"מרגלים לא רגילים": צייר לי בונד

ביקורות
כאשר ג'יימס בונד מותך אל תוך הנסיך המדליק מבייל אייר ושניהם ממוזערים אל תוך יונה וחוברים אל Q צעיר והחנון, הילדים שלכם יקבלו יופי של בילוי חורפי לחנוכה בקולנוע

"מרגלים לא רגילים": צייר לי בונד
"מרגלים לא רגילים": צייר לי בונד

הוליווד כבר מזמן לא מחדשת וזה לא סוד לאף אחד, אבל אם כבר לא לחדש ולמחזר רעיונות, אז למה לא להנגיש את זה לבני הגיל הצעיר יותר? עלילות ג'יימס בונד לבשה, במשך השנים, לא מעט צורות ושמות אחרים שאינם קשורים כלל לסוכן הבריטי שפועל בשירות הוד מעלתה. "משימה בלתי אפשרית" וסדרת סרטיה הם תולדה כמעט ישירה של סרטי הסוכן ומחקים כל צעד ושעל שלו, גם סרטי "מהיר ועצבני" ידועים בתור אחת מסדרות הסרטים המפורסמות, אשר לא מתביישות לצעוד בשבילים שליטש עבורם בונד בעבר. עוד ועוד חיקויים ומעריצים קמו, ניסו וכמובן התרסקו בניסיון להיות שכפול כזה או אחר בעבור סרטי הסוכן החשאי המפורסם ביותר בעולם.


השם הוא סטרלינג, לאנס סטרלינג | באדיבות סרטי פורום פילם

הניסיון הנוכחי הוא כור היתוך המשלב פנייה לקהל צעיר, שלא יבין אולי את מהות ההומאז' לבונד, אבל אולי יוכל להתחבר בקלות יתרה לתוכן שככל הנראה יצרוך בשלב מסוים, בגיל בוגר יותר. צמד הבמאים הצעיר וחסר הניסיון – טרוי קוואנה וניק ברונו, הולכים על בטוח, כאשר הם מלהקים צמד מבדר ופופולרי ומשכתבים ערימות על גבי ערימות עלילתיות משלל סרטי ג'יימס בונד לאורך העשורים האחרונים. הצופים המבוגרים בקולנוע בוודאי יזהו קריצות ולא מעט רסיסי תוכן שמשתייכים לסדרת הסרטים המפורסמת ועובדה זו תהווה עבורם חיבור רגשי מסוים לסרט מצויר שמתקשה להיות להיט ענק, אבל בהחלט עונה על צרכי הבידור המינימליים וערימת המסרים הקבועה שמאכילים סרטי אנימציה את קהל היעד הצעיר.

לאנס סטרלינג הוא הסוכן הכל יכול, אשר מזכיר ביכולותיו את ג'יימס בונד על ספידים וכמובן מהווה גרסה אמריקאית, מוגזמת ומופרזת (ואפרו אמריקאית) של הסוכן המפורסם ביותר בעולם הקולנוע. העלילה דווקא לא נפתחת עם עוד מבצע מוצלח נוסף של סטרלינג, כי עם סיפורו של ילד צעיר וגיק בשם וולטר באקט, שאוהב להמציא גאדג'טים עבור אמו השוטרת, וזאת על מנת שישמרו על בטחונה. אמו של וולטר מנסה להרים את בטחונו ואת המוראל שלו, כאשר היא מעידה כי יום יבוא והמצאותיו ישנו וישמרו על אנשים בעולם ובכך הוא יפסיק להיות מתויג כמוזר ומשם בעצם הסרט מתחיל את הגלגול שלו אל ההווה.


יאללה, רוץ...סטרלינג מחכה לקפה שלו | באדיבות סרטי פורום פילם

הצופים פוגשים את סטרלינג, כאמור, סצנה לאחר הסיקוונס של באקט הצעיר ועוד סצנה לאחר מכן השניים נפגשים בפעם הראשונה, כאשר סטרלינג מביע זלזול ובוז בעבודתו של באקט, שרוצה לשמור על העולם בדרכים אחרות. באקט הוא אחד מאנשי המעבדה לגאדג'טים שלא מוכן ללכת עם הזרם היורה והמתפוצץ ומנסה לשמור על הסוכן שלו בדרכים אחרות, פחות אלימות ויותר ידידותיות לסביבה. השקפת העולם שלו נובעת מאמונה כי הטוב נמצא בכל אדם (סרט ילדים, בכל זאת) והוא מנסה לתרגם ולצקת את אותה השקפה אל תוך שלל אביזרי העזר, שנועדו לשמור על הסוכנים המיוחדים, שעובדים בשירות המדינה.

הכל מסתבך כאשר המשימה האחרונה, לה היה שותף סטרלינג, גורמת לאנשי הסוכנות להאמין כי הוא סרח והוא מוצא את עצמו נזקק לעזרתו של באקט הצעיר. עזרה שתתורגם בסופו של דבר לשינוי צורתו של סטרלינג לכדי יונה ושיתוף פעולה כפוי עם באקט, אשר מתגלה בתור עזר יעיל הרבה יותר ממה שציפה סטרלינג מלכתחילה. השניים יוצאים למשימה, שבסופה יגנו וישמרו על שאר הסוכנים החשאיים, במאבק נגד אויב מתוחכם וערמומי (ובכל זרוע מכאנית). המסע של השניים יכלול, איך לא? מרדף קבוע מצד סוכנת בעלת מוטיבציה גבוהה, מעבר בין שלל לוקיישנים ומפגש עם יריבים, שירגישו מוכרים באוריינטציה שלהם, לפחות עבור המבוגרים היושבים באולם הקולנוע.


ילד, אני עדיין לא רואה את הקפה שלי לידי | באדיבות סרטי פורום פילם

הסרט שואב השראה מסרטו הקצר של לוקאס מרטל – "יונה בלתי אפשרית", אשר במסגרתו יונה סקרנית משתלטת על נשק רב עוצמה של סוכן חשאי, המנסה להשתלט בחזרה על המצב. סרטם של צמד הבמאים הצעיר וצמד השחקנים המוביל בהחלט יצליח לשבות את הקהל הצעיר והאמת שגם את המבוגר, בקסם שלו ובגרסה המרעננת, התמימה ומלאת הקסם. ועוד הדור הצעיר יהנה מעלילה זורמת, מבדרת ועמוסת מסרים אופטימיים, יהנה פלח הקהל הבוגר משלל קריצות לעלילותיו המרובות של בונד במהלך השנים.

גם אם אין בשורה מרעננת או יוצאת דופן בסרט המצויר והמקסים הזה, הרי שהוא בהחלט עומד בציפיות ומציג צורה קצת שונה לביצוע הקונספט. המסרים והשורה התחתונה כמובן תואמים את הציפיות עבור קהל היעד הצעיר ועם זאת יש בסרט ובכיוון שהוא לוקח לא מעט קסם, בכל הנוגע למה שהוא מנסה להעביר לשני סוגי הקהל היושבים באולם הקולנוע ולא סתם ישנו ייצוג של גיבורים שידברו עבור שני הדורות, שאכן מבצעים עבודה מיטבית בהעברת המסר וחתימת הסרט באופן האופטימלי ביותר.


נו, יונה...תגיד משהו מצחיק | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
יש לאן לקחת את הילדים במה שנשאר מחג החנוכה הנוכחי. הניסוי של גרסת ג'יימס בונד אפרו אמריקאית (ומצוירת) הוכתר בהצלחה והגיע הזמן לקדם את היוזמה גם בעבור סרטי בונד המקוריים.

משפט על הבמאים:
צמד אנימטורים חסר ניסיון בתחום הבימוי, לפחות באופן הפורמאלי, מקבלים על עצמם משימה לא פשוטה ועומדים בה בהצלחה מרובה.

משפט על השחקנים:
הגרסה המדובבת מצליחה להעביר את הקסם, למרות שככל הנראה לא במלואו. את וויל סמית' וסגנונו הייחודי צריך ככל הנראה לשמוע באוזניים לא מתווכות. לצד סמית' והולנד מעטרים את הקאסט שלל שחקנים נפלאים, שנבלעים בשקט אל תוך עלילת הסרט כמו: רשידה ג'ונס, בן מנדלסון, די. ג'יי חאלד ומאסי אוקה ("גיבורים").

משפט על אורך הסרט:
קצת פחות משעה וארבעים. סביר בהחלט לכל ילד וילדה.


להם אין אף פעם תלונות על מחסור במקוריות | צילום עצמי

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מרגלים לא רגילים": צייר לי בונד
סרטים בקולנוע