"משודרג": כש"שליחות קטלנית" ו"היא" נפגשים

ביקורות
הסרט משודרג לוקח את הסרט "היא" וכשמו הוא - משדרג אותו עם הרבה אקשן והומור וכל זה מבלי לגרוע במסר שהוא אמור להעביר.

"משודרג": כש"שליחות קטלנית" ו"היא" נפגשים
"משודרג": כש"שליחות קטלנית" ו"היא" נפגשים

בשנת 1984החלה סדרת הסרטים של "שליחות קטלנית", כנראה סדרת הסרטים הכי מוכרת וטובה שמראה לנו שלמרות כל השפע והטוב שהטכנולוגיה מציאה לנו, יש איתה גם לא מעט חסרונות (וזה מבלי לגעת בתוכנית "האח הגדול" שהיא כנראה החסרון העיקרי). מלבד זאת שהיא נתנה לנו כמה משחקי מחשב/מגאסון (כן, היה פעם דבר כזה) מצוינים לתקופה ההיא והכירה לנו את האיש וה"אסטה לה ויסטה בייבי" ארנולד שוורצנגר, היא גרמה לכך שהוליווד התחילה לקחת ברצינות את כל נושא הטכנולוגיה, שהורסת את החיים שלנו.


(יש לך עשרה שקלים? אני צריך להגיע לבאר שבע | באדיבות Tulip Entertainment)

לאור הצלחת סרטי "שליחות קטלנית", הוליווד רעשה וגעשה וכולם ניסו לשחזר את הנוסחא המוצלחת שהאוסטרי הבריון היה הכוכב שלה. ברוב המקרים היה מדובר בסרטים בינוניים במקרה הטוב , כולל כמה נסיונות לא מוצלחים לסרטי המשך לצמד הסרטים המקורי, הוליווד השתמשה בשלל כוכבים (ג'יי קיי סימונס, כריסטיאן בייל, אם הדרקונים; אמילי קלארק ועוד...) וגם קאמבקים של 2 המחסלים (שוורצנגר ורוברט פטריק) לא הצליחו לשחזר את הצמד המצוין.

אבל ב-2013 יצא לאקרנים הסרט "היא" בכיכובו של הקול של סקרלט ג'והנסון והשפם של חואקין פניקס, הסרט לקח את נושא הטכנולוגיה המזיקה כיוון אחד הצידה לכיוון הפחות המוני והפחות "השמדתי את העולם עם רובוטים מלחיצים" ולמרות זאת לא נפל מסרטי "שליחות קטלנית" ברמתו, מקטרגיו יגידו שהוא היה קצת איטי מידי ולכן לי וונל, אשר ידוע בעיקר כאבי סרטי האימה ("המסור" ו"זדוני") בבימויו וכיכובו, יצר סרט שמזכיר מאוד את "היא" אבל גם מוסיף קצת את קסמו האישי, בעיקר בכל הנוגע לאקשן ופחות לאימה כפי שכתוב בהקשר לסרט.


(כמה דקות ויש לך גוף חדש | באדיבות Tulip Entertainment)

הסיפור בסרט די פשוט, טריי (אשר מגולם ע"י לוגאן מרשל גרין, שנראה כמו האח הקטן של טום הארדי) הוא מכונאי רכב בעולם עתידי (ללא זמן מוגדר) שבו הרכבים הם "חכמים". מן הסתם אין לו הרבה לקוחות אבל יש לו לקוח אחד שהוא מיליארדר, וזה כנראה מספיק טוב, במיוחד שאישתו – אשה (זה מצחיק כנראה רק בישראל) היא זאת "שלובשת את המכנסיים בבית".

טריי לא ממש אוהב את כל החידושים הטכנולוגיים (וזה עוד מבלי שהוא ראה את הסרט), אבל למרות זאת הוא חי חיים טובים ביחד עם אשתו, עד שיום אחד ארבעה אנשים לא מזוהים הורגים אותה ויורים בו, מה שמשאיר אותו משותק מהצוואר ומטה, ז"א שעכשיו הוא תלוי במאה אחוז במכונות ובטכנולוגיה שהוא כל כך שנא.


(כואב עד כמה שזה טוב | באדיבות Tulip Entertainment)

זוכרים את המיליארדר? יופי, הוא מגיע ומציע לטריי טיפול חדשני שיחזיר לו את התחושה בגפיים ויחזיר אותו לפעולה, הוא רק שוכח להגיד לטריי לקרוא את הוראות השימוש וכשטריי מתעורר הוא מגלה שיש לו קול בראש ולא, זאת לא סקרלט ג'והנסון שתעשה איתו "אהבה וירטואלית", זה קול קצת יותר משוגע, הרבה פחות מפתה וגם לא מפרסם את סודה סטרים.

מכאן מתחיל האקשן שהוא באמת ראוי לשם "משודרג", כל סצינת אקשן עשויה בצורה מרשימה ומעניינת וביחד עם קצת הומור שנמצא בדיוק במינון הנכון ו ועם המוזיקה ה"בלייד ראנרית", שנותנת הרגשה עתידנית ומלנכולית אנחנו מקבלים סרט שאכן ראוי לשמו המשודרג.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משודרג": כש"שליחות קטלנית" ו"היא" נפגשים
סרטים בקולנוע