מומלצי חודש דצמבר של yes

טלוויזיה
מומלצי חודש דצמבר של yes
מומלצי חודש דצמבר של yes
דצמבר של yes דוקו הולך על קיבתו ומוסדו וכמובן שיהיה מרתק. רוצים לראות למה? היכנסו, קיראו והמתינו בסבלנות לעלייתם בטלוויזיה הביתית.


דוקומנטריים? מקומיים? זרים? קרוב לליבכם? יתקרב אליו? המון מבחר והמון תכנים בערוץ אחד, שכולו דוקומנטרי בועט ומרגש. התכנים לפניכם.

והפעם החודש ייפתח עם סרט לציון יום האיידס הבינלאומי, החל ב-1.12:

להרוג את חולה 0 | Killing Patient Zero
בכורה: יום ראשון, 1.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סיפורו הטראגי של האיש שהואשם בהפצת האיידס באמריקה. גיייטן דוגה, דייל הומוסקסואל קנדי-צרפתי שעבד ב"אייר קנדה" דילג בין ערים רבות בקנדה ובארה"ב. בתחילת שנות ה-80, לאחר שלקה בסרטן נדיר (כתוצאה מהכשל החיסוני) החליט "המרכז לבקרת מחלות" לחקור את מצבו הרפואי ואת האנשים שחלו באיידס לאחר שבאו איתו במגע מיני. אז גם זכה דוגה לכינוי "חולה O".


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

סרט הדוקו החדש מביא גישה בלעדית לאנשים שהיו הכי קרובים לדוגה ולדמויות מפתח באותה תקופה ומראה כיצד הסיפור הפרטי שלו מהווה מיקרוקסמוס לכל האבולוציה של המחלה באמריקה. מתקופת השחרור המיני החדש, העתיד הלא ברור והחיפוש אחר תשובות, ההגעה למסקנות שגויות, ההתקדמות המדעית שהחלה לספק הסברים וההיסטריה שהתעוררה מחדש באמצע שנות ה-80. סיפורו הפרטי של האדם שהפך להיות מהותי בגילוי המחלה והואשם, שלא בצדק, בהתפרצותה של מחלת האיידס והתפשטותה בארה"ב.
בימוי: לורי לינד (98 דק', ארה"ב, 2019).




אמבטיות מעל ברודווי | Bathtubs Over Broadway
בכורה: יום שלישי,3.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

פרס גילדת הכותבים של אמריקה לתסריט הדוקומנטרי הטוב ביותר ופרס הביכורים בפסטיבל טרייבקה.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

סטיב יאנג, תסריטאי של מערכונים קומיים בתכנית הלילה של דיוויד לטרמן, מוצא, באופן מפתיע, תקליטים עם שם מוזר. החקירה העצמית שלו מביאה לגילוי של ז'אנר מוסיקלי חדש ומרתק - מחזות זמר "מסחריים". מסתבר שבשנות ה-50 הופקו מחזות זמר, שעסקו במוצרי צריכה - אמבטיות, טרקטורים, מוצרי סיליקון, מכוניות וכו'. זה נחשב למעין זרם סודי בתעשיית הבידור. יאנג מחליט להתחקות אחר המלחינים, הכוראוגרפים וכוכבי ברודווי, שלקחו חלק בתעשיית הבידור המיוחדת הזאת, ובדרך מציג אהבה גדולה לססגוניות של מחזות הזמר ולומד גם כמה דברים על עצמו.
במאי: דאווה וייזננט (83 דק', ארה"ב, 2018).




פרנהייט 11/9 | Fahrenheit 11/9
בכורה: יום ראשון, 8.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, yesVOD וב-STINGTV.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

14 שנה לאחר צאת סרטו המצליח "פרנהייט 9/11", שתקף את המדיניות של הנשיא בוש אחרי אסון התאומים, הבמאי זוכה האוסקר©, מייקל מור ("באולינג לקולומביין") חוזר בסרט תיעודי חדש העוסק הפעם בעלייתו ובתקופת נשיאותו של הנשיא טראמפ. הסרט מציג מבט פרובוקטיבי והומוריסטי על הזמנים המוזרים בהם אנו חיים כשבמהלכו נבחנות שתי שאלות מרכזיות הנוגעות לעידן טראמפ בארה"ב – 1. איך לעזאזל הגענו למצב הזה? 2. איך לעזאזל אנחנו נחלצים ממנו?
במאי: מייקל מור (123 דק', ארה"ב, 2018).






לציון 70 שנה להקמת המוסד הישראלי למודיעין ולתפקידים מיוחדים, תשודר הסדרה הישראלית החדשה:

לעיניו בלבד | הפוליטיקה של המוסד | For His Eyes Only: The Politics of the Mossad
בכורה: ימים שני-רביעי, 9.12-11.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

מה באמת קרה ב-70 שנות המוסד מאחורי הקלעים של פרשיות הריגול, ההתנקשויות והשגת הסודות? הסיפורים המסעירים ביותר מתרחשים בין תל אביב לירושלים, בין בלפור לגלילות, ביחסים בין ראש הממשלה לראש המוסד. מה מבקש הדרג הפוליטי מהדרג המקצועי? עד כמה יכול הרמס״ד לסייע לרה״מ לקדם את שאיפותיו המדיניות או האישיות ומה קורה כשראש המוסד מתנגש עם הממונה עליו. מבן-גוריון, מול ראובן שילוח ואיסר הראל, עד לנתניהו עם תמיר פרדו ויוסי כהן, כשבאמצע שני אלופים שהותירו חותם ושמם מאיר - עמית ודגן - והמתחים ביחסים עם אמ״ן ומשרד החוץ וה-CIA והשב״כ. ההברקות והכישלונות, ההתרעות למלחמה וגישושי השלום.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

בהשתתפות: שמעון פרס, אהוד ברק, ד"ר הנרי קיסינג'ר, ציפי לבני, דן מרידור, עזר וייצמן, זלמן שובל, צבי זמיר, דני יתום, אפרים הלוי, תמיר פרדו, מאיר דגן, יצחק (חקה) חופי, מאיר עמית, איסר הראל, גנרל מייקל היידן, אבי דיכטר, אלי זעירא, נחיק נבות, מייק הררי, יחיעם מרט, איציק ברזילי, רפי איתן, רם בן-ברק, שמואל גורן, אברהם דר, ד"ר מירי נהרי, איסר הראל, איסר הראל, מאיר עמית, עמוס גלבוע, גדי אייזנקוט, דובי וייסגלאס, יולה רייטמן ויוסף צ'חנובר.


תקצירי הפרקים:
פרק א': "מת הכלב, נגמרה הכלבת"
בכורה: שני, 9.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.


בן גוריון ושמעון פרס | התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

״יש לי שני סטים מכל דבר, לעבודה ולחיים,״ אומר איש מבצעים בכיר במוסד, החושש להתבלבל ולערבב בין קודש הפעילות וחול המשפחה. כך גם המוסד כולו: חציו למלחמה וחציו לשלום. נגד מדעני טילים במצרים ומדעני גרעין באיראן, להכנת המודיעין של צה״ל לפעול במדינות ערב, אבל גם לאיתור סדקים בחומת האיבה. מאיר דגן מול בנימין נתניהו, איסר הראל עם בן גוריון ונגדו, ריגול וחבלה, ״עסק הביש״ ואייכמן והטרור הפלסטיני. המוסד ממריא, והפסיכולוגים שלו מחפשים פילים, לא נמרים.

פרק ב': "תרנגולת שהטילה ביצי זהב"
בכורה: שלישי, 10.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.


אפרים הלוי לצד יצחק רבין, המלך חוסיין וביל קלינטון | התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

בתוך עשור או שניים נעה המטוטלת הישראלית בפראות מחרדה קיומית לזחיחות שאננה. בהלת המצור הערבי והאיומים הסובייטיים מגבירה את תחושות המחנק ערב מבצע ״קדש״ ומלחמת ששת הימים. המוסד, שהיה תחת איסר הראל יריבם של צה״ל ושל הכור בדימונה, מתרכז בתקופת מאיר עמית בהכנת התשתית לניצחון. הקיסרות הישראלית הגדולה מסתחררת, קולטת התרעות ממקורות מעולים כמו אשרף מרוואן ומזלזלת ביכולתו של אנואר סאדאת לממש את איומיו. מלחמת יום הכיפורים על אלפי נפגעיה משקפת כישלון במדינאות, בהכנת החזית הצבאית ובהערכת המודיעין. ציבורית, המוסד נכווה פחות מאמ״ן אך בתוכו מתעוררות שאלות קשות.

פרק ג': "לגנוב אתם סוסים"
בכורה: רביעי, 11.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.


תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר | התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

אלוף יצחק חופי מוציא את המוסד מהבור של יום הכיפורים אך אינו מצליח למנוע ממנו להוביל את בגין לבוץ של לבנון. הקשר המרוקאי שלו מחבר את התקע המצרי לשקע הישראלי. החניכה המצטיינת ציפי לבני נדרשת לבחור בין היחידה המבצעית לבין לידה ומשפחה. בשליחות נתניהו נפגע מנהיג חמאס משעל ואתו גם השלום עם ירדן. קצין האיסוף יהודה גיל מערים על מפקדיו וחבריו וכמעט מוביל למלחמה עם סוריה. יחד עם הנשיא, הרמטכ״ל וראש השב״כ בולם דגן את נתניהו בדרך לאיראן. כשהדרג הפוליטי – ראש הממשלה מוצא לעצמו שותף נאמן מדי בדרג המבצע – ראש המוסד, מתחדדת השאלה, המוסד לאן?


סונטת ליל ירח | Moonlight Sonata
בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום חמישי, 12.12. שידור בערוץ ביום שני, 23.12, בשעה 22:00.

לג'ונאס בן ה-11 יש שתל שבלול באוזן. למרות חירשותו, ג'ונאס מנגן על פסנתר ונאבק ללמוד את החלק הראשון ביצירה המיוסרת של בטהובן - "סונטת ליל ירח", יצירה אותה כתב המלחין כשהחל להתחרש. סבו וסבתו של ג'ונאס, פול וסאלי, היו חרשים כמעט 80 שנה, אך בניגוד לג'ונאס, רוב חייהם עברו עליהם בדממה. ככל שג'ונאס צולל עמוק יותר למוזיקה של בטהובן, סבא וסבתא שלו מתחילים לחוש בפער שנמצא ביניהם.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

הבמאית איירין טיילור ברודסקי, שזכתה באמי® על סרטה הקודם "עכשיו, תקשיב", מפנה כעת את הזרקור אל בנה החירש, אל המרוץ של עולם הרפואה לסיים את העידן של אובדן השמיעה ואל הסיפור המופלא של מלחין מהמאה ה-19, שכתב יותר ממחצית מהיצירות שלו כשהוא עטוף בשקט. התוצאה היא סרט מרגש המשתרע על פני 300 שנה של מוזיקה, מתעד שלושה דורות של משפחה ועוסק באופן בו הצליל שמחבר אותנו יכול גם לעיתים להפריד בינינו.
בימוי: אירן טיילר ברודסקי (89 דק', ארה"ב, 2019)

* לאחר שידור הסרט ישודר, בשידור נוסף, סרטה הקודם של הבמאית על משפחתה – "עכשיו, תקשיב".


השבוע הקולינארי של השנה | שבוע דוקושף, מה-15.12 עד ה-21.12, עם 7 ימים של סרטים מעוררי השראה ותיאבון והפעם בסימן – שפים מסביב לעולם.

פשוט טעים: דיאנה קנדי | Nothing Fancy: Diana Kennedy
בכורה: יום ראשון,15.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סיפורה של מלכת המטבח המקסיקני - בגיל 95 דיאנה קנדי קמה מדי בוקר לצעידה אנרגטית בחורש הירוק שסביב ביתה. הבית, המוכר בשמו "קווינטה דיאנה", הוא בית אקולוגי בקצה דרך עפר שאפשר לעבור רק ברכב שטח, אבל הוא מושך אליו אינספור עולי רגל, המחכים למוצא פיה ותוצרי מטבחה של קנדי. קנדי, גורו-בישול, מחברת תשעה ספרי בישול שהכירו לשאר העולם את נפלאות המטבח המקסיקני, קבעה את מושבה במיצ'ואקאן שבמקסיקו לפני כחמישים שנה. היא הגיעה לכל פינה שבה יכלה לגלות מתכון, ירק, תבלין או צורת בישול שלא הכירה. גם היום היא דוהרת במכוניתה, מטיילת בשווקים, מבשלת, חוקרת, לומדת ומלמדת באותה התלהבות ממש.
בימוי: אליזבת קרול (82 דק', ארה"ב/מקסיקו, 2019).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes




טעם השמיים | A Taste of Sky
בכורה: יום שלישי,17.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

נופים מרהיבים ותבשילים בוליביינים בסיפור מעורר השראה על נתינת הזדמנויות. יזם הקולינריה הדני והמייסד השותף של מסעדת "נומה", קלאוס מאייר, הביא למהפכה גסטרונומית בבירת בוליביה, לה פז, עם פתיחתה של "גוסטו", מסעדה משובחת שהיא גם בית ספר לבישול לבני הנוער העניים במדינה. קנזו, צייד שגדל באמזונס הבוליביאני, ומריה קלאודיה, ילידת האלטיפלאנו בהרי האנדים, קבעו את משכנם החדש בלה פז במטרה לפתח את הקריירה שלהם באומנויות הקולינריה ולהדריך את בני הנוער.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

תחת פיקודו של מאייר, שני הבוליביאנים הצעירים פועלים למען עתיד טוב יותר בעודם מנסים לבסס את מדינתם כיעד הקולינרי הגדול הבא בעולם. סרט תיעודי שמביא סיפור מעורר השראה על חוסן ומנטוריות אך דרך העדשה הגסטרונומית מתגלה גם חגיגה קולינרית מפוארת של האוכל הבוליבאני.
בימוי: מייקל יושן ליי (85 דק', ארה"ב/בוליביה/ נמרק, 2019).



המנה הפיליפינית | Ulam: Main Dish
בכורה: יום שני,16.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

"האם האוכל הפיליפיני, ה"אנדרדוג" של המטבח האסיאתי, הוא שכובש סופסוף את העולם?", הניו יורק טיימס. סרט דוקו-שף חדש ומעורר תיאבון מנסה לענות על השאלה המסקרנת תוך שהוא עוקב, בעזרת בצילומים מרהיבים, אחר ההתעוררות הקולינארית החדשה של האוכל הפיליפיני. מיטב השפים הצעירים מרחבי ארה"ב מביאים אל המסך את הריחות והטעמים ממטבחיהם.
בימוי: אלכסנדרה קווארדו (79 דק', ארה"ב, 2019).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes



חלומות של שוקולד | Chocolate Dreams: Inside Hotel chocolate
בכורה: שישי-שבת, 20-21.12, בשעה 21:15 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סרט חדש, בשני חלקים, על ממלכת השוקולד הבריטית - חברת Hotel Chocolate"" נחשבת ליצרנית השוקולד הגדולה ביותר בבריטניה. הסרט "חלומות של שוקולד" יוצא למסע מתוק, שעובר בכל השלבים בהם מיוצר השוקולד האיכותי של "Hotel Chocolate" – מהמפעל, דרך האנשים שממציאים את הטעמים הייחודיים, האנשים שמבצעים בדיקות איכות ואף המוכרים שעוברים הדרכה קפדנית בחנויות השוקולד. במקביל, מגיע הסרט גם אל אפריקה, אל החוות בהן מגדלים את פולי הקקאו האיכותיים.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

לאכול בעלי חיים | Eating Animals
בכורה: יום חמישי,19.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

מהו המחיר הכבד שגובה מאיתנו החקלאות התעשייתית? ספרו המטריד של ג'ונתן ספרן פוייר – "לאכול בעלי חיים", שיצא לאור ב-2009, חיפש את התשובה לשאלה – "מדוע אנו אוכלים בשר?". פוייר הגדיר את החקלאות התעשיתית כ"דבר הגרוע ביותר שבני אדם עשו מעולם לבעלי חיים". הסרט "לאכול בעלי חיים", בהפקתה של נטלי פורטמן, מתבסס של ספרו של פוייר ומציג טיעונים משכנעים לטובת הצורך הדחוף בקיצוץ בצריכת בשר והגבלת הייצור התעשייתי של מזון מן החי.

הבמאי כריסטופר קווין מביא עדויות של מדענים, עיתונאים, פעילים וחקלאים, שכולם שופכים אור על הפנים האחרות של החקלאות התעשייתית - החל מהכנסת החקלאות למפעלים (כש"קנטקי פרייד צ'יקן" משמשת שחקן מרכזי במהלך), דרך ההשלכות המוסריות של המרדף אחר יצירת רווחים, ועד המחיר המזעזע שהאנשים, בעלי החיים והטבע צריכים לשלם עבור הביקוש הבלתי פוסק למזון זול.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

לצד התיעוד הקשה של החקלאות התעשייתית והסבל שעוברים בעלי החיים, מובאים גם קטעי ארכיון נוסטלגיים המציגים את יופיה של אמריקה הכפרית של פעם ועדויות מרגשות של חקלאים מסוג אחר, שמנסים להפנות את האחריות למצב אל הצרכנים.
בימוי: כריסטופר קווין (94 דק', ארה"ב, 2017)



המסעדה שעושה טעויות | The Restaurant That Makes Mistakes
בכורה: ימים שני-חמישי, 16-20.12, בשעה 21:10 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סדרה חדשה, בת 4 פרקים, מביאה אל המסך את הסיפור המרגש מאחורי המסעדה הראשונה בבריטניה, שמעסיקה אנשים עם דמנציה.
האם ג'ורדן, אווריל ורוג'ר, שלא זוכרים כבר את גילם, יצליחו לזכור את ההזמנה שהם צריכים לקחת מהלקוחות ולהתמודד עם הלחץ הנדרש מהם בעבודה? והאם המיזם פורץ הדרך יצליח לחשוף בפני הלקוחות והצופים את האנשים שמאחורי המחלה?


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

משוגעים על ראמן | Ramen Heads
יום רביעי, 18.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

כל מה שלא ידעתם על ראמן והתביישתם לשאול. הסרט, מעורר התיאבון, מלווה במשך 15 חודשים את השף היפני, אוסמו טומיטה, אשף הראמן המוביל ביפן ואת מעריציו. טומיטה מכניס אותנו אל המטבח שלו, חושף בפנינו את המתכונים ואת הפילוסופיה שמאחורי הטעם.
בימוי: קוקי שיגנו (93 דק', יפן, 2017).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes



סיורי הפיצה של סקוט | Scott’s Pizza Tours
יום שני, 16.12, בשעה 23:25 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

על האיש, שלקח את האובססיה שלו לפיצה צעד אחד קדימה. סקוט ווינר הוא "פיצולוג" - מומחה בעל שם עולמי לפיצות. הוא יודע עליהן הכל, אוכל אותן מדי יום, שופט בתחרויות פיצה, כותב טור חודשי במגזין "Pizza Today" ומחזיק בשיא גינס עם אוסף של 1300 קופסאות פיצה מרחבי העולם. אך התשוקה שלו למאכל האיטלקי לא מסתיימת בכך - "סיורי הפיצה של סקוט" ברחובות העיר ניו יורק הפכו מזמן לשם דבר ועשרות אלפי אנשים כבר לקחו בהם חלק. סרט משעשע ומסקרן, שבסיומו לא תוכלו להימנע מהזמנת פיצה...
בימוי: ק. ראיין ג'ונס, שון וויליס (80 דק', ארה"ב, 2016).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

אלה ברנאן: מפקדת השולחן | Ella Brennan: Commanding the Table
יום שלישי, 17.12, בשעה 23:30 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

סיפורה של האישה שהפכה את ה"אוכל הדרומי" לסיפור הצלחה בעולם הקולינרי של ימינו. כשאלה ברנאן עוד היתה נערה בשנות ה-40 בניו אורלינס, עולם המסעדות המקומי גלגל לא יותר ממיליון דולר. כיום מגלגלים עסקי המזון במדינה יותר ממיליארד דולר, והרבה בזכותה. הבמאית, לסלי איוורקס, שהיתה מועמדת לאוסקר® ולאמי® ("The Pixar Movie") מציגה בסרט שלפנינו ראיונות עם שפים מוכרים, בני משפחה ועם ברנאן עצמה (בגיל 91) לצד קטעי ארכיון נדירים מהתקופות השונות. כל אלה מביאים את סיפורה יוצא הדופן של ברנאן - סיפור אינטימי על אישה שהצליחה לשבור את החומות שבהן גדלה ולהשאיר חותם ענק על התרבות הקולינרית של ימינו.
בימוי: לסלי איוורקס (95 דק', ארה"ב, 2017).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

42 גרם | 42 Grams
יום ראשון, 15.12, בשעה 23:25 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

התהוותו ונפילתו של אייקון קולינרי - אחרי שעבד במיטב המסעדות בעולם, השף ג'ק בייקלהפט, מתקשה למצוא מטבח משל עצמו. הוא מחליט לפתוח עם אשתו, אלכסה, מסעדה מחתרתית בביתם לפודי'ז מכל העולם ובה הוא מבשל תפריט בן 15 מנות ל-10 אנשים בלבד. חוויה יוצאת דופן: טעמים חדשים לצד כלים מלוכלכים, ששוכבים בכיור הבית.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

לאחר שנה, בעקבות הצלחת המקום, פותחים השניים את מסעדת – "42 גרם" בשיקגו. הסרט עוקב אחרי ג'ק ואישתו בתהליך ההקמה - מפיתוח התפריטים, גיבוש צוות העובדים, עיצוב המקום, לצד המשברים שמתחילים לצוץ בחיי הנישואין.
בימוי: ג'ק ס. נוול (90 דק', ארה"ב, 2017)


דגים על צלחתי | Fish on My Plate
יום חמישי, 19.12, בשעה 23:40 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

מה יקרה לנו אם נאכל דגים בכל ארוחה במשך שנה? ארגון הבריאות העולמי ממליץ לנו לאכול דגים ופירות ים לפחות פעמיים בשבוע. העיתונאי והסופר פול גרינברג (Four Fish; American Catch) לוקח את ההמלצה צעד אחד קדימה ומחליט לערוך ניסוי על עצמו - לאכול במשך שנה שלמה דגים בכל ארוחה. אחרי שנה מתבררות התוצאות המפתיעות...
בימוי: ניל דוצ'רטי (84 דק', ארה"ב, 2017).



השפית וכוכב המישלן |Chef and Her Lucky Star A
יום ראשון, 15.12, בשעה 21:05 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

המסע המפרך של שפית צעירה אל כוכב המישלן הנכסף. מסעדת "אלכסנדר" בבריסל כבר זכתה בעבר בכוכב מישלן אחד עם השף הקודם אך כעת מצטרפת למסעדה השפית הצעירה איזבל ארפין והיא יודעת שרק כוכב מישלן משלה יוכל להציל אותה. הסרט שלפנינו מלווה אותה ואת אנקה פטרסקו, בעלת המסעדה, בחודשים שלפני ההכרזה על כוכב המישלן ואחריה.
בימוי: דלפין לריסי (52 דק', בלגיה/צרפת, 2016).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

מבוזבז! | Wasted! The Story of Food Waste
יום רביעי, 18.12, בשעה 23:35 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

הסרט הדוקו-אקטיביסטי "מבוזבז!", בהפקתו של השף המפורסם אנתוני בורדיין, שם במרכז הבמה את הנושא הבוער של האוכל המבוזבז. הסרט לא רק מתמקד בבעיה אלא גם מציע פתרונות לצריכה נכונה של אוכל ולשינויים שאנו יכולים לבצע בעצמנו בשרשרת הכנת המזון כדי לשמור על הקיימות של מערכת המזון העולמית.
בימוי: אנה צ'י, נרי קי (85 דק', ארה"ב, 2017)

אוכל 3.0 | Food 3.0
ימים א'-ג', 15-17.12, בשעה 20:20 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

המרוץ המטורף להאכלת 10 מיליארד אנשים. המיני סדרה "אוכל 3.0" מציגה, בשלושה חלקים, את המרוץ הטכנולוגי, החקלאי והגנטי לפתרון האכלת תושבי כדור הארץ בעתיד. בפרק הראשון עוסקת הסדרה בייצור של אוכל טכנולוגי מהונדס ובחברות בעמק הסיליקון שכבר עובדות על פיתוחי אוכל כמו – ביצים, שרימפס ובשר סינטטיים. (גם גוגל ופייסבוק כבר מעורבות, כמובן, במרוץ הזה).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

הפרק השני יעסוק בפתרונות מכיוון האוכל הביולוגי – הוא יביא את הפיתוחים האחרונים של החקלאות המהונדסת ויציג לנו מה יהיו הרגלי האכילה של העתיד. והפרק האחרון בסדרה יעסוק ב-Frankenfood (אוכל שעבר שינוי גנטי) ובפיתוח של חקלאות טרנס-גנטית, שתסייע לנו לגדל את האוכל של המחר.
בימוי: קלייר לפבוור, ז'אן-בטיסט ארקה (3X43 דק', צרפת, 2017)

מסעדות נסתרות | Hidden Restaurants
ימים רביעי-שבת, 18-21.12, בשעה 20:25 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

מסע בעקבות המסעדות הנסתרות של אנגליה. מהפכת האוכל האמיתית החלה עם פתיחתן של מסעדות קטנות, שקטות, שלא זוכות לפרסום, במקומות רחוקים ויוצאי דופן שכדי להגיע אליהן נדרשת עבודת בילוש מעמיקה. השף המצליח, מישל רו ג'וניור, שמנהל את המסעדה המפורסמת "לה גאברוש" (Le Gavroche), המחזיקה בשני כוכבי מישלן, יוצא בסדרה החדשה "מסעדות נסתרות" למסע חיפוש אחר אותן מסעדות נחבאות אל הכלים, לומד מבעליהן על המרכיבים להצלחה ומקבל השראה לעבודתו שלו.
(4X50 דק', בריטניה, 2017).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

למצוא את הדרך הביתה | Finding the Way Home
בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום חמישי, 19.12. שידור בערוץ ביום שני, 30.12, בשעה 20:55.

סיפורם של 6 ילדים יתומים, שמצאו את הדרך לבית ולמשפחה חדשה. סרט חדש ומכמיר לב המביא את סיפורם של ילדים יתומים שננטשו בבתי יתומים ברחבי העולם. חלקם הוזנחו בגלל עוני, חלקם בגלל נכויות פיזיות שונות וחלקם בגלל אסונות טבע. למרבה המזל, בזכות אנשים טובים הצליחו הילדים למצוא משפחה חדשה ולשנות את הגורל האכזר שאליו נולדו. מריה, בת ה-11 הסובלת משיתוק מוחין הושארה בבית חולים בגלל נכותה והועברה לבית יתומים עד שאומצה בגיל 8 ומצאה אמא חדשה, גרטרוד מהאיטי שמסרה את בנה הקטן לבית יתומים לאחר שלא יכלה לגדל אותו בעוני, גילתה שהוא עבר שם התעללות קשה והוציאה אותו משם בחזרה הביתה, דימה מבולגריה, אישה מלאה באהבה ונתינה אימצה לביתה את איסוס הסובל מפיגור ונכות קשה ומריה שאימצה את ליביה מבית היתומים בהודו ומגדלת אותה באהבה.
בימוי: ג'ון אלפרט ומת'יו אוניל (64 דק', ארה"ב, 2019).


ולכבוד חנוכה, שני סרטים חדשים על הרוח היהודית –


כנר על הגג: נס על הבמה | Fiddler: Miracle of Miracles
בכורה: יום ראשון,22.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

לציון 55 שנה להעלאת המחזה הנודע. המחזמר האייקוני "כנר על הגג", שמבוסס על סיפורו של הסופר היהודי שלום עליכם, עלה לבימת ברודווי ב-1964 והחזיק בשיא המחזמר הממושך ביותר על הבמות, למעלה מ-10 שנים. "כנר על הגג" זכה בתשעה פרסי טוני, הועלה לאחר מכן עוד 5 פעמים עם שחקנים שונים (ביניהם בגרסה הזכורה בכיכובו של חיים טופול) ונחשב עד היום למחזה הכי פופולארי בבתי ספר ברחבי ארה"ב ובתאטראות מפוארים ביפן, וינה, יוהנסבורג ואף במקסיקו סיטי.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

הסרט התיעודי החדש "כנר על הגג: נס על הבמה" מביא אל המסך את הרגעים הבלתי נשכחים לצד הדמויות שלקחו חלק בהעלאת המחזה. הוא משרטט את הדרך הארוכה שעבר המחזה מרגע עלייתו ועד ימינו ומסביר כיצד הפך טוביה החולב לדמות על-זמנית כה אהובה ברחבי העולם.
בימוי: מקס לווקוביץ' (93 דק', ארה"ב, 2019)




קריית יואל, ניו יורק | City of Joel
בכורה: יום שלישי,24.12, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

80 ק"מ צפונית לניו יורק סיטי, קריית יואל – Kiryas Joel – היא שטעייטל מודרני בעיירה מונרו, ניו ג'רזי. כבר כמה עשורים שהתושבים החרדים חיים בהרמוניה עם שכניהם, ברובם גויים לא דתיים. כאשר מוגשת בקשה לצירוף חלקת אדמה שתכפיל את גודל השכונה החרדית, הדבר מוביל את שאר התושבים לפתוח נגדם בקמפיין, שרבים מחברי הקהילה היהודית מגנים כאנטישמי. סיפור מעורר מחשבה על יחסים בין-דתיים בארה"ב של ימינו.
בימוי: ג'סי סוויט (90 דק', ארה"ב, 2018).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes




רוצח בן טובים: מוות בסנטרל פארק | The Preppy Murder: Death in Central Park
בכורה: ימים ראשון-חמישי, 29.12-2.1, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סדרת פשע אמיתי חדשה. ב-26 באוגוסט 1986 בשעות הבוקר המוקדמות נמצאה גופתה של הצעירה, ג'ניפר לוין, בסנטרל פארק בניו יורק, כשעל גופה סימני מאבק ואונס. העקבות הובילו את המשטרה אל רוברט צ'יימברס, בן טובים שנצפה עם לוין בבר בליל מותה. את השריטות שעל גופו נימק צ'יימברס למשטרה בתירוצים כמו "רבתי עם חתול" ו"אין לי שום מניע לרצח, ג'ני היתה חברה שלי" (משפט שעליו נכתב בהמשך השיר המפורסם של להקת הקילרז).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

כחלק מהקמפיין להוכחת חפותו, יצאו צ'יימברס ופרקליטיו במסע להכפשת שמה של המנוחה, בו ניסו לתייג אותה כחולת מין ומופקרת. הפרשה זעזעה את ארה"ב והפכה למשפט מתוקשר, במסגרתו טען צ'יימברס לאי שפיות זמנית, לנסיון אונס שלו מצד לוין ולבסוף טען שהשניים קיימו אקט אלים שיצא משליטה.
סדרה הפשע-האמיתי החדשה בוחנת מחדש את הפרשה שנחשבת לאחת מפרשיות הפשע הידועות ביותר לשמצה בארה"ב. לאורך 5 פרקי הסדרה מוצגות עדויות של קרובי המעורבים והחוקרים, ראיות שלא היו קבילות במהלך המשפט לצד צילומי ארכיון ותיעוד אותנטי של הסיקור התקשורתי.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

במקביל לכך עוסקת הסדרה גם בנסיבות השונות שהביאו להתפתחותה של הפרשה, ביניהן התנהלות החברה האמריקאית באמצע שנות ה-80, אורח החיים המופקר של הסטודנטים ב"אפר איסט סייד" של ניו יורק, סקסיזם, אליטיזם, הסיקור התקשורתי העוין שהאשים דווקא את הקורבן וההתנהלות הבעייתית של מערכת המשפט האמריקאית.
(5X60 דק', ארה"ב, 2019)


לשחק עם הפצצה | Playing With the Bomb
בכורה: יום ראשון,29.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סרט תחקיר מרתק שיוצא בעקבות המדיניות הגרעינית של צפון קוריאה והאחראים לה. בעזרת גישה מיוחדת למסמכים מסווגים ובסיוע של סוכני מודיעין בינלאומיים ומומחים נוספים בתחום, הסרט מביא ניתוח מקיף של תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית ושל ההשלכות שלה על העולם כולו. למרבה הצער, נראה שהסכסוך בין קים ג'ונג און לדונלד טראמפ עשוי להיות רק המהלך הראשון בהתדרדרות הצפויה. ברקע, מעצמות אחרות כמו איראן, סוריה, אוקראינה והחיזבאללה כבר מחכות להצטרף לעימות בינלאומי רחב יותר.
בימוי: ניק קלוג, מייקל מול, פיטר פ. מולר (52 דק', גרמניה, 2019).


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

מכוערת שכמותי: לחיות עם BDD | Ugly Me: My Life with Body Dysmorphia
בכורה: יום שלישי,31.12, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

אדם אחד מתוך 50 לוקה ב"הפרעת גוף דיסמוגרפית" (BDD): הפרעה פסיכיאטרית שגורמת לאנשים להאמין שהם מכוערים/א-סימטרי ם/בעלי פגמים גופניים וכתוצאה מכך הם מוטרדים בצורה אובססיבית מהופעתם החיצונית ומתקשים לתפקד בחיי היומיום. סרט הדוקו שלפנינו עוקב אחר ליאן בת ה-29, הסובלת מ"הפרעת גוף דיסמוגרפית" ובן זוגה מיץ' לאורך שנה, במהלכה עוברת ליאן טיפול אצל פרופ' דיוויד וייל, אחד המומחים המובילים בעולם בתחום ה-BDD. במהלך הטיפול עוזר לה פרופ' וייל להשתחרר מההתנהגויות הבעיתיות שקשורות להפרעה.


התמונה מוגשת באדיבות יח"צ yes

כמו כן, מביא הסרט סיפורים נוספים של אנשים הסובלים מההפרעה ונמצאים בשלבי החלמה שונים. אלו מספרים על חוויותיהם האישיות היומיומיות ועוזרים להאיר את מסעה ליאן ולחשוף בפני הציבור את ההפרעה שרבים כ"כ סובלים ממנה אך רק מעטים יודעים עליה.
(59 דק', בריטניה, 2018)

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מומלצי חודש דצמבר של yes
סרטים בקולנוע