"בצל הירח": מכוון לירח, אבל לא מגיע לשם

ביקורות
לקראת סוף ספטמבר, נטפליקס שיחררה עוד "נטפליקס אוריג'ינל". במשך מספר ימים העמוד הראשי עוד הכיל את הסרט "בצל הירח", אך עד מהרה הסרט פינה את עמדתו ומעמדו לסרטים אחרים, כאלו שיתפסו יותר את הצופה הנטפליקסי הממוצע וכנראה שטוב שכך

"בצל הירח": מכוון לירח, אבל לא מגיע לשם
"בצל הירח": מכוון לירח, אבל לא מגיע לשם


ג'ים מייקל הוא לא מהבמאים המוכרים בהוליווד ולפחות כרגע ניתן להבין מדוע, אם בכל זאת תוך כדי גירוד בפדחת השם נשמע קצת מוכר זה מכיוון שראיתם את השם בכתוביות הסיום בסרטים "קר ביולי", "אנחנו, מה שאנחנו" ו"סטיק-לנד", אבל היופי בנטפליקס שגם המייקלים מקבלים צ'אנס ולא רק הסקורסזה. מצד שני כאשר סקורסזה מבטיח ומביים, הוא גם מקיים, לעומת זאת כשמייקל מבטיח, הוא מבטיח לא הרבה וגם מקיים לא הרבה, בהתאמה.

מייקל שבדרך כלל נעזר בתסריטאי המועדף עליו - ניק דאמיצ'י, דווקא הלך לרעות בשדות זרים וחבר לגרגורי ווידמן שאחראי על הסדרה המאכזבת "Zoo" ועל הסדרה החביבה אך המפוספסת "ללא גבולות" (הקשורה לסרט הנושא את אותו השם בכיכובו של בראדלי קופר) ולג'ף טוק (גם הוא מ"ללא גבולות") ונראה שגם החיבור בין השלישייה לא מביא את מייקל לכיוון מועמדות לפסלון ואפילו לא קרוב לכך.


מרגיש קצת כלוא פה | צילום: Imdb

מה בכל זאת יש לנו? שוטר בעל מוטיבציה גדולה שמנסה לחקור סדרת רציחות מוזרה, המתרחשת בפילדלפיה של שנות ה-80. החקירה מובילה אותו למפגש עם אישה אלמונית שגוברת עליו ועל שותפו במאבק קצר, אך משום מה לא מעוניינת לפגוע בו, בזמן הבריחה שלה הוא מצליח להרוג אותה ובכך הוא חושב שהוא מסיים את הפרשה, אבל לאחר 9 שנים הרציחות חוזרות ונראה שגם אותה אלמונית חוזרת וזה חברים... כבר יותר מידי בשביל חברנו השוטר לוקהארט שמתחרפן קלות והורס את חייו על מנת למצוא פתרון לתעלומה.

כמו ברוב הסרטים, יש דברים טובים בסרט ויש דברים רעים בסרט - כמו ג'ורג' הוטרינר מ"הפרלמנט" - הכל תלוי במינונים. הטוב - תשומת הלב לפרטים היא מדהימה ומהנה, יש מספר תקופות בסרט ובעיקר ככל שהתקופה יותר מוקדמת כך גם יותר מהנה לראות את תשומת הלב של מייקל לפרטים; הצילום מצוין והאווירה הכללית בסרט מוקפדת מסודרת ומשכנעת, אבל זה עדיין לא מספיק לסחוב סרט שלם שנראה שלא סגור על עצמו. הסרט מתויג כסרט דרמת פשע-מד"ב והוא בהחלט מייצג את משלב הז'אנרים נאמנה; הוא מתחיל בייצוג סוגת הדרמה-פשע, מזגזג לכיוון הפילם נואר, חוזר להיות פשע, מהול באקשן ועל הדרך גם מכניס קצת מדע בדיוני, או במילים אחרות: בלאגן וזאת למרות זריקת הכיוונים הרבה. שום דבר לא נתפס, יש יותר מידי סצנות בסרט שלא מצליחות לרתק את הצופה ואיך אמר ג'ורג' (הוטרינר)? הבעיה הייתה המינון.


עכשיו זה הקטע של הפילם נואר? | צילום: Imdb

אחד האשמים בבינוניות של הסרט הוא הגיבור חסר הכריזמה שלו - בויד הולברוק, השחקן הצעיר יחסית (38) אמנם הספיק להופיע במספר סרטים וסדרות לא מבוטל; בין היתר ב"הטורף", ובתפקיד הראשי, בשתי העונות הראשונות של "נרקוס", אבל נראה שהוא עדיין לא מספיק מיומן וכריזמטי בשביל להחזיק סרט שלם בסגנון (או סגנונות). יכול להיות שאם וויל סמית, דנזל וושינגטון או ברוס וויליס היו מלוהקים לתפקיד, הסרט היה מצליח להחזיק מעמד הרבה יותר טוב - הולברוק, לפחות כרגע, ממש לא שם וזהו חיסרון נוסף ומשמעותי לסרט. הצוות המסייע של הולברוק דווקא לא רע בכלל וכולל את מורנו ודקסטרנו - מייקל סי הול, ממשיך עם השחקנית בעל השם המחייב: קליאופטרה קולמן וגם השוטר השותף של הולברק - בוקים וודבין שבסך הכל עושים עבודה לא רעה בכלל.


אז אני לא הבעיה? | צילום: Imdb

בסך הכל מדובר בסרט שכן מצליח לעניין ברובו וכולל סצנות האקשן לא רעות כלל, צילום ותפאורה איכותיים ביותר, אבל נראה כי ג'ים מייקל וצוותו מכוונים לירח, אך בסופו של דבר, כמו לא מעט סרטים, נותרים בעיקר בצילו.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בצל הירח": מכוון לירח, אבל לא מגיע לשם
סרטים בקולנוע