"משחקי הכס 7 - הצדק של המלכה": ממשיכים בקצב אש (וקרח)

טלוויזיה
תמו עונות הגישושים שארכו עשרה פרקים לעונה. הגיעו שליטים חדשים לסדרה: פרקים שכולם ת'כלס. עוד פרק עבר וה-Body Count נמשך. לא עוד תלונות על עונה דלוחה, "משחקי הכס" ממשיכה בקצב רצחני.

"משחקי הכס 7 - הצדק של המלכה": ממשיכים בקצב אש (וקרח)
"משחקי הכס 7 - הצדק של המלכה": ממשיכים בקצב אש (וקרח)

מפגש העל שכל מעריצי הסדרה יצא לדרך ולאחר רמיזות קלות על הרצונות המנוגדים של שני הצדדים בפרק הקודם, הצופים היו מוכנים לסצנה מאופקת ולא לזינוק הקרח והאש אל תוך מיטת המים שתתפנצ'ר בשניות מהשילוב הבלתי אפשרי של שני כוחות הטבע. במעלה המלך זוכים לעוד ועוד נצחונות ביניים בדרך לשמר את השליטה בשבעת הממלכות. סאם מקבל פרס על הניקוז של ג'ורה, מפגש משפחתי שני מתרחש במשפחת סטארק וליידי אולנה זורקת מיקרופון בסטייל שאפיין אותה עד לרגע שהאורות כבים.

לשבור את הקרח
ג'וני ג'ון פוסע לו בביטחון חלקי בממלכתה של חאליסי ומחליף מחמאות עם טיריון כבר בפתיחה ואפשר להבין לאן החלק הזה של הפרק יוליך אותנו, כאשר השניים עוקצים זה את זה בסרקזם חצי מחויך וחצי רציני. תצוגת הפחדה של הדרקונים מכינים אותו למפגש אצל חאליסי ושום דבר כנראה לא יוכל להכין אותו לנאום הפתיחה של מיסאנדיי בנוגע לשלל תאריה של הבלונדינית המאופקת. דאבוס מפטיר לכיוון ג'ון: "אה... והוא גם מלך (לא כזה שחזר מהמתים או משהו כזה)" וסוגר עניין ובכך סוגר את הויכוח העתיק בעולם לגבי מי משקיע יותר, מי מדבר יותר ולמי חשוב הרבה יותר כיצד הוא מוצג באוזניי אחרים - גברים או נשים?


(והוא גם מלך ויעזור לך עם שטיפת כלים)

חאליסי גם מספרת בדרך עקיפה עם כמה גברים היא הייתה, אבל מרבית הפעמים היו בכריעה ובאונס, ככה שהיא לא מתרברבת או מקשקשת על זה יותר מדי. סיימנו עם משחק מקדים? צ'ק! עוברים להצבת התנאים ומי מתאימה יותר מהמלכה לבקש מהבעל העתידי להבין את מקומו בשרשרת הפיקוד ולכרוע ברך, להישבע אמונים ולנסות לשבור את הכוס עם שאריות הכבוד העצמי שלא התנקזו במורד הביוב של דראגונסטון. ג'ון התמים עומד על שלו ולא למד שום דבר מההתנסות עם ייגריט. נשים ינקנקו אותך, תרים ידיים ותן להן מה שהן רוצות. היא לא רוצה שתקפל כביסה, רק אל תעבור לידה שהיא מקפלת כביסה, שאתה לא עסוק במשהו.

בינתיים הנדוניה מגיעה מהצד של הכלה והיא מפנקת אותו, לאחר שבי קצר ולא מוכרז, בקצת זכוכית דרקון, כדי שהוא יוכל ללכת, לשחק בזה ולבנות נשק להשמדת מתים מהלכים או מה שלא יהיה, אשר בדה ממוחו הקודח, כאשר כס החרבות נותר תחת ישבנה המושפל לשעבר של סרסיי.

פעם קוטל המלך, לעולם לא עוד
המטאמורפוזה הושלמה כמעט באופן סופי. ג'יימי שהטיל את המום (הפיזי, לא החברתי) בבראן (בפרק הראשון של הסדרה), בגלל שהוא הציץ בזמן שהוא נגע לאחותו בציץ, הפך לבעל מום בעצמו כבר די מזמן. אבל את המום הנפשי שהטילו בו אחותו והחיים לצידה כבר אי אפשר לכמת במספרים, אלא רק בהתנהגות רמוסה מפרק לפרק. מסכת ההשפלות שהוא סופג בפרק הנוכחי רק מחזקת את המחשבה שהפיצוץ קרוב והמהפך מאריה לעכבר הולך ונשלם לו.


(נרים כוסית לזכר היד שלך)

יורון לועג לו, סרסיי כמעט אונסת אותו ואולנה מטילה בו רפש כמה פעמים ברצף, קצת לפני שהאורות שלה כבים. ג'יימי נראה כאילו בכל פעם הוא הולך לפוצץ וריד באמצע המצח ולזרום עם אותו אחד שפעם נתן דחיפה לילד קטן מראש הטירה, אבל משהו בו כבוי. הוא זקוק לבריאן שתביא את ערכת ההחייאה ותעזור לו להשיב את אלמנט ההרתעה ותנסה לעזור לו לתפור זוג אשכים חדש או מחודש, על מנת להוכיח שידו החסרה לא מעידה על אופי וקשיחות שעברו להם מעולמו של ג'יימי לאניסטר.

הלוחש לג'ינג'ית
בייליש כבר מזמן בגיוס כספים לקמפיין של סאנסה, הוא כעת משכנע אותה שהיא הדבר הבא. מבחינתו "המתים המהלכים" אינם "המתים הרצים" ולכן כל תוצאה בתום הקרב רק תקדם אותו עוד קצת לליחוך פנכת המלכה המכהנת (או השרופה למוות בידי "המתים"). עוד הוא מלהג באוזנה של סאנסה ומי מגיע בחלקו האחורי של ואן מאוד לא מפואר? אמת ויציב; בראן מאוד לא מפואר. האח שהתנתק מכל הקטע של הזאבים והפך לגותי בעל שלוש עיניים גם מתנהג כמו אחד כזה. חוץ מסיגריה ומסקרה שחורה הוא ניחן בכל התכונות של גותי מוזר והוא גם בגיל הנכון להיות טינאייג'ר זועף על כל העולם ואחותו, עליה הוא בקושי מסתכל ורק מזכיר לה סצנות שהייתה מעדיפה לשכוח.


(אריה, מתי עושים מפגש משפחתי?)

בטח שמתם לב ש:

סרסיי מקבלת הזדמנות לנקמה והיא מוצאת את השיטה הנוראית ביותר לנקום בנחשיות החול ששרדו וגם אם זו נקמה מוצדקת, שיקום אחד שהסצנה הזו לא עשתה את שלה בהגדלת מדד השנאה למלכה הכלבה המכהנת.

סאם לא מקבל עיטור של כבוד שהמרה את פיו של המייסטר שלו, אלא עבודה משרדית, שגורמת לו להתגעגע לשלפוחיות הג'ורה של ג'ורה, שממש מתגעגע לחאליסי.


(אז אין בונוס לטיפול נגד קשקשים?)

מיסנדיי שלחה את את תולע אפור עם כיוונים לא נכונים לזרימת הדם המבולבלת שלו גם ככה ובזמן שהוא משית תרגיל עתיק על צוק קאסטרלי, הוא חוטף "כיפה אדומה", אותה לא ראה מקילומטר (או מכמה).

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - הצדק של המלכה": ממשיכים בקצב אש (וקרח)
סרטים בקולנוע