"טבאלוגה - הסרט": הדרקון המיותר שלי

ביקורות
לא הרבה אחרי ש"הדרקון הראשון שלי 3: העולם הנסתר" ירד ממסכי הקולנוע, מגיע דרקון אחר להחליף אותו ורק מחזק את העובדה שאם כבר מצוירים בקולנוע, אז עדיף "צעצוע של סיפור 4". בקילומטרים.

"טבאלוגה - הסרט": הדרקון המיותר שלי
"טבאלוגה - הסרט": הדרקון המיותר שלי

ילדים בקיץ זה לא צחוק. צריך למצוא להם סידור בכל רגע נתון. שישי הראשון של החופש הגדול גדש את הכבישים ברמה פחותה בהרבה מזו הפגנות בני העדה האתיופית, אבל העובדה ששישי בשעת צהריים פקוקה יצרה תחושות זהות לאלו שקידמו לא מעט הורים היסטריים באמצע השבוע, כאשר חלקם חיפשו מטרנה במקרה הטוב או בקבוק מים במקרה הפחות טוב.


כולם להגיד: "טבאלוגה"! | באדיבות סרטי חמישה כוכבים

הקיץ הגיע והגיע הזמן להזיע. אקסטרא. ואחרי שסיימתם להזיע, תוכלו לעבור לבילוי במזגן ואם הקטנטנים שלכם מספיק קטנים, אז אפשר להגיע לבידור הזול ביותר שיכולתם לחשוב עליו, ברמה שבאמת רק ילדים קטנים יכולים להנות ממנו בצורה מספקת. חמוד לפרקים ופשוט לכל אורכו, באופן כזה שבלתי ניתן לחשוב על קהל יעד נוסף שעשוי להנות ממנו מעבר לילדים קטנים.

דמותו של טאבלוגה, הדרקון האחרון על כדור הארץ, נוצרה בשנת 1983 על ידי כוכב רוק גרמני, ממוצא רומני בשם פיטר מאפיי וזאת כחלק מסיפור אגדה מוזיקלי אודות הדרקון הקטנטן והירקרק. סיפורו תפס תאוצה והפך לסדרת ספרים, סדרה טלוויזיונית ותקליטים. הסרט הנוכחי הוא עיבוד קולנועי ראשון לדמות שהפכה עם השנים לאהובה ושגורה היטב בפיהם של ילדי גרמניה.


כן, פעם הייתי גם סדרת ילדים בטלוויזיה | קרדיט: Animation Magazine

טאבלוגה הוא דרקון (מוזר למדי בצורתו, אם לומר את האמת) צעיר שהתייתם מאביו ואימו וכעת גדל עם אביו המאמץ, שהוא בכלל עורב. השניים חיים בשלווה ושמחה בגרינלנד, אבל טאבלוגה מתקשה לירוק אש ובכך הוא מרגיש שאינו מממש את דרקוניותו באופן וצורה שלמים. הוא חש שמשהו חומק ממנו והוא חייב למצוא מה ואם אפשר בסוף התהליך גם לירוק אש, אז מה טוב.

הכל משתנה ביום בהיר אחד, כאשר הוא רואה כתובת נסתרת על אחד הסלעים, במקום בו הוא נמסר לאביו המאמץ. הכתובת על הקיר היא זו שמכריחה אותו ואת ידידו – החיפושית המעופפת: בולי, לצאת למסע אל עבר איסלנד השכנה. ארץ, שעל פי תושביה של גרינלנד, היא נוראית ומכילה יצורים נוראיים, שכל מטרתם ורצונם בחיים הם להשמיד את תושבי שכנתה.


בשיער קצר ומראה נערי | קרדיט: themoviedb

מסעם לאיסלנד, לחיפוש מקור אש לגרונו של הדרקון הידידותי, טומן בחובו מפגש עם לילי – נסיכת הקרח היפיפיה ובעלת הקול השובה. לילי בטוחה כי לאדון איסלנד – ארקטקוס יהיו הפתרונים לעובדה שטבאלוגה נעדר את היכולת הבסיסית עבור דרקונים: לירוק אש, אבל לארקטקוס תוכניות שונות לחלוטין עבור הדרקון ומשם מתפתחת לה הרפתקאה וסיפור שבמהותם הם נעדרי כל מחשבה מקורית או יוצאת דופן.

כן, מדובר בסרט לאוכלוסיית הילדים ואם לשפוט על פי קהל היעד, זוהי חוויה שמיועדת לגיל טף שרק התחיל ללכת ואפילו לא חובה ללכת, אם אפשר לעמוד ליד משהו מוצק ולהחזיק בו בשביל לקבל ביטחון. זאטוטים גדשו את הקולנוע ופחדו כל אימת שארקטקוס, איש השלג ה"מאיים", גלגל את צחוקו הרועם והנבלי והרגיש כל כך גנרי ומיותר, בכל גלגול וגלגול וגם בכל משפט ומשפט.


ועכשיו בגרסה הנשית, שבורחת מאיש שלג מפחיד | קרדיט: cineman

מדובר בסרט מוזיקלי, שלא מצליח להותיר חותם בעלילתו, במסר שלו ובעיקר לא בשירים או האנימציה שלו. המסר מאוד, אבל מאוד בנאלי וחסר טעם. המסע חלש והדמויות לא מרגשות ובעיקר לא הדרך שהן עושות, או בעיקר הדרך שדמות אחת עושה. אולי מדובר בדרקון קטן שמחפש את האש שלו ומתאהב בנסיכת קרח, אבל אפשר היה להלביש על העלילה המאוד גנרית הזו על עוד אלפי דמויות משני הצדדים וזה עדיין היה נראה הגיוני לא פחות.

בשורה התחתונה, במיוחד עבור אוכלוסיית ההורים – מדובר בסרט שמפגיש בין זוג הורים למזגן, מספק מנוחת צהריים בדיוק מתי שצריך ובעיקר הנאה ובידור מינימליסטי עבור אוכלוסיית הקטנטנים שגורמים לכם לעסוק בפעילויות הרבה יותר קיצוניות ומרגיזות בימי הקיץ הרותחים. אבל אם יש כרטיסים לסרט אחר, אתם מוזמנים לבזבז את כספכם על "צעצוע של סיפור 4" או משהו שלפחות מנסה להתקרב אליו.


תתחתני איתי ואני מבטיח לך את הנישואין הכי מוזרים בהיסטוריה של העולם, כולל זה של האגדות | קרדיט: cineman

משפט על הסרט:
אנימציה חלשה. שירים חלשים. מסר סתמי וסרט ילדים טיפוסי מהרמה הנמוכה שממש לא יגרום להורים להנות, חוץ מאותה שעה וחצי של שקט יחסי.

משפט על במאי הסרט:
סוון אונטרוואלדט ג'וניור, במאי גרמני מדרג ז', לא מצליח להתעלות גם בפעם השביעית שלו בתור במאי סרטים, עם סרט ילדים בינוני מינוס ולא מספק.

משפט על השחקנים:
מכיוון שאף אחד בארץ לא יצפה במקור הגרמני – הרי צוות המדבבים שרק הנגישו ולא תרמו מאומה לשיפור החוויה ההורית: אילנית גרשון, דדי זוהר, דניאל מגון, ניר רון, גל סרי, קוקי סלינס, נעמה שיטרית ושחר ירון.

משפט על אורך הסרט:
קצת פחות משעה וחצי. יותר מדי בתור הורה נוחר בקולנוע, אבל מספיק בדיוק לילדים.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "טבאלוגה - הסרט": הדרקון המיותר שלי
סרטים בקולנוע