"הדרקון הראשון שלי 3": העולם הנסתר - רב הנסתר על הגלוי

ביקורות
חתימת אחת מהטרילוגיות (נכון לעכשיו, לפחות) הטובות שנעשו במחלקת האנימציה, בשנים האחרונות הגיעה בשעה טובה. בגרות, אחריות והמון רגש הופכים גם את החלק השלישי לסרט נפלא לכל המשפחה.

"הדרקון הראשון שלי 3": העולם הנסתר - רב הנסתר על הגלוי
"הדרקון הראשון שלי 3": העולם הנסתר - רב הנסתר על הגלוי

סיום חלקו השלישי של "הדרקון הראשון שלי" (או בתרגום המקורי: How To Train Your Dragon) לוקח קצת למחוזות הרגשיים, די בדומה לאלו שהוצגו בתום "צעצוע של סיפור 3" (שיצא באותה שנה בו יצא הסרט הראשון של "הדרקון הראשון שלי"). השורה הזו רלוונטית בעיקר בכל הנוגע לסיומו של הסרט הנוכחי, שבשביל להבין אותו ולהתרגש איתו, אתם פשוט חייבים לארוז את הקטנים שלכם ואת עצמכם ולפסוע לאחד מאולמות הקולנוע וזאת בכדי לראות את החלק האחרון, כמו שזה נראה כרגע, לסרט החברים הזה, בין ילדים-נערים ודרקונים.


ושלא תשתה לי שם חשיש | באדיבות Tulip Entertainment

שני הסרטים הקודמים הציגו את היקאפ, בתור ילד ובתור נער. הסרט הנוכחי מגיש אותו כאיש בוגר, גם אם עודו צעיר, אבל כזה שכבר מתכונן לקראת חתונתו עם אסטריד. הוא הצ'יף הנבחר מכורח המציאות ונסיבות הסרט השניה, הוא צריך לקבל החלטות עבור כל השבט וגם יש בידו את הסמכות לבצע את אותן ההחלטות, הלכה למעשה, במקום אביו, שקיפד את חייו בהשתלשלות האירועים של הסרט הקודם במספר. לצידו אמו, אסטריד ושאר החברים ומולו מתייצב אויב חדש, נורא לא פחות מאלו הקודמים.

בסרט הנוכחי מגלים היקאפ ושום שן, שיש עוד זעם לילי (או כפי שאסטריד מכנה אותה בהמשך – זעם אורי). שום שן אינו הדרקון האחרון והיחיד מסוגו ומעל הכל, הדרקון השני מסוגו הייחודי של שום שן הוא בעצם: דרקונית. משם סיפור האהבה בין שני הדרקונים הוא באמת עניין של זמן ומגיע בבחינת השתלשלות עלילתית די צפויה, אך יותר מזה מדובר בהיקאפ וביכולת שלו להתנתק מ"חיית המחמד" שלו, שהיא כבר יותר בבחינת חבר או משפחה וכך מתקבל סיפור שדי מקביל להורות, כאשר היקאפ נדרש להפגין בגרות ביכולתו לתת לשום שן להסתובב בלעדיו.


איך מגיבים לעובדה שיש עם מי להרבות את הגזע האחרון מסוגו? | באדיבות Tulip Entertainment

בזמן ששום שן מפתח את מערכת היחסים שלו עם הדרקונית הלבנה, אויב חדש מגיע וחומד לצוד את הזעמים הליליים ובעוד היקאפ רק מתרגל לרעיון שהוא לא הראשון בתור אצל שום שן, הוא גם צריך לבנות תוכנית הגנה לדרקון האהוב שלו, לשאר דרקוני הכפר ובעצם לכפר כולו, שנמצא בסכנה מפני אויב שלא רוצה לראות את הידידות בין דרקונים ו-ויקינגים נמשכת. כל אחד יכול לקחת את הפרשנות לחברות הזו ואת מי שמנסה למנוע אותה למקומות שנראים לו, אבל בסרט עצמו זו פשוט ידידות מופלאה ותמימה שגיבורי הסרט רוצים לשמר ולשמור עליה.

ההתפתחות הכפולה של צמד הגיבורים היא פשוט נפלאה, גם ובעיקר למבוגרים הצופים בסרט. מצד אחד היקאפ מתכונן לחתונה וכמובן מטיל ספקות בעצמו בתור ראש שבט שמקבל החלטה עצומה עבור כל אוכלסיית הכפר שלו, בגין חברותם המשותפת עם הדרקונים. מצד שני ישנו שום שן, שפתאום מוצא את החצי השני שלו, שאינו האדון-חבר שלו. שני הגיבורים מתחילים בכיוון טיסה אוטומטית עם בנות זוג וחברותם עומדת למבחן מסוים, כאשר ברקע מסתובב לו נבל שמנסה להשמיד אותם, ללא סיבה אמיתית מספקת, מעבר להיותו נבל.


שום שן ראה אותם ורצה גם כן מערכת יחסים משלו | באדיבות Tulip Entertainment

אורכו הקצר יחסית של הסרט גורם לעלילה להיות אינטנסיבית במידת מה ועל כן מתקיימות גיחות לא מועטות ממיקום למיקום. סיטואציות עפות במהירות בה שום שן טס ממקום למקום, אבל ברגעים שהעלילה צריכה להאט, הרגעים שיישבו את הקהל מקבלים יופי של נתח, מבחינת הזמן. טקס החיזור המקסים של שום שן מקבל את נתח הזמן שלו בדיוק במינון הנכון ביחס לאורך הסרט בתור שלם. שום שן והיקאפ גם מקבלים את זמן המסך בשביל לנסות ולהציג את השלב החדש בחברות שלהם וכל השאר נותרים ניצבים, בעלי תרומה קומית ברקע.

הסרט הראשון, ששוחרר לפני תשע שנים בדיוק, היה נפלא במידה זהה בדיוק לזו של הסרט השני וגם של הסרט הנוכחי. קשה למצוא הרבה טרילוגיות מצוירות או בכלל, אשר שומרות על הרמה הגבוהה ביחס בין הראשונה לאחרונה וזו בהחלט טרילוגייה שעבור רבים בהחלט שמרה על רמה גבוהה של אנימציה, עלילה וחיבור רגשי לגיבורים ואי אפשר אפילו להתחיל לתאר את כמות האמוציות שתוקפות את הצופה בעת הצפייה בסרט או יותר נכון, בסופו.


ברמזור זה ימינה או ישר?! | באדיבות Tulip Entertainment

כן, זה קצת רכרוכי ומביך לומר שהלחלוחיות מתחילות להצטבר בזוויות העין ומחנק קל בגרון נרשם בעת סצנת הסיום, אבל מה לעשות כאשר זו האמת לאמיתה. כן, זה סרט מצויר, אבל הוא כולא בתוכו כל כך הרבה רגשות וחששות אנושיות ואמיתיות. איך אפשר לשחרר את אהוביך עבור מישהו אחר ובו בזמן לנסות ולהגן עליהם מפני גורמים אחרים, אפלים שמגלמים את החששות הבסיסיים והאנושיים ביותר שקיימים אצל כולנו. הסרט המצויר והלא-ארוך-יותר-מד י הזה מכיל בתוכו כל כך הרבה בגרות ועדיין מדבר בשפת הילדים, עם המון חן וקסם שבאמת מקשים על היכולת שלא לאהוב ולא להתרגש ממנו.

האנימציה של הסרט הזה כבר מזמן הגדירה את עצמה בתור אנימציה בעלת מאפיינים ייחודיים, כאשר אף דרקון לא זהה לחברו וגם אם רובם נראים מגוחכים, הם עדיין מרשימים בחזון והיצירתיות שלהם. בסרט הזה גם נכנס אלמנט נוסף של העולם הנסתר, אליו מנסה לנתב היקאפ את אנשי ודרקוני ברק, עולם צבעוני ופנטסטי, שפשוט כיף לעין להסתכל ולהיחשף אליו, עובדה שמגיעה בתור יתרון ענק נוסף שגלום בסרט הזה, בנוסף לסאבטקסט העלילתי הפשוט, אבל הנוגע.


Love Is In The Air | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
חוויה שנפרשה על תשע שנים מגיעה לקיצה עם סיום דרמטי ומרגש. כיף גדול, אנימציה נפלאה ותענוג ענק שבהחלט מותיר חותם בעולם האנימציה הקולנועית.

משפט על הבמאי:
דין דבלואה, שהתחיל עם "לילו וסטיץ'" הפך לאיטו לבמאי של "הדרקון הראשון שלי" באופן כמעט בלעדי. הוא עשה עבודה מדהימה, ביצירת טרילוגיה אחידה ברמתה הגבוהה.

משפט על השחקנים:
כל כך הרבה עומס ווקאלי מוכר...קולו של ג'יי ברושל לא מזוהה עם כלום מעבר לתפקיד היקאפ, כך גם בנוגע לאמריקה פרארה, בתור אסטריד. אבל מעבר להם תמכו ושותפו עוד: מארי אברהם, קייט בלאנשט, ג'רארד באטלר, קריסטין וויג, ג'ונה היל, כריסטופר מיינץ פלאזה ואפילו קיט הרינגטון שתיכף חוזר לעונה אחרונה בהחלט ב"משחקי הכס".

משפט על אורך הסרט:
שעה ושלושת רבעי זה בדיוק הזמן לילדים ומבוגרים לא לאבד את הסבלנות והאמת שבכזה סרט נפלא ומושך, לא הייתה התנגדות לתוספת זמן קלה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הדרקון הראשון שלי 3": העולם הנסתר - רב הנסתר על הגלוי
סרטים בקולנוע