"הבוזגלוס": ערס פואטי

טלוויזיה
יעקב בוזגלו רוצה להותיר מורשת, שלא תכלול רק כדורגל, מאחוריו. ארבעת בניו ואשתו ידגימו כיצד חיים זה לצד זה ובעיקר אלו לצידו של הפה הגדול ביותר שיודע הכדורגל הישראלי כיום מאדם שלא משחק כדורגל.

"הבוזגלוס": ערס פואטי
"הבוזגלוס": ערס פואטי

כבר יותר מעשור שמאור בוזגלו משחק כדורגל באור הזרקורים וזה אומר יותר מעשור של זמן יעקב בוזגלו למדינת ישראל. רצתה המציאות ורק לאחר 11 שנים לערך, לאחר שבוזגלו האב נכנס לתודעה של אוהדי הכדורגל בישראל ונאות אחד מגופי השידור הגדולים לקחת על עצמו את הפרויקט והביא איתו את משפחת בוזגלו במלואה לאוויר השידורים. אין שום דבר מהסקירה הטלוויזיונית הזו שאמור לעודד את תופעת המעקב אחרי משפחות ששגרת חייהם היא שגרה של אנשים שלא חובה ללמוד מהם, אבל אין ספק שבתקופה הנוכחית, המקדשת ריאליטי, Yes עלו על תרנגולת שמטילה ביצי זהב והחליטו לחלוק מעט ממנה עם הצופה הישראלי ולא רק עם אוהדי הכדורגל המקומי.

חבר שאל, מעט אחרי הפרמיירה של הבוזגלוס, האם אין בסדרה הזו משום תעודת עניות חברתית לחברה הישראלית והשאלה הייתה במקום ואולי לא היה כדאי לעודד תופעה כזו, אבל היא קיימת וזו הברקה של yes או התעוררות מאוחרת לקדם את המשפחה הססגונית לכדי סדרת ריאליטי. סדרת ריאליטי שכל תכליתה הוא עיסוק מאחוריי הקלעים בפאואר קאפל המקומי - אב ובנו וספיחיהם, בכל הנוגע להתנהלות השגרתית שלהם אל מול המצלמה והבאת חלק גדול מהשגרה שלהם מחוץ למצלמה אל זמן מסך מקומי.


(איטס דה טיים אוף אאור לייבס | באדיבות Yes, דיאנה פקלדינץ)

זו בבחינת הברקה טלווזיונית, בעידן שהביא לעולם את קים קרדשיאן ומשפחתה, שעושים הרבה רוח, מצלצלים בכל הפעמונים הנכונים וזוכים לפרסום ומיליונים בזכות, ובכן... לא הרבה. זו הברקה טלווזיונית ש-yes היו הראשונים להבריק, על מנת לתת זמן מסך לאיש שהכי פחות צריך אותו, כיוון שהוא גורם לכל גוף שידור אפשרי להתמקד בו ממילא בחיי היום יום. יעקב בוזגלו רודף אחרי הצלחה ובעיקר הצלחת בנו הנוצץ, שגם הוא לא חייב באמת יותר מדי תשומת לב מעבר לזו שהוא מקבל בכל הזדמנות אפשרית ולא רק מבחינת יכולות המשחק שלו.

גבירותיי ורבותיי, הגיע הזמן לחלוק את יעקב בוזגלו, הפנינים שעפות מפיו, ארבעת ילדיו ואשתו עם המדינה. ההזדמנות הגדולה שיוצאת למישהו מהסדרה הזו היא בעיקר עבור האחים והאמא, חני, שלא זוכים ליותר מדי זמן מסך, עקב הדומיננטיות היתרה, אותם נושאים על כתפיהם יעקב ומאור, איש איש בתחומו, כאשר מאור מספק בעיקר את מה שכוכב כדורגל צריך לספק - גולים ושליטה ביד רמה במדיה המקומית ואילו אביו מספק ללא הרף הצהרות מפוצצות בנוגע לבנו וגם בנוגע לעצמו ומנפק רגעים טלוויזיוניים מספקים כמו הרגעים בהם הוא יורה פניני "חכמה" לאוויר בסגנון "אתה אחד, אני אפס, ביחד אנחנו עשר". אפשר לעקם את האף ואפשר בעיקר לצחוק ולזרום עם הרגע.


(אה חבר'ה... אתם מסתירים לי את האגו | באדיבות Yes, דיאנה פקלדינץ)

הסדרה מביאה את הרגעים מאחורי הקלעים בבית משפחת בוזגלו. הרבה מאור ויעקב וקצת אסי, אלמוג, אוהד, חני והבנות שאיתם. האחים למשפחה לא צריכים להתאמץ בשביל לייצר רגעים קומיים מהחיים האמיתיים. הם עושים זאת בטבעיות ונכנסים אל מתחת לעור. מקוממים ומצחיקים בו זמנית, כמו החברים הליצנים שהיו לכולנו בכיתה, שצחקנו איתם ועליהם, רק שהם חיים את הרגע ומייצרים מצבים שנויים במחלוקת ובשני הפרקים הראשונים זוכה אוהד בוזגלו לזמן מסך שלא שייך למאור ויעקב ומכניס את הקהל איתו לרגעים הזויים בחיי הנישואין שלו עם פאני היפה והמתמרדת כנגד גישה גברית ומשפחתית מיושנת.

יעקב בוזגלו בחוסר מודעות או במודעות מוחלטת מייצר את הקומדיה תמיד בתקשורת ועכשיו הגיע הזמן להיכנס לכולנו אל מתחת לורידים. בוזגלו האב הוא אב אוהב, פטריארך ישן, שמצא את חני כעזר כנגדו לפני שנים רבות ועזר להותיר אותה חסומה מהתקדמות נאורה בעשורים האחרונים, חני ואף מעידה על עצמה כסאנג׳רית, בחיוך מריר וכנוע. גם בניו מעידים עליו כטיפוס צבעוני ומצחיק ואין רגע שבו הבנים לא מריצים דאחקה וסטלבט על התנהלותו של האב ורגעים מזוקקים במהלך שני הפרקים הראשונים רק העלו תהיות כיצד האב מתמודד עם צחוק הקהל בפרמיירה, בה הוא נוכח, כאשר הוא נשמע מבעד המסך כדורש מיליון וחצי יורו על שירותי בנו לאחת לקבוצות גדולות ברחבי היבשת ובארץ.


(דאחקות וקטעים עם אבא מהסרטים| באדיבות Yes, דיאנה פקלדינץ)

הבוזגלוס, בשני הפרקים הראשונים מציגים את עצמם לקהל וללא דיחוי עוברים לסיטואציות שנראות כמעט מזויפות מדי עבור הטלוויזיה, כאשר מאור מצטלם ללא חולצה עם שיר אלמליח ואשתו מירין בחיוך עגל תמים חוטפת את השוק של חייה, שהיא נכנסת באמצע יום הצילום לסיטואציה, במסגרתה אלמליח מרוחה על גבו של בעלה, בעוד השניים מחייכים למצלמה ומאור מחסיר מספר פעימות באמצע הצילומים. המשך העונה גם קיבלה רגעים דרמטיים, שאף הפקה טלוויזיונית לא הייתה רוצה לפספס, כאשר הפציעה הגדולה ביותר שמאור חווה בשנים האחרונות נכנסה אל תוך זמן צילום הסדרה, ממנה החלים כמעט לחלוטין עת עליית הסדרה לאוויר העולם.

הבוזגלוס כמו הקרדשיאנס, התבוריס ועוד משפחות מפורסמות אחרות, עונים על צרכי הצופה הישראלי בפנייתם למכנה הנמוך המשותף לכל פלחי צופי הטלוויזיה ומהווים מצרך שממנו ישתו בצמאה חובבי הכדורגל המקומי וחובבי תרבות הריאליטי המקומית. ככה זה שיש בן סופרסטאר אמיתי ואב שחולק עימו לא מעט רגעי תהילה, חלקם בטבעיות וחלקם בכוח מופגן וכזה שאינו רוצה לפספס זמן מסך באף הזדמנות. הסדרה הולכת להשתלט לרבים מאיתנו על אמצע השבוע, כאשר שלושה פרקים ישודרו במהלכו ורק הגורל יחליט האם מאור בוזגלו יזרח גם במגרשים לצד הסדרה או שהסדרה היא החותם היחיד שיישאר מהשם בוזגלו בשנה הנוכחית.


(הקפטן ש(כמעט) מנווט את הספינה | באדיבות Yes, דיאנה פקלדינץ)

"הבוזגלוס", ימים ב'־ד', החל מ־20.11, יס comedy, יס VOD
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הבוזגלוס": ערס פואטי
סרטים בקולנוע