"משימה בלתי אפשרית: התרסקות": עוד משימה לאוסף

ביקורות
22 שנים עברו לאחר הסרט הראשון וטום קרוז עדיין רץ, בועט ושובר קופות ויחד עם סייד-קיק משופם הוא מצליח לצלוח את המשימה הבלתי אפשרית האמיתית; להחזיק מים בסרט השישי בסדרה.

"משימה בלתי אפשרית: התרסקות": עוד משימה לאוסף
"משימה בלתי אפשרית: התרסקות": עוד משימה לאוסף

למי שבמקרה נחת על כדור הארץ מכוכב אחר וקיים חשש שאינו מכיר את המותג "משימה בלתי אפשרית"; לא מדובר בעלייה של נבחרת ישראל בכדורגל למונדיאל אלא בסדרת סרטי אקשן / ריגול, אשר מבוססת על סדרת טלויזיה מצליחה.

סדרת הטלויזיה, שנוצרה ב-1966 הייתה מבוססת על "כוח משימה בלתי אפשרית" בפיקודו של אית'ן האנט, הסרט הראשון של משימה בלתי אפשרית המבוסס על הסדרה נוצר כ-30 שנים לאחר מכן, ב-1996 והיה (וככל הנראה גם נשאר) אחד מסרטי הריגול הטובים שהיו בקולנוע, הוא התמקד קצת יותר במנהיג החבורה אית'ן האנט וקצת פחות בצוות. לאחר מכן נוצרו עוד ארבעה סרטים, שככל שמספרם גדל כך ההתמקדות בצוות השתפרה וגם בסרט הנוכחי צוותו של האנט מקבל מקום חשוב ומכובד במהלך רוב הסרט.


(וככה, חברים, שוברים קרסול | באדיבות סרטי פורום פילם)

ביהדות, המספר 6 מסמל שלמות, משהו שהסרט השישי בהחלט רחוק ממנו ומצד שני, בקולנוע מספר 6 לסרט זה משהו שכמעט לא רואים ורק סרטים מעטים זכו להציג שישה סרטים, במהלך 22 השנים אשר חלפו מהסרט הראשון היו כל כך הרבה מגמות שונות וכל כך הרבה סדרות סרטים קמו ונפלו שאי אפשר שלא להעריך את כל מי שקשור לסדרת הסרטים הזאת ובראשה ל"ילד" הנצחי: טום קרוז.

הסרט השישי מתחיל באיזור הסיום של קודמו כאשר אית'ן האנט מנסה להציל את העולם מקבוצה של קיצוניים שרוצים ליצור סדר חדש בעולם ע"י שלושה מגה פיגועים ב-ותיקן, בירושלים ובמכה וע"י כך לאחד את העולם. הקבוצה נקראת "הסינדיקט" ואלו שראו את הסדרה יכולים להצביע שהקבוצה הזאת עושה צרות כבר משנת 1966, אבל התסריט הוא לא מה שמשנה בסדרת הסרטים הזאת ובכלליות בסרטי ריגול, הכל כבר נעשה מבחינת התסריט ואת בגידתו של סופרמן המשופם היה אפשר להריח מקילומטרים עוד בערך בדקה השלישית של הסרט.


(זה רק אני והשפם שלי | באדיבות סרטי פורום פילם)

עם ההתחלה הקלישאתית ביותר של התנגחויות בין גורמי חוק אחד בן השני ועם עוד כמה טקסטים מיושנים וחבוטים, אנג'לה באסט ("בית האימה האמריקאי"), אלק בולדווין ("רוק 30") ואפילו סופרמן עצמו (הנרי קאוויל) לא מצליחים לעבוד ומה שנראית כמו התחלה איומה של סרט שחוק וקלישאתי מצליח להתרומם מהר מאוד דווקא בסצינה של צניחה חופשית ממטוס, שם מתחיל המסך הרחב לפעול והאקשן והאדרנלין מתחילים לזרום.

מהצניחה החופשית ומכת הברק באוויר אנחנו צונחים ישירות לסצינת קרב מרתקת בשירותים של מועדון פאר ואז ל"לנערת הג'יימס בונד התורנית"; ונסה קירבי, שבחיוך אחד הורגת אנשים ושוברת לבבות. לאחר מכן ממשיכים למרדפי אופנועים בפריז ומגיעים מתעלות הביוב בעיר התת קרקעית של עיר האורות. משם ממריאים לגובה רב לפסגות קשמיר המושלגת למרדף מסוקים מיוחד, תודה שטסתם אייר "יס פלנט" אתם מוזמנים לטוס איתנו בשנית.

בהחלט מסע מעניין שאם היינו עושים אותו במציאות היה לוקח לעשות אותו מספר ימים במקרה הטוב, בסרט זה לוקח רק שעתיים ו27 דקות, אולי לא "רק", כיוון ש2:27 זה קצת הרבה מידי, אבל למרות הזמן הרב ללא הפסקה בקולנוע, הצופים הצליחו להישאר מרוכזים בכל דקה ודקה אודות לאקשן הבלתי פוסק ולנופים המרהיבים.


(סתם עוד יום בצוות "משימה בלתי אפשרית" | באדיבות סרטי פורום פילם)

הצמד מק'קרוז (כריסטופר מקווארי, הבמאי וכוכב הסרט שלו; קרוז), אשר אחראי על כמות מכובדת של סרטים ביחד ("ג'ק ריצ'ר", "משימה בלתי אפשרית – אומת הנוכלים", "קצה המחר", "המומיה", "וולאקירי") מצליח לסמן לעצמו עוד "וי", כאשר הוא עובר משימה כמעט בלתי אפשרית ומציג סרט ריגול מוצלח בסך הכל, סרט שהאקשן, האפקטים, הצילום והנופים מצליחים לגבור על תסריט יומרני ולא מוצלח.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משימה בלתי אפשרית: התרסקות": עוד משימה לאוסף
סרטים בקולנוע