נובמבר של דוקומנטריים ב-yes

טלוויזיה
נובמבר ב-yes דוקו הולך להיות מרתק. רוצים לראות למה? היכנסו, קיראו והמתינו בסבלנות לעלייתם בטלוויזיה הביתית.

נובמבר של דוקומנטריים ב-yes
נובמבר של דוקומנטריים ב-yes

דוקומנטריים? מקומיים? זרים? קרוב לליבכם? יתקרב אליו? המון מבחר והמון תכנים בערוץ אחד, שכולו דוקומנטרי בועט ומרגש. התכנים לפניכם.



אז מה מצפה לנו החודש ב-yes? | באדיבות yes

שלושה זרים זהים | Three Identical Strangers
בכורה: יום ראשון, 3.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פרס השופטים -פסטיבל Sundance 2018, פסטיבל hotdocs 2018.


למה אומרים שהם דומים? | צילום:IMDB

ניו יורק, 1980. שלושה בחורים יהודים בני 19 - בובי ספרן, אדי גאלנד ודייוויד קלמן - מגלים בדרך מקרה שהם שלושה אחים שנולדו כשלישיה זהה, הופרדו בלידתם ונמסרו לאימוץ למשפחות שונות. האיחוד המשמח הופך את השלושה לסנסציה בינלאומית, אבל גם חושף סוד מדהים ומטריד, סוד שיכול לשנות את ההבנה שלנו לגבי הטבע האנושי. הבמאי טים וורדל מביא סיפור אנושי, מרגש ומרתק ומעמת את הצופים עם שאלות נוקבות לגבי הורות, סמכות ורצון חופשי.
בימוי: טים וורדל (98 דק', ארה"ב, 2018).



הנוסע השמיני: בחזרה למקורות Memory: The Origins of Alien
בכורה: יום שלישי, 5.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל Sundance 2019

לציון 40 שנה לצאת הסרט - הסיפור המלא שעדיין לא סופר על "הנוסע השמיני". כבר בשנת 1971 החל התסריטאי דן או'בנון לכתוב את התסריט לסיפור שלו – Memory, אך 8 שנים עברו עד שהרעיון התגבש בסופו של דבר ליצירת המופת של רידלי סקוט – "הנוסע השמיני". סרט האימה המדע-בדיוני, שובר הקופות, זכה באוסקר בפרס לאפקטים מיוחדים והוגדר כאחד הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים. שלושה סרטי המשך ושלושה סרטי פריקוול נעשו בעקבותיו והוא השפיע באופן משמעותי גם על תחומי תרבות נוספים – רומנים, ספרי קומיקס, משחקי וידאו, צעצועים ומוצרים נוספים שנוצרו בעקבותיו.


אני בכלל הייתי אמור לפרוץ מהאשכים | צילום: IMDB

בסרט התיעודי החדש מביא הבמאי אלכסנדר או. פיליפ את סיפורו של הסרט המצליח תוך שהוא חוקר את התופעה של החייזרים, מאיפה היא נוצרה וכיצד התבססה בצורה כה משמעותית בדמיוננו התרבותי? בעזרת חומרי ארכיון, ראיונות עם אנשי מפתח והרבה אהבה לעולם הקולנוע הבדיוני, מציג או. פיליפ את השורשים היוונים והמצרים המיתולוגיים שמהם צמח הסרט ומשלים לצופים את הסיפור שעדיין לא סופר עליו.
בימוי: אלכסנדר או. פיליפ (93 דק', ארה"ב, 2019)



האושר המוחלט | Absolute Happiness
בכורה: יום רביעי, 6.11, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | התחרות הרשמית - פסטיבל חיפה 2019

בשנת 1989 סחף אחריו איש התאטרון יוסף ספרא קבוצה של אמנים ואנשי אקדמיה ירושלמים, להקים את קיבוץ "נאות סמדר" בדרום הנגב. מטרתו של הקיבוץ היתה לייסד קהילה שיתופית שוויונית שתהווה "בית ספר ללימוד עצמו של האדם". רחל, אחותה של במאית הסרט אביב אור משולם, היתה גם היא אחת מאלה שנשבו בקסמו של הקיבוץ היפה בלב המדבר, בתורתו של ספרא הכריזמטי וברעיון לפצח את המכניזם של המחשבה האנושית ולמצוא את האושר המוחלט.


שיהיה לכן יום מאושר | באדיבות yes

15 שנה מאוחר יותר, כשרחל מחליטה לעזוב בטריקת דלת את הקיבוץ, נשאלת השאלה - מדוע עזבה את גן-העדן הפסטורלי? והאם יש אמת בשמועות שריחפו מעל הקיבוץ כל השנים, שראו במקום כת וביוסף ספרא גורו? אור משולם פותחת באומץ את תיבת הפנדורה, וחוזרת עם תשובות מטלטלות.

בימוי: אביב אור משולם | תסריט אביב אור משולם, אבישי ג'ון | צילום אביגיל שפרבר | עריכה אבישי ג'ון | מוזיקה הראל שחל, רחל טיפנברונר | הפקה אביגיל שפרבר – "פרדס הפקות". הופק עבור yes דוקו בתמיכת קרן מקור לסרטי קולנוע (60 דק', ישראל, 2019)


תאטרון אפולו | The Apollo
בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום חמישי, 7.11 | שידור בערוץ ביום שני, 11.11, בשעה 22:00 | פסטיבל טרייבקה 2019

סיפורו של היכל המוזיקה האייקוני בניו יורק. תאטרון "אפולו" המיתולוגי, ששוכן בלב שכונת הארלם במנהטן, היה התאטרון הראשון שאיפשר, מצד אחד, לאמנים אפרו-אמריקאים לעלות ולהופיע כמו כולם ומצד שני סיפק בידור לקהל האפרו-אמריקאי שהודר מתאטראות אחרים. בין האמנים הרבים שהחלו את דרכם ב"אפולו" היו הזמרים אלה פיצג'רלד, בילי הולידיי, לואי ארמסטרונג, ארתה פרנקלין, דיאנה רוס, סטיבי וונדר (כבר בגיל 12) ואחרים.


יוסטון. אין שום בעיה עם האפולו הזה | צילום: IMDB

הסרט מביא את סיפורו של התאטרון המפורסם מהקמתו בשנות ה-30 ועד ימינו בעזרת קטעי ארכיון נדירים, צילומים ממופעים שהועלו בתאטרון וראיונות עם אנשים שעבדו והופיעו בו, ביניהם בנו של מייסד התאטרון פרנק שיפמן.
בימוי: רוג'ר רוס וויליאמס (102 דק', ארה"ב, 2019)


אלט-רייט: עידן הזעם | Alt-Right: Age of Rage
בכורה: יום ראשון, 10.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל SXSW 2018

קבוצת "הימין האלטרנטיבי" (ה-"Alt-Right") נולדה בארה"ב והתפשטה כבר ברחבי העולם כולו. חברי הקבוצה, גזענים ואנטישמים, תומכים בעצירת זרם המהגרים ובהגנה על זכויות ה"לבנים" ברחבי העולם. רוב פעילותה של הקבוצה נעשית דרך המדיה החברתית אך חברי הארגון נפגשים גם בסתר כדי להתכונן לקראת "מלחמת הגזע", שלטענתם, קרבה ובאה.


ימינה פנה! | באדיבות yes

הסרט "אלט-רייט: עידן הזעם" מביא תיעוד מקרוב של שנת נשיאותו הראשונה והסוערת של טראמפ בארה"ב, כשהמתח בין תנועת ה"אלט-רייט" הימנית ובראשה ריצ'רד ספנסר לבין תנועת "אנטיפה", הנלחמת בפשיזם (שבין מוביליה - דאריל למונט ג'נקינס) מגיע לשיאו. הסרט עוקב מקרוב אחרי האקטיביסטים משני הצדדים ואחרי השתלשלות האירועים שהביאו לטרגדיה בעצרת איחוד הימין בשארלוטסוויל באוגוסט 2017, כשרכב דרס 20 מפגינים שמחו נגד הפגנת הימין.
בימוי: אדם בהאלה לאף (105 דק', ארה"ב, 2019)
לצפייה בטריילר

הטבע האנושי | Human Nature
בכורה: יום שלישי,12.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל Hotdocs 2019, פסטיבל SXSW 2019, פסטיבל CPH:COX 2019

האם בקרוב נוכל "לעצב" את ילדינו עוד לפני לידתם? המהפכה המדעית מתקדמת בצעדי ענק, כשהתחום הבולט בה הוא הביולוגיה והמחקר של הגנום האנושי, בפרט. אחת מפריצות הדרך המשמעותיות ביותר בהיסטוריה המודרנית היתה גילוי ה-CRISPR - מקטעי דנ"א שנמצאו אצל מיקרו-אורגניזמים לאחר שהועברו אליהם מוירוסים. הגילוי המרעיש הביא למסקנה שאפשר לתמרן את ה-DNA האנושי ולהשתמש בכך לצרכים שונים.


תערבב לי בבקשה תאומים שחומים, עם עיניים כחולות | באדיבות yes

מצד אחד, אותו "תיקון גנטי" יכול להביא לריפוי מחלות והעלמתן מהעולם אך מהצד השני, שמעורר גם מחלוקת, הוא יאפשר בעתיד "לעצב" ילדים לפי תכונות שנקבעו מראש. הסרט "הטבע האנושי" מציע הסתכלות מרתקת ופוקחת עיניים על הנושא תוך שהוא מציג את עמדותיהם של מדענים, מהנדסים ואנשים שחייהם יושפעו מהמחקר הגנטי. בפעם הראשונה בהיסטוריה, יש לנו הזדמנות לשנות את האבולוציה שלנו, אך האם עלינו לעשות זאת?
בימוי: אדם בולט (92 דק', ארה"ב, 2019)



פגות תוקף | Leftover Women
בכורה: יום רביעי, 20.11, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | זוכה פרס הבימוי הטוב ביותר ופרס העריכה הטובה ביותר – דוקאביב 2019
פסטיבל Tribeca 2019, פסטיבל hotDocs 2019

המושג Leftover Women (בסינית Shengnu) מתאר נשים משכילות בערים הגדולות בסין בשנות ה-20 המאוחרות לחייהן שנשארו ברווקותן. הממשל הסיני מקדם באגרסיביות את המושג באמצעות מאמרים, סקרים, קריקטורות ודיווחים חדשותיים בהם מתויגות לשלילה נשים משכילות ורווקות כדרך להתמודד עם האיום על היציבות החברתית שנוצר עקב "מדיניות הילד היחיד" אשר הובילה למצב בו היום יש בסין כ-30 מיליון גברים יותר מנשים.


סיימתם לנסות להבין למה אין לי חתן?! | באדיבות yes

הסרט "פגות תוקף" עוקב אחר שלוש נשים המתמודדות עם הסטיגמה של Leftover Women, ומשקף את הדיכוי של נשים הנשען על ערכים סינים מסורתיים. מערכת תעמולה מתוזמרת זו, המאורגנת על ידי הממשלה, משקפת תפיסת עולם שוביניסטית ושמרנית – תחייה מחודשת של אי שוויון מגדרי בסין הפוסט-סוציאליסטי ת.

בימוי: שוש שלם, הילה מדליה | עריכה: ז'ואל אלקסיס | מוזיקה: רן בגנו | הפקה: הילה מדליה, שוש שלם, וסנה קודיק (executive Producer), מתי כוכבי (executive Producer), מאיה כוכבי (executive Producer), עדי כוכבי (executive Producer), יונה ויזנטל (executive Producer).

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, arte, DR ו-SVT.
(84 דק', ישראל, 2019)

הכי ראלף לורן | Very Ralph
בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום רביעי, 13.11. שידור בערוץ ביום שני, 18.11, בשעה 22:30.

מסע בעקבות סיפור הצלחתו של אייקון האופנה היהודי, ראלף לורן. המעצב בן ה-79, שהקים את מותג בגדי הפולו המפורסם לגברים ב-1968, למעשה גדל בברונקס כראלף ליפשיץ, בן למשפחת מהגרים מבלארוס. למרות שמעולם לא למד בבית ספר לאופנה, החל לעצב עניבות כבר בשנות ה-60 תחת המותג "פולו", עוד לפני שהחזיק בזכויות על השם. בהמשך עיצב קולקציות בגדי גברים, חליפות נשים "גבריות" קלאסיות ומ-1972 החל לייצר את חולצות הפולו המפורסמות שלו ב-24 צבעים. כך הפך את אימפריית האופנה שלו לעסק השווה מיליארדי דולרים.


חיוך של מיליון דולר, לא סתם | באדיבות yes

בסרט החדש מספר לורן בעצמו על שישה עשורים של יצירה, על סוד נישואיו הארוכים לריקי אן לואו-ביר ועל חידושים בעולם העיצוב והפרסום. כמו כן מתראיינים גם בני משפחתו של לורן, לצד אורחים כגון, קארל לגרפלד, נעמי קמפבל, אנה ווינטור, קלווין קליין, הילרי קלינטון, מרתה סטיוארט, דיאן פון פירסטנברג, וג'סיקה צ'סטיין. בימוי: סוזן לייסי (110 דק', ארה"ב, 2019)

מפוחלצים | Stuffed
בכורה: יום חמישי,14.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל SXSW 2019


נשברה הכנף? נסדר, נסדר | באדיבות yes

מסע אל מאחורי הקלעים של אמנות פחלוץ חיות. מסתבר שאמנות הפחלוץ היא תת-תרבות מוכרת ומגוונת שהעוסקים בה צריכים להתמחות לא רק כפסלים אלא גם כביולוגים ומדענים. הסרט עוקב אחרי עבודתם של מספר מפחלצים, חלקם עובדים עבור מוזאוני הטבע הגדולים בעולם וחלקם הפכו זאת לתחביב אישי, אך המשותף לכולם הוא הקנאות לטבע והרצון לשמר אותו ולהגן עליו. סיפורם של אוהבי הטבע, שמוצאים חיים גם במקומות שאחרים רואים בהם רק מוות.
בימוי: ארין דרהאם (85 דק', ארה"ב, 2019)




ווייקו: משוגע או משיח | Waco: Madman or Messiah
בכורה: ימים ראשון-שני, 17-18.11, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. שני הפרקים יעלו ל-VOD ביום ראשון, 17.11.

סרט חדש בשני חלקים, לציון 25 שנה למצור על הכת של דיוויד כורש ולאסון שהתחולל בעקבותיו. קהילת הדוידים הפרוטסטנטית שפעלה ב"הר כרמל" ליד העיר ווייקו, טקסס, נוסדה כבר בשנות ה-50 של המאה ה-20 אך ב-1989 השתלט עליה המנהיג ורנון האוול, שכינה עצמו דיוויד כורש. לצד ההכרזה שלו על עצמו כנביא האחרון שישקם את מלכות דוד, הוא החל גם להפיץ קלטות בהן סיפר שאלוהים ציווה עליו להתרבות עם נשות הקהילה.


מי התקשר למכבי אש? | באדיבות yes

למרבה התדהמה, למרות כל מעשי הפוליגמיה, האינוס וההתעללות בקטינות – הרשויות החליטו להתערב רק ב-1993 בעקבות צו חיפוש של סוכני ATF לסחר בנשק לא-חוקי. לאחר קרב יריות שבו נהרגו 4 סוכנים החליט ה-FBI להטיל על המקום מצור שנמשך 51 יום והסתיים בטרגדיה הגדולה - 86 מחברי כת המאמינים של דיוויד כורש, מתוכם 23 ילדים, נשרפו למוות. כעת, קבוצת מאמינים חדשה מצאצאי קהילת הדוידים שוב פועלת בדיוק באותו מקום תחת מנהיג חדש – צ'רלס פייס. מטרתו של פייס היא לשקם מחדש את הקהילה ולהחזירה לתקופה שלפני האסון.

הסרט בן שני החלקים מביא את הסיפור של דיוויד כורש ומאמיניו מתחילתו, מספר על השתלשלות האירועים שהביאו לאסון הגדול, וממשיך עד לחידוש פעילותה של הקהילה. הוא מציג הקלטות מקוריות של מומחים למו"מ שניסו לשכנע את חברי הקהילה לסגת בזמן המצור לצד ראיונות עם תשעת הניצולים מחוות "הר כרמל", חלקם טרם התראיינו מעולם, עם בני המשפחות, החברים, אנשי מפתח מה-FBI וה-ATF שלקחו חלק באירועים ושחזורים.
בימוי: כריסטופר ספנסר (2X87 דק', ארה"ב, 2018)




הדוקו על ג'ונתן המדהים | Amazing Jonathan Documentary
בכורה: יום שלישי, 19.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל Sundance 2019

סרט מתעתע ומלא טוויסטים על קוסם מצליח שלקח את האשליה צעד אחד רחוק מדי. הדוקו המסקרן הזה מתחיל כסרט דוקומנטרי שגרתי על "ג'ונתן המדהים", קוסם מטורף במיוחד שבנה קריירה משגשגת בזכות הונאת הקהל בשנות ה -80. אך העלילה הזו לא נמשכת זמן רב. לאחר שג'ונתן אובחן כחולה לב במצב סופני ונותרה לו שנה לחיות, הוא נאלץ לפרוש מההופעות.


יופי, יצאה לי טובה התספורת. גם מאחורה | באדיבות yes

קאט לשלוש שנים מאוחר יותר: לא רק שג'ונתן לא מת, לתדהמת כולם, הוא יוצא מלווה בתיעוד של הבמאי בן ברמן, למסע הופעות מחודש. אבל כשסדקים מתחילים לצוץ באמינות סיפור המחלה, מקבל הסרט תפנית לכיוון חדש של חוסר ודאות. כעת בן מנסה להבין מהי האמת ומה אשליה?
בימוי: בן ברמן (91 דק', ארה"ב, 2019)




מסורבות | Divorce Denied
בכורה: יום רביעי, 13.11, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל דוקאביב-גליל 2019

סיפוריהן של מסורבות גט, המבקשות להשתחרר מכבלי נישואיהן. שרה מחכה לקבל גט שנתיים, נועה ממתינה כ-4 שנים ואשרת 9 שנים. שלושתן מסורבות גט, נתונות לחסדי בעליהן ובתי הדין הרבניים. ההלכה קובעת שהבעל הוא שמתיר את אשתו מרצונו החופשי. כך מוצאות עצמן מאות נשים בישראל כבולות בנישואין בניגוד לרצונן.


הגט ממש מעבר לפינה | באדיבות yes

עו"ד בתיה כהנא דרור, לוחמת את מלחמתן, מתוך אמונה שהחוקים חייבים להשתנות בהתאם לזמן ולתקופה. היא מייצגת אותן ועוד נשים רבות ומאתגרת את בתי הדין השמרנים. בתיה, אישה מאמינה ודתית, מבקשת לחולל שינוי. תוך עבודה סיזיפית והכרה עמוקה עם דיני קידושין, בתיה מצליחה לשחרר חלק מהנשים מכבלים שכלאו אותן במשך שנים, האם תצליח גם במקרה של שרה, נועה ואשרת?

בימוי ותסריט: דוד אופק, מיה ווב | צילום: דרור לבנדיגר | עריכה: עדו בהט | מוזיקה מקורית: אליוט | עריכת סאונד: רותם דרור | תמונה וצבע: רון בן מאיר | הפקה: אסנת טרבלסי | הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת קרן מקור.


הדור שלי | My Generation
בכורה: יום ראשון, 24.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | בחזרה לשנות ה-60' - העשור ששינה את העולם.


איפה הימים של הסיקסטיז? | צילום: IMDB

מייקל קיין, מהשחקנים הבריטים הגדולים בכל הזמנים, לוקח את הצופים למסע אישי, חזרה בזמן לשנות ה-60 העליזות בלונדון. באמצעות תחקיר מדוקדק, ארכיונים מרהיבים, מוזיקה מצוינת ועבודת עריכה קפדנית שנמשכה מעל ל-6 שנים, מייקל קיין חוזר לימים העליזים כדי לשוחח עם הדמויות הבולטות של התקופה, ביניהן – פול מקרתני (הביטלס), הדוגמנית טוויגי, הצלם דיוויד ביילי, מעצבת האופנה מרי קוואנט, מיק ג'אגר (הרולינג סטונס), מריאן פיית'פול והאמן הנודע דיוויד הוקני.
בימוי: דיוויד באטי (85 דק', בריטניה, 2017)




צ'אפה שלנו | Nossa Chape
בכורה: יום שלישי,26.11, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | פסטיבל SXSW 2018

לציון 3 שנים לאסון התרסקות המטוס של חברי קבוצת הכדורגל צ'אפקואנסה – סיפור עוף החול של קבוצת הכדורגל הברזילאית המופלאה – צ'אפקואנסה. קבוצת הכדורגל צ'אפקואנסה של העיר צ'אפקו נחשבה לסוג של פלא בברזיל: קבוצה קטנה, שכבשה במהירות מסחררת את הליגה, ובדרכה לצמרת זכתה באליפויות וקטפה פרסים. אך הנסיקה אל התהילה נקטעה בבת אחת. טיסה 2933 שהובילה את הקבוצה למשחק גמר הגביע בדרום אמריקה התרסקה, ובין 71 ההרוגים היו גם 19 שחקנים.

הסרט "צ'אפה שלנו" עוקב אחר הניסיונות לבנות את הקבוצה מחדש. השחקנים הבודדים שניצלו, בני המשפחות והאוהדים נעים בין ייאוש, כעס, אשמה ותקווה. כל אלה משורטטים בסרט בעדינות וברגישות והתוצאה היא דרמה אנושית רבת עוצמה, שנוגעת גם בשאלות הרחוקות ממגרש הכדורגל.
בימוי: מייקל וג'ף זימבליסט (97 דק', ברזיל / קולומביה, 2017)




מקום מפלט | Refuge
בכורה: יום רביעי, 27.11, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV | התחרות הרשמית - פסטיבל חיפה 2019

בישראל מדווח על כ-200,000 נשים נפגעות אלימות. במקרה של סכנת חיים הן נשלחות למקלטים עם ילדיהן. 14 מקלטים בלבד מיועדים לנשים אלה, כאשר כל מקלט יכול להכיל עד 12 נשים וילדיהן בו זמנית. כל אישה יכולה לשהות במקלט 6 חודשים לכל היותר. בפעם הראשונה בטלוויזיה, קיבלה הבמאית איילת דקל ("צומוד") גישה למתרחש בין הכתלים של שלושה מקלטים לנשים נפגעות אלימות: חרדי, ערבי וחילוני. במשך שנה עקבה דקל אחר שיגרת החיים במקלטים הללו ואחר הקשר הנרקם במהלך העבודה בין הצוות המקצועי לנשים נפגעות האלימות.


לאן הולכים מפה? | באדיבות yes

מנהלות המקלטים – שנאנקות תחת עומס הפניות בעוד המקלטים צרים מלהכיל את כמויות הנשים הזקוקות לעזרה - עדות על בסיס יומי, למאבקי כוח, למקרים קשים של אלימות ולטרגדיות משפחתיות. ולמרות שכל הצוות המקצועי נותן את הנשמה, ומנסה לתת כלים להתמודדות, כל העת מרחפת ברקע השאלה – מה יעלה בגורלן של הנשים הללו כאשר ייאלצו לעזוב את המקלט?

בימוי, תסריט והפקה: איילת דקל | צילום: טניה אייזיקוביץ' | עריכה דנאל אל-פלג | מוזיקה אביב אלדמע, און קדוש
עיצוב פס-קול אביב אלדמע. הסרט הופק עבור yes דוקו. (61 דק', ישראל, 2019)


לינדזי וון: העונה האחרונה | Lindsey Vonn: The Final Season
בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום רביעי, 27.11. שידור בערוץ ביום שני, 9.12, בשעה 22:00

לינדזי וון, האלופה האולימפית ופעמיים אלופת העולם, מי שנחשבת לגולשת הסקי האמריקאית המצליחה בכל הזמנים, הודיעה בפברואר 2019 על פרישתה מהספורט. הסרט החדש "לינדזי וון: העונה האחרונה" משרטט את הקריירה הענפה של הגולשת יוצאת הדופן - מילדותה כ"ילדת פלא", דרך 4 מדליות הזהב האולימפיות בהן זכתה ועד לאליפות העולם האחרונה בה השתתפה.


פורשת עם הידיים למעלה | באדיבות yes

הסרט מביא גישה חסרת תקדים לוון בזמן התחרות בשוודיה בעודנו נחשפים לרגעים האינטימיים ביותר במרוץ האחרון בקריירה שלה.
בימוי: סטיב וטוד ג'ונס (89 דק', ארה"ב, 2019)
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על נובמבר של דוקומנטריים ב-yes
סרטים בקולנוע