"אנגרי בירדס 2": צפרו על זה לחברים

ביקורות
הציפורים המתעופפות, החזירים הנודניקים וחברים חדשים חוזרים לסרט שכל כולו באמת כיף אחד גדול ודי מפתיע. מי אמר שסרטי המשך לסרט המבוסס על משחק לפלאפון לא יכולים להיות מהנים?

"אנגרי בירדס 2": צפרו על זה לחברים
"אנגרי בירדס 2": צפרו על זה לחברים

בראשית, כלומר לפני עשור (פחות ארבעה חודשים), ברא צוות פיני של חברת Rovio Entertainment את הציפורים הזועמות. הן עפו בפלאפונים של כולנו על חזרזירים, ריסקו להם את המבנים וגרמו לכולנו לשבת דקות ארוכות בשירותים, עד לצבירת שלושה כוכבים בכל שלב ושלב. שנים ספורות לאחר מכן (בשנת 2016) ועם ירידת ערכו של המשחק, הגיע הסרט להנשים את הפרנצ'ייז - זה היה חמוד ולא רע בכלל. הסרט היה מוכוון כלכלית באופן בלעדי, אבל עדיין ידידותי לכל האוכלוסייה שצרכה אותו.

הסרט השני מגיע עם עוד פחות זכות קיום ראשונית, בדיוק ארבע שנים לאחר צאת גרסת ההמשך למשחק, אבל דווקא מוכיח פעם נוספת שגם אם הפרנצ'ייז דועך או לא מתרומם בתור משחק לפלאפון, הוא ממשיך לעבוד בתור מוצר קולנועי הן לילדים והן למבוגרים כי זה חמוד, זה מצחיק וזה ממשיך את הצלחת הסרט הקודם שהייתה יחסית ומעצים אותה ואפילו שהייתם בטוחים במיליון אחוז שאין שום הצדקה להמשיך את המוצר הקולנועי שבאמת היה מדורג בתור מוצר בינוני פלוס, מגיעה הפתעה גדולה למדי בדמותו של הסרט השני המוצלח יותר מקודמו.


רגע, מי אמר שאין לנו הצדקה בתור סרט?! | באדיבות סרטי פורום פילם

צופים וצופות יקרים, עם הנמכת הציפיות לסרט השני בסדרה, אפשר לומר שהמטרה מושגת באופן קל יותר ובצורה מושלמת, כיוון שמדובר במצרך נהדר ואפילו יותר טוב מהסרט הראשון. אמנם לא מדובר על שיפור וקפיצה משמעותית למעלה, אבל אולם קולנוע מלא בילדים ומבוגרים שהתפקע מצחוק אמר את שלו באופן הכי משכנע שאפשר, כאשר המשימה הושלמה והסרט הותיר אחריו את השמות הרבים שעמלו על מנת להעניק מקולם לציפורים, החזרזירים והנשרים, כל זאת לקול גרגור והנאת הצופים העוזבים את האולם.

בכל הנוגע לעלילה...נו, למי אכפת באמת? הציפורים מתעוררות מדי בוקר באי הציפורים למציאות במסגרתה רד הוא הגיבור הגדול של האי. מאז שהיה דחוי ואף אחד לא רצה בחברתו או בנוכחותו, הוא הספיק להציל עם חבריו את ביצי הציפורים מהחזירים והפך לגיבור האי ואהוב תושביו. כעת הוא מתחזק מערכת יחסים תלותית עם תושבי האי, כאשר הוא דואג לשמור עליהם מפני הטרלות של החזירים ומשיב לשכנים הירוקים כגמולם. כולם מרוצים ובעיקר רד, שהפופולאריות שלו בשמיים ולא נראית בדרך לירידה.


אנחנו לא רוצים לריב, רק בואו לבקר | באדיבות סרטי פורום פילם

כל זאת מסתיים ברגע שאויב חדש מאיים על אי החזירים והם מציעים הסכם שלום לאי הציפורים ולמוביל המקומי - רד. רד לא משוכנע או נכון יותר, לא רוצה להשתכנע וזאת בעיקר כי הוא חושש למעמדו בקרב אנשיו-ציפוריו. הסכם שלום יוריד אותו מסדר היום והוא חושש להישכח או גרוע יותר, לחזור למצב הראשוני שלו, בתור פרסונה נון גרטה באי הציפורים. הוא מתרצה לבסוף ומרכיב לעצמו צוות, ביחד עם עמיתו החזיר – המלך לאונרד. הצוות מורכב עם רפרנסים בולטים לתרבות סרטי ז'אנר אקשן, שודים ודומיהם, עם מוזיקה שמעיפה את המבוגרים בקהל לתקופות אחרות בחייהם.

כן. זה סרט שמיועד לילדים צעירים וגם צעירים יותר, אבל בהחלט הוא לוקח על עצמו לא מעט גאגים שנועדים במיוחד בשביל להצחיק את ההורים, עם שלל רפרנסים לשנות התשעים ועם מוזיקה נהדרת שמקורה אפילו עוד טיפה אחורה. מלא אזכורים קטנים ובדיחות פנימיות שעפות מעל ראשיהם של הילדים, בדיוק כמו שהציפורים פותחות את מסלול הטיסה שלהן ממקום למקום באי - דרך הרוגטקה.


מי חמודה ולא מפסיקה להסתבך? מי?! | באדיבות סרטי פורום פילם

הסרט הנוכחי גם עושה "עידן הקרח", בכל הנוגע לסיפור צידי. כמו סקארט והבלוט, ישנן שלוש ציפורים חמודות, מתקתקות ותמימות שפשוט רוצות לשחק משחק תמים, שגורר אותן למרדף בלתי נגמר אחרי שלוש ביצים – מרדף שלוקח אותן לכל אורכו ורוחבו של הסרט ואף משפיע על חלקים משמעותיים בעלילת הסרט, אבל בהחלט סיפור צד, שהופך בקלות לאחד החלקים הטובים שמתקיימים בסרט הזה.

מוסר ההשכל של הסרט כולל עבודה בצוות, וויתור על האגו בשביל הצלחה כללית וכמובן התמודדות עם פחדים שנוגעים בקו העדין שיושב בין הצלחה ואהבה חונקת לבין חזרה לפינת הבושה והמבוכה. הילדים יפנימו, יעשו חיים ובעיקר יצחקו הרבה, בעזרתן של המון בדיחות טפשיות וילדותיות, אבל בהחלט מספיק טובות בכדי להצחיק היטב גם את קהל המבוגרים באולם, אולי יותר ממרבית הסרטים לילדים, המשודרים כרגע בבתי הקולנוע וזאת, כשלעצמה, עובדה מספיק טובה בשביל לקפוץ לקולנוע על מנת לצפות בסרט הנהדר הזה.


צוות ציפורחזיר מוכן לפעולה | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
באף תרחיש אפשרי אי אפשר היה להאמין שהסרט השני בסדרה, יהיה הטוב בה וילמד מהמון טעויות של סרטי אנימציה אחרים, בעיקר כאלו המבוססים על משחקי מחשב או אפלקציות. אבל מה לעשות? עם עובדות אי אפשר להתווכח. רוצו לראות ותהנו.



משפט על במאי הסרט:
ת'ורופ ון אורמה הלא מוכר, בסרט בכורה בתור במאי. הכותב המוכשר לרשת Cartoon Networks מתיישב על כיסא הבמאי ומוכיח שהיה שווה לתת לו לנסות להוביל צוות מדבבים ענק ומוכשר, ביחד עם צוות אנימטורים נהדר, בכדי ליצור כיף קולנועי לכל המשפחה.



משפט על השחקנים:
בין שלל השמות אפשר שוב למצוא את ג'ייסון סודוקיס, דני מקברייד, ג'וש גאד, ביל היידר, מיה רודולף ופיטר דינקלג' וגם הפעם מצטרפות אקוופינה וניקי מינאז' לצוות המוצלח.



משפט על אורך הסרט:
שעה וחצי. אין תלונות, הילדים וההורים מרוצים.



סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אנגרי בירדס 2": צפרו על זה לחברים
סרטים בקולנוע