"קונור מקגרגור: הידוע לשִמצה": מרתק מתאבקים וצופים כאחד

טלוויזיה
בתזמון מקרי ויוצא מן הכלל ישודר הסרט הדוקמנטרי על קונור מקרגור ב-yes, באותו היום שהודיע (שוב) על פרישה. הזדמנות טובה לקבל הצצה אל תוך חייו האישיים ולסיפורו המרתק של אחד הספורטאים המעניינים של השנים האחרונות. עכשיו נראה אתכם מחמיצים אותו.

"קונור מקגרגור: הידוע לשִמצה": מרתק מתאבקים וצופים כאחד
"קונור מקגרגור: הידוע לשִמצה": מרתק מתאבקים וצופים כאחד


בתזמון יוצא דופן עם עליית הסרט הדוקומנטרי עליו ב-yes דוקו (היום ב-22:00), קונור מקגרגור יישר קו ודווקא היום הודיע על פרישה מהאבקות, ממש לא זמן רב לפני סיום ההשעייה שלו, שהגיעה בעקבות התקרית בסיום הקרב, שהסתיים בתבוסה לחביב נורמגומדוב. אבל כפי שכולנו יודעים למילה "סופי" בהיאבקות ובספורט בכלל יש משמעות שונה מאשר בתחומים אחרים וניתן רק לשער שתמורת הסכום או המתאבק הנכונים, לא תיווצר הפתעה גדולה ממש אם נראה את הכוכב האירי מפזז בזירת האוקטגון פעם נוספת.

אליעזר שקדי (מפקד חיל האוויר בין השנים 2004-2008) אמר פעם שיש אנשים שנראים כאילו אלוהים נגע בהם; הכוכבים הגדולים כמו מייקל ג'ורדן, ליונל מסי ודומיהם, אבל אין כוכב ברמה כזאת ובשום ענף ולא רק בספורט שמגיע לגדולתו ללא דם, יזע, דמעות ולפחות נקודת משבר אחת שיכלה להוביל אותו לצמרת או לתחתית. זה הסיפור על מקגרגור, כנראה אחד המתאבקים היותר טובים שדרך על זירת האוקטגון של דיינה וואיט ומה שבטוח, הכי מעניין מבין כל אלו שדרכו שם.

האיש שהתחיל כמתמחה במשרת שרברב בשנת 2006 וכבר בשנת 2008 חתם על חוזה ב-UFC הוא סיפור הצלחה אדיר בכל קנה מידה אפשרי; הוא סיפור סינדרלה שכולנו אוהבים לראות והוא מעניין, מרתק ומסקרן, יש לו פה בגודל של כל דאבלין והוא לא מהסס להשתמש בו, ביחד עם טונות של כריזמה וביטחון הוא בונה לבמאי גווין פיצג'ראלד האלמוני את היסודות וכל מה שפיצג'ראלד צריך הוא פשוט לא להתערב בכדי לתת לסיפור עצמו לזרום.


מי שלא צופה בדוקו עליי, אני בא אליו הביתה | באדיבות yes

ההתחלה של הסרט מחזירה אותנו לפסקה הראשונה, בחסותו של שקדי ומספרת לנו על הקשיים של מקגרגור, על המגורים עם חברתו אצל הוריו, על העוני, על ההתחלה בתור ילד שאוהב בכלל כדורגל ומשם על האימונים הקשים והתשוקה העזה להיאבקות. בשלב הזה של הסרט מבצע פיצג'ראלד קפיצה חדה במהירות של אפר-קאט ממקגרגור, לכיוון החוזה ב-UFC, החיבוק עם הג'נרל מנג'ר האלמותי של הארגון – דיינה וויאט ועל הנסיקה ממסלול השרברב שמתגורר בבית הוריו עד לשלב הפרסום והתהילה שנראים כל כך טבעיים אצל מקגרגור, כאילו שהוא נולד עם כל הכסף והתהילה שיש לו היום.

לאחר החלק הראשון בסיפור חייו, אנחנו מגיעים למנה העיקרית והמדממת; הקרבות עצמם והטיפוס לפסגה – מהניצחון הראשון בקרב הראשון, הניצחון ההזוי על האלוף ז'וז'ה אלדו ועד ההפסד הראשון והתארים. פיצג'ראלד נותן לנו אפשרות להיכנס לחיים, למחשבותיו של הכוכב וכאמור ללא התערבות גדולה מידי. מקגרגור, לעומתו, מספק את הסחורה כאילו מדובר בסרט שכתוב בשקידה - הראיונות איתו ובכיכובו מעניינים ושוטפים, הפה שלו "מפיק מרגליות" ומצליח לעצבן כל יריב לפני הקרב, גם כאלו שלא אוהבים טראש טוק ובטח ובטח כאלו שאוהבים לפלפל את הקרבות שלהם. הקרבות של מקגרגור לא יכולים להיות מתוסרטים בצורה יותר טובה, כפי שנאמר בהתחלה – מקגרגור עושה את כל העבודה ופיצג'ראלד רק צריך לדעת לא להפריע.


צלם את הפה הגדול | באדיבות Maxim

ניתן ללמוד רבות ממקגרגור, לטוב ולרע. הפה שלו מסבך אותו בצרות, ההתנהגות שלו לא הכי מנומסת ונעימה בלשון המעטה, אבל מצד שני מקגרגור הוא איש של עבודה קשה, הקרבה מטורפת ונאמנות גדולה. הצוות שאיתו וגם האישה שאיתו התחילו איתו מלמטה, הוא לא שוכח להתייחס למעריצים שלו, בטח ובטח אם הם מהמולדת האירית, הוא לא שוכח את המקורות שלו ומסתובב עם דגל אירלנד והכי חשוב; טראש טוק ועצבים בצד, כי מקגרגור יודע גם לפרגן ליריבים שלו לאחר הקרב ולא זורק האשמות על אחרים אלא מנסה להבין איפה הוא טעה והיכן הוא יכול להשתפר.

תאהבו או תשנאו את מקגרגור, אבל הוא אישיות מרתקת וכך גם הסרט עליו, כמעט שעה וחצי עוברות בהינף עפעף ומשאירות טעם לעוד, הן לא מכילות כמעט כלום על קרב האגרוף מול אלוהי האגרוף פלוייד “מאני" מייווטר והקרב מול חביב “העיט" נורמגומדוב וזה הרי ברור לכולנו יכול למלא סרט נוסף.
לא שבענו ממקגרגור והוא בטח ובטח לא שבע מלנסות לרתק את העולם, גם בזירה וגם על המסך.


יאללה, בוא נסיים עם התמונה. לא מסוגל עוד ללבוש חליפות | באדיבות Maxim

בכורת הסרט תהיה היום (יום שלישי, ה-26.3), בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.
סיכום המבקר
10/
7.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "קונור מקגרגור: הידוע לשִמצה": מרתק מתאבקים וצופים כאחד
סרטים בקולנוע