"שוטר על הדרך": פרסומת על הדרך

ביקורות
קודם כל פרסומת ל"אובר" ואחר כך קומדיה נחמדה לימי הקיץ הלחים, שבעיקר קמה ונופלת על שיתוף הפעולה הכיפי בין בטיסטה לבין ננג'יאני.

"שוטר על הדרך": פרסומת על הדרך
"שוטר על הדרך": פרסומת על הדרך

עושה רושם שהמפיצים המקומיים מתחרים בינם לבין עצמם בתחרות התרגום המטומטם ביותר לתרגום שמות סרטים שמגיעים עם משהו שקצת לא מכוון לקהל הישראלי. אין "אובר" בישראל? אוקיי...מה יש? מה יש? מה יש? שוטר! ואם הוא מטייל בדרכים, אז אולי במקום "סטובר" נקרא לסרט "שוטר על הדרך"? איזה רעיון גאוני, מזל שמישהו חשב על זה ראשון, כי אחרת אי אפשר היה לתרגם את השילוב הבאמת לא נורא בין שם נהג הרכב – סטו לבין שם האפליקציה שכנראה תצטרך לעשות עלייה ביום מן הימים לארץ ישראל.


ככה קטן, ככה כואב...! | באדיבות סרטי פורום פילם

הסרט בכיכובם של הצמד, המוצלח למדי, עונה בדיוק על התיאור של "כיבוי המוח בכניסה לבית הקולנוע". אם נכנסתם ביודעין לסרט הזה, כנראה שאתם בדיוק יודעים לקראת מה אתם הולכים ומה אתם מחפשים מהביקור הספציפי מאוד הזה בקולנוע. אם הפוסטר או הטריילר לא הצליחו להסביר לכם בדיוק מה הולכת להיות התוצאה הסופית כמו פטיש של 10 קילו בראש, אז כנראה שהחום באמת השפיע עליכם ברמה בלתי סבירה ועדיף שתלכו להיבדק במקום להתקרר במזגנים של בתי הקולנוע.

העלילה גנרית למדי והסרט יוצר שחזור ז'אנרי של גיבורי פעולה מסרטים שהצליחו לא רע בניינטיז ומקורם באייטיז. "נשק קטלני", "שעת שיא" ושלל קומדיות פעולה שעשו הצלחה גדולה יכולות להתפאר בהיותן מקור והשראה לסרט הנוכחי, שכמובן מנסה גם להתאים קצת יותר לזמנים המודרניים ולתת במה לגיבורים שאינם הגיבורים הקלאסיים וכמובן גם לצחוק קצת על חשבון הז'אנר עצמו, תוך כדי התקדמותן של הדמויות הראשיות בסרט.


תכיר...זה כדור הבדולח שלי | באדיבות סרטי פורום פילם

זה הסרט ההוא שאתם יודעים שתצחקו במסגרתו בלי שום רגשות אשם ושמרבית הבדיחות בו יהיו גסות וזולות ועל אף הקו הזה, ברור שיהיו גם בדיחות יותר מתוחכמות ומתחכמות, מכיוון שסוג הומור מסוים צריך לייצג את ננג'יאני, שהוא בוטה לעיתים קרובות ומעודן לעיתים לא רחוקות גם כן. באטיסטה מייצג היטב את הצד המצ'ואיסטי ואליו נצמד ההומור הנמוך יותר, על אף שהוא ממש משתדל להבליח עם הומור מעט יותר מאופק, כאשר יש צורך לרסן את האגרסיביות שהוא מציג במהלך הסרט.

ויקטור "ויק" מאנינג הוא שוטר קשוח, ענק ובעל פה ג'ורה. בתחילת הסרט מכירים הצופים את תחילת היריבות שלו עם טג'ו ( איקו אואייס - "הפשיטה") ואת בעיות העיניים שלו. בהמשך הסרט וכמה חודשים לאחר מכן הוא נאלץ לעבור ניתוח עיניים וכבר לכולם ברור שבאותו היום הוא יידרש לנסות וללכוד את יריבו המושבע וכל זאת בזכות נהג "אובר" שעובר "...על הדרך" וייקח אותו כל הדרך עד לחיסול היריבות ואיתה כמובן ילמד על עצמו מספר דברים, יפריך תיאוריות (על סרטי אקשן) ויקים אותן חזרה לתחייה.


תן את הסיסמא ל-wifi | באדיבות סרטי פורום פילם

סטו, המכונה "סטובר" (וזהו שם הסרט, גבירותיי ורבותיי) בפי מנהל המשמרת שלו, בחנות בה הוא עובד. סטו זקוק לדירוגים גבוהים בשביל לשמור על עבודתו השנייה בתור נהג "אובר" ועקב כך חווה כמעט כל סוג התעללות נפשית תוך כדי נסיעה. שום דבר לא מכין אותו ליום שבו הוא יתייצב לצידו של שוטר העל העצום וילווה אותו במסע קצירת פושעים חסר רחמים ופרופורציות, כאשר כל אותה העת מטרת העל שהוא רואה מול עיניו היא חמישיית כוכבי הדירוג עבור הנסיעה שלו.

לפעמים זה עובד ולפעמים קצת פחות, בכל הנוגע להומור, לאמינות מהתסריט ומהגיבורים שלו וגם מבחינת המסלול הקלישאתי והמאוד גנרי שעוברים שני גיבורי הסרט. ההומור לעיתים מבריק ומשחרר ולעיתים אי אפשר שלא להביט בהשתוממות על המסך, לנסות ולתהות מה הייתה כוונת המשורר. הכימיה בין ננג'יאני לבין באטיסטה היא מוזהבת והם מצליחים לממש אותה בהופעה המשותפת של שניהם יחד, כי נראה שבנפרד לא היה להם יותר מדי מה למכור בסרט הנוכחי ועם זאת ועדיין...שיתוף הפעולה בין השניים עובד בצורה הפשוטה ביותר ומקרין עליהם בתור זוג הרבה יותר מאשר בודדים.


and iiiiiiiiii.........will always love youuuuuu | באדיבות סרטי פורום פילם

ההרפתקאה שצמד הגיבורים חווה לא לוקחת אותם לאף מקום מפתיע. הטוויסט איננו מעניין במיוחד וזאת בעיקר כי הוא מרגיש כמו עוד מאות סרטי אקשן שנכתבו ושודרו כבר בעבר. גם אם הטוויסט הפתיע מישהו, אז אלמנט השוק יורד אחרי חמש דקות וזיכרון מצבים דומים משלל סרטי הז'אנר מהעבר ההוליוודי. גם שלל התפניות שמקבלים חלקים עלילתיים בסרט לא מפתיעות או מבשרות בשורה דרמטית חדשה בתוך סרט שכל כולו קומדיה שמנסה להיות פרועה ולא כל כך מצליחה.

התוצאה הסופית היא סבירה פלוס וזאת בעיקר בזכות אותה הכימיה בין צמד השחקנים הראשיים, אקספיזם טהור ובידור רדוד למדי, אבל בהחלט כזה שעובד ברמה הבסיסית ביותר. אף אחד לא ציפה מהסרט הזה להיות יותר ממה שהוא באמת ועל ההשערה הזו הוא בהחלט עונה בצורה צפויה מראש. ההומור עובד לפרקים, המיזוג עובד כל הזמן וכמובן שצמד השחקנים עובד זה עם זה בתיאום כמעט מושלם ובאיזון נהדר, בכל הנוגע לתפקידים שהם אמורים לבצע וזאת הם עושים בצורה הטובה ביותר.


יאללה, דאנס אוף! | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
נחמד. מצחיק וכזה שבאמת לא דורש רמת ריכוז גבוהה מולו. הקולנוע יציג לכם את הכל גדול וחזק יותר, אבל גם אם תחכו קצת שיגיע, לא תפסידו הרבה. רק פרסומת באורך מלא ל"אובר" בבית הקולנוע.

משפט על הבמאי:
מייקל דאוס, שביים בעבר את "אולי בכל זאת" חשב שאולי בכל זאת הוא יצליח לברוח מהבינוניות עם ההומור הלא אחיד הזה, אבל...לא.

משפט על השחקנים:
באטיסטה הוא פשוט אהוב. אהוב הקהל ועכשיו גם אהוב צופי הקולנוע. השילוב שלו עם ננג'יאני מבריק וקולח. קרן גילן, הזכורה בתור נבולה מ"שומרי הגלקסיה" שבה לשתף פעולה עם באטיסטה וגם מירה סורבינו מגיחה להופעת אורח קצרצרה.

משפט על אורך הסרט:
שעה וחצי. יותר מזה אנחנו לא צריכים.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "שוטר על הדרך": פרסומת על הדרך
סרטים בקולנוע