"בחורים רעים לתמיד": מבוגרים לא רעים בכלל

ביקורות
חצי יובל מיציאתו של הסרט הראשון בסדרה וללא ידיו המזיקות של מייקל ביי, הבחורים הרעים חוזרים לסגור טרילוגיה ולעזאזל כל מה שלא אהבתם לראות בכל מיני סרטים מהז'אנר, הסרט הזה פשוט כיפי ומהנה.

"בחורים רעים לתמיד": מבוגרים לא רעים בכלל
"בחורים רעים לתמיד": מבוגרים לא רעים בכלל

מכירים את זה שאתם פוגשים חבר ותיק אחרי הרבה שנים? נזכרים בתקופה, במסגרתה היה לכם כל כך כיף ביחד והכל היה נראה אחרת. קצת לפני שנפגשים עולה חשש, שמא השיח יהיה שונה, בגלל טיב הקשר מהעבר, אבל כאשר המפגש מגיע, עם הזמן הכל מתחבר ומסתדר - שניכם מתרפקים על העבר, נזכרים בכל הקטעים המופרעים שעשיתם ואולי אפילו מתרעמים בצורה לא גלויה שהילדים שלכם עושים בערך את אותו הדבר ואולי אף גרוע יותר. לפגוש את וויל סמית' ומרטין לורנס, אחרי כל כך הרבה שנים, משול אצל לא מעט מילידיי אייטיז בתור סוג של מפגש עם דמות מהעבר, כאשר ישנו חשש ראשוני שעצם האיחוד מחדש בין הצופה לסרט לא יעמוד בציפיות שהורמו בתקופה שונה לחלוטין בחיי שני הצדדים.


התגעגעתם? חזרנו | באדיבות סרטי פורום פילם

הציפייה של בן אדם בוגר, שכבר עבר חלף מזמן את רוויית האקשן, היא שתכנים מהם נהנה לפני שני עשורים וחצי כבר לא יענגו אותו במידה זהה. בטח כאשר הוליווד מוצפת בגלים מן העבר, שלא נחסמים בשובר גלים שנקרא "מקוריות". הוליווד מתקשה לייצר תכני מקור והפיתרון הקל והמהיר הוא מיחזור, עיבוד מחדש, המשכיות לדברים שעבדו פעם והפרק השלישי של הבחורים הרעים הוא בדיוק דוגמא מושלמת לכך. קונספט עלילתי שכבר בניינטיז היה בשיאו – צמד שוטרים מכסחים את דרכם אל עבר סוף טוב וללא השלכות למעשיהם ובכיכובם של שני שחקנים שהקריירה שלהם עומדת במקום שונה לחלוטין מהמקום בו היא עמדה לפני 25 שנים.

סרטי הקומיקס שיצאו בשנים האחרונות, בכיכובם של מיטב גיבורי העל מצד מארוול ו-DC, היטיבו להרצין בכל הנוגע להתמודדות עם השלכותיהן של פעולות הירואיות – "הנזק המשני". סרטי שהתמקדו בצמדי שוטרים הותירו את החורבן מעומעם ולא העזו לגעת בפעלים היוצאים לפעולותיהם ושני סרטי "בחורים רעים", בבימויו של מייקל ביי הפליאו לטאטא זאת מתחת לשפמו העצבני של ג'ו פנטוליאנו, בתור המפקד שלהם. בסרט הנוכחי והשלישי החורבן עדיין נוטל חלק פעיל בלא מעט סצנות של הסרט, אבל צמד הגיבורים מתחיל לקחת אחריות על מעשיו בצורה בוגרת ומפוכחת יותר וההתבגרות של שניהם היא אחד השינויים המרעננים שנזקפו להיעדרו של מייקל ביי.


אם הפטמות שלי זקורות, סימנתם שחירבנתם לי את היום! | באדיבות סרטי פורום פילם

צמד הבמאי הבלגי - אדיל אל ארבי ובילל פלח לקחו את האתגר הלא פשוט; לייצר סרט עם שני גיבורים שפעם פרחו, אבל היום הזדקנו והרלוונטיות שלהם מוטלת בספק יותר מאי פעם. וויל סמית' בן ה-51 עדיין נחשב אולטרה סטאר, אבל מרבה לפשל בבחירת התפקידים והסרטים. מרטין לורנס בן ה-54, לעומתו בכלל היה במצב די פרישתי בחייו האמיתיים, בכל הנוגע למשחק ועד לפני שנה לא היה פעיל כמעט חמש שנים וחזר רק בשנה החולפת לתפקיד מינורי בקומדיה המופרעת "בטלן החופים" (בכיכובם של מת'יו מקונוהיי, ג'ונה היל, זאק אפרון וסנופ דוג), כמעט כאקט של חימום לשובו כחלק מהפאואר קאפל המפוצץ כימיה מדבקת עם וויל סמית'.

ואז הסרט מתחיל...מרקוס (לורנס) משנה סטטוס בחייו ומצפה מהשותף שלו שיתיישר אליו גם כן. מייק לאורי (שם שהפך למותג) עדיין חמום מוח, שוויצר ופנוי, מסרב להרפות מהעבר, עד ש... עד שמגיע הנבל הטוב ביותר בסדרת הסרטים ומסמל צעד נוסף בהתבגרות של צמד הגיבורים וגם עבור צמד הסרטים. הנבל הזה מונע ממניעים אישיים וטהורים, שאינם עסקאות סמים או משהו גנרי כמו הנבלים משני הסרטים הראשונים. כאן מדובר בסגירת חשבונות שמקורה לא ברור וכמובן יתבהר בסוף הסרט ואף יעזור להכניס נקודות להשוואה מהסרטים הקודמים ואפילו מסרט אחר שיצא בשלהי השנה החולפת, בו כיכב וויל סמית' – "איש מזל התאומים".


תרגיע, תרגיע... ווו סההה. זוכר? | באדיבות סרטי פורום פילם

סדרת מקרי ירי מידי אופנוען מסתורי, המשתמש בסגנון הוצאה להורג של המאפיה כאשר המטרות הראשיות הם אנשי חוק ומשפט, מערערת את צמד השוטרים, את משטרת מיאמי ואת מיאמי כולה. מייק ומרקוס כבר די מבוגרים, שיאם מאחור והם מחליטים (בסופו של דבר) לצאת לסיבוב אחרון לפני (ותוך כדי פרישה). עם הזמן נבנה סביבם צוות צעיר (אהלן, אהלן, סיקוול עתידי שכבר מדובר עליו), איתו הם יצטרכו להסתדר בכדי לתפוס את הפושע המסוכן והצעיר גם כן, המתודלק משנאה אישית אל מייק, המתווכת דרך גורם משכבת גילו.

צמד הבמאים הצעירים בהחלט שולטים היטב במושכות שביי הותיר ואף מפזרים מניירות מוגזמות המושפעות מאותו במאי פורנו אקשן ידוע לשמצה. הבלגים מצליחים ליצור קישור בן דורי, שפונה לנציגי הדור הבוגר והצעיר גם יחד - בוגרי הניינטיז וגם צעירי שנות האלפיים ימצאו מכנה משותף בצורה סרט אקשן שכולל גם חוסר מעצורים וגם השלמה, האטה והמון רגש וגם אם אין גרם של מקוריות בכל הנוגע לתבנית העלילתית של הסרט, הרי שליבת הסרט - יחסיהם והכימיה המטורפת שמשפריצה מהצמד לורנס את סמית', מצעידה את הסרט לגבהים שסרטים מסוגו לא מיועדים להגיע בעידן הקולנועי הנוכחי.


סוף סוף נבל משובח | באדיבות סרטי פורום פילם

הבמאים לא שוכחים להודות למייקל ביי, דרך ביצוע הומאז'ים אינסופיים לצמד סרטי המקור, כולל דרך שימוש מוגזם – סטייל ביי, בהילוכים איטיים, התרוממות פיניקסית מסיטואציה קשה ועם רבע סרט אחרון, שכולל גם אובר אקשן וגם סצנת פוסט קרדיט קצרצרה שעשויה לגרום לכך שתצטערו שלא ברחתם מהקולנוע עם עליית הקרדיטים מיד. עם זאת, אין ספק שהבמאים הבלגים החליטו לייצר את הסרט בטעם קצת יותר אישי, פחות מופרז ועדיין מופרע, מצחיק וכמעט חסר מעצורים והם לחלוטין עונים על דרישותיהם של מעריצי ביי וגם סתם מעריצי סרטי אקשן גנריים לחלוטין.

הסרט השלישי הולך ומסתעף לכדי סיפור המקור של מייק לאורי וזה המקסימום שאתם צריכים לדעת, מבלי שעדיין ניגשתם לצפות בסרט. הדמויות מקבלות עומקים נוספים, כחלק מתהליך שהתחיל תחת ידיו של ביי בסרט השני, דמויות צעירות נכנסות ומוסיפות עוד קצת עומק וכמובן הומור זקנים מול צעירים וכמובן אי אפשר בלי הכימיה המדהימה והרגעים הקומיים המזוקקים של שני גיבורי הסרט, שבאמת מחזיקים את הסרט באופן נפלא. סוף הסרט מוריד כמה הילוכים באמינותו, בכמה פרמטרים, אבל לא גורע מהתוצאה הכללית, שמייצרת המשך נפלא וראוי לצמד הסרטים המקורי.


אי אפשר להפסיק לצרוך אותם יחד | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
אלוהים אדירים, תעשה שכאן זה יסתיים. בלי סרט רביעי. ככה סוגרים טרילוגיה וככה ממשיכים סרט אחרי כמעט 17 שנים ועם פערים אדירים במידע בין הסרט השני לשלישי. מצחיק, מהיר, כיפי. לחובבי הצמד בפרט ולחובבי אקשן בכלל.

משפט על הבמאים:
אם בצמדים עסקינן – צמד הבמאים הבלגי לחלוטין מראה בקיאות בחוקי הז'אנר ועצם העובדה כי הם לוקחים סרט קאלט כזה מידיו הרוטטות של ביי זו חתיכת הצהרה. לפי השמועה הם עשויים לקחת קאלט נוסף תחת ידיהם – נתראה ב"שוטר מבוורלי הילס 4".

משפט על השחקנים:
צמד האגדות נפגש פעם נוספת. גיצים עפים על הצופים. נפלאים יחד ובהחלט הגיע הזמן להפריש את חולצת הסרט ולתלות אותה על תקרת אולם הקולנוע. לצידם כמובן ג'ו פנטוליאנו בתפקידו האגדי, אלכסנדר לודוויג ("ויקינגים"), פאולה נונייז ("הטיהור"), ונסה הדג'נס ("ספרינג ברייקרס") וגם מייקל ביי והראפרים ניקי ג'אם ודי ג'יי חאלד בהופעות קטנטנות.

משפט על אורך הסרט:
שעתיים. קצת ארוך מדי, בהתחשב בכך שרבע השעה האחרונה, בנוסף למיני פוסט קרדיט די מקלקלים.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בחורים רעים לתמיד": מבוגרים לא רעים בכלל
סרטים בקולנוע