בשנות ה 2000 אבל תמיד הערצתי את היופי שבקולנוע בשחור לבן של יוצרים כמו רנואר, פליני, קורוסאווה וג'ון פורד ואת הצילום הנהדר של גרג טולנד.


רגע, לאן נעלם כל הצבע? | באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

תמיד חלמתי לעשות סרט בשחור לבן, חלום אותו חלקתי עם הצלם שלי קיונג פיו הונג. ואני גאה להציג את "פרזיטים" בשחור לבן ונרגש מכך שהסרט יוצג בבתי הקולנוע בצורה הזו. צפיתי בגרסה הזו כבר פעמיים ולרגעים חשתי שזה כמו אגדה, הייתה לי תחושה שאני צופה בסרט מימים עברו. בפעם השנייה שצפיתי חשתי שהסרט ריאליסטי ומחודד יותר, כאילו נחתכתי על ידי סכין חד. השחור לבן מחדד את הופעת השחקנים ונותן פוקוס יותר ברור על הדמויות. אני מקווה שכל אחד מן הצופים יוכל להשוות את החוויה שלו בעקבות הצפייה בשתי הגרסאות ויוכל למצוא את דרכו שלו בחוויה של "פרזיטים" בשחור לבן". זו לא הפעם הראשונה שבונג ג'ון הו עושה זאת, גם את סרטו "אמא" הפך באמצעים דיגיטליים לסרט בשחור לבן.

"פרזיטים" חוזר לבתי הקולנוע בישראל החל מחמישי 30/1
"פרזיטים בשחור לבן" החל מ- 10/2 בסינמטקים

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פרזיטים" חוזר לאקרנים ברחבי הארץ מסוף השבוע הקרוב
סרטים בקולנוע