אמזון רשמה הפסד של 40 מיליון דולר

רכילות
יותר משבוע שהמפיק ובמאי הסרטים היהודי-אמריקאי עלה בכותרות הצהובונים עקב חשיפת סדרת הטרדות מיניות ומקרים של אינוס • הודח באופן רשמי מהאקדמיה האמריקאית לקולנוע • עקב הממצאים אמזון גם הפסיקה את שיתוף הפעולה עם החברה הגדולה ונשארה עם הפסד גדול בכיס.

אמזון רשמה הפסד של 40 מיליון דולר
אמזון רשמה הפסד של 40 מיליון דולר

הבמאי והמפיק הארווי ויינשטיין אשר היה שותף בזכיתן של למעלה מ-80 פרסי אוסקר לסרטים שבהם היה מעורב בהפקתם/הפצתם, עלה בכותרות הצהובונים עקב טענות חוזרות ונישנות של למעלה מ-30 נשים שונות (ביניהן שחקניות ודוגמניות מוכרות) אשר חשפו את האופן שבו חוו הטרדות מיניות משפילות וכאלה שעברו אונס תחת ידיו של הבמאי הארור.

מגזין הניו-יורק טייימס היה הראשון לחשוף את הפרשה, שהביאה לעוד ועוד קולות שנשמעו מצד מתלוננות רבות. בניהן השחקנית גווינת פלטרו, אשר חוותה הטרדה מינית מצידו של הארווי בגיל 22 עקב קבלת תפקיד ראשי לסרט "אמה" (1996), בסוויטת המלון בו שהה הארווי. הייתה זאת גם אנג'לינה ג'ולי, שסיפרה לצהובונים כי בסוף שנות ה–90 הוזמנה לסוויטה בה שהה ויינשטיין ושם ניסה לחתור למגע מיני, אך ג'ולי דחתה אותו. גם השחקנית היהודית-אמריקאית רוזנה ארקט ("ספרות זולה") חשבה בתמימות שהוזמנה לקבל את התסריט לסרט הנ"ל, אך כאשר הגיעה לחדר במלון, בחלומותיה הרעים לא ציפתה לראות אותו עם חלוק בלבד, בעודו מבקש מסאז'.


(אף אחד לא ידע שמדובר בחיוך מזוייף | צילום: גטי אימג'ס)

עם כל הצער שבדבר, הרשימה לא נגמרת כאן. והדבר המשותף לכל המוטרדות כפי ששמתם לב, הוא ההזמנות הבלתי פוסקות לחדר המלון בו שהה ויינשטיין. מדובר בעוד סטיגמה שגויה שמא על-מנת להתקדם בתעשייה נדרש לספק מינית את "הבוס". שכן הדבר קרה גם לשחקנית הבריטית רומולה גראי, כאשר הייתה בת 20 והוזמנה ל"ארוחת בוקר" במלון בברלי הילס בו שהה ויינשטיין. היא חשבה כי מדובר בפגישה עסקית, אך גם בסיטואציה זו, הארווי המתין בחלוק והפעם הוא זה שהציע לעשות את המסאז'. וכן ההטרדות המיניות המשיכו עם השחקנית הצרפתיה לאה סדו ("כחול הוא הצבע החם ביותר") בעיר האורות אי שם ב-2012. גם הדוגמנית/שחקנית קארה דלווין טענה כי הוטרדה מינית בתחילת קריירתה. כמו כן, אותה חשיפה של הניו-יורק טיימס כאמור, היא זו שהובילה לפיטוריו של הארווי מהחברה שייסד עם בוב אחיו, באוקטובר 2005.

זו בהחלט הולכת להיות אחת מהתקופות האפלות שיידע "וינשטיין", חברת ההפקה מהגדולות בהוליווד אשר מנוהלת עם אחיו ושותפו העיסקי של הארווי - בוב. שלאחרונה חשף כי לא היה במערכת יחסים טובה עם אחיו ושבר את שתיקתו לצהובון ה"הוליווד ריפורטר". שם סיפר כי חווה אלימות מילולית קשה ואף פיזית. גם פה הצדק נעשה ביד רמה, לאחר שהאמת נחשפה בראיון, הארווי הודח מהאקדימה האמריקאית לקולנוע באופן רשמי.

כמו כן, דבר מחפיר קרה גם אצל ענקית המסחר האינטרנטי מעמק הסיליקון, אמזון, אשר הודיעה בסוף השבוע האחרון כי רוי פרייס, שניהל את אולפני הסרטים שלה, הושעה מתפקידו עקב טענות על הטרדה מינית. הסיפור עם אמזון אפילו לא קרוב מלהסתיים. ענקית המסחר זכתה להמון כותרות לאחר שהפסיקה את תהליך ההפקה על סדרה שנכון לעכשיו שמה אינו ידוע, בשיתוף חברת ההפקה "ויינשטיין". לפי הערכה, הוגדר תקציב אסטרונומי בסך 160 מיליון דולר אשר ישולמו לחברה שבבעלות הארווי, כאשר בפועל אמזון שילמה רק 40 מיליון דולר וקיבלה בעבור הזרמת המזומנים רק את התסריט, שנכון לעכשיו ירד באסלה יחד עם 40 מיליון הדולר.


(המפסידה הגדולה: אמזון)

דיוויד או. ראסל ("ג'וי", "חלום אמריקאי"), שהיה עתיד לביים את הסדרה, יצא בהודעה משותפת יחד עם רוברט דה נירו וג'וליאן מור אשר היו צפויים לגלם תפקידים ראשיים בסדרה. "אנו תומכים בהחלטת אמזון לאור הבשורות העצובות, מתוך כבוד לכל אלו אשר נפגעו, החלטנו יחדיו כי עדיף שלא להמשיך בהפקת הסדרה".
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 7 שנים
לשלמה המלך היו אלף נשים ופילגשים, איפה השיימינג?
כתוב תגובה משלך על אמזון רשמה הפסד של 40 מיליון דולר
1
סרטים בקולנוע