"לילה בטירוף": מי משחק?

ביקורות
כאשר "בדרך לחתונה..." פוגש את "המשחק" אי אפשר שלא לצאת מרוצים. בייטמן ומקאדמס מתחרים, קורעים מצחוק, שוטחים נושאים נוספים על השולחן ומפסידים את ההצגה לג'סי פלמונס אחד.

"לילה בטירוף": מי משחק?
"לילה בטירוף": מי משחק?

קצת לפני שנתחיל בכלל לדבר על הקומדיה ההיסטרית של ג'ייסון בייטמן ורייצ'ל מקאדמס, צריך לומר מילה, שתיים (או הרבה יותר) על ג'סי פלמונס, אשר כונה בידי כותב שורות אלו Fat Damon (ולא פעם אחת) וזאת בגלל הדימיון בין שני השחקנים ועצם העובדה, שמה לעשות, מאט דיימון הרבה יותר מפורסם מפלמונס (שב"פארגו" היה עבה הרבה יותר). אבל רצה הגורל והאיש פשוט הולך ומשתלט על כל חלקה טובה בקולנוע ובטלוויזיה ובצדק, ג'סי פלמונס עושה זאת לבד ובגדול ולא רחוק היום ויגידו על מאט דיימון Slim Plemmons (ולא בטוח שהם לא יחליפו משקלים עד אז) על שום הדימיון שלו לפלמונס המפורסם, המצליח וזה שנמצא כמעט בכל סרט מוקרן בקולנוע או סדרה שרצה בטלוויזיה. האיש לוקח תפקידים טובים, או שהופך כאלו סבירים לנהדרים וגם הפעם זה המקרה, כאשר מדובר בתפקיד קטן-גדול, גונב הצגה ובלתי ניתן לשכחה גם בסרט רב אירועים כמו זה.


(תן לק לכוכב של 2017-2018 | צילום: IMDB)

ממש עם התחלת הסרט רץ מונטאז' מטורף המספר את סיפור היכרותם של מקס (בייטמן) ואנני (מקאדמס) ואת התמכרותם וחיבתם העזה לזכייה במשחקי חברה ובכלל. הסרט ממשיך לספר על בני הזוג והחיבה שלהם לארח משחקי חברה גם אחרי שעברו לגור ביחד והתחתנו ועכשיו, לקראת השלב הבא - הבאת ילדים, נראה שיש להם בעיות לממש את החלק הזה, בעיקר בעקבות העובדה שמקס מאוד לחוץ מיריבות עתיקת יומין בינו לבין אחיו הבכור, איש מצליח מאוד שמגיע לבקר את בני הזוג ומעורר אצל אחיו הצעיר תסכולים תחרותיים ישנים.

החברים הקרובים של בני הזוג הם זוג נשוי (למורן מוריס וקיילי בנברי), שיוצאים מימי התיכון ועוד חבר אהבל (ביל מגנוסן - "גשר המרגלים" גם עם פלמונס ו"מכונת הכסף"), שמביא איתו בנות זוג מתחלפות מדי שבוע, אבל כאלו שגורמות לו להיראות טוב במשחקים, כלומר, יחסית אליו. לבני הזוג יש שכן קריפי (פלמונס), שפעם היה שותף עם אשתו לערבי משחקי החברה המשותפים, אבל מאז שהוא והיא התגרשו, הוא נותר בתור הירושה שבני הזוג לא מתים לקבל באופן קבוע אל ערב המשחק שלהם, על אף שהוא עושה מאמצים עילאיים לנסות ולהידחק לאחד מאותם מפגשים בדרכו המלחיצה.


(אח, את המשחקים שלך קח | באדיבות Tulip Entertainment)

הגעתו של ברוקס (קייל צ'נדלר - "מהדורה מוקדמת"), אחיו של מקס, טורפת את הקלפים, בעיקר כאשר הוא מזמין את כל החברים לערב השווצה בהונו וביכולותיו והוא מבטיח להם ערב משחק שכמותו לא חוו בחייהם ואכן זה בדיוק מה שקורה, רק שכמו בסרטים מהסוג של הסרט הזה, הכל מסתבך והכל מצחיק לכל אורך הדרך. הזוגות לומדים על עצמם ועל מערכת היחסים שלהם דברים שלא ידעו קודם, האחים יגיעו לתובנות חדשות שלא ידעו זה על זה במהלך כל חייהם ולא תהיה ברירה לכולם, אלא לאמץ לחיקם את השונה והמוזר, עם או בלי שירצו.

לכל זוג יש את הנושאים הפתוחים שלו, כאשר הגיבורים הראשיים מתחבטים בעניין הורות עתידית בעיקר, זוג נוסף מתעסק במה קרה בהפסקה היחידה ביניהם וזוג נוסף מתגבש האם הזיווג ביניהם הוא אך ורק למען המשחק או שמא יש כאן על מה לעבוד באמת. מעל הכל ישנה זוגיות או יותר נכון מערכת יחסים, שזקוקה לטיפוח ואישור והיא מערכת היחסים הטעונה בין מקס לבין ברוקס ויאמר כל פסיכולוג (או במקרה הספציפי בסרט, סתם רופאה) - יריבות בין אחים קיימת עוד מימי קין והבל ואין טבעית ממנה.


(יש לי שתי מילים בשבילך: Game On | באדיבות Tulip Entertainment)

כש"בדרך לחתונה..." פוגש את "המשחק" זו בדיוק התוצאה שמקבלים הצופים, כאשר מדובר על סרט עמוס טוויסטים, אלמנטים קריפיים של אימה ואפילו הבהלות מקפיצות מועטות עבור הצופים הרגישים וטונה של קומדיה במגוון צורות ודגמים. גיבורי הסרט מסתבכים עם עולם הפשע בלא ידיעתם ואז בידיעתם והצופה לא מצליח להבין האם ההסתבכויות הן חלק מהמשחק או שמא אמיתיות עד לרגע האחרון וכיאה לקומדיה, אין בעובדות הללו שום השפעה על העלילה של הסרט ועל התנהגותן של הדמויות בתוך העלילה.

תבנית הסרט די ידועה וצפויה במרבית חלקיו, אבל יש כאן סוג של נועזות, כאשר לוקחים נושא שרשם הצלחות במותחנים ועושים ממנו קומדיה פרועה עם סצנות בלתי נשכחות, בנוסף לעובדה שכל הסרט מלווה בניים דרופינג של סרטים קלאסיים ("מועדון קרב", "ספרות זולה", "ג'אנגו חסר מעצורים") וחיקויים מפורסמים מאותם סרטים וגם של שחקנים מפורסמים (חיקויים ענקיים של דנזל וושינגטון ושל אמנדה פלאמר מ״ספרות זולה״ - מהשוד במסעדה), אבל אחרי שהאבק שוקע ובסופו של דבר מדובר על סרט לקהל יעד מסוים, אנשים שכבר חצו לעולם של הנישואים וכאלו שקצת לפני, מתלבטים ושוקלים האם להצטרף וסתם כאלו שחובבים קומדיה פרועה וטובה.


(זו כנראה תהיה התמונה שתיחקק בזכרונכם מהסרט | באדיבות Tulip Entertainment)

משפט על הסרט:
קומדיה נהדרת עם שחקנים מצחיקים ותסריט כתוב היטב, כאשר מדובר בהפתעה נפלאה, קלילה ומבדרת ופשוט סרט שכיף לראות.

משפט על הבמאים:
ג'ון פרנסיס דיילי וג'ונתן מ. גולדשטיין, שביימו את "חופשה בהפרעה", חוזרים לעוד סוג דומה של קומדיה מהוקצעת, מבריקה ואפילו בעלת אמירות מסוימות על חיי הגיבורים שלהם וגם משתתפים בהופעות קצרצרות בתפקידי אורח בסרטם הנוכחי (כמו גם בקודם).

משפט על השחקנים:
בייטמן נהדר ומצחיק כתמיד, מקאדמס תמיד הייתה מפותחת בתחום הקומי, צ'נדלר בתפקיד עוקצני ומצוין והופעות אורח של מייקל סי הול ("דקסטר"), דני יוסטון וג'פרי רייט (ברנרד מ"ווסטוורלד" ;), אבל מעל כולם פלמונס שפשוט לא מפסיק לעבוד והתקופה האחרונה הייתה עמוסה מאוד עבורו ("העיתון", "תוצרת אמריקה", "אויבים", "מראה שחורה") וכנראה תימשך בצדק.

שלוש מילים על אורך הסרט:
שעה וארבעים, קלללל!

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "לילה בטירוף": מי משחק?
סרטים בקולנוע