"המסיבה": הזמנה שלא תרצו להחמיץ

ביקורות
הבמאית סאלי פוטר מפתיעה בסרט החדש שלה. בניגוד לסרטיה הקודמים: "אורלנדו" ו-"האיש שבכה", הפעם קבלנו סרט קליל, קומי וקצר. שימו לב לא לעפעף יותר מידי פעמים שלא תחמיצו את הפלא הזה על המסך

"המסיבה": הזמנה שלא תרצו להחמיץ
"המסיבה": הזמנה שלא תרצו להחמיץ

קריסטין סקוט תומאס, טימותי ספול, פטרישיה קלארקסון, אמילי מורטימר, קיליאן מרפי, ברונו גנץ ושרי ג'ונס מרכיבים את הקאסט המצומצם מאוד בסרט "המסיבה". האמת שהמילה סרט פחות מתארת את החוויה הקולנועית שהייתה לי, כי באותה מידה זה יכל להיות מחזה בהבימה.


(טימותי ספול עושה את כל הסרט | צילום: יח"צ)

הסרט, שצולם כולו בשחור לבן, מתחיל עם קריסטין תומאס אשר מגלמת את ג'נט, פוליטיקאית לונדונית שהצליחה לעשות חיל ונצחה בקמפיין האחרון שנהלה. בעקבות ניצחונה, ג'נט מארחת מסיבה במתכונת ארוחת ערב קטנה בביתה, כאשר באנגלית כמובן המילה party מתייחסת גם למפלגה וגם לאירוע חברתי. איכשהו בביתה של ג'נט שני הנושאים התערבבו להם יחד והערב מקבל תפנית חדה מה שמביא לנו 71 דקות של קומדיה שחורה שהיא כולה מיראז' אחד מתעתע, מצחיק ובעל ביקורת פוליטית שנונה ומהנה.

הדמויות בסרט מוצגים לנו על פי בני הזוג שלהם ועל פי הדרך בה הם בוחרים לראות את העולם. אפריל (פטרישה קלארקסון) וגוטפריד (ברונו גנץ) מנהלים מערכת יחסים מוצלחת למרות היות אפריל ציניקנית המאמינה אך ורק בדברים חומריים בעוד שגוטפריד עובד למחייתו כהילר וקאוצ'ר.


(קריסטין סקוט תומאס | צילום: יח"צ)

במידה וזה לא מספיק, אנחנו מקבלים הכרות עם ג'יני (אמילי מורטימור) ומרתה (שרי ג'ונס). זוג לסביות אשר הקשר ביניהן מאוד לא ברור ועל גבול המוזר. בזמן שג'נט טורחת במטבח ומחכה לאורחים הנוספים, בעלה ביל, שאותו מגלם למופת טימותי ספול, שומר סוד לעצמו אשר מתגלה במהלך הסרט, מה שמסביר את התנהגותו ההזויה. תשכחו ממה שאתם מכירים ממר ספול ואת הקשר שלו להארי פוטר. הפעם תזכו לראות את ספול מגלם דמות ברמת משחק לא פחותה מתפקידו בסרט "מר טרנר" שעליו קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר במסגרת פסטיבל קאן.

אם במקרה כל מגוון הדמויות אנו מספיק, קיליאן מרפי נכנס בסערה למסיבה ללא בת זוגו שאיכשהו אינה מופיעה בסרט אבל עם הזמן תגלו שהיא דמות לא פחות חשובה, גם אם היא אמורפית.


(אפריל וגוטפריד הם הזוג המוזר שצריך להיות בכל ארוחת ערב | צילום: יח"צ)

"המסיבה" הוא סרט קומדיה מרעננת, עטורת ביקורת על הבורגנות האנגלית בגיל המבוגר. כשהיא מתייחסת לפוליטיקה ולזוגיות בוורסיות שונות בחיים, פוטר בחרה להציג סרט בו הכל מתנהל בצורה קפקאית למדי עם טקסטים שחנוך לוין היה נהנה לקרוא.

בעוד שאנו מנסים לפענח מי מנהל רומן עם מי, טום (קליאין מרפי) מביא איתו למסיבה ערך מוסף אשר ישליך על כל הערב. וכמובן שכמו בכל טקסט שייקספירי טוב, תמצאו את הדמות שמקדמת את העלילה מאוד מהר לעומת הטרגדיה אשר חותמת את הסרט.

מדובר סרט קומדית מצבים שחורה שנוגעת בנושאים חשובים אך בדרך מתוחכמת עם אמות מוסר שלכולנו יש. אני בטוחה שתמצאו את הגישה שמתאימה לכם באחת הדמויות על המסך.

כמו בסרט "זרים מושלמים" שיצא השנה, אין לי ספק שזאת מסיבה שתרצו להיות מוזמנים אליה אם לא לארח אחת משלכם. אחרי כל הבלוק באסטרים שספגנו במהלך הקיץ, אכן הגיע הזמן לסרט פשוט בשחור לבן.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המסיבה": הזמנה שלא תרצו להחמיץ
סרטים בקולנוע