"אל קמינו: שובר שורות - הסרט": התגעגענו Bi*ch

טלוויזיה
כ-שש שנים לאחר סיום הסדרה האגדית; "שובר שורות", וינס גיליגאן, יוצר הסדרה, התגעגע והבין שגם אנחנו התגעגענו לסדרה שלו, לבימוי שלו ולג'סי פינקמן ושחרר סרט שמזכיר קצת את הימים הטובים בקרוואן הסמים ההולל של ג'סי ו-וולטר.

"אל קמינו: שובר שורות - הסרט": התגעגענו Bi*ch
"אל קמינו: שובר שורות - הסרט": התגעגענו Bi*ch

ב-2008 נכנסה לחיינו בסערה סדרה חדשה בשם "שובר שורות", בכיכובם של בריאן קרנסטון ואהרון פול, הסדרה סיפרה לנו על מורה לכימיה שמגלה שהוא חולה בסרטן ואין לו הרבה זמן לחיות. בשל העובדה שיש לו תינוק בדרך ועוד משפחה לפרנס, הוא מבין שהוא צריך להשיג הרבה כסף ולהשיג אותו במהירות, לכן הוא חובר לתלמיד סטלן וכושל שהיה לו בעבר וביחד הם מכינים ומפיצים קריסטל מת' ומגיעים למקומות שאף אחד לא חשב, לא בסדרה ולא מחוץ לסדרה.

כמובן שהסדרה הייתה הרבה יותר עמוקה ועגולה מהסיקור הקצר הזה אך מה שחשוב שהסדרה היוותה הצלחה עולמית בכל התחומים, מלבד החותם הדי רישמי של 1,265,436 משתמשים באתר Imdb (והספירה נמשכת) שהעניקו לסדרה ציון ממוצע של 9.5 ו-98 אחוז באתר "Rotten Tomatoes". הסדרה היוותה השראה לסדרת פריקוול, על עורך הדין של השניים - סול גודמן, בשם "סמוך על סול", אשר קיבלה 4 עונות והחמישית עתידה לצאת ב-2020. מעבר לכך "שובר שורות" הייתה אחראית לשנה שלמה של תחפושות האלווין ופורים של הצמד הרוקח, מרצ'נדייז של לוס פיויוס ואפילו תמונת Cover פייסבוקית עם השם של המשתמש ביסודות כימיים. "שובר שורות" על חמש עונותיה ושישים ושניים פרקיה הייתה אחד הדברים הטובים שהיו בתעשיית הסדרות מאז "הסמויה", עם נתונים כאלה לא ייצא סרט המשך? בטח שייצא.


הצלחה עצומה | צילום: Imdb

הסרט "אל קמינו: שובר שורות - הסרט" ממשיך את הפרקים האחרונים שהיו בסדרה ואף נראה כמו מספר פרקים מאוחדים שפשוט לא נכנסו לסדרה. הגיבור הראשי של הסרט הוא האיש שהקהל הכי התחבר אליו בסדרה - ג'סי פינקמן. האיש שהחל בתור סוחר סמים סוג ד', שהיה נראה כאילו לא אכפת לו מאף אחד חוץ מאשר עצמו ואז דמותו התעגלה והתעגלה עד שנהייתה הדבר הכי טוב בסדרה. אותו אחד המשיך לקבל את אור הזרקורים ועושה זאת בצורה אהודה ואיכותית כרגיל, הפעם הוא מנסה לברוח מהעבר שלו, מהשובים שלו ומהמשטרה ולפתוח דף חדש בכל מקום שיינתן לו, זה כמובן לא הולך בקלות. ג'סי נתקל במכשולים רבים, מהם הוא מנסה לברוח, כאשר בנוסף למכשולים חדשים, הוא סובל מהפרעה פוסט טראומטית, שנוצרה לאחר שהייה קשה בשבי.

הסרט עצמו מדלג באווירת נכאים בין זמנים שונים, בין ההווה לעבר ומספר לנו על שני סיפורים שונים כשהסיפור בהווה מקביל לסיפור של העבר וכמובן ניזון ממנו. סיפור הבריחה מהשבי וסיפור הבריחה לחופש, הזגזוג בין שני הסיפורים נעשה ע"י מעברים אלגנטיים, כפי שרק וינס גיליגאן יודע לעשות כל כך טוב ב"שובר שורות" ו"סמוך על סול". על אף שהעבר ידוע בזכות ההווה, גיליגאן עדיין מצליח ליצור לא מעט תרחישים מלחיצים ומרתקים בסגנון המיוחד שלו שרובנו אוהבים כל כך.


תראה את הסרט שלי ביץ' | צילום: Imdb

לא מעט דובר על נחיצות הסרט, לאחר "סמוך על סול" ולאחר סגירת הקצוות ההרמטית, אשר נעשתה בסדרה. האם באמת יש צורך בסרט המשך? זאת שאלה שלא קל לענות עליה; מחד באמת אין צורך בסגירת הקצוות, אפשר היה לחיות בשקט עם סדרת הפריקוול "סמוך על סול" ואולי סדרות אחרות על גאס פרינג או מייק ארמנטראוט שהן משאלת לב ומאידך, ככל שנקבל יותר מהבימוי של גיליגאן ומג'סי פינקמן אנחנו תמיד נהנה, בטח ובטח כשעברו שש שנים שלא ראינו אותם משתפים פעולה.

ההיסטוריה לצערנו כבר היכתה על הסרט, לאו דווקא בזכות כמות הצופים, הממוצע או הסיפור עצמו, אלא דווקא בגלל שמדובר בסרטו האחרון של רוברט פורסטר (אד), אשר נפטר מסרטן ביום יציאת הסרט ל"נטפליקס". פורסטר היה זכור בעיקר בזכות תפקידו בתור שריף מקס טרומן בסדרה "טווין פיקס" וכמקס צ'רי בסרט "ג'קי בראון" של קוונטין טרנטינו.


סרטו האחרון של רוברט פוסטר | צילום: Imdb

בסופו של דבר "אל קמינו" הוא סרט טוב שנראה כמו המשך ישיר של הסדרה, עם כל הדברים הטובים או הרעים שנלקחים מכך. הוא מעניין, מותח ואף מחזיר מספר דמויות ישנות וטובות אל המסך ואפילו יש כמה רגעים עם הייזנברג הידוע לשמצה. לא מדובר ביצירת מופת, אבל כן מחדיר לנו, עם מחט לוריד, קצת את אותו סם שובר השורות שכל כך שהיה חסר לנו כל כך.
סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אל קמינו: שובר שורות - הסרט": התגעגענו Bi*ch
סרטים בקולנוע