"קולוסאל": סרט פסיכודלי-דרמה-קומדיה שיש בו הכל

ביקורות
אן האת'וויי משחקת אותה ובגדול והכוונה היא דו משמעית לחלוטין, בין אם היא מגלמת את גלוריה או מפלצת מסתורית שמופיעה בעולמנו. ביקורת בפנים.

"קולוסאל": סרט פסיכודלי-דרמה-קומדיה שיש בו הכל
"קולוסאל": סרט פסיכודלי-דרמה-קומדיה שיש בו הכל

בסוף השבוע עלה לאקרנים הסרט "קולוסאל" בכיכובם של אן האת'וויי, המגלמת את גלוריה, וג'ייסון סודייקיס ("איך להיפטר מהבוס") המגלם את אוסקר. שתי דמויות ראשיות בסרט שעל פניו נראה בהתחלה כסרט בנות על אהבה נכזבת כמו שאן האת'וויי רגילה לעשות. אז זהו שלא!

בתחילת הסרט אנחנו פוגשים את גלוריה, נערת מסיבות עם בעיה שתייה לא קטנה ומובטלת שגרה עם בן זוגה טים בניו יורק. נקודת השבר של חייה מגיעה כאשר טים מחליט להיפרד ממנה ומעיף אותה מהבית. בלית ברירה הוא מוצאת את עצמה בבית הוריה בעיירה בה גדלה.


(נערת מסיבות פשוטה שהופכת להיות אישה שלוקחת אחריות על חייה | צילום: יח"צ)

בעירייה הקטנה גלוריה פוגשת את אוסקר, חבר ילדות מבית ספר יסודי שעוזר לה למצוא עבודה, מכיר לה חברים חדשים ועוזר לה להתאפס על חייה בזמן שהיא ממשיכה לשתות אלכוהול עד כדי בלאק אאוטים ללא הפסקה. יום אחד היא מגלה שמפלצת מסתורית המטילה אימה כשהיא מופיעה לפרקים בסיאול שבדרום קוריאה. בחיי שאין פה ספוילר כך שאני יכולה לספר לכם שעם הזמן, גלוריה מגלה שיש קשר בין המפלצת המסתורית בסאול לבין התהליכים הפנימיים שהיא עוברת. מה שטיפה מוזר בסרט ונראה כמו מסר סבלימינלי, הוא החיבור שנעשה בין צריכת האלכוהול של גלוריה לבין הקשר עם המפלצת. מודה שמן הצד התחלתי לחשוד שמדובר בשיתוף פעולה של הוליווד עם האגודה הבינלאומית אלכוהוליסטים אנונימיים. על פניו המסר של הסרט הוא: תשתו מלא אלכוהול, תהפכו לחסרי שליטה שפוגעים באחרים. אבל ככל שהסרט התקדם בזמן, החלו להיחשף רבדים עמוקים יותר בגלוריה ובסובבים אותה.


(ג'ייסון סודייקיס בתפקיד מפתיע | צילום יח"צ)

עלילת מסתבכת כשהיא מגלה שהמפלצת בדמותה לא לבד, לפתע צצה ישות נוספת המאיימת על סאול והדבר הופך להיות איום ממשי. מה שמתחיל כמו סרט בנות על פרידה, הופך לדרמה קומית עם רגעי מותחן מעניינים בעלי נקודות מוסר חשובות ומסתיים במשהו בדיוני לחלוטין. אם הגעתי בציפייה לשעה וחצי של סרט בנות מאכזב או סתם משהו דביק, במאי הסרט והתסריטאי נאצ'ו ויגלונדו לא חדל להפתיע. אני מודה שאני לא מתה על האן האת'וויי, היא רחוקה מלהיות בראשית רשימת השחקניות שאני אוהבת, אבל הליהוק שלה לסרט הזה פשוט מושלם. השטותיות שבאה לה באופן טבעי והחיוך המובך הקבוע שלה, משרתים את הדמות הראשית של הסרט בצורה מוצלחת.

גלוריה מוצאת את עצמה מנסה לשקם את חייה ובו זמנית להשתלט על המפלצת הפנימית שלה. אני בטוחה שתוכלו לקחת את זה לעצמכם ולחשוב איזו מפלצת שוכנת אצלכם וכמה אתם יודעים לשפוט אנשים חדשים שאתם פוגשים. גלוריה מצאה עצמה מול אדם שהיא חשבה שהיא מכירה, בין אם זה היא עצמה או האחרים הסובבים אותה. היא גלתה בדרך הקשה מה אנשים מסוגלים לעשות כשהם מקבלים לפתע המון כוח מסתורי.


("קולוסאל", רגעי קומדיה מפתיעים לצד דרמת מתח פסיכודלית מוזרה וטובה | צילום יח"צ)

הסרט עוסק בפנימיות של האדם והמאבקים שהוא מנהל בין טוב לרע ועל הדרך מעביר קרוב לשעתיים כיפיות בקולנוע. אבל אני רוצה לשאול אתכם: מה הייתם עושים אם הייתם מגלים שיש מפלצת איפשהו בעולם בדמותכם בעלת יכולת להרוס ולפגוע באנשים? אתם בטוחים שהייתם נשארים טובים? אתם מוזמנים לקולנוע לראות מה גלוריה והיצור המסתורי בחרו.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 7 שנים
וואו...  —  הציפיות שלי היו באמת מאוד גבוהות מהסרט, בהשוואה לשחקנים המצויינים והביקורת. הסרט באמת נשמע מעניין, אך לאחר הצפייה מאוד התבלבלתי, אולי הציפיות שלי היו גבוהות מידי מן הסרט. מאוד התאכזבתי.
כתוב תגובה משלך על "קולוסאל": סרט פסיכודלי-דרמה-קומדיה שיש בו הכל
1
סרטים בקולנוע