"המעילה הגדולה בעולם": הסיפור שסופר מהר מדי

טלוויזיה
מה אם נספר לכם שהחברה שמימנה את הסרט האייקוני "הזאב מוול סטריט" היא בעצמה – זאב מ-וול סטריט?

"המעילה הגדולה בעולם": הסיפור שסופר מהר מדי
"המעילה הגדולה בעולם": הסיפור שסופר מהר מדי

הסיפור מתחיל אי שם בשנת 2011 עם חברת הפקה בשם "רד גרניט". החברה החלה לממן סרטים, לעשות מסיבות מטורפות והפכה בין לילה לאחד השמות המדוברים ביותר בתעשיה. כולם בתעשייה כה התרשמו מהיכולת שלה לשפוך כסף ולממן פרויקטים ענקיים והיה נדמה שזו חברה עם כיסים עמוקים מאוד הם אכן צדקו, רק שהכיסים היו של מישהו אחר. בשפה שנשאבה בהשראת הסרט "הזאב מוול סטריט", נחשף לאיטו הסיפור של חברת "רד גרניט" והעומדים מאחוריה. שלב אחר שלב נחשפות עוד ועוד דמויות ותחנות במה שמוגדר כהונאה הציבורית הגדולה ביותר אי פעם ומוערכת במיליארד דולר, בקירוב והכל באדיבות משלמי המיסים המלאזיים.


היי, נעים להכיר אותך...הנה 100,000 דולר | באדיבות yes

נשמע מעניין עד עכשיו, אז מה הבעיה של הדוקו הזה? אפשר לחלק אותם לשני חלקים:

הסיפור
הסיפור הוא בהחלט חשוב וכזה שצריך להיות מסופר. סיפור על שיכרון כוח ונהנתנות שלא ידעו שובע והגיעו על חשבונם של החלשים ביותר. סיפור על הדרך שבה כולנו נשאבים לכסף ולא מרבים לשאול שאלות שכמישהו שופך אותו עלינו גם אם אנחנו כוכבים הוליוודים גדולים. סיפור על שחיתות ממוסדת ולהטוטנות פיננסית שעוזרת למעט אנשים לחיות חיי עושר על חשבון ההמונים. תוסיפו לכל זה את הכוכבים ההוליוודים והמסיבות המטורפות ומתגלה כאן סיפור לא רע בכלל. אז מה הבעיה? הסרט...

כתיבה ובימוי
זה לא שהסרט רע כן? אבל יחסית לסיפור המדהים שהוא מספר, הוא לא מספיק מעניין. כל מה שנכתב עד כה מתאר את הרבע שעה הראשונה של הסרט. וזו בדיוק הבעיה. במקום לפתח את הסרט, כאילו מדובר במעשייה בלשית ולחשוף בכל פעם חלקיק אחר בפאזל עד להשלמתו, כמו שנעשה בצורה מדהימה בסדרת המופת "הג'ינקס", כאן הכל נזרק ונדחף לגרונו של הצופה ישר על ההתחלה. מכאן הסיפור ממשיך להעמיק, אבל בעיקר בתגובות למעשיה לאחר שכבר נחשפה וזה בהחלט לא רע, אבל מפספס את היכולת לבנות כאן סיפור מותח.


רגע, זה ממש דומה ל... | באדיבות yes

בשורה התחתונה ובכל הנוגע לתוכן הסרט עצמו, בהחלט מדובר כאן בסיפור די מדהים, שנושא בקרבו לקח חשוב, שמגיע ללמד את הצופים בו על טבע האדם והצורך בבלמים ואיזונים, אך בסרט שנפרס בצורה מעט מאכזבת ומרגיש כאילו יכלו לקצר אותו בעשרים דקות לפחות וזאת על אף אורכו הקצר יחסית (שעה ועשרים).

בכורה היום (חמישי, ה-30.5), בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המעילה הגדולה בעולם": הסיפור שסופר מהר מדי
סרטים בקולנוע