"בולרז 3": בדרך לווגאס

טלוויזיה
עונה שלישית לגילטי פלז'ר של HBO ובכיכובו של דוויין ג'ונסון (דה רוק). סוכן השחקנים עושה שדרוג, מאבד את עצמו ובסוף מוצא שוב ומספק פעם נוספת את המצופה, אחרי שתי העונות הקודמות ומעניק עוד עונה קלילה וכיפית לאוהביו.

"בולרז 3": בדרך לווגאס
"בולרז 3": בדרך לווגאס

זו העונה בה הדמויות כולן, ללא יוצא דופן, מתחילות ומשלימות את תהליך ההתבגרות ושינוי הסטטוס. זו העונה שבה הדמויות הפשוטות למדי מעבירות הילוך לשלב הבא, כל אחת בתחום עיסוקה ורק ג'ייסון נשאר ג'ייסון, הסוכן שדורך במקום ואוכל חרא משחקנים שזקוקים לסוכן שיחזיק אותם קצר ויוביל אותם בדרך הבטוחה אל עבר עסקת מיליוני הדולרים הגדולה.

ספנסר סטרסמור עוד מטפל פה ושם בנציגיו במהלך העונה הנוכחית, אבל מרבית העונה מוקדשת למאמציו להביא קבוצת פוטבול לווגאס והדרך הזו מקדשת לא מעט אמצעים בעבור דרכו ה(די) ישרה של סטרסמור. הוא נלחם במפלצות השפעה ומיליונים בשביל לעבור מסע שהוא כמעט רוחני בשבילו, כדי שמדי פעם התזכורות מעברו העני יעזרו לו לשים את עצמו בסופו של דבר על המסלול.


(כנראה שהעסקה לא זרמה טוב)

החומות עם אנדרסון כבר שבורות ממזמן והם מתנהלים במרבית העונה כמו שותפים שווים, ג'ו לא מצליח לשבור חלק מהחומות, אבל מי שחפף את ספנסר בדרכו להפוך לטיפוס עוצמתי בתעשייה, כבר מזמן משתרך אחריו בתור סגן והתפקידים כבר די התחלפו. המסע של ספנסר ממשיך להיות כרוך בסיפורי צד, מעבר לעסקת הענק הנרקמת לכיוון וגאס. הוא חוזר למערכת יחסים וגם ממשיך ב"רומן" הבלתי פוסק שלו עם הקליניקות, רק בשביל להבין שאת כל הזמן שהשקיע בפוטבול הוא לא יוכל להחזיר, בכל הנוגע למשפחה שלא הקים ואולי לא יוכל להקים.

הסוף של העונה הנוכחית מציב אותו בערך באותו מקום בו התחיל, אבל עם סימן שאלה גדול בנוגע להצהרות וההכרזות שלו ב-ASM. האם התהליך של מכירת החברה שבוטל בסופו של דבר הולך להפיל את ספנסר, ג'ו ואנדרסון על התחת או שהוא יצליח להרים אותם, בעודם נישאים על כנפי העסקה שספנסר רקח במהלך עונה שלמה, אבל זו שאולי סגרה לו לא מעט דלתות עם לקוחות-שחקנים שהזניח? בכל מקרה את ריקי הוא לא הולך לייצג בעונה הבאה, אם לשפוט על פי ההכרזה של אחד השחקנים הכי לא אחידים בדעתם.


(ריקי החדש נראה מהורהר וקודר יותר)

דעתו של ריקי לא הוכחה מעולם כמשהו מיושב ומגובש. העונה הקודמת דווקא סימנה מהפך. בן אדם שהולך ומקיף את עצמו באנשים קרובים בלבד (אבא וחבר סטלן), משלים עם אביו ומוריד את מינון השטויות. כלומר, עד שהוא עיבר את החברה האחרונה שלו, שלא הייתה בתוכניות לטווח ארוך. ריקי גם מגלה על הדרך שהפוטבול גבה ממנו מחיר רפואי שמשתקף דרך ראש דפוק, כמיטב המסורת של שחקני הפוטבול.

למזלו של ריקי, הראש שלו החל בתהליך ריפוי נפשי קודם לכן וההיריון הלא מתוכנן של חברתו עוזר להוציא ממנו הודעה על פרישה, שלא יהיה מופרע לנחש שתבוטל בעונה הבאה. ריקי מתבגר, אבל ריקי הצעיר עדיין מקנן בתוכו ומת לפרוץ מדי פעם, התהליך שהוא עבר הביא אותו לסף דלתה של חברתו ההרה ולהודיע על פרישה, אבל על מנת לוודא שהתהליך אכן הושלם, אין ברירה אלא לחכות לעונה הבאה.

צ'ארלס קיבל המון זמן מסך בעונה הנוכחית וגם הוא ממשיך לשלב הבא שלו - משרת הג'נרל מנג'ר. זה הלך ונרקח במשך עונה שלמה וגם אם זה היה נראה מופרך בשלבים מסוימים, צ'ארלס מראה שגם הוא משלים את תהליך ההתבגרות ומתפקד היטב בתור בעל, אבא ועוזר ג'נרל מנג'ר, שמראה שיש לו את כל התכונות לנהל את העסק מלמעלה, כאשר יחסי האנוש המצוינים שלו לא עובדים רק עם השחקנים וצוות המאמנים, אלא גם אם בעלי הבית והממון.


(רק תנסה לשמור על העיניים פתוחות שהוא מדבר)

אצל ורנון ליטלפילד חלה רגרסיה והוא מתחיל לזוז אחורה, מבחינת הנתח של הדקות, בשביל לתת את הבמה לדמות המעניינת יותר בחלקו בעלילה - רג'י. רג'י כבר לא מתפקד רק בתור החבר החולב, הוא משלים את תהליך ההתבגרות ומבצע טרנספורמציה לסוג של סוכן, שמביא איתו שיקול דעת (מוטעה בדרך כלל, בהתחלה לפחות), חסויות ואפילו מנקה אחרי החורבות שמותיר אחריו סטרסמור, בצעדים הגדולים והאגרסיביים, בדרכו לביצוע העסקה של וגאס. סוף העונה הנוכחית שם את רג'י באותו המקום בו הוא התחיל, אבל עם רמז עבה על הג'וב הבא שלו ולא, הוא לא רק החבר האופורטוניסט, אבל בהחלט אופורטוניסט.

אם שתי העונות הראשונות סבבו סביב עסקאות שחקנים וטיפול בהם, הרי שהפעם הסדרה לוקחת כיוון שונה למדי, מתמקדת בדמויות שלה ומלווה אותן דרך התהליך המעניין שהן עוברות. המסיבות הפרועות מתמתנות בעבור "מסיבות" של כרישים גדולים בעסקאות ענק אל מול התהליכים האינטימיים שעוברים גיבורי הסדרה בחדרי חדרים אינטימיים (שחלקן מרפאות, כמיטב המסורת).


(אם כבר יריתי פנימה, אז... בא לך תינוק?)

הסדרה שהחלה שבוע לאחר תחילת העונה השביעית של "משחקי הכס" מסתיימת כחודש אחרי סיומה ומשאירה אותנו עם טעם קטן של עוד מהפאן הטהור והקליל הזה, אשר מציג את דווין ג'ונסון באור שונה מתפקיד הביריון הכל יכול, שהוא רגיל לספק בסרטי האקשן, בהם הוא מככב. הוא אומנם סופרסטאר, אבל הוא פגיע, מתחנף, מתאכזב ואפילו חייב כסף ולמרות כל הזוהר, הוא רחוק מלהציג עוצמות אבסולוטיות, כפי שהוא רגיל וזה לכשעצמו, תמיד חידוש מרענן.

סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בולרז 3": בדרך לווגאס
סרטים בקולנוע