"ולריאן ועיר אלף הכוכבים": סרט מסורבל עם אלף סיפורים

ביקורות
לוק בסון צריך להגיד תודה לג'יימס קמרון • ולריאן הוא מחזה מרהיב לעיניים ומוכיח שוב כי צפייה בתלת ממד יכולה להיות דבר מהנה, אך ריקה מתוכן.

"ולריאן ועיר אלף הכוכבים": סרט מסורבל עם אלף סיפורים
"ולריאן ועיר אלף הכוכבים": סרט מסורבל עם אלף סיפורים

האמת שגם אני הייתי חשופה לקידומים לקראת צאת הסרט "ולריאן ועיר אלף הכוכבים" והמתנתי בסבלנות שהסרט יעלה לאקרנים. הרגע הגיע. התיישבתי באולם, הרכבתי את משקפי התלת ממד והתרגשתי כשההצגה החלה. אחרי שעת צפייה, אכן נסחפתי לתוך הסיפור אבל אז הכל הפך להיות מסורבל, מיותר וארוך מידי.

ולריאן הוא סרט של איש אחד. ביים, הפיק וכתב אותו אחד הבמאים המשפיעים בעולם הקולנוע: לוק בסון. אותו אחד שהביא לכם את "לאון", "האלמנט החמישי", "לוסי" ועוד.

הסרט מגולל את סיפורים של שני סוכנים בשם ולריאן ולורלין היוצאים למשימה סודית עם קשר רומנטי מקצועי לא ברור. את השניים מגלמים דיין די-האן וקארה דלווין. דהאן הוא אחד השחקנים שאני הכי אוהבת עוד מהסרט "כרוניקה בזמן אמת" שיצא בתחילת העשור, ו- “life” בו הוא מגלם את ג'יימס דין לתפארת. את הדוגמנית-שחקנית קארה דלווין אתם בטח מזהים, לאחר שהפגינה קול תרועה על המסך בסרט "יחידת המתאבדים" של די.סי. שני השחקנים הללו יחזרו למסך הגדול ביחד כבר בחודש הבא כשיעלה הסרט "קדחת הצבעונים".


(תודה לאל על ליהוקו של דיין די-האן | צילום: יח"צ)

עלילת הסרט, המבוססת על רומן גרפי הנושא את השם "ולריאן ולורלין", מתרחשת אי שם בעתיד בסביבות ה-2500 לספירה בתחנת חלל בשם אלפא. לאחר שהחלה מתקפה על כוכב לכת בשם מיול, ולריאן ולורלין מקבלים משימה להעביר ממיר מיוחד ואחד במינו השייך לפדרציה. תוך כדי ניסיון הסוכנים להשיב את הממיר בשלום, אנו נחשפים לעולם יפהפה שבנה בסון. המעבר שהוא עשה מהרומן הגרפי לעיבוד קולנועי מרהיב בתל ממד ואני מבטיחה שהעיניים שלכם לא יפסיקו לרוץ על המסך בפליאה ועל זה, כולנו מחויבים להגיד תודה לג'יימס קמרון האגדי על כך ששינה את הקולנוע כשהוא הציג לעולם את "אווטאר".


(עולם מרהיב בתל ממד שרק בשבילו שווה לראות את הסרט | צילום: יח"צ)

לאחר שולריאן ולורלין חושבים שהם מצליחים להשיג את הממיר הנדיר, מגיע למסך לא פחות ולא יותר מאשר קלייב אואן המגלם את המפקד והוא הבוס הגדול. אנו לא מאמינים בספוילרים אז מכאן והלאה אשאיר לכם לצפות בסרט ולראות מי באמת שייך לצד הטובים ולצד הרעים. העם הקדום שחי בעבר על כוכב לכת מיול בעל אינטרס לקחת את הממיר מהפדרציה, כך שולריאן ולורלין מוצאים עצמם קרועים בין הפדרציה ובין עם נכחד המבקש את עזרתם.


(תושבי כוכב מיול מחפשים להשיב את הממיר על סף הכחדה צילום: מתוך IMDB)

המחצית הראשונה של הסרט מהממת ביופייה ומאתגרת את חווית הצפייה, אך משהו בנקודת השיא משבש את הסרט לרעה. פתאום נפתחים יותר מידי הסתעפויות המייצרות תת סיפורים עם המון פרטים, מה שמוסיף עומס על הצופה והופך את הסרט לארוך מידי.


(ריהאנה מיותרת לחלוטין ונקודת השבר של הסרט לרעה צילום: יח"צ)

בטריילרים תראו את ריהאנה מופיעה בסרט אבל יצאתי בתחושה כי מדובר בשת"פ (שיתוף פעולה) זול וכי הדמות שהיא מגלמת כה מיותרת והיה אפשר לחתוך אותה מהסרט ואפילו זה לא היה גורע ממנו דבר. לוק בסון הוא במאי מוערך וכבודו מונח במקומו, אך התחושה היא כי מדובר בסרט עם עטיפה מרהיבה, אם כי שכחו להשקיע במתנה עצמה וחבל.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ולריאן ועיר אלף הכוכבים": סרט מסורבל עם אלף סיפורים
סרטים בקולנוע